Waar rijdt Max in 2018?

Gestart door Arthur, 25 juni 2017 - 21:28:02

« vorige - volgende »

Wings

Dat hij zich ging bemoeien met de auto niet ontfermen. Dat zijn twee verschillende dingen. Verder liegt Horner natuurlijk niet over de 50/50 rol van Newey. Tenslotte,vergeet niet dat Renault in de succesjaren van Red Bull ook niet de sterkste motor was.

Tuesday

Citaat van: Wings op 27 juni 2017 - 21:09:27
Dat hij zich ging bemoeien met de auto niet ontfermen. Dat zijn twee verschillende dingen. Verder liegt Horner natuurlijk niet over de 50/50 rol van Newey. Tenslotte,vergeet niet dat Renault in de succesjaren van Red Bull ook niet de sterkste motor was.
nou, ik zou het ook geen liegen willen noemen, maar er is zoveel over gezegd en geschreven en pas op het moment dat de resultaten tegenvielen komt hij met die verklaring. Ik heb er klaarblijkelijk een ander gevoel over dan jij. Het is sowieso een rare manier van werken; er komt een regelverandering en je zet je top ontwerper voor maar 50% in. Dan valt het tegen, is je jaar al vergooid en zet je je topontwerper wel ineens fulltime er op? Bovendien is er bij Max ook duidelijk sprake van onvrede, de vlag hangt er heel anders bij dan vorig jaar en hij twijfelt openlijk aan zn toekomst bij Red Bull. Ik zeg niet dat ie weggaat, maar ik hou er inmiddels wel rekening mee. Vorig jaar zij hij bij voorbaat al nee tegen Mercedes en dat vond ik vanwege de hoge verwachtingen die RBR en de onzekerheid over Mercedes ivm de nieuwe regels volledig terecht, maar nu zou ik zeggen, je bent gek als je niet tekend. Kun je je gelijk meten aan een dan waarschijnlijk 4-voudig WK. Als Mercedes komt moet je gewoon gaan.

Wings

Dan heb je niet goed gelezen vrees ik. Horner gezegd dat Newey meer betrokken zou zijn en spraken toen al over 50%:

''Adrian was niet erg veel betrokken bij de ontwikkeling van de RB12. Ik zou zeggen dat zijn aandeel bij de huidige auto slechts 20 procent is, dit laat tevens ook zien hoe goed onze engineers het doen. De nieuwe regels hebben Adrian weer helemaal gemotiveerd. Zijn aandeel bij de ontwikkeling van de auto van volgend jaar ligt rond de 50 procent.''

Bron: https://www.gpblog.nl

Soms lees je wat je graag wil lezen. ;)

Datzelfde geldt voor dit. Max gaat niet samen een meerjarige overeenkomst aan met Red Bull om direct na de seizoenstart de brui eraan te geven omdat Red Bull niet sterk uit de startblokken is gekomen. Los van het feit dat een overstap naar Mercedes of Ferrari niet per definitie een vooruitgang is.

Het is niets meer dan een zalige gedachtekronkel. Max rijdt in 2018 bij Red Bull.

Mickey

Wordt je er zekerder van als je het vaker zegt? ;D

Tuesday

Citaat van: Wings op 28 juni 2017 - 07:13:01
Dan heb je niet goed gelezen vrees ik. Horner gezegd dat Newey meer betrokken zou zijn en spraken toen al over 50%:

''Adrian was niet erg veel betrokken bij de ontwikkeling van de RB12. Ik zou zeggen dat zijn aandeel bij de huidige auto slechts 20 procent is, dit laat tevens ook zien hoe goed onze engineers het doen. De nieuwe regels hebben Adrian weer helemaal gemotiveerd. Zijn aandeel bij de ontwikkeling van de auto van volgend jaar ligt rond de 50 procent.''

Bron: https://www.gpblog.nl

Soms lees je wat je graag wil lezen. ;)

Datzelfde geldt voor dit. Max gaat niet samen een meerjarige overeenkomst aan met Red Bull om direct na de seizoenstart de brui eraan te geven omdat Red Bull niet sterk uit de startblokken is gekomen. Los van het feit dat een overstap naar Mercedes of Ferrari niet per definitie een vooruitgang is.

Het is niets meer dan een zalige gedachtekronkel. Max rijdt in 2018 bij Red Bull.
een aandeel van 50% in de auto is nogal wat en terug naar het niveau van 2014. Verder is het mij niet bekend dat afgelopen winter Verstappen een meerjarig contract heeft getekend, dus dat 'direct na de seizoensstart' kun je ook wel weglaten. Sowieso is zijn seizoen qua titels al voorbij. En aan het eind van het jaar zijn we ook alweer bijna 2 jaar verder nadat Verstappen zn nieuwe contract heeft getekend en alweer 3 jaar sinds hij zn eerste contract tekende bij Red Bull. Sindsdien heeft hij alleen in onbetrouwbare auto's gereden die ook nog eens niet goed genoeg waren om op eigen kracht te winnen. Kun je nu naar Mercedes, waarvan je toch redelijkerwijs wel kunt aannemen dat die volgend seizoen ook weer om de prijzen meedoen, dan ben je gek als je niet gaat. Newey kan ook niet toveren, die kan je in het beste geval misschien een marge van 3 tiende opleveren, maar daar compenseer je het verschil in motoren bij lange na niet mee. Je bent dus eigenlijk nog steeds volledig overgeleverd aan Renault en ik denk dat Verstappen daar wel redelijk klaar mee is.

