Carrousel 2020

Gestart door Breaktest, 30 juni 2019 - 13:42:22

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Sabai op 30 augustus 2019 - 12:35:57Albon zit gelijk al dichterbij Verstappen dan Gasly deed. :)
Ik zag na FP1 een analyse van een onboard van Albon, door Karun Chandhok. De naam Gasly heb ik niet horen vallen en de vergelijking werd niet gemaakt, maar de beschrijvingen die Chandhok gaf aan Albons rijstijl was precies het tegenovergestelde van de pijnpunten die bij Gasly werden vernoemd. Gasly remt laat en stuurt agressief in, Albon is veel vloeiender bij het insturen. Het tweede is niet per definitie beter dan het eerste, maar past wel beter bij de Red Bull die vooraan niet de grip heeft van vorig jaar of van andere auto's dit jaar. Ongetwijfeld was dit een belangrijk element in de beslissing van Red Bull.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 30 augustus 2019 - 17:30:40
Citaat van: Sabai op 30 augustus 2019 - 12:35:57Albon zit gelijk al dichterbij Verstappen dan Gasly deed. :)
Ik zag na FP1 een analyse van een onboard van Albon, door Karun Chandhok. De naam Gasly heb ik niet horen vallen en de vergelijking werd niet gemaakt, maar de beschrijvingen die Chandhok gaf aan Albons rijstijl was precies het tegenovergestelde van de pijnpunten die bij Gasly werden vernoemd. Gasly remt laat en stuurt agressief in, Albon is veel vloeiender bij het insturen. Het tweede is niet per definitie beter dan het eerste, maar past wel beter bij de Red Bull die vooraan niet de grip heeft van vorig jaar of van andere auto's dit jaar. Ongetwijfeld was dit een belangrijk element in de beslissing van Red Bull.
en hoe zit dat dan bij STR?? En werd het verschil niet juist nog groter na de updates aan de voorvleugel in Oostenrijk?? ik moet nog zien of Albon het veel beter gaat doen dan Gasly.

C.G. de Beaufort

Wanneer RBR niet Albon, Kyvet of Gasly nemen en een external driver nemen voor 2020, dan komt Nico in beeld.

https://nl.motorsport.com/f1/video/de-factoren-achter-de-renault-exit-van-nico-hulkenberg/453129/

Dit zal Max leuk vinden.

Groet,

C.G. de Beaufort


Franky R.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 04 september 2019 - 14:19:24
Wanneer RBR niet Albon, Kyvet of Gasly nemen en een external driver nemen voor 2020, dan komt Nico in beeld.

https://nl.motorsport.com/f1/video/de-factoren-achter-de-renault-exit-van-nico-hulkenberg/453129/

Dit zal Max leuk vinden.

Groet,

C.G. de Beaufort


Klinkt logisch, maar Hulk wordt ook gelinkt aan Haas, waar men wel klaar lijkt te zijn met Grosjean. Ik hoop dat Albon blijft aanhaken. Gewoon een kwestie van op zichzelf gericht blijven, vind ik.

