Carrousel 2020

Gestart door Breaktest, 30 juni 2019 - 13:42:22

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Breaktest op 05 augustus 2019 - 10:24:38
We zouden bijna een sterk voor de hand liggend scenario over het hoofd zien:
Bottas wordt met alle egards bedankt voor bewezen diensten (en vervangen door Ocon) en als vrij man klopt ie aan bij Red Bull. Past misschien nog beter in het profiel dan Alonso:veel punten binnen halen maar geen echte bedreiging voor kopman, geen relschopper. Soort Berger/Barrichello.

Dan kun je net zo goed Gasly behouden.

Mickey

Citaat van: Wings op 06 augustus 2019 - 09:06:45
Citaat van: Mickey op 04 augustus 2019 - 08:37:23
Vind Hulk geen typische tweede rijder. Bovendien kan hij zichzelf waardevoller maken door zich nu met Ricciardo te meten. Waarom naar Red Bull gaan als hij een duurbetaalde Ricciardo het vuur aan de schenen kan leggen? In beide teams wordt hij geen wk en bij Red Bull weet hij zeker dat hij de tweede viool speelt.

Omdat Red Bull meer investeert en betaalt.
Omdat hij bij Red Bull podia kan pakken.
Omdat hij bij Red Bull races kan winnen.
Omdat hij bij Red Bull kan vechten met Mercedes en Ferrari.
Omdat hij bij Red Bull zijn de marketingprijs van zijn naam kan verhogen.

Ik denk niet dat er een rijder is die nee zegt als hij in de herfst van zijn carrière een subtopteam kan verruilen voor een topteam dat op titelkoers ligt. Ricciardo het vuur aan de schenen kunnen leggen in het middenveld lijkt mij niet echt de ambitie van een rijder. Daarbij weet je nooit hoe een seizoen verloopt bij een topteam en ben je niet bij voorbaat kansloos.

Ik ga goeddeels met je mee, maar voor mij zijn twee dingen niet zo zeker. Dat Red Bull meer zou betalen, ik zie daar geen directe aanwijzing voor. Dat hij bij Red Bull voor overwinningen kan gaan, lijkt me voor nu ook nog een voorbarige conclusie. Moet de auto eerst nog wel verbeteren en dan moet hij Max nog maar voorbij zien te komen.

Sabai

Om eerlijk te zijn lijkt Hulkenberg mij ook niet snel genoeg voor een zitje bij RBR. Hij heeft namelijk best veel moeite met Riccardo en die komt juist van RBR

Mickey

Citaat van: Wings op 06 augustus 2019 - 09:08:09
Citaat van: Breaktest op 05 augustus 2019 - 10:24:38
We zouden bijna een sterk voor de hand liggend scenario over het hoofd zien:
Bottas wordt met alle egards bedankt voor bewezen diensten (en vervangen door Ocon) en als vrij man klopt ie aan bij Red Bull. Past misschien nog beter in het profiel dan Alonso:veel punten binnen halen maar geen echte bedreiging voor kopman, geen relschopper. Soort Berger/Barrichello.

Dan kun je net zo goed Gasly behouden.

Hoewel ik Bottas soms echt een pannenkoek vind, schat ik hem wel hoger in dan Gasly. Bottas presteert op vrij constant niveau, met zo nu en dan een  positieve (soit, soms ook negatieve) uitschieter, waarbij Hamilton soms zelfs het nakijken heeft. Gasly presteert ook vrij constant, maar wel ondermaats. En géén positieve uitschieters. Meestal een volle seconde achter Verstappen, waar Bottas structureel twee, drie tienden achter Hamilton zit.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 06 augustus 2019 - 10:03:40
Om eerlijk te zijn lijkt Hulkenberg mij ook niet snel genoeg voor een zitje bij RBR. Hij heeft namelijk best veel moeite met Riccardo en die komt juist van RBR
ja, maar die wilde RBR eigenlijk helemaal niet kwijt. Dus als Hulk in de buurt van dat niveau zit zou het toch zeker een verbetering moeten zijn tov Gasly. Maar eerlijk gezegd vind ik dat Hulk het toch beduidend minder doet dan Ricciardo, dus weet niet of RBR zich daar aan moet gaan wagen.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 06 augustus 2019 - 11:00:08
Citaat van: Wings op 06 augustus 2019 - 09:08:09
Citaat van: Breaktest op 05 augustus 2019 - 10:24:38
We zouden bijna een sterk voor de hand liggend scenario over het hoofd zien:
Bottas wordt met alle egards bedankt voor bewezen diensten (en vervangen door Ocon) en als vrij man klopt ie aan bij Red Bull. Past misschien nog beter in het profiel dan Alonso:veel punten binnen halen maar geen echte bedreiging voor kopman, geen relschopper. Soort Berger/Barrichello.

