Carrousel 2021

Gestart door C.G. de Beaufort, 12 mei 2020 - 09:32:39

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Breaktest op 02 december 2020 - 12:06:26
Per saldo is dit buitengewoon slecht nieuws voor Verstappen. Als Russell bevalt, en waarom niet, staat ie gelijk met stip op 1 om Hamilton op termijn te vervangen.
Mercedes wil niet zo zeer een Hamilton 2.0 maar iemand die kampioenschappen voor hen kan winnen, en daar lopen er meer van rond. Daar komt bij dat Russell misschien als persoon iets beter past.
Verstappen is feitelijk iets te bot en uitgesproken. Dat past wel bij Oostenrijkers, maar niet bij Duitsers.
En bovendien niet eager genoeg (wat men name weer Italianen graag zouden zien).

Als ik even mijn orakel capaciteiten van stof ontdoe, zie ik een trend ontstaan a la Alonso. Verstappen wordt iemand die niet het maximale uit zijn carriere gaat halen.

Max is pas 23.
Niet vergeten dat Russell nog geen enkele ervaring heeft om te racen bij een topteam en weet hoe hij een team beter kan maken.

Wings

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 02 december 2020 - 16:10:53
Alonso had net de pech dat Red Bull opeens een top auto neer had gezet en dat Petrov (toch?) voor hem reed in Abu Dhabi, anders was ie wel kampioen geworden voor Ferrari.

Je moet gewoon net het geluk hebben dat je dat jaar een goeie auto hebt. Hopelijk dat Red Bull dus voor 2022 iets moois weet neer te zetten en dat Max er wat mee kan, maar ik denk toch dat Mercedes gewoon aan de top blijft. Dat is zo'n groot bedrijf, daar kan Red Bull zelfs niet echt tegenop vrees ik.

Alles moet samenkomen wil je kampioen worden. De auto, de motor, de rijder, de chemie, het momentum, als één van deze elementen ontbreekt heb je het nakijken. Alonso was een korte termijn denker en gebrand om in de snelste auto te zitten, Max lijkt beter te kijken naar het langere termijn en zoekt samenwerking op waar Alonso meer van het profiteren was. Teams moesten maar blij zijn dat hij bereid was in hun auto plaats te nemen.

Wings

Citaat van: Van Wijk op 02 december 2020 - 19:30:42
Natuurlik gun ik het Russell, maar hoe zou Van Doorne zich voelen? Die wordt behoorlijk gepaseerd.
Al met al vermoed ik dat Van Doorne ( of zijn manager )te "braaf " is voor de F1 ?

Onvoldoende talent en lef. Dan zit je niet in een positie om iets af te dwingen.

Wings

Citaat van: Jozef op 03 december 2020 - 12:55:06
Het is op zich de logische keuze voor Mercedes, maar inderdaad ook een enorme rotstreek ten opzicht van Vandoorne. Het hele seizoen lang heeft hij, wanneer hij geen FE-verplichtingen had, alleen in een hotel gezeten voor en tijdens F1-weekends. En dan niet alleen in een kamer, maar letterlijk in een ander hotel dan de rest van de F1-paddock. Want als corona de ronde deed en een rijder uitschakelde, mocht hij zeker niet ook besmet zijn. Wanneer het dan eindelijk zijn beurt is om in te vallen, geeft Mercedes hem de middenvinger, en geen klein beetje ook.

Ik zou echt furieus zijn als ik hem was. Probleem is dat Mercedes ook zijn werkgever is in de FE en dat wil hij waarschijnlijk graag zo houden. Dus hij is niet eens bij machte om de boel kort en klein te slaan. Ik vraag mij wel af hoe goed je je nog op die baan kunt concentreren wanneer je werkgever je als straatvuil behandelt.

Ik mag hopen dat hij instaat is om dingen in het juiste perspectief te plaatsen en kan relativeren. Hij is immers een volwassen man. Verder spreek je dingen aan de voorkant af en blijkbaar heeft Stoffel niet contractueel vaststaan dat indien Lewis of Valtteri niet kunnen racen, hij hen vervangt. Dan heb je ook geen recht van spreken en moet je dingen aan de voorkant beter dichttimmeren zodat Mercedes niet om je heen kan. Of hij snel genoeg is om dit soort afspraken te bedingen betwijfel ik.

Wings

Citaat van: Mickey op 04 december 2020 - 18:50:04
Citaat van: Sabai op 04 december 2020 - 12:46:56
Ik denk dat ze Hamilton gewoon vrij hebben gegeven en dat ze Russel willen wegen naast Bottas . #conspiracy

Opzet, nee. Maar Hammy heeft nog geen nieuw contract. Wat als RUS het hele weekend een halve seconde voor BOT staat? Dat plaatst Mercedes in een aanmerkelijk betere onderhandelingspositie.

Goede move om hem boven Stoffel te verkiezen dit weekend.

Qua snelheid zou Russell best in de buurt kunnen komen bij Lewis maar wat Max ook al aangaf, een wereldkampioen als Lewis Hamilton maakt op cruciale momenten het verschil. Als zijn team staat te schreeuwen dat hij naar binnen moet en hij blijft nog twee ronden buiten en achteraf blijkt dat dit het verschil heeft gemaakt in de race.

