Wintertests 2019

Gestart door BMW.WilliamsF1, 17 februari 2019 - 22:25:54

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 27 februari 2019 - 19:09:16
Max heeft gezegd dat t uit voorzorg was om de bak te wisselen/controleren om te voorkomen dat t helemaal kapot zou gaan. Nou ja de motor is iig heel gebleven. Bij Red Bull ligt nu wel de 2e motor er in, ook uit voorzorg na de crash van Gasly, maar volgens mij heeft Toro Rosso nu al 6 dagen met 1 motor gereden. Of moet zijn dat ze deze week met een nieuwe begonnen zijn.
dat blijft gissen. Ik gok dat er wel meer motoren zijn gewisseld. Wat betreft de versnellingsbak; daar ging wel een spin aan vooraf, dus waarschijnlijk is er wel iets misgegaan in de bak. Maar goed, Mercedes moest gisteren de motor wisselen en bij Ferrari brak vandaag zelfs de voorophanging af, dan valt een probleem met de versnellilngsbak nog wel mee.

Matthijs

Vandaag liet Max ook zijn motor afslaan bij een proefstart en was hij gespind voordat ze de bak gingen controleren. Volgens mij haperde dat ding wel degelijk.

Jozef

Als Red Bull alle testdagen heeft afgewerkt met die versnellingsbak, dan zit hij ook wel zo'n beetje aan het einde van de beoogde levensduur van 6 GP-weekends. In dat geval zijn wat haperingen geen grote zorg.

Datzelfde geldt voor die vervangen power unit van Mercedes - als dat ook dezelfde was als vorige week, dan was die ook gewoon op. Mercedes zat gisteren over de 3200 kilometer.

Wat ik een beetje een raar team vind voorlopig is Racing Point. Hun 88 ronden van vandaag is hun beste resultaat tot nu toe. Alle andere teams behalve Williams hebben al 4 of 5 dagen gehad waarop ze de grens van 100 overschreden. En zelfs Williams deed dat vandaag en gisteren. Het lijkt wel alsof ze bij Racing Point geen zin of geen middelen hebben om een keer een hele dag door te rijden.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 27 februari 2019 - 22:24:55
Als Red Bull alle testdagen heeft afgewerkt met die versnellingsbak, dan zit hij ook wel zo'n beetje aan het einde van de beoogde levensduur van 6 GP-weekends. In dat geval zijn wat haperingen geen grote zorg.

Datzelfde geldt voor die vervangen power unit van Mercedes - als dat ook dezelfde was als vorige week, dan was die ook gewoon op. Mercedes zat gisteren over de 3200 kilometer.
Een raceweekend is meer dan alleen die 66 ronden op zondag (in t geval van Barcelona). In een normaal weekend rijden ze daar zo'n 150 ronden. In dat geval zijn deze problemen toch echt wel iets te vroeg opgetreden. Maar goed, met 1 of 2 gridstraffen is dat opgelost, dan zit je gemiddeld ineens wel goed.

Breaktest

Maar een geheel vlekkeloze wintertest wil je ook niet. Misschien heb je dan niet voldoende de limiet opgezocht. Je leert natuurlijk het meeste van problemen.
Overigens vraag ik me af wat er in het koppie van McLaren omgaat nu de ster van Honda toch zichtbaar reizende is.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Citaat van: Tuesday op 28 februari 2019 - 10:01:35
Citaat van: Jozef op 27 februari 2019 - 22:24:55
Als Red Bull alle testdagen heeft afgewerkt met die versnellingsbak, dan zit hij ook wel zo'n beetje aan het einde van de beoogde levensduur van 6 GP-weekends. In dat geval zijn wat haperingen geen grote zorg.

