Baku banaan van de race?

Gestart door Sabai, 25 juni 2017 - 20:19:01

« vorige - volgende »

wie is de banaan?

Sainz
Vettel
Raikkonen
Bottas
Ocon
iemand anders namelijk. .....

Jozef

Citaat van: Wings op 26 juni 2017 - 18:22:29
Dat is het niet nee. Rijders vliegen met hoge snelheid in betonnen muren zonder er een schram aan over te houden dus wat wheelbangen als je bijna stilstaat is niet gevaarlijk.

Ik dacht dat ik in een ander topic zat, excuses voor de verwarring. Ik dacht dat ik reageerde op: "Er ontstaan gevaarlijke situaties als coureurs onnodig langzaam rijden."

Je post gelijktijdig hier dat we dat van Vettel niet erg moeten vinden omdat het maar 50 km/h was, en in een ander topic dat Hamilton gevaarlijk doet door 50 km/h te rijden. Daar reageerde ik op.

gloudiesaurus

Voor mij Vettel, ongelofelijk domme actie. Zonder die actie was had hij gewoon gewonnen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Trouwens, volledig in de luwte, maar ook een nominatie waard en ik zeg het echt niet graag: Stoffel Vandoorne. Werd eerst door zijn team gepiepeld met een pitstop in ronde 6 (ik vermoed omdat hij net voor Alonso reed op tragere banden, maar dan had een team order ook volstaan). Doordat zowat iedereen daarna tijdens de SC pitte, was dat een slechte zaak, maar hij reed dan wel op de zachtere band en de meesten om hem heen inmiddels op de hardere. Dat voordeel verdween weer toen iedereen tijdens de rode vlag gratis naar supersofts kon wijzigen. Maar goed, hij reed uiteindelijk toch voor de Saubers en had dus vanaf daar de tiende plek moeten pakken, een redelijk resultaat.

Maar toen verpestte hij het zelf, door bij de laatste herstart (of in de ronden erna, weet ik niet) een flatspot op zijn banden te zetten waardoor hij rond ronde 32 nog een keer moest pitten en dus achter de Saubers eindigde. Jammer...

Wings

Hoe anders kun je tegen de sport aan kijken. Ik ben doorgaans best kritisch op Vandoorne en vind hem ondermaats presteren maar vond hem zondag juist redelijk rijden. Een 'position swap' had een vroege pitstop mogelijk kunnen voorkomen. Stoffel was ongelukkig in zijn strategie.  Dat hij bij de herstart dan wat meer risico neemt om het verlies te compenseren is niet de meest sterke actie van de Belg maar oké, gekeken naar het context en het zicht op punten, meegewogen dat hij nog groen in achter zijn oren wat Formule 1 betreft, vergeef ik het Stoffel. Wat mij betreft een zeer solide optreden.

C.G. de Beaufort

De vervolgstappen : Auto Motor und Sport bericht dat de internationale autosportbond FIA overweegt om de Duitser voor het sporttribunaal te dagen vanwege het in diskrediet brengen van de sport.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/228205/fia-sleept-vettel-mogelijk-voor-het-sporttribunaal

Prima.

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey


BMW.WilliamsF1

Hij zal er wel weer mee weg komen net als vorig jaar.

Tuesday

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 28 juni 2017 - 15:08:19
Hij zal er wel weer mee weg komen net als vorig jaar.
een tien seconden stop and go is niet niks.

BMW.WilliamsF1

Ze wilden hem eigenlijk diskwalificeren, maar durfden niet. Dan valt een 10 sec stop/go nog mee :)

Tuesday

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 28 juni 2017 - 16:46:51
Ze wilden hem eigenlijk diskwalificeren, maar durfden niet. Dan valt een 10 sec stop/go nog mee :)
dat gerucht stond op F1today idd. Geloof ik niet zo in. Een diskwalificatie was slechts dubbel zo zwaar geweest, het is niet zo dat je het dan ineens over hele andere proporties hebt.

Tuesday

ze gaan er iig nog een onderzoek aan wijden:
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/355151/fia-buigt-zich-over-incident-tussen-vettel-en-hamilton/

ik zou zeggen, kom met duidelijke regels en duidelijke straffen, dan weten we vooraf waar we aan toe zijn. Tot nu toe zijn enigzins vergelijkbare incidenten niet of minder zwaar bestraft dan de actie van Vettel. Senna, Prost, Schumacher en Maldonado kwamen er goed mee weg, soms meermaals. De straf van Schumacher in 97 lijkt zwaar, maar was eigenlijk een wassen neus. Ik weet niet in hoeverre beslissingen van het FIA tribunaal kunnen worden aangevochten, maar voor een normale rechtbank denk ik dat Ferrari en Vettel een zwaardere straf gezien voorgaande gevallen vrij makkelijk van tafel kunnen vegen.

Wings

Ik ben benieuwd of de FIA het aandurft om Seb te bestraffen. Als Seb de kont tegen de krip gooit is het gedaan met het wereldkampioenschap. En laat deze ongekend spannend zijn. Een escalatie tussen beiden wat te verwachten. Ik vroeg me een dag voor de race nog af hoe lang beiden het nog volhouden om zo aardig te doen. Het moment kwam sneller dan ik dacht. De verstandsverhoudingen staan op scherp, de gunfactor is nul, laat de strijd om het kampioenschap beginnen!

Wings

Wat een onzin van Lauda. Seb is altijd al een heethoofd geweest. Luister hier maar eens naar:


Tuesday

Citaat van: Wings op 28 juni 2017 - 20:09:18
Wat een onzin van Lauda. Seb is altijd al een heethoofd geweest.
toch houdt hij racetechnisch gezien zn hoofd meestal wel koel. Hij scheldt op de radio en wappert met zn handen maar doet verder toch weinig rare dingen (afgezien van zondag dan).

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 28 juni 2017 - 17:13:41
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 28 juni 2017 - 16:46:51
Ze wilden hem eigenlijk diskwalificeren, maar durfden niet. Dan valt een 10 sec stop/go nog mee :)
dat gerucht stond op F1today idd. Geloof ik niet zo in. Een diskwalificatie was slechts dubbel zo zwaar geweest, het is niet zo dat je het dan ineens over hele andere proporties hebt.


F1today.... :-X
Maar wat wel zo is, is dat juist in Canada Kvyat tweemaal werd bestraft. Dat zouden ze gaan bekijken, maar hoe dan te handelen met Vettel? Dat wordt interessant de komende dagen. maar ik denk niet dat de FIA Vettel flink zal straffen, al hebben ze Mexico 2016 er ook bij gepakt.

Overigens, de straf van Hamilton in 2008 bleek bijna fataal voor zijn kampioenschap. Ik vind nog steeds dat Massa de overwinning op Spa in zijn schoot geworpen kreeg.


Op een een of andere manier hou ik niet van dit soort ingrepen, maar Vettel legt het er wel duimendik bovenop...