grote prijs van abu dhabi

Gestart door robbert, 22 november 2017 - 12:01:09

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 november 2017 - 17:53:20
Citaat van: Wings op 26 november 2017 - 17:37:41
Volgens mij is dat een standaard straf.

Zeker, maarin de tunnel reed'ie zowat tegen beton aan, daarna viel hij uit de race. Dat was ook nog in de pitsstraat. Hij heeft daarna niets meer gereden in de race. Dus wat bedoelen ze nu met 'de onveilige situatie'? Altijd wéér een boete. FIA, gestoord zijn ze.

Groet,

C.G. de Beaufort


Zijn ze een keer consequent, is het weer niet goed :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Fietser op 27 november 2017 - 11:54:48
Even wat anders.
Voor alle duidelijkheid: ik ben blij voor Bottas en dit had hij ook echt nodig. De stille Fin deed niets fout en zeker gezien zijn fraaie pole verdiende hij de overwinning. (Hij zou om die reden dan ook mijn rijder van de dag zijn geweest.) Maar toch had ik het idee dat Hamilton - die dondersgoed weet dat hij Bottas als ideale teamgenoot te vriend moet houden - een spelletje speelde. Hij reed ineens vrij snel naar de Fin toe om dan weer plots het touw te laten vieren, maar tot vuurwerk kwam het niet, wat Mercedes natuurlijk ook niet gewild had. Daarom drop ik hier toch maar de stelling (of inkoppertje) dat dit een geregisseerde overwinning was.
zo hebben we Mercedes toch zo vaak zien winnen? Degene die na bocht 1 aan de leiding gaat wint in principe de wedstrijd. Bottas heeft nog wel eens problemen met de bandenslijtage tijdens de race, maar had dat dit weekend gewoon onder controle, verder kon er eigenlijk misgaan. Op het einde bleek hij zelfs nog over te hebben. Beetje unfair tov Bottas om hier vraagtekens bij te gaan plaatsen.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 27 november 2017 - 17:18:43
Citaat van: Fietser op 27 november 2017 - 11:54:48
Even wat anders.
Voor alle duidelijkheid: ik ben blij voor Bottas en dit had hij ook echt nodig. De stille Fin deed niets fout en zeker gezien zijn fraaie pole verdiende hij de overwinning. (Hij zou om die reden dan ook mijn rijder van de dag zijn geweest.) Maar toch had ik het idee dat Hamilton - die dondersgoed weet dat hij Bottas als ideale teamgenoot te vriend moet houden - een spelletje speelde. Hij reed ineens vrij snel naar de Fin toe om dan weer plots het touw te laten vieren, maar tot vuurwerk kwam het niet, wat Mercedes natuurlijk ook niet gewild had. Daarom drop ik hier toch maar de stelling (of inkoppertje) dat dit een geregisseerde overwinning was.
zo hebben we Mercedes toch zo vaak zien winnen? Degene die na bocht 1 aan de leiding gaat wint in principe de wedstrijd. Bottas heeft nog wel eens problemen met de bandenslijtage tijdens de race, maar had dat dit weekend gewoon onder controle, verder kon er eigenlijk misgaan. Op het einde bleek hij zelfs nog over te hebben. Beetje unfair tov Bottas om hier vraagtekens bij te gaan plaatsen.
Ik heb niet het idee dat ik Bottas te kort heb gedaan. Wel heb ik ietwat chargerend (de stelling 'geregisseerde overwinning' was prikkelend bedoeld) proberen aan te stippen dat iedereen bij Mercedes het wel prima leek te vinden dat Bottas hier won. Ook Hamilton.

Arthur

Citaat van: Fietser op 27 november 2017 - 21:36:31
Citaat van: Tuesday op 27 november 2017 - 17:18:43
Citaat van: Fietser op 27 november 2017 - 11:54:48
Even wat anders.
Voor alle duidelijkheid: ik ben blij voor Bottas en dit had hij ook echt nodig. De stille Fin deed niets fout en zeker gezien zijn fraaie pole verdiende hij de overwinning. (Hij zou om die reden dan ook mijn rijder van de dag zijn geweest.) Maar toch had ik het idee dat Hamilton - die dondersgoed weet dat hij Bottas als ideale teamgenoot te vriend moet houden - een spelletje speelde. Hij reed ineens vrij snel naar de Fin toe om dan weer plots het touw te laten vieren, maar tot vuurwerk kwam het niet, wat Mercedes natuurlijk ook niet gewild had. Daarom drop ik hier toch maar de stelling (of inkoppertje) dat dit een geregisseerde overwinning was.
zo hebben we Mercedes toch zo vaak zien winnen? Degene die na bocht 1 aan de leiding gaat wint in principe de wedstrijd. Bottas heeft nog wel eens problemen met de bandenslijtage tijdens de race, maar had dat dit weekend gewoon onder controle, verder kon er eigenlijk misgaan. Op het einde bleek hij zelfs nog over te hebben. Beetje unfair tov Bottas om hier vraagtekens bij te gaan plaatsen.
Ik heb niet het idee dat ik Bottas te kort heb gedaan. Wel heb ik ietwat chargerend (de stelling 'geregisseerde overwinning' was prikkelend bedoeld) proberen aan te stippen dat iedereen bij Mercedes het wel prima leek te vinden dat Bottas hier won. Ook Hamilton.

