Rosberg stopt!!!

Gestart door Robbert65, 02 december 2016 - 14:46:06

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: SDG op 02 december 2016 - 17:58:40
Mark Hughes van Motor Sport denkt aan Bottas als mogelijke vervanger. Wehrlein zou in dat geval naar Williams doorschuiven. Wat denken jullie?

http://www.motorsportmagazine.com/opinion/f1/how-2016-convinced-rosberg-retire

Dat ze bij Mercedes hartstikke gek zijn als ze dat doen! Dat vind ik. ;)

Pancake Shield

Overigens zet dit natuurlijk de laatste paar races ook wel in een wat ander perspectief. In principe was Rosberg buiten het behalen van de wereldtitel ook nog eens bezig met het kijken naar het einde van zijn loopbaan.

En eerlijk gezegd ik denk ook dat Rosberg het stiekem ook wel een beetje zat is. Met name ook die laatste race dat Hamilton hem psychologisch helemaal gek zat te maken die laatste paar rondes.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Citaat van: Wings link=topic=14008.msg457736#msg457736
@Verstappen naar Mercedes-pica: NO!

Inderdaad. Er wordt natuurlijk weer lustig op los gespeculeerd, maar dat moet je echt niet willen. Ik heb de indruk dat de motor van Mercedes wel uitontwikkeld is, waar Tag Heuer (kuch) nog wel wat kan winnen. En dat op een game changing moment waar RBR heeft bewezen goed op te kunnen anticiperen. Daarnaast ook de wetmatigheid dat een team niet twee keer drie, vier seizoenen dominant is. RBR staat volgens mij aan de vooravond van een ommekeer in hun voordeel.

Jozef

Citaat van: SDG op 02 december 2016 - 17:58:40
Mark Hughes van Motor Sport denkt aan Bottas als mogelijke vervanger. Wehrlein zou in dat geval naar Williams doorschuiven. Wat denken jullie?

http://www.motorsportmagazine.com/opinion/f1/how-2016-convinced-rosberg-retire

Dat lijkt me raar, ten eerste zal Williams hier niet echt in mee willen en ten tweede is Wehrlein waarschijnlijk toch van hetzelfde kaliber als Bottas. Waarom zou je dan moeilijk gaan doen met contracten ontbinden en afkoopsommen en dergelijke terwijl ze met Wehrlein gewoon twee handtekeningen op een blad papier moeten zetten?

Dat ze dat willen doen voor Ocon of Pérez bij Force India zou ik nog snappen, want daar hebben ze al een deal rond Ocon. Maar bij Williams hebben ze nog nooit invloed gehad op de rijderskeuze, anders had Wehrlein daar nu wel gezeten in plaats van Stroll...

Tuesday

heb het nieuws zojuist pas meegekregen. Die had ik idd ook niet aan zien komen. Ergens wel jammer, ik had graag gezien wat Rosberg zou kunnen nu ie eindelijk die zo gewenste titel binnen heeft. Aan de andere kant is dit natuurlijk ook wel een heel mooi moment om te stoppen al vind ik m daar toch eigenlijk net te jong voor. Nu idd maar zien wie er in zijn stoeltje terecht komt. Het ligt er ook aan wat Mercedes wil; ik kan me voorstellen dat ze wel een beetje genoeg hebben de interne strijd en nu gaan voor een duidelijke 2e coureur. Dan zou Wehrlein een goede keus zijn, maar persoonlijk zie ik liever Ocon, Ricciardo of Alonso die kant opgaan. Of zou Button nog weer in beeld komen? (ik denk het niet)

C.G. de Beaufort

Het is een juist besluit van Rosberg. Hij is inmiddels 31 jaar en nu volgend jaar weer 2e te worden, daar past'ie voor. Wie moet opvolgen, ik zou het niet weten. Zeker niet Wehrlein,  die heeft net z'n 2e jaar doorgebracht in F1. Dat is te vroeg voor'm. Misschien proberen Max los te weken van RB, maar dat gaat niet. Misschien Alonso, maar die begint ook al ouder te worden.

