GP van Abu Dhabi, 2021

Gestart door C.G. de Beaufort, 11 december 2021 - 00:20:22

« vorige - volgende »

Breaktest

#30
U kunt nu Jozef inhuren, uw favoriete boksbal voor feestjes en partijen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Citaat van: Sphinx op 14 december 2021 - 11:28:41Oh, en Mercedes had wel degelijk iets anders kunnen doen. Hamilton kon binnenhalen. Hij was het hele weekend sneller dan had hij gewoon max met gelijke wapens. Maar dat is niet gebeurd omdat toto gokte dat de race niet meer hervat zou en hij durfde gewoon niet om Lewis achter max te laten herstarten

Als ze Hamilton binnen hadden gehaald, dan was Verstappen buiten gebleven en had Hamilton slechts een bandenvoordeel van pakweg 10 ronden gehad, in plaats van de pakweg 33 die Verstappen nu had. Bovendien had Hamilton dan Verstappen moeten inhalen op een manier zonder dat Verstappen de kans kreeg om hem eraf te rossen zoals in Monza. En dan mocht je er ook nog vanuit gaan dat Masi de regels zou respecteren en dat dus ofwel de race niet hervat zou worden ofwel met alle gedubbelden er tussenin. Dus nee, een andere optie voor Mercedes was er echt niet.

Jozef

Citaat van: Breaktest op 14 december 2021 - 11:40:27U kunt nu Jozef inhuren, uw favoriete boksbal voor feestjes en partijen.

Ik ben wel niet goedkoop, ik vervul mijn taken namelijk met overtuiging en beroepseer.

Breaktest

Ik wil nog 1 opmerking maken, en dan hou ik er over op.
We zouden het bijna vergeten maar ook in Baku dit jaar is er sprake geweest van soortgelijke situatie. We hebben waarschijnlijk alleen onthouden dat Max er met een klapband in de 47 ronde hard afging. Maar hoe ging het verder?
Zonder ingrijpen was de race zeer waarschijnlijk achter de safety car gefinished, maar ook toen besloot Masi het anders te doen. He felt a two-lap sprint to the finish was "in the best interest of the sport".
Niemand protesteerde, en zeker Mercedes niet, want Hamilton mocht van pole met verse banden. Dat ie het toch verknalde is een ander verhaal, maar dat deed niets af aan de bijval die Masi kreeg om deze creatieve oplossing. Het is dus volstrekt begrijpelijk - en eigenlijk zelfs voorspelbaar - dat Masi opnieuw voor deze oplossing koos.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Heh. Terechte opmerking. Ik zou willen aanvullen met het gegeven dat Hamilton eigenlijk daar al zijn kampioenschap verloren heeft.

Jozef

#35
Ik zie echt in de verste verte niet hoe die situatie vergelijkbaar is. Er was meer tijd over en er was geen raar gedoe met alleen maar die gedubbelde auto's doorlaten die precies goed uitkomen om één iemand te bevoordelen...

Het was ook niet dezelfde beslissing want Masi haalde in Bakoe de rode vlag boven. Als hij dat in Abu Dhabi had gedaan, dan was er ook geen vuiltje aan de lucht geweest want dan was Hamilton ook op nieuwe softs aan de herstart verschenen. Dan had je nog het probleem dat Verstappen hem eruit kon kegelen, maar tot daaraan toe...

Edit: oh en Hamilton stond niet op pole maar op P2 bij de herstart en had, net als de meesten, geen gloednieuwe banden meer. De enige vooraan met echte nieuwe banden was Vettel en die startte... net achter Hamilton.

Breaktest

In alle consternatie van de sensationele ontknoping is 't waarschijnlijk menigeen ontgaan dat Sainz in zijn debuutjaar bij Ferrari zelfs twee plekken boven Leclerc is geëindigd. Wie had dat gedacht?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Ook in alle consternatie:
Als er 1 team is dat van een kampioenschap is beroofd, is het wel Red Bull.
Het verwijt dat de FIA haar eigen regels niet naleeft is meer van toepassing op het constructeurskampioenschap dan al het andere. Mercedes heeft namelijk geen boodschap aan de richtlijnen om de motorkosten terug te dringen. Het verbruikte bijna twee keer zoveel power units en andere motoronderdelen dan toegestaan, zijnde 11 ipv 6. Veel meer dan enig ander team. Maar het kostte haar geen enkel punt, slechts een paar plaatsen op de grid. 
https://www.f1-fansite.com/2021-f1-season/2021-used-f1-power-unit-elements/

