Rosberg stopt!!!

Gestart door Robbert65, 02 december 2016 - 14:46:06

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Maar terug naar Mercedes. Zelfs al zou Button een optie zijn, dan ben ik benieuwd waar ze bij Mercedes voor gaan kiezen. Zouden ze liever een coureur hebben die gelijkwaardig is aan Hamilton en die kan meestrijden om de titel, met het risico van een eventuele clash net zoals tussen Rosberg en Hamilton. Of zouden ze gaan voor een tweede coureur, die minder is dan Hamilton, maar daardoor venijn op de baan kan ontweken worden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Ik vraag me vooral af wat de baten van een constructeurstitel zijn eigenlijk. Hoe graag willen ze die en wat levert het op? Kopen ze een topper, wordt het weer met regelmaat 1-2, nemen ze een duidelijke tweede viool, worden ze misschien gesplit door Ferrari of Red Bull.

Maar misschien maakt het allemaal niet uit en heeft de vernieuwde regelgeving een hele andere slagvolgorde in gedachten.

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 december 2016 - 16:40:32
En dat betwijfel ik juist. Ik denk meer dat het zo gegroeid is. Vandoorne nog een jaar laten banken was geen optie want hij was al aan het protesteren en Alonso heeft een contract. Dus er zat niks anders op dan Button te slachtofferen. Het risico dat Stoffel zou vertrekken of niet klaar is als Button en Alonso met pensioen gaan is veel te groot. Iemand die rust wilt aanvaardt geen testrol. Ten eerste is hij dan nog steeds continue bezig, ten tweede reist hij dan evengoed mee en ten derde moet hij dan blijven trainen om in shape te blijven. Het is niet logisch.
nou, ik betwijfel of hij nog elk weekend aanwezig gaat zijn. Hij wordt geen 3e rijder volgens mij, meer een soort ambassadeur. Button heeft overigens ook andere aanbiedingen afgeslagen, dus het lijkt me wel degelijk zn eigen keus. Maar goed, al zou hij willen, de kans dat ie hoog op het lijstje van Mercedes staat lijkt me vrij klein, dus laten we verder discussieren over meer logische opties.

Sabai

Citaat van: Mickey op 03 december 2016 - 17:37:13
Ik vraag me vooral af wat de baten van een constructeurstitel zijn eigenlijk. Hoe graag willen ze die en wat levert het op? Kopen ze een topper, wordt het weer met regelmaat 1-2, nemen ze een duidelijke tweede viool, worden ze misschien gesplit door Ferrari of Red Bull.

Maar misschien maakt het allemaal niet uit en heeft de vernieuwde regelgeving een hele andere slagvolgorde in gedachten.

Constructeur titel is juist het belangrijkste voor een team. Neem force india bijvoorbeeld. Die er waarschijnlijk niet meer geweest als ze geen 4e waren geworden.  Die draaien op een budget van 70 tot 80 miljoen per jaar. Voor de top teams is het niet anders. En het geeft aanzien

Wings

#79
Citaat van: Tuesday op 03 december 2016 - 17:59:20
nou, ik betwijfel of hij nog elk weekend aanwezig gaat zijn. Hij wordt geen 3e rijder volgens mij, meer een soort ambassadeur.

Button wordt wel degelijk reserve rijder naast zijn rol als ontwikkelaar.

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/216512/mclaren-bevestigt-stoffel-vandoorne-als-vervanger-jenson-button-in-2017

CitaatButton heeft overigens ook andere aanbiedingen afgeslagen, dus het lijkt me wel degelijk zn eigen keus. Maar goed, al zou hij willen, de kans dat ie hoog op het lijstje van Mercedes staat lijkt me vrij klein, dus laten we verder discussieren over meer logische opties.

Hoe dan ook, de keuze om bij Mercedes te rijden was er toen niet. Nieuwe mogelijkheden kunnen een andere inzichten met zich meebrengen. Bovendien herinner ik mij dat Button meewoog of hij zou kunnen beschikken over een competitieve auto.