robbert

Citaat van: Tuesday op 27 juni 2017 - 18:37:40
Citaat van: Wings op 27 juni 2017 - 16:39:34
Citaat van: robbert op 27 juni 2017 - 12:54:00
inderdaad, ze gaan zeker ferrari nog inhalen. Dus tegen volgend seizoen strijden ze terug om de titel. Het zou idd beter voor max zijn dat hij bij redbull blijft.

Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. Ik geloof ook niet dat Max weg wil. Renault heeft aangegeven te gaan werken aan de betrouwbaarheid en Newey gaat zich weer bemoeien met het chassis en aerodynamica. Ik geef Red Bull evenveel kans als Ferrari. En de dominantie bij Mercedes houdt een keer op.
dat zijn precies dezelfde teksten als vorig jaar.

ja maar vorig jaar heeft het geholpen en nu blijkt het terug te lukken. Tegen na de zomerstop hebben ze ferrari ingehaald en is de volgorde hetzelfde als vorig jaar. Redbull zal heus nog enkele races winnen hoor. Ferrari zie ik achteruit gaan, zijn niet meer zo sterk als in het begin van het seizoen. Maar een piloot is het zelf al aan het verprutsen ook

Tuesday

Citaat van: robbert op 28 juni 2017 - 13:41:38
Citaat van: Tuesday op 27 juni 2017 - 18:37:40
Citaat van: Wings op 27 juni 2017 - 16:39:34
Citaat van: robbert op 27 juni 2017 - 12:54:00
inderdaad, ze gaan zeker ferrari nog inhalen. Dus tegen volgend seizoen strijden ze terug om de titel. Het zou idd beter voor max zijn dat hij bij redbull blijft.

Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. Ik geloof ook niet dat Max weg wil. Renault heeft aangegeven te gaan werken aan de betrouwbaarheid en Newey gaat zich weer bemoeien met het chassis en aerodynamica. Ik geef Red Bull evenveel kans als Ferrari. En de dominantie bij Mercedes houdt een keer op.
dat zijn precies dezelfde teksten als vorig jaar.

ja maar vorig jaar heeft het geholpen en nu blijkt het terug te lukken. Tegen na de zomerstop hebben ze ferrari ingehaald en is de volgorde hetzelfde als vorig jaar. Redbull zal heus nog enkele races winnen hoor. Ferrari zie ik achteruit gaan, zijn niet meer zo sterk als in het begin van het seizoen. Maar een piloot is het zelf al aan het verprutsen ook
je bedoeld dat ze vorig jaar ook op een seconde van Mercedes zaten en nu weer? Je kunt continu blindstaren op je ex-favoriete team Ferrari, maar nogmaals, dat is momenteel niet de benchmark en vorig jaar al helemaal niet.

Wings

Citaat van: Mickey op 28 juni 2017 - 09:44:24
Wordt je er zekerder van als je het vaker zegt? ;D

Nee hoor. Ik toon alleen aan dat Tuesday niet helemaal goed zat met hoe hij het kan herinneren. Horner zei vorig jaar namelijk ook dat Newey meer betrokken zou worden en noemde de 50%. Het voegt dus wel degelijk wat toe aan de discussie en was geen herhaling van een eerdere post.

Dat kunnen we niet zeggen van jou post. Die is op de man en destructief. Valt mij tegen van je.

Wings

Daar ga je al! De naam van de goedlachse Australiƫr wordt al langer aan Ferrari gelinkt. Het past ook meer in de filosofie van Ferrari. Ferrari plaatst geen jonkies in hun auto. Of je nu Schumacher, Vettel of Verstappen heet.

Het zou zomaar kunnen dat als Vettel vertrekt, Ricciardo hem opvolgt en Checo naast hem plaatsneemt. Zoiets zal het wel worden.

Wings

Citaat van: Tuesday op 28 juni 2017 - 13:40:06
Verder is het mij niet bekend dat afgelopen winter Verstappen een meerjarig contract heeft getekend, dus dat 'direct na de seizoensstart' kun je ook wel weglaten. Sowieso is zijn seizoen qua titels al voorbij. En aan het eind van het jaar zijn we ook alweer bijna 2 jaar verder nadat Verstappen zn nieuwe contract heeft getekend en alweer 3 jaar sinds hij zn eerste contract tekende bij Red Bull. Sindsdien heeft hij alleen in onbetrouwbare auto's gereden die ook nog eens niet goed genoeg waren om op eigen kracht te winnen. Kun je nu naar Mercedes, waarvan je toch redelijkerwijs wel kunt aannemen dat die volgend seizoen ook weer om de prijzen meedoen, dan ben je gek als je niet gaat. Newey kan ook niet toveren, die kan je in het beste geval misschien een marge van 3 tiende opleveren, maar daar compenseer je het verschil in motoren bij lange na niet mee. Je bent dus eigenlijk nog steeds volledig overgeleverd aan Renault en ik denk dat Verstappen daar wel redelijk klaar mee is.