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Gaan die regels nog op de schop volgend jaar? Op deze manier wordt de budget cap natuurlijk makkelijk omzeild.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Breaktest op 20 december 2021 - 16:21:09
Ook in alle consternatie:
Als er 1 team is dat van een kampioenschap is beroofd, is het wel Red Bull.
Het verwijt dat de FIA haar eigen regels niet naleeft is meer van toepassing op het constructeurskampioenschap dan al het andere. Mercedes heeft namelijk geen boodschap aan de richtlijnen om de motorkosten terug te dringen. Het verbruikte bijna twee keer zoveel power units en andere motoronderdelen dan toegestaan, zijnde 11 ipv 6. Veel meer dan enig ander team. Maar het kostte haar geen enkel punt, slechts een paar plaatsen op de grid. 
https://www.f1-fansite.com/2021-f1-season/2021-used-f1-power-unit-elements/


Klopt.

Groet,

C.G. de Beaufort



Wings

Citaat van: Breaktest op 14 december 2021 - 16:22:40
Ik wil nog 1 opmerking maken, en dan hou ik er over op.
We zouden het bijna vergeten maar ook in Baku dit jaar is er sprake geweest van soortgelijke situatie. We hebben waarschijnlijk alleen onthouden dat Max er met een klapband in de 47 ronde hard afging. Maar hoe ging het verder?
Zonder ingrijpen was de race zeer waarschijnlijk achter de safety car gefinished, maar ook toen besloot Masi het anders te doen. He felt a two-lap sprint to the finish was "in the best interest of the sport".
Niemand protesteerde, en zeker Mercedes niet, want Hamilton mocht van pole met verse banden. Dat ie het toch verknalde is een ander verhaal, maar dat deed niets af aan de bijval die Masi kreeg om deze creatieve oplossing. Het is dus volstrekt begrijpelijk - en eigenlijk zelfs voorspelbaar - dat Masi opnieuw voor deze oplossing koos.

Er lag veel meer debris op het asfalt. Dat is ook de reden dat nu geen rode vlag werd gezwaaid.

Wings

Citaat van: Breaktest op 20 december 2021 - 16:21:09
Ook in alle consternatie:
Als er 1 team is dat van een kampioenschap is beroofd, is het wel Red Bull.
Het verwijt dat de FIA haar eigen regels niet naleeft is meer van toepassing op het constructeurskampioenschap dan al het andere. Mercedes heeft namelijk geen boodschap aan de richtlijnen om de motorkosten terug te dringen. Het verbruikte bijna twee keer zoveel power units en andere motoronderdelen dan toegestaan, zijnde 11 ipv 6. Veel meer dan enig ander team. Maar het kostte haar geen enkel punt, slechts een paar plaatsen op de grid. 
https://www.f1-fansite.com/2021-f1-season/2021-used-f1-power-unit-elements/


Exact. Wat unfair is tegenover een Honda die er wel in zijn geslaagd om een powerunit te ontwikkelen binnen de geest van de sport.

Wings

Citaat van: Breaktest op 17 december 2021 - 00:56:18
In alle consternatie van de sensationele ontknoping is 't waarschijnlijk menigeen ontgaan dat Sainz in zijn debuutjaar bij Ferrari zelfs twee plekken boven Leclerc is geëindigd. Wie had dat gedacht?

Ik denk niemand, al denk ik dat het verschil tussen Leclerc en Vettel een jaar eerder werd uitvergroot door de omstandigheden. Wie mij ook is meegevallen is Lando Norris. Die ging écht een klap harder dan Danny Ric.

Wat vonden jullie van Mick Schumacher?

Wings

Citaat van: Sphinx op 14 december 2021 - 11:28:41
En ik weet niet of het je is opgevallen maar Mercedes en de Britse media hebben Max de laatste weken afgeschilderd alsof hij de allerergste schurk in een raceauto is.

Met het kerstfilmpje van de crash van Max als dieptepunt. Nu schijnt het een vorm van humor te zijn, maar toch. Wat mij is tegengevallen is dat Lewis daar geen enkele keer een opmerking over heeft gemaakt. Een sportman die jaren knielt voor verbinding zweeg in alle toonaarden. En wie zwijgt, stemt toe.

CitaatEnige die daar een beetje tegen in durfde te gaan was Lennie James, die een mooi filmpje opnam voor Channel 4 waarin hij Max vergeleek met Lewis in zijn begin jaren.

Zo warm, verbindend en raak.

Mickey

Citaat van: Wings op 28 december 2021 - 22:31:38

Wat vonden jullie van Mick Schumacher?

Te jong gebracht. Maar kan nog wel wat worden, geen supertalent.