Datzelfde geldt voor die vervangen power unit van Mercedes - als dat ook dezelfde was als vorige week, dan was die ook gewoon op. Mercedes zat gisteren over de 3200 kilometer.
Een raceweekend is meer dan alleen die 66 ronden op zondag (in t geval van Barcelona). In een normaal weekend rijden ze daar zo'n 150 ronden. In dat geval zijn deze problemen toch echt wel iets te vroeg opgetreden. Maar goed, met 1 of 2 gridstraffen is dat opgelost, dan zit je gemiddeld ineens wel goed.

Klopt, ik had 500 kilometer per raceweekend in gedachten als vuistregel, maar het blijkt eerder 700 kilometer te zijn. Dan is het inderdaad nog een beetje vroeg om motoren en versnellingsbakken te moeten vervangen - tenzij het natuurlijk louter uit voorzorg gebeurt.

Sphinx

Citaat van: Breaktest op 28 februari 2019 - 11:14:12
Maar een geheel vlekkeloze wintertest wil je ook niet. Misschien heb je dan niet voldoende de limiet opgezocht. Je leert natuurlijk het meeste van problemen.
Overigens vraag ik me af wat er in het koppie van McLaren omgaat nu de ster van Honda toch zichtbaar reizende is.

Hoe het gaat uitpakken weet je natuurlijk niet, maar feit is dat Mclaren de werksfeer mbt Honda helemaal verkeerd heeft aangepakt. Ik denk ook dat Frans Tost - die ervaring heeft met Japanners dankzij zijn werk in de Formule Nippon - ook veel plooien heeft kunnen gladstrijken voor dat ze gingen ontstaan. Geen "bouw wat wij vragen aanpak" maar eerder "wat kunnen we het beste doen". Daarbij heeft Honda ook het e.e.a. recht te zetten. Alonso en Button werden in jaar 1 met dure contracten binnengehaald terwijl ze op dat moment niet het materiaal hadden om voorin mee te doen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

BMW.WilliamsF1

Gasly heeft m weer plat gereden hoor!  >:(

Mickey

Gpupdate schreef:

CitaatGasly mag gaan douchen, maar voor de monteurs wordt het nog een lange avond om de wagen te herstellen voor Verstappen, die morgen de laatste testdag voor zijn rekening neemt.

Ik neem aan dat ze toch niet met één auto daar naartoe zijn gegaan?

BMW.WilliamsF1

normaal gezien gaan ze met 1 auto, maar weet niet hoe t met RBR zit. De grote teams hebben mss wel 2 chassis klaar en de kleinere mss nog niet.

Mickey

Om budgettaire redenen zou ik dat van de kleinere teams nog wel begrijpen, maar van de topteams niet.

Bij het testen hoort volgens mij ook dat ze op gezette tijden de limiet opzoeken en het risico van een crash is dan natuurlijk aanwezig.

Tuesday

toch denk ik niet dat ze zo 1,2,3 een andere auto klaar hebben staan. Er zal wel een 2e chassis zijn (of ingevlogen worden), maar t is maar de vraag of voor de updates die vandaag op de auto zaten reserveonderdelen zijn.
Wat betreft Gasly; we moeten natuurlijk wel ff afwachten wat de oorzaak was. Ik zie dat ie op GPtoday al helemaal wordt afgemaakt, maar gisteren zagen we ook Vettel en Max er af gaan en dat bleek in beide gevallen om een mechanisch probleem te gaan. Dat zou nu ook zo maar kunnen.

Mickey

Zo makkelijk om die knul af te branden. Overkomt de besten. En vooral al roepen als de oorzaak nog niet bekend is.

Sabai

Wel jammer. Ik heb vandaag de test een beetje via Twitter gevolgd en vond hem al wat aan het stoeien vandaag.maar ik weet natuurlijk niet hoeveel brandstof hij mee had met zijn c5 banden

BMW.WilliamsF1

Ja idd, mss was er iets mis met de auto. Ik zag dat ie wel op een nieuwe set banden net de pits uit was, dus mss waren ze nog niet warm genoeg. Zeker met die lagere bandenwarmer temperaturen kan dat problemen geven.