Het racisme en diversiteit topic

Gestart door C.G. de Beaufort, 17 juni 2020 - 13:12:40

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Wings op 08 augustus 2020 - 11:55:54
Goed voorbeeld is Akwasi. Het begon bij Black Lives Matter en mondt nu uit tot het pleiten voor een partij voor mensen van kleur. Niet meer een partij die zich inzet voor het volk en het landsbelang, nee, een partij die opkomt voor de belangen van mensen met kleur. Precies wat ik bedoel met het onderverdelen van mensen. Het gaat steeds verder en verder en verder:

https://www.telegraaf.nl/entertainment/1471969384/akwasi-pleit-voor-partij-voor-mensen-van-kleur


Akwasi moet zijn bek houden. Dat is de mannelijke versie van Sylvana Simons. Die vrouw heeft geen enkele steun onder de oa. Surinaamse gemeenschap.

Wings

Onder de rijders neemt het draagvlak voor het knielen af. Lewis draagt een BLM-shirt wat meerderen tegen de borst stuit. Rijders staan niet achter de eenzijdig van het uitspreken tegen racisme en het gewelddadig karakter van BLM.

Bron:
https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/257109/magnussen-negeert-hamilton-en-stopt-met-knielen-ik-kniel-niet-meer

Wings

Citaat van: Franky R. op 08 augustus 2020 - 14:31:01Waar jammer ik.

De alinea waarop ik reageer. Ik zeg niet dat mensen niet mogen demonstreren maar vind iets van de manier waarop. Een geluid dat steeds luider wordt, lees het artikel in bovenstaand bericht.

CitaatIk vind het een -doorzichtige- manier om op mij neer te kijken. Je hebt meerdere keren geschreven dat 'racisme [jegens BLM] niet is bewezen'. Maar je schijnt 100 procent zeker te weten dat er bij BLM sprake is van 'blankenhaat'? Want dat schreef je.

Natuurlijk. Hoe wil je het halfdood trappen van blanken tijdens antiracismedemonstraties  anders benoemen? BLM verliest veel steun en is zelfs de meerderheid op links kwijt.

CitaatIk vind dat een beetje een contradictie. Wel het ene afwijzen, maar de andere (her)bevestigen. Zijn er zwarte mensen die anderen haten. Zeker wel en dat vind ik ook niet kunnen. Maar is de organisatie van BLM daarvoor aansprakelijk?

Wel als dat gebeurt onder de vlag van BLM.


CitaatDat heb ik de vraag... Wie moet er stoppen met het onderverdelen? Ik kijk zelf naar gedrag. Als iemand rottig loopt te doen, maakt het mij geen zier uit hoe die persoon eruit ziet. Daar kan ik talloze ervaringen van geven.

O.a. BLM en WML.

CitaatDaar wil ik nog -maar een keer- iets over zeggen; het lijkt mij niet dat iemand die neutraal is, meteen racist wordt omdat een andere groep demonstreert of opkomt voor hun rechten. Dat lijkt mij vrij plausibel.

Punt is dat zolang je mensen op huidskleur blijft onderverdelen, je verschil maakt. Linksom of rechtsom maak je mensen bewust van hun huidskleur en de verschillen. Waarom denk je dat de discussie zo verhard en mensen elkaar voortdurend te lijf gaan omdat ze op willen komen voor mensen met hun huidskleur? Twitter puilt uit met dit soort filmpjes. 

Mickey

Citaat van: Wings op 09 augustus 2020 - 01:01:13
Onder de rijders neemt het draagvlak voor het knielen af. Lewis draagt een BLM-shirt wat meerderen tegen de borst stuit. Rijders staan niet achter de eenzijdig van het uitspreken tegen racisme en het gewelddadig karakter van BLM.

Bron:
https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/257109/magnussen-negeert-hamilton-en-stopt-met-knielen-ik-kniel-niet-meer

Denk dat als Lewis doorgaat met een BLM-T-shirt in plaats van bijvoorbeeld eentje met End Racism daarop, er wel meer zullen volgen die niet meer knielen. Sympathie voor die club neemt meer en meer af.