Jozef

Ik acht de kans zeer onwaarschijnlijk dat Red Bull iemand anders kiest dan het drietal Albon/Gasly/Kvyat. Indien ze dat doen, is het een motie van wantrouwen in hun eigen opleidingsprogramma, wat ze net niet kunnen gebruiken als ze de beste 16-jarige talentjes willen aantrekken. Het is niet uitgesloten dat ze het alsnog doen, maar dan moet er wel een hele goede reden voor zijn, bijvoorbeeld dat ze een coureur kunnen aantrekken waarvan ze met grote zekerheid kunnen zeggen dat hij significant meer punten zal rapen voor het constructeurskampioenschap. Ik betwijfel of Hülkenberg aan dat beeld voldoet - hoewel ik hem een goede coureur vind.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 04 september 2019 - 15:32:55
Ik acht de kans zeer onwaarschijnlijk dat Red Bull iemand anders kiest dan het drietal Albon/Gasly/Kvyat. Indien ze dat doen, is het een motie van wantrouwen in hun eigen opleidingsprogramma, wat ze net niet kunnen gebruiken als ze de beste 16-jarige talentjes willen aantrekken. Het is niet uitgesloten dat ze het alsnog doen, maar dan moet er wel een hele goede reden voor zijn, bijvoorbeeld dat ze een coureur kunnen aantrekken waarvan ze met grote zekerheid kunnen zeggen dat hij significant meer punten zal rapen voor het constructeurskampioenschap. Ik betwijfel of Hülkenberg aan dat beeld voldoet - hoewel ik hem een goede coureur vind.
Gasly lijkt me redelijk uitgesloten, Kvyat zullen ze ook niet zo snel terug halen. Dan blijft eigenlijk alleen Albon over van dat drietal. Als die naar behoren presteert zal ie mogen blijven, maar anders denk ik dat RBR toch verder gaat kijken en dan kom je al snel bij een Hulkenberg of Magnussen uit denk ik. Het opleidingsprogramma moet gewoon kwaliteit leveren, als dat er niet komt, dan moet je dat niet gaan maskeren en je daarmee zelf ook nog eens in de vingers gaan snijden.

Wings

Citaat van: Jozef op 04 september 2019 - 15:32:55
Ik acht de kans zeer onwaarschijnlijk dat Red Bull iemand anders kiest dan het drietal Albon/Gasly/Kvyat. Indien ze dat doen, is het een motie van wantrouwen in hun eigen opleidingsprogramma, wat ze net niet kunnen gebruiken als ze de beste 16-jarige talentjes willen aantrekken. Het is niet uitgesloten dat ze het alsnog doen, maar dan moet er wel een hele goede reden voor zijn, bijvoorbeeld dat ze een coureur kunnen aantrekken waarvan ze met grote zekerheid kunnen zeggen dat hij significant meer punten zal rapen voor het constructeurskampioenschap. Ik betwijfel of Hülkenberg aan dat beeld voldoet - hoewel ik hem een goede coureur vind.

Hartley en Kvyat zijn beiden niet rechtstreeks gepromoveerd vanuit hun eigen opleidingsprogramma. Kvyat was ontslagen en aan de slag als ontwikkelingscoureur bij Ferrari, Hartley werd in 2010 uit het Red Bull-programma gezet en deed vervolgens testwerk voor Mercedes GP waarna hij zijn heil zocht buiten de F1, in de endurance klasse. Dus ook maar half-om-half.

Het is afwachten hoe Albon zich verhoudt tegen Max. Als hij dichterbij Max zit dan Gasly zat kan het zomaar zo zijn dat hij een stoel kan bemachtigen voor volgend seizoen, zit hij er even ver of verder achter, ben ik er niet zeker van. Ik moet daarbij melden dat de eerste indruk positief is. In that case gaat Nico zeker niet naar Red Bull komen, mocht Albon zijn positie niet zeker stellen heeft Red Bull geen andere keuze dan een rijder buiten hun eigen opleidingsprogramma aan te trekken.

ik interpreteer het overigens niet als een motie van wantrouwen in hun eigen opleidingsprogramma maar als een schoolvoorbeeld van nood breekt wetten. Red Bull heeft last van een drooggelopen talentenvijver dus dan komt een moment dat je een rijder van buitenaf moet aantrekken. Ik ben sowieso benieuwd wat Red Bull doet als Max verkast. Wat zij betalen is een habbekrats ten aanzien van de monsterbedragen die Ferrari, McLaren en Mercedes neerlappen. Zelfs Renault lapt meer voor Danny dan Red Bull voor Max. 