Verder kunnen zij Schumacher uit alle recordboeken rijden en van Lewis Hamilton de meest succesvolle rijder allertijden maken. Dit zullen zij niet nalaten en elkaar gunnen.

C.G. de Beaufort

Yuki Tsunoda de nieuwe coureur wordt naast Pierre Gasly. Dat moet gebeuren in het komende weekend. Eindelijk, talent moet een kans krijgen. En, Kvyat eruit.

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort


Breaktest

Citaat van: Wings op 10 december 2020 - 10:20:00
Citaat van: Mickey op 04 december 2020 - 18:50:04
Citaat van: Sabai op 04 december 2020 - 12:46:56
Ik denk dat ze Hamilton gewoon vrij hebben gegeven en dat ze Russel willen wegen naast Bottas . #conspiracy

Opzet, nee. Maar Hammy heeft nog geen nieuw contract. Wat als RUS het hele weekend een halve seconde voor BOT staat? Dat plaatst Mercedes in een aanmerkelijk betere onderhandelingspositie.

Goede move om hem boven Stoffel te verkiezen dit weekend.

Qua snelheid zou Russell best in de buurt kunnen komen bij Lewis maar wat Max ook al aangaf, een wereldkampioen als Lewis Hamilton maakt op cruciale momenten het verschil. Als zijn team staat te schreeuwen dat hij naar binnen moet en hij blijft nog twee ronden buiten en achteraf blijkt dat dit het verschil heeft gemaakt in de race.

Verder kunnen zij Schumacher uit alle recordboeken rijden en van Lewis Hamilton de meest succesvolle rijder allertijden maken. Dit zullen zij niet nalaten en elkaar gunnen.
Ik heb Max dit eigenzinnige gedrag een paar keer zien kopiëren dit seizoen, met wisselend succes overigens (zoals gebruikelijk melden de media alleen de succesvolle  hijgnummers). 
Wat Russell betreft, ik heb begrepen dat ie nog niet aan heel consistente rondetijden komt; daar kicken ze bij Mercedes kennelijk nogal op.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Geen idee. Ik vond het een indrukwekkend debuut bij Mercedes. Russell wist in een auto die hij niet kon, te klein was, team wat hij niet kon, zich voor Bottas te manoeuvreren. Beter starten en wegrijden. Dan doe je het gewoon heel erg goed. Ik heb het idee dat Russell niet met Bottas strijdt om een stoel maar met Lewis. Mercedes zal wel weten wanneer hij stopt en mogelijk is dat moment niet heel ver weg.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Wings op 17 december 2020 - 11:48:06
Geen idee. Ik vond het een indrukwekkend debuut bij Mercedes. Russell wist in een auto die hij niet kon, te klein was, team wat hij niet kon, zich voor Bottas te manoeuvreren. Beter starten en wegrijden. Dan doe je het gewoon heel erg goed. Ik heb het idee dat Russell niet met Bottas strijdt om een stoel maar met Lewis. Mercedes zal wel weten wanneer hij stopt en mogelijk is dat moment niet heel ver weg.

90% bepaald dus de F1-bolide, 10% de F1-rijder. Dus reken het maar uit.

https://www.express.co.uk/sport/f1-autosport/1373390/Fernando-Alonso-Max-Verstappen-Lewis-Hamilton-George-Russell-Mercedes

Groet,

C.G. de Beaufort




Jozef

De Telegraaf heeft in het verleden ook correct bericht over rijderswissels bij Red Bull, dus het zal wel kloppen. Ik dacht dat Albon iets meer kans had om zijn zitje te behouden dan Pérez, maar ik vind het niet erg dat ik het bij het verkeerde eind had (al is Albon wel heel overdreven bekritiseerd dit jaar).

Sabai

Albon komt gewoon nog tekort. Als ze hem wat langer bij het zuster team hadden gelaten was het misschien nog wat geworden al betwijfel ik dat. Denk dat Perez een stuk korter op Max zal gaan zitten en hem zelfs soms sneller zal zijn.

Fietser

#194
Pérez geniet al jaren mijn extra aandacht en stiekem ben ik fan van de man. (Waarom weet ik niet zo goed, misschien wel omdat hij zich bij velen een beetje onder de radar bevond.) En toch hoopte ik dat Red Bull NIET voor hem zou kiezen. Tevergeefs, las ik zojuist. Ik vrees nml. dat (ook) hij wordt afgedroogd door Verstappen. Checo is een erg goede F1-coureur, maar komt te kort t.o.v. jongens als Verstappen, Leclerc, Hamilton en Ricciardo. Ik vergelijk hem een beetje met Patrese, waar ik ooit ook fan van was. De Italiaan was zeer goed, maar naast teamgenoten als Schumacher en Mansell verbleekte hij aanzienlijk. En dat lot gun ik Pérez niet.
Ervaring heeft de Mexicaan zeker, en ook heeft hij veel 'gevoel' voor wagen en banden, wat bij kan dragen voor de ontwikkeling van de wagen. Maar in pure snelheid bleek hij in het verleden niet (zo heel veel) sneller dan Stroll en Ocon. Daarbij is kwalificeren niet zijn sterkste kant. Het zal daarom (te) moeilijk worden voor Checo die er beter aan had gedaan te stoppen op zijn hoogtepunt (=4de in het WK), dat is althans mijn mening. Ik hoop overigens dat ik er totaal naast zit en dat hij Verstappen het hele seizoen op z'n staart zit.