Wings

Lewis gaat er ook mee door. Mark my words.

Wings

Citaat van: Franky R. op 08 augustus 2020 - 14:32:21
Citaat van: Wings op 08 augustus 2020 - 11:55:54
Goed voorbeeld is Akwasi. Het begon bij Black Lives Matter en mondt nu uit tot het pleiten voor een partij voor mensen van kleur. Niet meer een partij die zich inzet voor het volk en het landsbelang, nee, een partij die opkomt voor de belangen van mensen met kleur. Precies wat ik bedoel met het onderverdelen van mensen. Het gaat steeds verder en verder en verder:

https://www.telegraaf.nl/entertainment/1471969384/akwasi-pleit-voor-partij-voor-mensen-van-kleur


Akwasi moet zijn bek houden. Dat is de mannelijke versie van Sylvana Simons. Die vrouw heeft geen enkele steun onder de oa. Surinaamse gemeenschap.

Dit artikel spreekt dat tegen op basis van onderzoek van de cijfer van CBS.

Mickey

Citaat van: Wings op 09 augustus 2020 - 10:17:42
Lewis gaat er ook mee door. Mark my words.

Neem ik direct van je aan.

Wings

Hamilton vertoont dezelfde trekken als een Jerry Afriyie en Sylvana Simons zonder door te hebben wat het teweeg brengt. Soms denk ik, zie je nu niet dat je de discussie niet verder brengt maar dat het steeds verder afglijdt? De discussie verhardt, haat, agressie en geweld neemt toe, waarom gaan zij onverminderd door met het polariseren? Van een Sylvana en Jerry begrijp ik dat overigens wel. Zij hebben racisme in een verdienmodel gestopt. Zij verrijken zich door te polariseren. Als er maar reuring is. Akwasi heeft deze ruif inmiddels ook ontdekt en snoept mee. Bij Lewis vraag ik mij af wat hem drijft... Staat hij zover van de maatschappij dat hij de gevolgen niet ziet?

Het verhaal dat Lewis ophing over hoe moeilijk hij het had in zijn jeugdjaren is inmiddels weersproken door iemand die er met de neus bovenop stond. Hij beweert het tegendeel: Hamilton schijnt juist te hebben genoten van veel privileges en werd vroeg opgepakt door McLaren. Had veel meer geld en beter materiaal, kon mensen met meer talent en rauwe snelheid zo voorblijven en schopte het uiteindelijk tot de F1 waar hij ook niets te klagen had.

Mickey

Spot on weer Wings. ;)

CitaatBij Lewis vraag ik mij af wat hem drijft... Staat hij zover van de maatschappij dat hij de gevolgen niet ziet?

Denk dat hem dat niet zoveel interesseert, maar dat hij op zoek is naar erkenning van zijn laten we zeggen 'artistieke' vriendenkring. Het komt hem waarschijnlijk erg goed uit, in zijn gewenste leven na Formule1.

C.G. de Beaufort

Citaat van: WingsHamilton vertoont dezelfde trekken als een Jerry Afriyie en Sylvana Simons zonder door te hebben wat het teweeg brengt.

Helemaal juist. Hij leeft op wolken.

Groet,

C.G. de Beaufort


Franky R.

Citaat van: Wings op 09 augustus 2020 - 11:39:19
Hamilton vertoont dezelfde trekken als een Jerry Afriyie en Sylvana Simons zonder door te hebben wat het teweeg brengt. Soms denk ik, zie je nu niet dat je de discussie niet verder brengt maar dat het steeds verder afglijdt? De discussie verhardt, haat, agressie en geweld neemt toe, waarom gaan zij onverminderd door met het polariseren? Van een Sylvana en Jerry begrijp ik dat overigens wel. Zij hebben racisme in een verdienmodel gestopt. Zij verrijken zich door te polariseren. Als er maar reuring is. Akwasi heeft deze ruif inmiddels ook ontdekt en snoept mee. Bij Lewis vraag ik mij af wat hem drijft... Staat hij zover van de maatschappij dat hij de gevolgen niet ziet?