Groet,

C.G. de Beaufort 

Pancake Shield

Maar even serieus he. Een rookie gaat het sowieso never nooit worden. Zeker met Ocon en Wehrlein al beschikbaar. Wat heb je dan over:

Bij Red Bull zitten nu Ricciardo en Verstappen. Red Bull zal die allebei nooit van zijn leven laten gaan, wat voor deal Mercedes daar dan ook tegenover zet.
Bij Ferrari heb je Vettel en Raikkonen. Dat zijn wat mij betreft ook twee no-go-kandidaten. Al weet ik niet of Vettel wellicht een clausule in zijn contract heeft staan net als dat hij destijds bij Red Bull had. Lijkt mij niet. Maar de Duitser is natuurlijk ook niet heel gelukkig op dit moment. Maar volgend is er een schone lij.
Bij Force India heb je Perez en Ocon. Het zou allebei kunnen, maar dan moet Mercedes natuurlijk ook wel een lekkermakkertje geven. Met name voor Perez. Korting op de motoren en Wehrlein kan dan een optie zijn. Idem met Ocon natuurlijk. Ik ga er overigens vanuit dat Perez een Mercedes-clausule heeft daarvoor.
Williams heeft Bottas en Stroll op dit moment. Zelfs al zou Stroll willen, wil Mercedes hem niet. Bottas kan. Toto Wolff heeft daar immers een vinger in de pap en zou net als bij Force India met een korting kunnen komen en Wehrlein op de koop toe. Vraag is wil Williams dat zelf wel. Korting is lekker. Maar Wehrlein ipv Bottas is misschien niet heel geweldig gezien het nieuwe regelement.
Bij McLaren zit sportief gezien natuurlijk de meest interessante kandidaat: Fernando Alonso. Ik kan mij herinneren dat wel eens ergens gelezen heb, dat hij een Mercedes-clausule in zijn contract heeft staan en hij zal ook zelf graag wil. Maar wil McLaren dat en als hij gaat wat dan? Button terugtrekken uit zijn pensioen? Net als Stroll is Vandoorne natuurlijk gewoon een non-optie voor Mercedes
Sainz heeft natuurlijk zijn trouw al gezworen aan Toro Rosso en zal waarschijnlijk hopen op een promotie in 2018 als eventueel Ricciardo of Verstappen vertrekt naar een ander team en anders zelf gaan jagen. Maar hij zal sowieso 2017 nog wel willen uitzetten. Dan komen we bij Kvyat aan. Dat is een optie waar ik net eigenlijk pas zelf aan dacht. Kvyat is natuurlijk voor Hamilton een ideale tweede man en ik weet niet of Hamilton inspraak krijgt op zijn teamgenoot. Bovendien heeft Toro Rosso de GP2-kampioen Gasly natuurlijk in de coulissen als eventuele opvolger voor Kvyat, zelfs al is de Fransman eerder dit jaar de deur al gewezen. Kijk naar Sainz voor seizoen 2015. Het is Red Bull niet vreemd.
Bij Renault is de enige interessante kandidaat eventueel Hulkenberg. Maar ik denk dat de Fransen zijn contract heel vast hebben getimmerd en dat zelfs als zou Hulkenberg willen, hij niet eens kan gaan. Palmer? Hahahahahaha
Bij Haas zullen ze net als Hulkenberg bij Renault Grosjean en Magnussen wel extreem hard hebben vastgespijkerd. Bovendien denk ik dat beiden verlekkerd naar een Ferrari-zitje kijken voor een eventueel vertrek van Raikkonen aan het einde van 2017
Sauber heeft Ericsson al vastgelegd en met alle sponsordeals laten ze hem niet gaan. Bovendien wat moet Mercedes in vredesnaam met de Zweed. Nasr is nog zo'n dark horse-optie. Ik verwacht hem niet. Maar een extreem slechte coureur is het niet. Bovendien kan hij een ideale tweede man zijn voor Hamilton alleen met veel minder potentie dan een Kvyat.
Manor heeft nog niks vastgelegd dus daar valt niets over te zeggen. Maar met de geruchten van Haryanto en King daar, is een vertrek van Wehrlein natuurlijk aanstaande. Een Duitser voor een Duits topmerk is natuurlijk een ideaal plaatje. En hij kan natuurlijk net als een paar andere een uitstekende tweede man zijn voor Hamilton. De vraag is of Mercedes Wehrlein er al klaar voor acht.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sabai