Dan kun je net zo goed Gasly behouden.

Hoewel ik Bottas soms echt een pannenkoek vind, schat ik hem wel hoger in dan Gasly. Bottas presteert op vrij constant niveau, met zo nu en dan een  positieve (soit, soms ook negatieve) uitschieter, waarbij Hamilton soms zelfs het nakijken heeft. Gasly presteert ook vrij constant, maar wel ondermaats. En géén positieve uitschieters. Meestal een volle seconde achter Verstappen, waar Bottas structureel twee, drie tienden achter Hamilton zit.
misschien is Verstappen ook gewoon weer een paar tiende sneller dan Hamilton? ik denk dat dat zo maar kan.

Mickey

Sluit ik ook niet uit. Maar je moet een aanname érgens op baseren. ;)

Tuesday

Citaat van: Mickey op 06 augustus 2019 - 11:07:01
Sluit ik ook niet uit. Maar je moet een aanname érgens op baseren. ;)
wij wel idd, maar bij RBR hebben ze misschien wat meer informatie over dat soort verschillen? Ik denk dat Max momenteel op iedereen een paar tiende heeft, dus wie je er ook naast zet, hij zal altijd een stuk langzamer zijn. En bij een subtopper kan dat zo maar een halve seconde zijn.. en als die dan aan zichzelf gaat twijfelen en hij haalt zn eigen niveau niet meer, dan kan het zo maar richting een seconde gaan.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 06 augustus 2019 - 11:01:25
Citaat van: Sabai op 06 augustus 2019 - 10:03:40
Om eerlijk te zijn lijkt Hulkenberg mij ook niet snel genoeg voor een zitje bij RBR. Hij heeft namelijk best veel moeite met Riccardo en die komt juist van RBR
ja, maar die wilde RBR eigenlijk helemaal niet kwijt. Dus als Hulk in de buurt van dat niveau zit zou het toch zeker een verbetering moeten zijn tov Gasly. Maar eerlijk gezegd vind ik dat Hulk het toch beduidend minder doet dan Ricciardo, dus weet niet of RBR zich daar aan moet gaan wagen.
Ik vind dat moeilijk in te schatten. Eigenlijk vind ik ze allebei ondermaats presteren, wat betekent dat het niet aan de rijders maar aan het materiaal ligt.

Edit: de cijfers ondersteunen vooralsnog jouw gevoel. De cijfers laten zien dat Ricciardo iets beter is: Ricci kwalificeert beter, gemiddeld anderhalf tiende en Ricciardo heeft meer punten in het kampioenschap. In de race rijdt Ricciardo gemiddeld rond op plek 10, Hülkenberg op plek 11 (wat deels het gevolg is van de kwalificatie uiteraard). Cijfers komen van racefans.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 06 augustus 2019 - 12:03:34
Citaat van: Tuesday op 06 augustus 2019 - 11:01:25
Citaat van: Sabai op 06 augustus 2019 - 10:03:40
Om eerlijk te zijn lijkt Hulkenberg mij ook niet snel genoeg voor een zitje bij RBR. Hij heeft namelijk best veel moeite met Riccardo en die komt juist van RBR
ja, maar die wilde RBR eigenlijk helemaal niet kwijt. Dus als Hulk in de buurt van dat niveau zit zou het toch zeker een verbetering moeten zijn tov Gasly. Maar eerlijk gezegd vind ik dat Hulk het toch beduidend minder doet dan Ricciardo, dus weet niet of RBR zich daar aan moet gaan wagen.
Ik vind dat moeilijk in te schatten. Eigenlijk vind ik ze allebei ondermaats presteren, wat betekent dat het niet aan de rijders maar aan het materiaal ligt.

Edit: de cijfers ondersteunen vooralsnog jouw gevoel. De cijfers laten zien dat Ricciardo iets beter is: Ricci kwalificeert beter, gemiddeld anderhalf tiende en Ricciardo heeft meer punten in het kampioenschap. In de race rijdt Ricciardo gemiddeld rond op plek 10, Hülkenberg op plek 11 (wat deels het gevolg is van de kwalificatie uiteraard). Cijfers komen van racefans.
en dat terwijl Ricciardo nieuw is bij Renault en zich waarschijnlijk toch behoorlijk heeft moeten aanpassen aan het verschil in downforce etc.. Hongarije heeft ie zn kwalificatie verpest, maar volgens mij zat ie de afgelopen maanden bijna altijd voor Hulkenberg (als er geen problemen waren).