Ik denk er het zelfde over. Hamilton gunde die overwinning als investering in je teamgenoot voor het komend seizoen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Fietser op 27 november 2017 - 21:36:31
Citaat van: Tuesday op 27 november 2017 - 17:18:43
Citaat van: Fietser op 27 november 2017 - 11:54:48
Even wat anders.
Voor alle duidelijkheid: ik ben blij voor Bottas en dit had hij ook echt nodig. De stille Fin deed niets fout en zeker gezien zijn fraaie pole verdiende hij de overwinning. (Hij zou om die reden dan ook mijn rijder van de dag zijn geweest.) Maar toch had ik het idee dat Hamilton - die dondersgoed weet dat hij Bottas als ideale teamgenoot te vriend moet houden - een spelletje speelde. Hij reed ineens vrij snel naar de Fin toe om dan weer plots het touw te laten vieren, maar tot vuurwerk kwam het niet, wat Mercedes natuurlijk ook niet gewild had. Daarom drop ik hier toch maar de stelling (of inkoppertje) dat dit een geregisseerde overwinning was.
zo hebben we Mercedes toch zo vaak zien winnen? Degene die na bocht 1 aan de leiding gaat wint in principe de wedstrijd. Bottas heeft nog wel eens problemen met de bandenslijtage tijdens de race, maar had dat dit weekend gewoon onder controle, verder kon er eigenlijk misgaan. Op het einde bleek hij zelfs nog over te hebben. Beetje unfair tov Bottas om hier vraagtekens bij te gaan plaatsen.
Ik heb niet het idee dat ik Bottas te kort heb gedaan. Wel heb ik ietwat chargerend (de stelling 'geregisseerde overwinning' was prikkelend bedoeld) proberen aan te stippen dat iedereen bij Mercedes het wel prima leek te vinden dat Bottas hier won. Ook Hamilton.
tuurlijk vind Mercedes het prima, maar afgezien van Bottas als eerste binnenhalen (wat normaal is) heb ik tijdens de race niks van enige bemoeienis van Mercedes meegekregen. Welke momenten uit de race gaven jou dan het idee dat Mercedes het wel prima vond? En ja, Hamilton kon het prima bijhouden en was misschien wel wat sneller, maar als je de historie van dit circuit een beetje kent dan weet je ook wel dat je echt wel heel veel moet over hebben om iemand in te halen. Als er iets geregisseerd zou moeten worden dan zou dat op zaterdag moeten zijn, op zondag met de juiste trackpositie kon Bottas het mits hij geen bandenproblemen zou krijgen prima zelf af. Dat heeft ie dit jaar al vaker laten zien.

Tuesday

Citaat van: Arthur op 27 november 2017 - 22:16:08
Ik denk er het zelfde over. Hamilton gunde die overwinning als investering in je teamgenoot voor het komend seizoen.
ja joh, anders was ie m gisteren wel ff voorbij gestoken. Een makkie op het circuit van Abu Dhabi.