Wolf heeft aangegeven dat ze iemand voor de komende jaren gaan vastleggen. Dus Alonso is geen optie. Saint zie ik niet gaan maar heeft zich al wel bewezen vind ik. Denk toch dat ze voor een ervaren iemand gaan. Het zal dan Vettel of Bottas kunnen worden. Bottas als ze een 2e coureur zoeken is een prima optie.

Pancake Shield

Citaat van: Sabai op 02 december 2016 - 19:51:37
Wolf heeft aangegeven dat ze iemand voor de komende jaren gaan vastleggen. Dus Alonso is geen optie. Saint zie ik niet gaan maar heeft zich al wel bewezen vind ik. Denk toch dat ze voor een ervaren iemand gaan. Het zal dan Vettel of Bottas kunnen worden. Bottas als ze een 2e coureur zoeken is een prima optie.

Als ze (welk team dan ook) Alonso een topauto geven, zie ik hem echt nog wel een paar jaar door gaan hoor.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sabai

Hamilton gaf ook nog wel een sneer.Door te zeggen dat hij wel begrijpt dat hij stopt. Het is immers de eerste keer in 18 jaar dat hij me verslagen heeft. Weet niet of dat zo is maar is wel arrogant om te denken dat dat de reden is.

Mickey



Fietser

Wat een meesterzet van Rosberg! Niet dat ik er iets van snap (de kilte tussen de op het oog nuchtere Duitser en zijn ietwat snellere maar vooral meer theatraal modische en swingende teamgenoot zal er best debet aan zijn), maar da's ook niet zo belangrijk.
Het is een buitengewoon romantisch idee – en hardnekkig ideaal – om op het hoogtepunt van je carrière te stoppen. Maar veel 'saaier' (want burgerlijker) is het, dat volgens de berichten zijn besluit is ingegeven door het verlangen meer tijd bij zijn gezin door te brengen. Jaja. Dit soort motieven kwamen we ook tegen bij relatief jonge politici als Eurlings en Halsema, die zich na hun vertrek uit het pluche prompt op allerlei andere uithuizige fronten deden gelden, maar dat terzijde.
Wat zijn de echte motieven, wanneer verschijnt zijn (auto)biografie?
En wat nu?! Wat gaat Rosberg doen met zijn passie? Van jongs af aan je ziel en zaligheid in de racerij leggen en dan nu, nog lang niet over de datum, ineens de balaclava aan de wilgen hangen. Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat hij ergens anders in de internationale autosport aan de gang gaat, want ook dán is hij de huisvader die slechts tijdens de zondagse dis het vlees aansnijdt. Nee, hij zal wel in zaken gaan, of zoiets. En dat klinkt dan ineens wel weer erg saai, een label dat binnen de F1 sowieso een beetje aan de Duitser hangt. Alhoewel saai? Met zijn radicale en voor vrijwel iedereen verbijsterende besluit te stoppen, heeft Nico Rosberg zich m.i. wel ineens ontpopt tot de een van de meest interessante F1-piloten van zijn generatie. En dat bedoelde ik met meesterzet.

Wings


C.G. de Beaufort

Lauda in Auto Motor und Sport. "Het vinden van een vervanger voor Rosberg is echt een probleem."

http://www.telegraaf.nl/telesport/27155730/__Lauda_baalt___Alle_topcoureurs_liggen_vast___.html

Hé, er komt eindelljk iets fatsoenlijk uit Lauda.

Groet,

C.G. de Beaufort