GP van Azerbeidzjan 2017

Gestart door Jozef, 25 juni 2017 - 16:08:43

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Franky R. op 25 juni 2017 - 19:36:38
Ik ben volkomen relaxt en stel een simpele vraag, hoor! Maar goed...zo ben jij nu eenmaal...

Je hebt je antwoord met foto.

Mickey

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 19:38:03
Citaat van: Mickey op 25 juni 2017 - 19:16:49
Alleen zijn linkerhand laat het stuur los.

De rechterhand zie je niet.

Dus neem je aan dat die los is en de auto dan vanzelf subiet naar rechts trekt. Slechte uitlijning dan. ;D

Franky R.

Citaat van: Mickey op 25 juni 2017 - 19:40:43
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 19:38:03
Citaat van: Mickey op 25 juni 2017 - 19:16:49
Alleen zijn linkerhand laat het stuur los.

De rechterhand zie je niet.

Dus neem je aan dat die los is en de auto dan vanzelf subiet naar rechts trekt. Slechte uitlijning dan. ;D


Je bent mij voor... ;D ;D ;D

Tuesday

wat betreft P2 en P3. Zouden ze DRS niet standaard moeten uitzetten in de laatste ronde?

Wings

Citaat van: Mickey op 25 juni 2017 - 19:40:43
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 19:38:03
Citaat van: Mickey op 25 juni 2017 - 19:16:49
Alleen zijn linkerhand laat het stuur los.

De rechterhand zie je niet.

Dus neem je aan dat die los is en de auto dan vanzelf subiet naar rechts trekt. Slechte uitlijning dan. ;D

Wat insinueer je nu?
En wat is er niet goed aan Seb is schuld en de straf is terecht?

Mickey

Wat suggereer jíj nu? Dat hij per ongeluk tegen Hemmie aanrijdt toch? Als je daar even duidelijk over bent, kunnen we verder.

Wings

Dat is geen reactie op mijn vraag. Nog eens:

Wat insinueer je nu?
En wat is er niet goed aan Seb is schuld en de straf is terecht?

Pancake Shield

Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 19:38:23
Citaat van: Pancake Shield op 25 juni 2017 - 19:29:51
Vettel maakt gewoon een enorme kinderachtige actie hier. Tegen je tegenstander rijden is gewoon dom en levensgevaarlijk. En ja, het gebeurt met stapvoetse snelheid, maar als je dit niet keihard bestraft, waar ligt dan wel de grens om het nog harder te bestraffen wat als dit op volle snelheid voor bocht 1 gebeurd was? En dan over het feit dat ie zijn handen al dan wel niet loslaat. Vettel heeft inmiddels 10 jaar ervaring. Heeft 45 overwinningen en 4 wereldtitels binnengehaald, dan kun je niet spreken van dat zoiets 'per ongeluk' gaat. Vettel zou genoeg ervaring moeten hebben om zijn auto naast Hamilton te laten rollen en beide handen los te hebben zonder tegen hem aan te rijden. Na een overwinning lukt het hem ook om een rechte lijn te rijden als hij aan het vieren is, dus waarom nu niet.

Plus Vettel heeft natuurlijk een zekere geschiedenis van fel reageren na bepaalde incidenten: botsing met Webber in de Turkse GP, dat gedoe met Alonso tijdens de Engelse GP (gaat Alonso overigens niet vrijuit bij, maar dat is een andere discussie), vorig jaar met de beide Red Bulls in Mexico. En ga zo maar door. Vettel krijgt soms een waas voor zijn ogen als het tegen zit en dat is fout.