Wings

Citaat van: Tuesday op 04 september 2019 - 17:07:37
Gasly lijkt me redelijk uitgesloten, Kvyat zullen ze ook niet zo snel terug halen. Dan blijft eigenlijk alleen Albon over van dat drietal. Als die naar behoren presteert zal ie mogen blijven, maar anders denk ik dat RBR toch verder gaat kijken en dan kom je al snel bij een Hulkenberg of Magnussen uit denk ik. Het opleidingsprogramma moet gewoon kwaliteit leveren, als dat er niet komt, dan moet je dat niet gaan maskeren en je daarmee zelf ook nog eens in de vingers gaan snijden.

Nee. En dat doet Red Bull ook niet. Verder denk ik niet dat K-Mag verkast naar Red Bull, er is geen land te bezeilen met hem en schuwt het niet om zijn teamgenoot van de baan te rossen. Kan Red Bull niets mee. De Hulk lijkt wat meer ingetogen persoon wat bereid is teambelang voor zijn eigen belang te plaatsen. Voor de sfeer in het team is een stabiel karakter een must.

Sabai

Hulkenberg mist de gretigheid om bij RBR te kunnen rijden. Hij rijd nu al bijna 10 jaar rond. Dus ze weten dat ze er een subtopper mee hebben. En dat zijn Kvyat en Gasly ook.

Wings


Tuesday

Citaat van: Wings op 04 september 2019 - 17:26:11
Citaat van: Tuesday op 04 september 2019 - 17:07:37
Gasly lijkt me redelijk uitgesloten, Kvyat zullen ze ook niet zo snel terug halen. Dan blijft eigenlijk alleen Albon over van dat drietal. Als die naar behoren presteert zal ie mogen blijven, maar anders denk ik dat RBR toch verder gaat kijken en dan kom je al snel bij een Hulkenberg of Magnussen uit denk ik. Het opleidingsprogramma moet gewoon kwaliteit leveren, als dat er niet komt, dan moet je dat niet gaan maskeren en je daarmee zelf ook nog eens in de vingers gaan snijden.

Nee. En dat doet Red Bull ook niet. Verder denk ik niet dat K-Mag verkast naar Red Bull, er is geen land te bezeilen met hem en schuwt het niet om zijn teamgenoot van de baan te rossen. Kan Red Bull niets mee. De Hulk lijkt wat meer ingetogen persoon wat bereid is teambelang voor zijn eigen belang te plaatsen. Voor de sfeer in het team is een stabiel karakter een must.
Magnussen lijkt me nog niet zo verkeerd voor RBR. Laat zich mentaal denk ik niet snel knakken en zou daarmee zo maar eens de ideale teamgenoot van Max kunnen zijn. Ik neem aan dat Max toch wel duidelijk de snellere zal zijn en dat Magnussen daarmee ook direct zn plaats wel weet. Zn teamgenoot zal ie dan hopelijk met rust laten en juist de concurrentie dwars gaan zitten. Verder zie ik niet direct veel betere opties.. misschien Norris of Russell, maar die wil de concurrentie misschien weer niet afstaan aan RBR.

Sabai

Wat voor contract heeft Norris eigenlijk want dat lijkt me een prima kandidaat.Al denk ik dat Albon het waar gaat maken.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 04 september 2019 - 19:54:38
Wat voor contract heeft Norris eigenlijk want dat lijkt me een prima kandidaat.Al denk ik dat Albon het waar gaat maken.


Dat McLaren Norris laat gaan, is net zoiets als een kip dat gouden eieren legt gaan slachten...

Jozef

Norris heeft in elk geval een contract voor volgend jaar, en volgens sommige bronnen (The Guardian) zelfs tot en met 2022.

Breaktest

In ieder geval heeft Max niet meer het rijk alleen. Twee jaar geleden was ie nog koning Midas, maar inmiddels is de zaak meer genormaliseerd en maakt ie deel uit van een complete generatie megatalenten die onderling weinig voor elkaar onderdoen. En dat betekent dat bij stoelwisseling de oude clichés weer van stal kunnen: "Het moet in het plaatje passen, wie is vrij op welk moment", enzovoort.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond