De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Matthijs op 18 juni 2019 - 14:28:32
Ieder een eigen rekening toch?
Dit was uit de huishoudpot...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai


