Wintertests 2019

Gestart door BMW.WilliamsF1, 17 februari 2019 - 22:25:54

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jozef op 21 februari 2019 - 13:57:49
Ik begrijp dat dat een kwestie van mening is en dat meningen daarover verschillen. Zelf vind ik de F1 aantrekkelijk omdat het een mechanische sport is, ik zie het meer als een competitie tussen ingenieurs dan tussen coureurs. Eigenlijk vind ik het nog wel oké (en wellicht broodnodig) dat er teams zijn die de helft van hun auto aankopen, maar ik vind dat zulke teams niet in aanmerking zouden mogen komen voor het constructeurskampioenschap. Zet hen bij de verdeling van het prijzengeld achteraan in de rij, zodat de echte constructeurs beloond worden voor hun holistische aanpak.
zit wat in,  maar waar leg je dan de grens? Williams heeft ook een paar jaar enorm geprofiteerd van de oppermachtige Mercedes motor. In die tijd hadden ze zelf hun zaakjes ook beter op orde, maar dat geldt ook wel voor Haas en Alfa Romeo. Aan de ene kant profiteren ze van Ferrari, maar t is ook weer niet zo dat ze alles cadeau krijgen en dat de ingenieurs geen verschillen kunnen maken. Volgens mij zijn er momenteel ook gewoon regels over wat wel en niet toegestaan is en doet Haas het binnen die regels gewoon heel slim. Dat is ook F1, het reglement optimaal benutten en je geld zo slim mogelijk besteden.

Sabai

Citaat van: Charrel op 21 februari 2019 - 10:59:11
Hi guys! Mooi hoe jullie op de hoogte blijven van de F1 testing, ik moet zeggen dat je naast de gebruikelijke geruchten, naast de baan niet veel meekrijgt van wat er precies op de baan gebeurd.

Mochten jullie het leuk vinden, hier wat kiekjes van de F1 testdagen:
https://www.tracksidelegends.com/gallery/f1-winter-testing-barcelona-2019/

Ik moet dag 3 nog even uploaden vanavond.

Mooie foto's,  vooral die van bovenaf.  Zo zie je de lijn echt mooi en kan je goed vergelijken.  Die Ferrari en Rbr zien er igg gelikt uit.

C.G. de Beaufort

Zo, volgende week krijgen we eindelijk tijden waarmee iets te doen valt. Nu hebben gewoon de onderdelen getest, aerodynamica en dingen aangepast.

Groet,

C.G. de Beaufort


Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 21 februari 2019 - 19:36:50
Zo, volgende week krijgen we eindelijk tijden waarmee iets te doen valt. Nu hebben gewoon de onderdelen getest, aerodynamica en dingen aangepast.

Groet,

C.G. de Beaufort
ga daar maar niet van uit.. de 2e week is vaak net zo verwarrend als de 1e.. tijden an sich zeggen sowieso niet veel, maar in de paddock lijken ze toch wel vrij eensgezind dat RBR en Ferrari momenteel voor Mercedes staan... wat mij betreft too good to be true, maar ik kan wel zeggen dat ik Ferrari na het debacle van afgelopen jaar verrassend veerkrachtig vind en dat Honda verrassend snel en betrouwbaar oogt (eigenlijk wel de grootste verrassing van de test tot nu toe). Maar goed, voorlopig zitten we nog steeds in het Mercedes tijdperk en het zou me niet verbazen als ze ons voor de zoveelste keer in de maling nemen.

Jozef

Nog een laatste keer de afgelegde ronden van vandaag en van de hele week.

dag tot
Mercedes 115 610
Ferrari 138 598
Alfa Romeo 154 507
Toro Rosso 136 482
Red Bull 146 475
McLaren 132 445
Renault 58 433
Haas 130 384
Racing Point 72 248
Williams 65 88

Tuesday

Citaat van: Jozef op 21 februari 2019 - 22:10:29
Nog een laatste keer de afgelegde ronden van vandaag en van de hele week.

dag tot
Mercedes 115 610
Ferrari 138 598
Alfa Romeo 154 507
Toro Rosso 136 482
Red Bull 146 475
McLaren 132 445
Renault 58 433
Haas 130 384
Racing Point 72 248
Williams 65 88

en qua motoren (tegenwoordig iets minder belangrijk, maar daar worden ook wel degelijk nog steeds verschillen gemaakt):

Ferrari: 1489
Honda: 957
Mercedes: 946
Renault:878

Breaktest

Citaat van: Jozef op 21 februari 2019 - 13:57:49
Ik begrijp dat dat een kwestie van mening is en dat meningen daarover verschillen. Zelf vind ik de F1 aantrekkelijk omdat het een mechanische sport is, ik zie het meer als een competitie tussen ingenieurs dan tussen coureurs. Eigenlijk vind ik het nog wel oké (en wellicht broodnodig) dat er teams zijn die de helft van hun auto aankopen, maar ik vind dat zulke teams niet in aanmerking zouden mogen komen voor het constructeurskampioenschap. Zet hen bij de verdeling van het prijzengeld achteraan in de rij, zodat de echte constructeurs beloond worden voor hun holistische aanpak.
Kan ik me wel in vinden. Het geeft in een notedop aan waarom ik zo lang ik me kan herinneren een haat-liefdeverhouding heb met F1. Het is per saldo een constructeurskampioenschap dat door de media hoofdzakelijk als coureurskampioenschap wordt gepresenteerd - zo massaal dat er eigenlijk niet tegen valt te ageren. Doch nuchter beschouwd valt dit onder de definitie nep nieuws.
En wat voor constructeurskampioenschap? Een waarin je privéteams laat strijden tegen wereldconcerns. Mijn giftigste pijlen zijn dan ook meestal gericht aan de FIA die altijd maar heeft toegelaten. Ik heb me ook jaren het hoofd gebroken hoe de competitie eerlijker te maken, bizarre alternatieven bedacht, met slaande deuren geforumed, moord en brand en om revolutie geroepen, maar niets hielp :'(. Uiteindelijk leg je het moede hoofd in de schoot en berust je erin dat het vooral circus is, meer circus dan sport. Ik lach erom en tegelijk spuug ik erop. Ik laat me graag vermaken door Max, en dat is het ongeveer. Het is eigenlijk een rare paradox: het kijken, nadenken en analyseren over wat je ziet en daarover forummen, geeft me waarschijnlijk meer plezier dan het onderwerp zelf.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai


Breaktest

Citaat van: Jozef op 21 februari 2019 - 22:10:29
Nog een laatste keer de afgelegde ronden van vandaag en van de hele week.

dag tot
Mercedes 115 610
Ferrari 138 598
Alfa Romeo 154 507
Toro Rosso 136 482
Red Bull 146 475
McLaren 132 445
Renault 58 433
Haas 130 384
Racing Point 72 248
Williams 65 88

De vraag is wat je uit dit staatje kunt halen. Mercedes, Renault en Haas zijn de enigen die met 2 wagens aantraden; dan tellen de rondes wel aan. Maar als je daarvoor corrigeert lijkt Haas per geïnvesteerde kilometer na Williams het slechtst voor de dag te komen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 22 februari 2019 - 16:36:02
Citaat van: Jozef op 21 februari 2019 - 22:10:29
Nog een laatste keer de afgelegde ronden van vandaag en van de hele week.

dag tot
Mercedes 115 610
Ferrari 138 598
Alfa Romeo 154 507
Toro Rosso 136 482
Red Bull 146 475
McLaren 132 445
Renault 58 433
Haas 130 384
Racing Point 72 248
Williams 65 88

De vraag is wat je uit dit staatje kunt halen. Mercedes, Renault en Haas zijn de enigen die met 2 wagens aantraden; dan tellen de rondes wel aan. Maar als je daarvoor corrigeert lijkt Haas per geïnvesteerde kilometer na Williams het slechtst voor de dag te komen.
Mercedes, Renault en Haas reden ook maar met 1 auto hoor, ze wisselden alleen in de middag van coureur ;)

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Wat je eruit kunt leren, zo'n staatje? gewoon, hoeveel rondes er per team of per motorenfabrikant zijn afgelegd. Statistiek is statistiek, en daarmee exact. Interpretaties zijn subjectief en daarmee per definitie onbelangrijk. Maar wel veel leuker dan de droge statistiek. Interpreteer er lekker op los zou ik zeggen, daar kunnen we enerzijds niks mee maar anderzijds geeft het wel stof tot conversatie. Als we het bij feiten houden zijn we acuut uitgepraat.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Er viel me iets anders op, dat de boel een stuk dichter bij elkaar lijkt te liggen. Mogelijk hebben de topteams nog niet echt gas gegeven, maar voorlopig zie ik 8 teams binnen een seconde van elkaar, met alleen Ferrari daarboven uitstekend.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Charrel

Citaat van: Tuesday op 21 februari 2019 - 11:57:58
Citaat van: Charrel op 21 februari 2019 - 10:59:11
Hi guys! Mooi hoe jullie op de hoogte blijven van de F1 testing, ik moet zeggen dat je naast de gebruikelijke geruchten, naast de baan niet veel meekrijgt van wat er precies op de baan gebeurd.

Mochten jullie het leuk vinden, hier wat kiekjes van de F1 testdagen:
https://www.tracksidelegends.com/gallery/f1-winter-testing-barcelona-2019/

Ik moet dag 3 nog even uploaden vanavond.
Ziet er professioneel uit! En je hebt nog even verhaal gehaald bij Ocon zo te zien? Toch wel je handen thuisgehouden mag ik hopen? ;)

Lol! Was vrij zakelijk, dus ben er maar niet over begonnen  :D

Matthijs

Van Racefans punt net:

On this day in F1: 25 years ago today Mika Hakkinen led F1 testing at the Circuit de Catalunya for McLaren ahead of Ligier's Eric Bernard.

Deze coureurs stonden vervolgens de eerste race als respectievelijk 8e en 20e op de grid.