Carrousel 2020

Gestart door Breaktest, 30 juni 2019 - 13:42:22

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Wings op 29 september 2019 - 15:05:47
En dat betwist ik.
Ja maar die argumentatie van jouw is geen touw aan vast te knopen. Ik heb het over de nieuwe generatie, jij komt met Rosberg. FYI die is inmiddels gestopt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Dat moet nog blijken. En als ik kijk naar de ontwikkelingen bij Ferrari gaat het hard die kant uit tussen Leclerc en Vettel. De uitdrukking 'geen twee kapitein op één schip' is van alle tijden.

Verder vond ik het een prima voorbeeld als tegengewicht dat de tijden niet hebben geleid tot een andere mindset bij rijders. De mensen van toen zijn niet anders dan de mensen van nu. Plus er zijn externe factoren die de rivaliteit juist doen doorbuigen.

Breaktest

Stelling (koehandel): Als Honda Max volgend jaar de wereldtitel maakt, krijgt het een plek bij Toro Rosso voor een Japanse coureur terug.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 11 oktober 2019 - 11:20:04
Stelling (koehandel): Als Honda Max volgend jaar de wereldtitel maakt, krijgt het een plek bij Toro Rosso voor een Japanse coureur terug.
ik denk dat Honda die wereldtitel sowieso wel graag wil, daar hoeft niet ook nog eens een zitje voor een Japanse coureur tegen over te staan. Het zal hooguit een kleine extra motivatie kunnen zijn.

Wings

Citaat van: Breaktest op 11 oktober 2019 - 11:20:04
Stelling (koehandel): Als Honda Max volgend jaar de wereldtitel maakt, krijgt het een plek bij Toro Rosso voor een Japanse coureur terug.

Honda kan Verstappen geen wereldkampioen maken.

Fietser

Citaat van: Wings op 15 oktober 2019 - 20:28:37
Citaat van: Breaktest op 11 oktober 2019 - 11:20:04
Stelling (koehandel): Als Honda Max volgend jaar de wereldtitel maakt, krijgt het een plek bij Toro Rosso voor een Japanse coureur terug.

Honda kan Verstappen geen wereldkampioen maken.

Rare vraag misschien, maar waarom 'moet' Verstappen eigenlijk wereldkampioen worden? Oke, hij is een zeer groot talent, maar de kans dat je daarmee wereldkampioen wordt is relatief klein in een mechanische sport. Daarom snap ik ook nooit opmerkingen als 'hij heeft volgend jaar nog de laatste kans om de jongste wereldkampioen ooit te worden', die ik onlangs ergens tegenkwam. Om maar te zwijgen over de opportune vraag hoeveel kampioenschappen Verstappen de komende jaren binnen zal harken. De werkelijkheid: er zijn momenteel slechts 4 zitjes die een kampioenschap op kunnen leveren. En het is nog een hele toer (andere toptalenten die nog jaren te gaan hebben, commerciële of strategische belangen, veto's van gearriveerde teamgenoten, gunfactor, geluk 'van het juiste moment') om zo'n plekje te bemachtigen. En dan nog moet het meezitten. Te veel focussen op het allerhoogste (hoe begrijpelijk ook voor een topsporter en zijn/haar supporters) kan nog wel eens frustrerend uitpakken.

Mickey

En dat is dan ook wat je nu ziet, frustratie.

Mickey

Bij fans ook trouwens. :D Zeker sinds Leclerc meerijdt. Compleet hooliganisme in alle comments.

Wings

Citaat van: Fietser op 16 oktober 2019 - 09:27:24
Rare vraag misschien, maar waarom 'moet' Verstappen eigenlijk wereldkampioen worden?

Max vind ik een uitzonderlijk talent die eens in de 25 jaar voorbij komt. Daarnaast behoort hij tot de nieuwe aanwas rijders en is hij pas 21. De kans dat een topteam hem contracteert is zeer groot, evenals de kans dat hij wereldkampioen wordt. Het is meer een vanzelfsprekendheid dan écht een diepe wens. Dat dingen anders kunnen lopen dan verwacht is natuurlijk waar.

Wings

Citaat van: Mickey op 16 oktober 2019 - 09:37:18
Bij fans ook trouwens. :D Zeker sinds Leclerc meerijdt. Compleet hooliganisme in alle comments.