Je kunt praten over de actie van Hamilton of die helemaal goed is, daar durf ik zelf ook geen punt op te zetten. Maar wat Vettel deed is gewoon extreem fout en moet keihard aangepakt worden.
ja, het was echt levensgevaarlijk, er hadden doden kunnen vallen. Een straf prima, maar wat wil je nog meer? doordat Lewis tegelijkertijd een ander probleem had valt de straf misschien niet zo op, maar 10 seconden stop and go lijkt me op zich wel zwaar genoeg. De geschiedenis die je er bij haalt zou relevant kunnen zijn, maar in dit geval kun je daar toch weinig mee denk ik. Vettel is geen Schumacher ;)

Nah, diskwalificatie (wel heel zwaar dan) was wat mij betreft ook wel een optie geweest. Zeker omdat Vettel zichzelf van geen kwaad bewust is en vooral dat vind ik kwalijk.

Zijn verleden was meer om aan te geven dat er wat mij betreft geen twijfel aan mogelijk is dat er opzet in het spel is, niet zo zeer om de straf te bepalen. Daar heb je tegenwoordig die strafpunten voor dus qua dat is misschien een stop-and-go en 3 strafpunten wel goed genoeg geweest.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 19:53:52
Dat is geen reactie op mijn vraag. Nog eens:

Wat insinueer je nu?
En wat is er niet goed aan Seb is schuld en de straf is terecht?

Jij ontwijkt structureel de essentie. Nu weer. Antwoord van mij krijg je hoor,  maar jij eerst. Lekker kinderachtig.

Wings

Citaat van: Mickey op 25 juni 2017 - 19:55:43
Jij ontwijkt structureel de essentie. Nu weer. Antwoord van mij krijg je hoor,  maar jij eerst. Lekker kinderachtig.

Ik zie dat Seb zijn stuur loslaat en dat zijn Ferrari tegen de Mercedes aan rolt. De reactie van Seb vind ik buitenproportioneel en de straf terecht. Wat moet ik nog meer vinden? En wat is er niet goed aan de reactie van Seb buitenproportioneel vinden en de straf terecht.

Wings

Seb zegt:
"Het probleem is dat ik er vlak achter zit, klaar voor de herstart, terwijl er achter mij allemaal andere jongens rijden. Er kan dan zomaar een kettingreactie ontstaan. Lewis deed een paar jaar geleden in China ook al zoiets."

Giedo van der Garde en Rob Kamphues gingen Seb voor.

Pancake Shield

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 19:53:52
Dat is geen reactie op mijn vraag. Nog eens:

Wat insinueer je nu?
En wat is er niet goed aan Seb is schuld en de straf is terecht?

Dan ga ik de vraag stellen. Ik ben niet betrokken in de disccusie, dus ik kan niks geinsinueerd hebben of wat dan ook. Ik zou graag alleen een ja of een nee zien. En alleen dat: reed Vettel per ongeluk tegen Hamilton aan? Alleen een ja of nee is wat ik wil hebben. Geen uitbouwing of niks.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey


Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 25 juni 2017 - 19:55:09
Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 19:38:23
Citaat van: Pancake Shield op 25 juni 2017 - 19:29:51
Vettel maakt gewoon een enorme kinderachtige actie hier. Tegen je tegenstander rijden is gewoon dom en levensgevaarlijk. En ja, het gebeurt met stapvoetse snelheid, maar als je dit niet keihard bestraft, waar ligt dan wel de grens om het nog harder te bestraffen wat als dit op volle snelheid voor bocht 1 gebeurd was? En dan over het feit dat ie zijn handen al dan wel niet loslaat. Vettel heeft inmiddels 10 jaar ervaring. Heeft 45 overwinningen en 4 wereldtitels binnengehaald, dan kun je niet spreken van dat zoiets 'per ongeluk' gaat. Vettel zou genoeg ervaring moeten hebben om zijn auto naast Hamilton te laten rollen en beide handen los te hebben zonder tegen hem aan te rijden. Na een overwinning lukt het hem ook om een rechte lijn te rijden als hij aan het vieren is, dus waarom nu niet.

