GP Brazilië - Interlagos 2019

Gestart door Breaktest, 17 november 2019 - 11:44:29

« vorige - volgende »

Breaktest

Voor mijn gevoel geeft de kwalificatie weinig helderheid inzake het valsspeelverhaal. Wellicht dat de race wel enige klaarheid brengt (al lijkt niemand behoefte te hebben zijn handen hier nog aan te branden).
Ik zie de uitslag dan ook vooral als een persoonlijk statement van beide coureurs. Verstappen haalt zijn gram vanwege die eerder afgepakte pole, Vettel toont veerkracht en weet de aandringende Leclerc voorlopig weer in zijn hok te krijgen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 17 november 2019 - 11:44:29
Voor mijn gevoel geeft de kwalificatie weinig helderheid inzake het valsspeelverhaal. Wellicht dat de race wel enige klaarheid brengt (al lijkt niemand behoefte te hebben zijn handen hier nog aan te branden).
Ik zie de uitslag dan ook vooral als een persoonlijk statement van beide coureurs. Verstappen haalt zijn gram vanwege die eerder afgepakte pole, Vettel toont veerkracht en weet de aandringende Leclerc voorlopig weer in zijn hok te krijgen.
Eén Ferrari rijder in de top 3, dat waren er sinds de zomer toch bijna altijd 2 waarvan meestal 1 op pole, met soms behoorlijke verschillen. Nu 2 keer op rij niet. Na dit weekend zou je zelfs af gaan vragen of Mercedes ook niet een stapje terug heeft moeten doen.

Wings

Max heeft al eerder aangegeven dat Honda meer risico moet nemen en meer vermogen moet vrijgeven. Dat gebeurt nu. Verder is het opvallend dat Ferrari de dominantie op zaterdag kwijt is na de beschuldiging dat zij de sensor van de motor beïnvloeden. En laat het net motorvermogen is dat zij tekort komen.

Ik vond het wel mooi dat de jolige Max Verstappen de Formule 1 op zijn huisvesten liet trillen met zijn uitspraak na de race in de VS. Critici grepen hun kans om Max onvolwassen gedrag op te spelden, ik vind het prima, ik geniet op mijn beurt van het pure en soms wat ongenuanceerde. Ik gruwel van het diplomatiek gewauwel van Leclerc op mijn beurt en verder boeit het me weinig wat rijders na een race wauwelen.

Mickey

Ik zeg het alvast, 100%fout van Vettel.

Sjezus wat een potje racen.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 17 november 2019 - 19:40:36
Ik zeg het alvast, 100%fout van Vettel.
lekker belangrijk, hij reed een prima race die weer van alle kanten om zeep geholpen moest worden. Natuurlijk was het zijn fout, want Leclerc kon natuurlijk nooit zijn achterwiel meer ontwijken  :D

Wings

Ik moet even bijkomen! Jeetje wat een race.

Wings

Verder boeit me niets wie schuld is. Als wedstrijdleiding zou ik hier tussenuit blijven. Laat het Ferrari maar uitzoeken.

Sabai

Wat een spannende race ik zat gewoon te zweten  :D

Sabai

Citaat van: Wings op 17 november 2019 - 20:09:32
Verder boeit me niets wie schuld is. Als wedstrijdleiding zou ik hier tussenuit blijven. Laat het Ferrari maar uitzoeken.

Was geen handige actie van vettel moet ik eerlijk bekennen.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 17 november 2019 - 20:10:27
Citaat van: Wings op 17 november 2019 - 20:09:32
Verder boeit me niets wie schuld is. Als wedstrijdleiding zou ik hier tussenuit blijven. Laat het Ferrari maar uitzoeken.

Was geen handige actie van vettel moet ik eerlijk bekennen.
Vettel rijdt gewoon de normale lijn (kijk maar naar Albon die ervoor rijdt)

Sabai

Citaat van: Tuesday op 17 november 2019 - 20:34:23
Citaat van: Sabai op 17 november 2019 - 20:10:27
Citaat van: Wings op 17 november 2019 - 20:09:32
Verder boeit me niets wie schuld is. Als wedstrijdleiding zou ik hier tussenuit blijven. Laat het Ferrari maar uitzoeken.

Was geen handige actie van vettel moet ik eerlijk bekennen.
Vettel rijdt gewoon de normale lijn (kijk maar naar Albon die ervoor rijdt)

Ik denk dat jezelf nog even goed moet kijken. Het is toch echt Vettel die ruim voor de bocht naar binnen stuurt om leclerc te snijden.

Jozef

#11
Vettel komt naar links zonder reden, kopietje van Turkije 2010.

Edit: niet helemaal hetzelfde, in Turkije veranderde hij van richting om de racelijn op te zoeken, vandaag was nóg idioter want hij had de racelijn al.

Wings

Niet zonder reden. Hij wil Leclerc intimideren en naar binnen dwingen.

C.G. de Beaufort

Ik heb wel genoten. Het was een bizarre race!

Groet,

C.G. de Beaufort



Wings

Zo is het. En overstemt mijn gevoel. En dat twee rijders elkaar raken, het zij zo. Ik heb genoten tot in iedere vezel van mijn lijf. De rest mag zich druk maken om Lewis - Albon en Seb - Leclerc. Ik vind het prima.