Carrousel 2020

Gestart door Breaktest, 30 juni 2019 - 13:42:22

« vorige - volgende »

Mickey

Citaat van: Wings op 06 augustus 2019 - 15:02:49
Citaat van: Mickey op 06 augustus 2019 - 11:00:08
Hoewel ik Bottas soms echt een pannenkoek vind, schat ik hem wel hoger in dan Gasly. Bottas presteert op vrij constant niveau, met zo nu en dan een  positieve (soit, soms ook negatieve) uitschieter, waarbij Hamilton soms zelfs het nakijken heeft. Gasly presteert ook vrij constant, maar wel ondermaats. En géén positieve uitschieters. Meestal een volle seconde achter Verstappen, waar Bottas structureel twee, drie tienden achter Hamilton zit.

Niet vergeten dat Bottas afgelopen seizoen als vijfde finishte in het kampioenschap in dezelfde auto waarmee Hamilton met twee vingers in de neus kampioen werd. Als dat niet ondermaats is, weet ik het ook niet. Daarnaast klungelt hij er vaak op los. Hülkenberg lijkt mij een meer solide rijder. Verder niet vergeten dat Gasly al na iets meer dan 10 races wordt afgeserveerd zonder te weten wat aan de hand is. Dat is wel erg snel.

True, maar Bottas heeft dit seizoen wel wat betere papieren.

En bij Gasly had ik wel een zekere ontwikkelingscurve verwacht. Maar die ontbreekt of is hooguit een licht stijgende lijn.

Wings

Citaat van: Mickey op 06 augustus 2019 - 16:10:57
Red Bull zeker, maar het ging om Hulk als tweede rijder. Daar ben ik niet zeker van.

Mijn argument om Red Bull voor Renault F1 te verkiezen is dat Red Bull wel races kan winnen.

Wings

Citaat van: Matthijs op 06 augustus 2019 - 16:11:43
Inderdaad. Het enige wat tegen Hülkenberg pleit is dat hij het laat afweten als er een kans is op het podium of zelfs meer. Ricciardo is dan juist ijzersterk.

Dat kan. Hij moet nu overstrekken maar komt dadelijk in een andere situatie terecht.

Mickey

#108
Citaat van: Wings op 07 augustus 2019 - 20:58:14
Citaat van: Mickey op 06 augustus 2019 - 16:10:57
Red Bull zeker, maar het ging om Hulk als tweede rijder. Daar ben ik niet zeker van.

Mijn argument om Red Bull voor Renault F1 te verkiezen is dat Red Bull wel races kan winnen.

Eh, het ging om Hulkenberg. Je zei:

Citaat van: Wings op 06 augustus 2019 - 09:06:45
Citaat van: Mickey op 04 augustus 2019 - 08:37:23
Vind Hulk geen typische tweede rijder. Bovendien kan hij zichzelf waardevoller maken door zich nu met Ricciardo te meten. Waarom naar Red Bull gaan als hij een duurbetaalde Ricciardo het vuur aan de schenen kan leggen? In beide teams wordt hij geen wk en bij Red Bull weet hij zeker dat hij de tweede viool speelt.
...
Omdat hij bij Red Bull races kan winnen.
...

Dat is nog niet zomaar het geval. Voorlopig moet Max, die van de absolute buitencategorie is, daar nog z'n stinkende best voor doen.

Maar als het puur gaat om deel uit te maken van een winnend team, dan heb ik niks gezegd.

Wings

Laten we details niet verder uitvergroten om een punt te maken. Ik zal het anders neerzetten: De kans dat Hülkenberg met een Red Bull een race wint is (veel) groter dan de kans dat Hülkenberg met een Renault wint.

Breaktest

Citaat van: Wings op 08 augustus 2019 - 08:43:12
Laten we details niet verder uitvergroten om een punt te maken. Ik zal het anders neerzetten: De kans dat Hülkenberg met een Red Bull een race wint is (veel) groter dan de kans dat Hülkenberg met een Renault wint.
Da's juist maar ook een dooddoener. Maar wat we een beetje in deze discussie vergeten is dat het niet zo zeer de coureurs (van dit kaliber) zijn die bepalen waar ze naar toe gaan, maar dat d ebal bij de teams ligt.
De hamvraag is dus of meer of Bottas danwel Hulkenberg de meest aantrekkelijke waarde voor Red Bull is.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Open deur. Waarom denk je dat hij gelinkt wordt met Red Bull? ;)

C.G. de Beaufort

Ocon vervangt Hülkenberg bij Renault in het jaar 2020

https://www.telegraaf.nl/sport/357061005/ocon-vervangt-hulkenberg-bij-renault

Waar moet Nico nu heen? Ik denk dus, de RBR als maat van Max. Nu moet alleen Albon nog tegenvallen in dit seizoen. Ik hoop dat het gebeurd.

Groet,

C.G. de Beaufort


Sabai

Ik denk dat hij Grosjean mag gaan vervangen bij HAAS.

BMW.WilliamsF1

haha ja gezellig naast zijn beste vriend Magnussen  ;D ;D

Tuesday

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 27 augustus 2019 - 22:05:03
haha ja gezellig naast zijn beste vriend Magnussen  ;D ;D
hoe lang is dat akkefietje inmiddels geleden? denk niet dat dat een probleem gaat zijn. Wie heeft het niet met Magnussen aan de stok gehad (in het middenveld)? Ik denk dat Hulkenberg met iedereen wel door 1 deur kan.

Sabai

Ocon en Bottas beiden nu bevestigd . Hulkenberg lijkt zich er niet druk over te maken dus die zal al rond zijn met HAAS. Het viel mij ook al op dat hij de laatste tijd erg kritisch over Renault was.

Breaktest

Citaat van: Sabai op 29 augustus 2019 - 18:43:20
Ocon en Bottas beiden nu bevestigd . Hulkenberg lijkt zich er niet druk over te maken dus die zal al rond zijn met HAAS. Het viel mij ook al op dat hij de laatste tijd erg kritisch over Renault was.
Interessante theorie. Eigenlijk zou Racing Point ook een kandidaat moeten zijn; Stroll heeft nu wel lang genoeg met die dure speeltjes mogen rollen bollen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Albon zit gelijk al dichterbij Verstappen dan Gasly deed. :)

Sphinx

Citaat van: Breaktest op 29 augustus 2019 - 22:02:57
Citaat van: Sabai op 29 augustus 2019 - 18:43:20
Ocon en Bottas beiden nu bevestigd . Hulkenberg lijkt zich er niet druk over te maken dus die zal al rond zijn met HAAS. Het viel mij ook al op dat hij de laatste tijd erg kritisch over Renault was.
Interessante theorie. Eigenlijk zou Racing Point ook een kandidaat moeten zijn; Stroll heeft nu wel lang genoeg met die dure speeltjes mogen rollen bollen.

Stroll vliegt er pas uit bij Racing Point als Papa Stroll het team verkoopt.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!