Plus Vettel heeft natuurlijk een zekere geschiedenis van fel reageren na bepaalde incidenten: botsing met Webber in de Turkse GP, dat gedoe met Alonso tijdens de Engelse GP (gaat Alonso overigens niet vrijuit bij, maar dat is een andere discussie), vorig jaar met de beide Red Bulls in Mexico. En ga zo maar door. Vettel krijgt soms een waas voor zijn ogen als het tegen zit en dat is fout.

Je kunt praten over de actie van Hamilton of die helemaal goed is, daar durf ik zelf ook geen punt op te zetten. Maar wat Vettel deed is gewoon extreem fout en moet keihard aangepakt worden.
ja, het was echt levensgevaarlijk, er hadden doden kunnen vallen. Een straf prima, maar wat wil je nog meer? doordat Lewis tegelijkertijd een ander probleem had valt de straf misschien niet zo op, maar 10 seconden stop and go lijkt me op zich wel zwaar genoeg. De geschiedenis die je er bij haalt zou relevant kunnen zijn, maar in dit geval kun je daar toch weinig mee denk ik. Vettel is geen Schumacher ;)

Nah, diskwalificatie (wel heel zwaar dan) was wat mij betreft ook wel een optie geweest. Zeker omdat Vettel zichzelf van geen kwaad bewust is en vooral dat vind ik kwalijk.

Zijn verleden was meer om aan te geven dat er wat mij betreft geen twijfel aan mogelijk is dat er opzet in het spel is, niet zo zeer om de straf te bepalen. Daar heb je tegenwoordig die strafpunten voor dus qua dat is misschien een stop-and-go en 3 strafpunten wel goed genoeg geweest.
dat er opzet in het spel was lijkt me duidelijk, daarvoor hoef je zijn verleden er niet bij te halen. Sterker nog, hij heeft in het verleden nooit zoiets gedaan. Persoonlijk vind ik dat bij straffen rechtvaardigheid altijd het hoogst in het vaandel moet staan. Vettel heeft niemand wat misdaan, dus in dat opzicht (wat in mijn ogen het belangrijkst is) hoef je niet te straffen, maar ongewenst gedrag aanpakken/voorkomen is misschien wel net zo belangrijk en wat dat betreft is de straf natuurlijk volledig terecht.

Fietser

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 19:33:50
Citaat van: Jozef op 25 juni 2017 - 19:02:52

Elke elleboogstoot of slag met de hand/arm is onmiddellijk rood, of het nu hard of zacht was en raak of niet. Simpelweg omdat het niets met voetballen te maken heeft. Net zoals de actie van Vettel niets met racen te maken heeft.

Ook die soep wordt niet zo heet gegeten. Zo mag je ook niet duwen maar is het een groot verschil of je iemand duwt na een overtreding of zomaar. Context is het sleutelwoord. Ik vind het een prima straf en ga niet mee in het pleiten voor schorsingen en erger.

CitaatIk snap trouwens niet wat mensen lopen te zeggen over een braketest van Hamilton, die zie ik absoluut niet. Vettel zat gewoon te slapen terwijl Hamilton de snelheid mag dicteren in aanloop naar de herstart.

Giedo van der Garde en Rob Kamphues schaarde het onder (in eigen woorden):Drivers must not drive unnecessarily slowly, erratically or in a manner that could be deemed potentially dangerous to other competitors.

Ik weet niet hoe het in het reglement staat en wat de interpretatie is maar het is een feit dat Lewis bij het uitkomen van een bocht vertraagt. Daar vonden beide heren wat van.

Jan Lammers vond die vertraging geen enkel probleem. Hij sprak in dit verband over tactisch positioneren van Hamilton. Waarmee ik maar wil zeggen dat meningen van andere coureurs ook danig kunnen verschillen.
Wat de vergelijking met voetbal betreft: overtredingen moeten bestraft worden (ik weet echt niet of Hamilton een overtreding beging), maar eigen rechter spelen is rood. En dat deed Vettel, hoe onschuldig het ook leek.