De situatie is niet anders dan op het moment dat hij tekende. Renault was onbetrouwbaar (Max stond er zelf mee aan de kant) en het derde team achter Ferrari en een dominante Mercedes. Binnen een half jaar het tij kunnen keren is een utopie. En dat realiseert Max ook. Neemt niet weg dat hij per race bekeken teleurgesteld kan zijn. Zeker omdat de pech vooral hem treft.

Tuesday

Citaat van: Wings op 28 juni 2017 - 17:40:54
Citaat van: Mickey op 28 juni 2017 - 09:44:24
Wordt je er zekerder van als je het vaker zegt? ;D

Nee hoor. Ik toon alleen aan dat Tuesday niet helemaal goed zat met hoe hij het kan herinneren. Horner zei vorig jaar namelijk ook dat Newey meer betrokken zou worden en noemde de 50%. Het voegt dus wel degelijk wat toe aan de discussie en was geen herhaling van een eerdere post.

Dat kunnen we niet zeggen van jou post. Die is op de man en destructief. Valt mij tegen van je.
dat probeerde je aan te tonen idd, maar 50% aandeel ergens in hebben is wat anders dan 50% van je beschikbare tijd ergens insteken. Verder zegt Horner in het verhaal over Newey dat ze terug zijn op het niveau van 2014 en dat zn motivatie weer helemaal terug heeft door de nieuwe regels.

Mickey

Citaat van: Wings op 28 juni 2017 - 17:40:54
Citaat van: Mickey op 28 juni 2017 - 09:44:24
Wordt je er zekerder van als je het vaker zegt? ;D

Nee hoor. Ik toon alleen aan dat Tuesday niet helemaal goed zat met hoe hij het kan herinneren. Horner zei vorig jaar namelijk ook dat Newey meer betrokken zou worden en noemde de 50%. Het voegt dus wel degelijk wat toe aan de discussie en was geen herhaling van een eerdere post.

Dat kunnen we niet zeggen van jou post. Die is op de man en destructief. Valt mij tegen van je.

Citaat van: Wings op 28 juni 2017 - 17:40:54
Citaat van: Mickey op 28 juni 2017 - 09:44:24
Wordt je er zekerder van als je het vaker zegt? ;D

Nee hoor. Ik toon alleen aan dat Tuesday niet helemaal goed zat met hoe hij het kan herinneren. Horner zei vorig jaar namelijk ook dat Newey meer betrokken zou worden en noemde de 50%. Het voegt dus wel degelijk wat toe aan de discussie en was geen herhaling van een eerdere post.

Dat kunnen we niet zeggen van jou post. Die is op de man en destructief. Valt mij tegen van je.

Ik doelde specifiek op je laatste zin, waarin je opnieuw besluit dat Max bij RBR rijdt volgend jaar. Dat zag ik je al eerder schrijven. Is niet als 'op de man' bedoeld, hooguit wat plagerig. ;) Beetje tongue in cheek moet kunnen, toch?

Tuesday

Citaat van: Wings op 28 juni 2017 - 17:44:46
Daar ga je al! De naam van de goedlachse Australiƫr wordt al langer aan Ferrari gelinkt. Het past ook meer in de filosofie van Ferrari. Ferrari plaatst geen jonkies in hun auto. Of je nu Schumacher, Vettel of Verstappen heet.

Het zou zomaar kunnen dat als Vettel vertrekt, Ricciardo hem opvolgt en Checo naast hem plaatsneemt. Zoiets zal het wel worden.
maar Ricciardo heeft toch ook een contract? Verder had Schumacher ook nog maar 4 volledige seizoenen gereden voor hij naar Ferrari vertrok, Verstappen zit zometeen op 3. Verder zie ik Verstappen ook sneller naar Mercedes vertrekken, die waren vanaf het eerste moment geinteresseerd en hebben ook hem momenteel ook het meest te bieden.

Wings

Het spijt me maar ik geloof er echt niets van. Zeker niet als Seb naar Mercedes verkast.
We gaan het zien.

Tuesday

Citaat van: Wings op 28 juni 2017 - 18:26:45
Het spijt me maar ik geloof er echt niets van. Zeker niet als Seb naar Mercedes verkast.
We gaan het zien.
dat kan. In mijn ogen is Verstappen het huidige Red Bull een beetje ontgroeid. Het was mooi geweest als ze samen naar de top zouden kunnen groeien, maar Verstappen is er inmiddels wel zo'n beetje en heeft duidelijk nog meer potentie terwijl Red Bull achterblijft en een twijfelachtige toekomst heeft.