Wings

Citaat van: Mickey op 06 augustus 2019 - 09:54:06
Ik ga goeddeels met je mee, maar voor mij zijn twee dingen niet zo zeker. Dat Red Bull meer zou betalen, ik zie daar geen directe aanwijzing voor. Dat hij bij Red Bull voor overwinningen kan gaan, lijkt me voor nu ook nog een voorbarige conclusie. Moet de auto eerst nog wel verbeteren en dan moet hij Max nog maar voorbij zien te komen.

Ik kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat Red Bull races kan winnen komend seizoen.
Dat de directe aanwijzing ontbreekt dat Red Bull meer betaalt is dan wel weer correct.

Wings

Citaat van: Sabai op 06 augustus 2019 - 10:03:40
Om eerlijk te zijn lijkt Hulkenberg mij ook niet snel genoeg voor een zitje bij RBR. Hij heeft namelijk best veel moeite met Riccardo en die komt juist van RBR

In punten ontlopen beiden elkaar niet zo heel veel. Wat de stand in het kwalificatieduel is weet ik. Heb het idee dat ze stuivertje wisselen waarbij Ricciardo wellicht voorstaat maar hij is ook een kwalificatiebeest. En verder heeft hij het niet héél verkeerd gedaan naast Sainz. Last but not least denk ik niet dat Red Bull zoekt naar een Ricciardo die in het vaarwater van Max kan rijden maar in dienst kan rijden van Max.

Wings

Citaat van: Mickey op 06 augustus 2019 - 11:00:08
Hoewel ik Bottas soms echt een pannenkoek vind, schat ik hem wel hoger in dan Gasly. Bottas presteert op vrij constant niveau, met zo nu en dan een  positieve (soit, soms ook negatieve) uitschieter, waarbij Hamilton soms zelfs het nakijken heeft. Gasly presteert ook vrij constant, maar wel ondermaats. En géén positieve uitschieters. Meestal een volle seconde achter Verstappen, waar Bottas structureel twee, drie tienden achter Hamilton zit.

Niet vergeten dat Bottas afgelopen seizoen als vijfde finishte in het kampioenschap in dezelfde auto waarmee Hamilton met twee vingers in de neus kampioen werd. Als dat niet ondermaats is, weet ik het ook niet. Daarnaast klungelt hij er vaak op los. Hülkenberg lijkt mij een meer solide rijder. Verder niet vergeten dat Gasly al na iets meer dan 10 races wordt afgeserveerd zonder te weten wat aan de hand is. Dat is wel erg snel.

Mickey

Citaat van: Wings op 06 augustus 2019 - 14:49:37
Citaat van: Mickey op 06 augustus 2019 - 09:54:06
Ik ga goeddeels met je mee, maar voor mij zijn twee dingen niet zo zeker. Dat Red Bull meer zou betalen, ik zie daar geen directe aanwijzing voor. Dat hij bij Red Bull voor overwinningen kan gaan, lijkt me voor nu ook nog een voorbarige conclusie. Moet de auto eerst nog wel verbeteren en dan moet hij Max nog maar voorbij zien te komen.

Ik kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat Red Bull races kan winnen komend seizoen.
Dat de directe aanwijzing ontbreekt dat Red Bull meer betaalt is dan wel weer correct.

Red Bull zeker, maar het ging om Hulk als tweede rijder. Daar ben ik niet zeker van.

Matthijs

Citaat van: Wings op 06 augustus 2019 - 14:55:35
Citaat van: Sabai op 06 augustus 2019 - 10:03:40
Om eerlijk te zijn lijkt Hulkenberg mij ook niet snel genoeg voor een zitje bij RBR. Hij heeft namelijk best veel moeite met Riccardo en die komt juist van RBR

In punten ontlopen beiden elkaar niet zo heel veel. Wat de stand in het kwalificatieduel is weet ik. Heb het idee dat ze stuivertje wisselen waarbij Ricciardo wellicht voorstaat maar hij is ook een kwalificatiebeest. En verder heeft hij het niet héél verkeerd gedaan naast Sainz. Last but not least denk ik niet dat Red Bull zoekt naar een Ricciardo die in het vaarwater van Max kan rijden maar in dienst kan rijden van Max.

Inderdaad. Het enige wat tegen Hülkenberg pleit is dat hij het laat afweten als er een kans is op het podium of zelfs meer. Ricciardo is dan juist ijzersterk.