Zulks soort gewauwel lees ik alleen hier. Ik begrijp de drang niet om deze te willen labelen.

Wings

Overigens, als aanvulling op mijn reactie op Fietser, ik vind de nieuwe aanwas over het algemeen een leuke lichting. Heb het idee dat veel talent zich aandient. Norris en Albon zijn misschien niet de mannen die het Max moeilijk kunnen maken met gelijk materiaal, het zijn wel mannen als Button die kunnen excelleren als omstandigheden het mogelijk maken. Daarin onderscheiden zij zich van bijvoorbeeld een Magnussen, Grosjean, Pérez en Hülkenberg. Ik ben erg benieuwd hoe de prestaties van Ocon zich verhouden met die van Ricciardo komend seizoen.

Mickey

Citaat van: Wings op 16 oktober 2019 - 11:45:18
Citaat van: Mickey op 16 oktober 2019 - 09:37:18
Bij fans ook trouwens. :D Zeker sinds Leclerc meerijdt. Compleet hooliganisme in alle comments.

Zulks soort gewauwel lees ik alleen hier. Ik begrijp de drang niet om deze te willen labelen.

Kan je misschien wat specifieker zijn? Ik weet niet of ik je wel goed begrijp.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 16 oktober 2019 - 15:39:09
Citaat van: Wings op 16 oktober 2019 - 11:45:18
Citaat van: Mickey op 16 oktober 2019 - 09:37:18
Bij fans ook trouwens. :D Zeker sinds Leclerc meerijdt. Compleet hooliganisme in alle comments.

Zulks soort gewauwel lees ik alleen hier. Ik begrijp de drang niet om deze te willen labelen.

Kan je misschien wat specifieker zijn? Ik weet niet of ik je wel goed begrijp.
Ik weet het ook niet. Ik weet wel dat de meeste NL F1-sites hoe dan ook de naam Verstappen in de kop proberen te krijgen, hoe ver het bericht ook van de persoon in kwestie afstaat. Vind ik dat weer een vorm van mediahooliganisme (hé, nieuw woord, woordwaarde Scrabble 30  ;) )
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Dat is ook waar. Vond het ook wel lekker bekken, daarom. Maar ik zie wel dat als je Verstappens handelen ter discussie stelt, je de meest idiote reacties kunt krijgen. Zeker op zondagmiddag rond borreltijd. Op andere sites dan hè, hier niet natuurlijk.

Fietser

Citaat van: Mickey op 16 oktober 2019 - 18:29:08
Dat is ook waar. Vond het ook wel lekker bekken, daarom. Maar ik zie wel dat als je Verstappens handelen ter discussie stelt, je de meest idiote reacties kunt krijgen. Zeker op zondagmiddag rond borreltijd. Op andere sites dan hè, hier niet natuurlijk.

Ik heb in mijn post hierboven niet zozeer Verstappens handelen ter discussie gesteld. Wat ik meer bedoelde, is dat zo ontzettend veel in- en outsiders in de NL-autosport - vooral ook de media - totaal zijn gefocust op zijn (toekomstige) palmares. Zo'n Lammers bijvoorbeeld die maar blijft roepen dat 'Max' al drie keer WK was geweest als hij in Mercedes reed. Om maar te zwijgen over de teleurstelling bij de massa als hij in een race slechts 4e of 5e wordt. Daar heeft niemand wat aan, zeker Verstappen niet. Want de druk op hem wordt alleen maar groter (denk alleen al aan de Zandvoortse GP die compleet rond zijn schouders wordt opgetuigd) wat boosheid en frustratie kan opleveren. (En dan heb ik nog niet eens over het chagrijn bij zijn vader.)
Het klinkt wat idealistisch en zijig, maar mij lijkt het beter als Verstappen gewoon met plezier zijn races kan uitrijden, mooie duels aangaat, punten scoort en onder de huidige omstandigheden (dus bij Red Bull Honda) blij is met een podiumplek en heel soms met een overwinning. Daarna zien we wel HOE en OF deze jongeman - een zeer groot talent - een positie weet te bemachtigen waarmee hij eventueel kan domineren, kortom of de jackpot zijn kant opvalt. Maar nu al een voorschot nemen op zegereeksen en kampioenschappen kan hem schaden, wat jammer zou zijn.