-edit-

Lees: https://www.formule1.nl/nieuws/button-ben-er-bijna-uit-of-ik-door-wil-gaan

"Als ik het gevoel heb dat ik een auto kan krijgen waarmee ik races kan winnen, ga ik zeker door"

SDG

Citaat van: Fietser op 03 december 2016 - 08:07:37
Wat een meesterzet van Rosberg! Niet dat ik er iets van snap (de kilte tussen de op het oog nuchtere Duitser en zijn ietwat snellere maar vooral meer theatraal modische en swingende teamgenoot zal er best debet aan zijn), maar da's ook niet zo belangrijk.
Het is een buitengewoon romantisch idee – en hardnekkig ideaal – om op het hoogtepunt van je carrière te stoppen. Maar veel 'saaier' (want burgerlijker) is het, dat volgens de berichten zijn besluit is ingegeven door het verlangen meer tijd bij zijn gezin door te brengen. Jaja. Dit soort motieven kwamen we ook tegen bij relatief jonge politici als Eurlings en Halsema, die zich na hun vertrek uit het pluche prompt op allerlei andere uithuizige fronten deden gelden, maar dat terzijde.
Wat zijn de echte motieven, wanneer verschijnt zijn (auto)biografie?
En wat nu?! Wat gaat Rosberg doen met zijn passie? Van jongs af aan je ziel en zaligheid in de racerij leggen en dan nu, nog lang niet over de datum, ineens de balaclava aan de wilgen hangen. Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat hij ergens anders in de internationale autosport aan de gang gaat, want ook dán is hij de huisvader die slechts tijdens de zondagse dis het vlees aansnijdt. Nee, hij zal wel in zaken gaan, of zoiets. En dat klinkt dan ineens wel weer erg saai, een label dat binnen de F1 sowieso een beetje aan de Duitser hangt. Alhoewel saai? Met zijn radicale en voor vrijwel iedereen verbijsterende besluit te stoppen, heeft Nico Rosberg zich m.i. wel ineens ontpopt tot de een van de meest interessante F1-piloten van zijn generatie. En dat bedoelde ik met meesterzet.

Casey Stoner (MotoGP) was er zelfs pas 27 toen hij ermee kapte met twee wereldtitels op zak. Al maakte die nadien nog een korte overstap naar de autosport en is hij tegenwoordig testrijder voor Ducati. Die heeft dus nooit helemaal afscheid kunnen nemen van de sport. Wellicht ook ergens het gevolg van te vroeg willen stoppen?

Mickey

Citaat van: Sabai op 03 december 2016 - 18:16:49
Citaat van: Mickey op 03 december 2016 - 17:37:13
Ik vraag me vooral af wat de baten van een constructeurstitel zijn eigenlijk. Hoe graag willen ze die en wat levert het op? Kopen ze een topper, wordt het weer met regelmaat 1-2, nemen ze een duidelijke tweede viool, worden ze misschien gesplit door Ferrari of Red Bull.

Maar misschien maakt het allemaal niet uit en heeft de vernieuwde regelgeving een hele andere slagvolgorde in gedachten.

Constructeur titel is juist het belangrijkste voor een team. Neem force india bijvoorbeeld. Die er waarschijnlijk niet meer geweest als ze geen 4e waren geworden.  Die draaien op een budget van 70 tot 80 miljoen per jaar. Voor de top teams is het niet anders. En het geeft aanzien

Uiteindelijk lijkt het me terug te brengen tot een simpel rekensommetje. Het verschil tussen p1 en p2 bij de constructeurs, vs de afkoopsom van een topper.

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 december 2016 - 18:21:20
Citaat van: Tuesday op 03 december 2016 - 17:59:20
nou, ik betwijfel of hij nog elk weekend aanwezig gaat zijn. Hij wordt geen 3e rijder volgens mij, meer een soort ambassadeur.

Button wordt wel degelijk reserve rijder naast zijn rol als ontwikkelaar.

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/216512/mclaren-bevestigt-stoffel-vandoorne-als-vervanger-jenson-button-in-2017

CitaatButton heeft overigens ook andere aanbiedingen afgeslagen, dus het lijkt me wel degelijk zn eigen keus. Maar goed, al zou hij willen, de kans dat ie hoog op het lijstje van Mercedes staat lijkt me vrij klein, dus laten we verder discussieren over meer logische opties.