Arthur

Kwam op mij over dat als hij echt had gewild en geprobeerd het ook wel was gelukt!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 27 november 2017 - 22:24:32
Kwam op mij over dat als hij echt had gewild en geprobeerd het ook wel was gelukt!
wanneer dan? hij kwam dankzij verkeer een paar keer binnen DRS, maar in sector 3 verloor hij dicht op Bottas weer continu terrein. Op dit circuit is het vrij makkelijk om een auto achter je te houden, Bottas deed gewoon rustig aan en reed op het einde weg met een paar snelste racerondes. Je moet ook niet vergeten dat hij Vettel op 20 seconden rijdt en Raikkonen en Verstappen op 50. Dat geeft ook we aan dat Bottas dit weekend gewoon goed was, in zn mindere weekenden kon hij die 3 soms totaal geen partij bieden.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 27 november 2017 - 22:19:08
Citaat van: Fietser op 27 november 2017 - 21:36:31
Citaat van: Tuesday op 27 november 2017 - 17:18:43
Citaat van: Fietser op 27 november 2017 - 11:54:48
Even wat anders.
Voor alle duidelijkheid: ik ben blij voor Bottas en dit had hij ook echt nodig. De stille Fin deed niets fout en zeker gezien zijn fraaie pole verdiende hij de overwinning. (Hij zou om die reden dan ook mijn rijder van de dag zijn geweest.) Maar toch had ik het idee dat Hamilton - die dondersgoed weet dat hij Bottas als ideale teamgenoot te vriend moet houden - een spelletje speelde. Hij reed ineens vrij snel naar de Fin toe om dan weer plots het touw te laten vieren, maar tot vuurwerk kwam het niet, wat Mercedes natuurlijk ook niet gewild had. Daarom drop ik hier toch maar de stelling (of inkoppertje) dat dit een geregisseerde overwinning was.
zo hebben we Mercedes toch zo vaak zien winnen? Degene die na bocht 1 aan de leiding gaat wint in principe de wedstrijd. Bottas heeft nog wel eens problemen met de bandenslijtage tijdens de race, maar had dat dit weekend gewoon onder controle, verder kon er eigenlijk misgaan. Op het einde bleek hij zelfs nog over te hebben. Beetje unfair tov Bottas om hier vraagtekens bij te gaan plaatsen.
Ik heb niet het idee dat ik Bottas te kort heb gedaan. Wel heb ik ietwat chargerend (de stelling 'geregisseerde overwinning' was prikkelend bedoeld) proberen aan te stippen dat iedereen bij Mercedes het wel prima leek te vinden dat Bottas hier won. Ook Hamilton.
tuurlijk vind Mercedes het prima, maar afgezien van Bottas als eerste binnenhalen (wat normaal is) heb ik tijdens de race niks van enige bemoeienis van Mercedes meegekregen. Welke momenten uit de race gaven jou dan het idee dat Mercedes het wel prima vond? En ja, Hamilton kon het prima bijhouden en was misschien wel wat sneller, maar als je de historie van dit circuit een beetje kent dan weet je ook wel dat je echt wel heel veel moet over hebben om iemand in te halen. Als er iets geregisseerd zou moeten worden dan zou dat op zaterdag moeten zijn, op zondag met de juiste trackpositie kon Bottas het mits hij geen bandenproblemen zou krijgen prima zelf af. Dat heeft ie dit jaar al vaker laten zien.
Nee, er was niets geregisseerd door Mercedes. Ik schreef hierboven al dat die term niet te letterlijk moet worden genomen, het gaat mij hier om de nuance dat iedereen er baat bij had dat alles bleef zoals het wat. Geen echte aanval van Hamilton op Bottas dus, ofschoon hij er wel makkelijk naartoe reed.
Nee, ik ken de historie van dit circuit niet uit mijn hoofd, maar inhalen lijkt mij met twee gelijkwaardige wagens beslist niet onmogelijk, ofschoon altijd met risico's natuurlijk.
Bottas was dit weekend overigens uitstekend, en zo ben ik met mijn stelling dan ook begonnen. Maar ik denk dat degene die precies weet hoe of het zat, de twee Mercedes bestuurde.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 27 november 2017 - 12:28:07
Trouwens, iemand die weet wie de race engineer van Carlos Sainz bij Renault is? De man die "stop the car please" zei over de boordradio, had volgens mij een behoorlijk Hollands accent.
Klonk inderdaad als een jonge Nederlandstalige. Kan ook eenVoaming zijn.

Arthur

Mijn idee Fietser! Hoe dan ook, op naar komend seizoen  8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Fietser op 28 november 2017 - 09:27:45
Nee, er was niets geregisseerd door Mercedes. Ik schreef hierboven al dat die term niet te letterlijk moet worden genomen, het gaat mij hier om de nuance dat iedereen er baat bij had dat alles bleef zoals het wat. Geen echte aanval van Hamilton op Bottas dus, ofschoon hij er wel makkelijk naartoe reed.
Nee, ik ken de historie van dit circuit niet uit mijn hoofd, maar inhalen lijkt mij met twee gelijkwaardige wagens beslist niet onmogelijk, ofschoon altijd met risico's natuurlijk.
Bottas was dit weekend overigens uitstekend, en zo ben ik met mijn stelling dan ook begonnen. Maar ik denk dat degene die precies weet hoe of het zat, de twee Mercedes bestuurde.
dus als er een motief is, dan is het direct verdacht? Dat vind ik altijd zo raar. Ik wil ook niet zo naief zijn om de optie helemaal niet te zien, maar als Bottas een goed weekend heeft kan hij Hamilton ook gewoon op eigen kracht verslaan, zeker als die laatste niet meer  100% bij de les is. En met een pole, snelste raceronde (8 tiende sneller dan Hamilton) en de overwinning vind is dat volgens mij precies wat er gebeurd is. Verder klinkt de theorie wel leuk, maar zit Bottas echt op cadeautjes te wachten en staat Hamilton bekend om het uitdelen van dit soort cadeautjes? Hamilton heeft zelf ook al aangegeven dat ie maar een beperkt aantal wedstrijden krijgt in de F1 en hij wil elke mogelijkheid benutten om zn statistieken verder aan te scherpen.

Arthur

Hamilton niet 100% bij de les... [Dus als hij wel 100% bij de les was geweest?]. Natuurlijk zal Hamilton niet melden dat het een cadeautje was, dan werkt het enkel averechts! Zoals Fietser al aangaf, enkel de bestuurder van de tweede Mercedes weet hoe het precies zit.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Als de wk titel op het spel stond had hij vast wel een poging gewaagd.

Tuesday

Citaat van: Arthur op 28 november 2017 - 18:38:01
Hamilton niet 100% bij de les... [Dus als hij wel 100% bij de les was geweest?]. Natuurlijk zal Hamilton niet melden dat het een cadeautje was, dan werkt het enkel averechts! Zoals Fietser al aangaf, enkel de bestuurder van de tweede Mercedes weet hoe het precies zit.
dat is lekker makkelijk, ik had graag iets meer onderbouwing van jullie kant gezien