Het verhaal dat Lewis ophing over hoe moeilijk hij het had in zijn jeugdjaren is inmiddels weersproken door iemand die er met de neus bovenop stond. Hij beweert het tegendeel: Hamilton schijnt juist te hebben genoten van veel privileges en werd vroeg opgepakt door McLaren. Had veel meer geld en beter materiaal, kon mensen met meer talent en rauwe snelheid zo voorblijven en schopte het uiteindelijk tot de F1 waar hij ook niets te klagen had.


Ik vind het 'knap' dat jij alleen naar Simons en Jeffrey verwijst. Of Denk.


En Hamilton is niet altijd gesteund door Ron Dennis. Dwz. de periode voordat hij werd ingelijfd door McLaren.


Maar goed jij hebt je punt gemaakt. BLM is racistisch, Hamilton is een racist...Ik waarschijnlijk ook.


Maar die witte mensen zijn vooral slachtoffers...Toch?

Franky R.

Citaat van: Wings op 09 augustus 2020 - 10:21:09
Citaat van: Franky R. op 08 augustus 2020 - 14:32:21
Citaat van: Wings op 08 augustus 2020 - 11:55:54
Goed voorbeeld is Akwasi. Het begon bij Black Lives Matter en mondt nu uit tot het pleiten voor een partij voor mensen van kleur. Niet meer een partij die zich inzet voor het volk en het landsbelang, nee, een partij die opkomt voor de belangen van mensen met kleur. Precies wat ik bedoel met het onderverdelen van mensen. Het gaat steeds verder en verder en verder:

https://www.telegraaf.nl/entertainment/1471969384/akwasi-pleit-voor-partij-voor-mensen-van-kleur


Akwasi moet zijn bek houden. Dat is de mannelijke versie van Sylvana Simons. Die vrouw heeft geen enkele steun onder de oa. Surinaamse gemeenschap.

Dit artikel spreekt dat tegen op basis van onderzoek van de cijfer van CBS.


Simons publiceerde ooit een essay over de zwarte man... Wie een zwarte man zou daten, was 'niet wijs'... Is men niet vergeten.






C.G. de Beaufort

BLM in actie in Chigago, 13 agenten gewond, downtown haalt de bruggen op.

https://www.geenstijl.nl/5154807/video-s-nieuwe-blm-rellen-chicago-13-agenten-gewond-downtown-haalt-bruggen-op/

Hoe zou Hamiton dit karakteriseren? Eh... helemaal geen donder. De volgende keer weer een BLM-shirtje.

Groet,

C.G. de Beaufort



Edwin90

Citaat van: Franky R. op 10 augustus 2020 - 20:45:08
Maar goed jij hebt je punt gemaakt. BLM is racistisch, Hamilton is een racist...Ik waarschijnlijk ook.

Graag elkaar geen woorden in de mond leggen. Vooral het dikgedrukte gaat nogal ver in mijn ogen. Laten we het netjes houden zodat deze discussie op een normale manier gevoerd kan worden.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Wings(..) Was het altijd eerlijk? Nee. Ik stond op het punt om een topbaan te krijgen bij een gerenommeerde organisatie en toen studeerde de zoon van een vriend van de directeur af. Hij werd het. Eén van de weinige keren dat ik mij lullig voelde. Maar ik heb nooit gevoelt dat het te maken had met mijn achternaam of uiterlijk.

Toen ik was afgestudeerd - na 3 studies, de laatste was op Erasmus bedrijfskunde - was ik inmiddels 34 jaar. Er was toen een recessie. En, ze gaven aan een jongere werknemers de kans om zichzelf op te werken. Maar, gelukkig is dit nu veranderd. Is dit een racisme? Nou, nee. Dit is iets waar een bedrijf voor tekent. Niks mis mee. Maar het was wel jammer.