Hoe dan ook, de keuze om bij Mercedes te rijden was er toen niet. Nieuwe mogelijkheden kunnen een andere inzichten met zich meebrengen. Bovendien herinner ik mij dat Button meewoog of hij zou kunnen beschikken over een competitieve auto.

-edit-

Lees: https://www.formule1.nl/nieuws/button-ben-er-bijna-uit-of-ik-door-wil-gaan

"Als ik het gevoel heb dat ik een auto kan krijgen waarmee ik races kan winnen, ga ik zeker door"
ok, duidelijk, maar reserve coureur betekend niet dat je met het circus mee moet reizen, dat deed Stoffel afgelopen jaar ook niet altijd. Maar goed, ook Button heeft dus een contract voor volgend jaar, dan vraag ik me al helemaal af waarom hij uberhaupt nog in beeld zou komen.

Wings


Jozef

Citaat van: Wings op 03 december 2016 - 14:33:18
@Tuesday: Ik geloof best dat de sabbatical in goed overleg is overeengekomen net als hoe dit wereldkundig wordt gemaakt maar kan me niet geheel van de indruk onttrekken dat McLaren dit heeft gestimuleerd. Button gaat geen eeuwen mee, rondom Alonso is er onzekerheid (Alonso heeft zijn vertrek min of meer aangekondigd, al kan dat veranderen als hij naar Mercedes gaat) en er staat talent te trappelen dat al veel te lang op de reservebank zit. Button stopt ook niet met racen maar krijgt een andere rol binnen het team en blijft nauw betrokken bij de ontwikkeling van de auto. Dat klinkt niet als iemand die klaar is met racen. En laten we niet vergeten dat als Mercedes Button benadert er een optie C is. Een keuzemogelijkheid die er eerder niet was. Ik zeg overigens niet dat het zo is alleen ontgaat het mij waarom Jozef schrijft dat hij voor geen honderd miljoen naar Mercedes verkast.

Laatste persconferentie en interviews gezien met Button? Daar sprak gewoon een persoon die met zijn hele lijf en leden berust heeft in zijn besluit om de helm aan de haak te hangen. Hij ademde gelukzaligheid. Helemaal klaar voor de zijlijn, en helemaal klaar voor een minder hectisch leven. Nee, die zien we in 2017 niet aan de start verschijnen en al helemáál niet bij een ander team dan McLaren.

JS JTD

Ik denk dat het Vettel gaat worden.
Hij is nu ontevreden, hij's Duits en hij heeft de kwaliteiten die horen bij een topteam.

Tuesday

Citaat van: JS JTD op 03 december 2016 - 22:10:15
Ik denk dat het Vettel gaat worden.
Hij is nu ontevreden, hij's Duits en hij heeft de kwaliteiten die horen bij een topteam.
Vettel gaat het zeker niet worden.

Fietser

What about Hulkenberg? Hij is snel en heeft bakken ervaring. Een bewezen subtopper, en wie weet zit er meer in! Daarbij is hij Germaans, wat aardig past binnen Das Haus (en mogelijk bij Wolff/Lauda.) Bovendien lijkt hij - weinig grillen, naturel, niet al te 'hardvochtig' op de baan - niet iemand die Hamilton in de weg zal rijden. Een veilige keus dus. Zelfs zijn voornaam klinkt binnen het team vertrouwd.
Maar ja, dat verse contract met Renault...

JS JTD

Citaat van: Tuesday op 03 december 2016 - 23:28:45
Citaat van: JS JTD op 03 december 2016 - 22:10:15
Ik denk dat het Vettel gaat worden.
Hij is nu ontevreden, hij's Duits en hij heeft de kwaliteiten die horen bij een topteam.
Vettel gaat het zeker niet worden.

Waarom ben je daar zo zeker van?

Sabai

Citaat van: Tuesday op 03 december 2016 - 23:28:45
Citaat van: JS JTD op 03 december 2016 - 22:10:15
Ik denk dat het Vettel gaat worden.
Hij is nu ontevreden, hij's Duits en hij heeft de kwaliteiten die horen bij een topteam.
Vettel gaat het zeker niet worden.

Ik denk juist van wel eigenlijk.  Hij voldoet aan alle criteria.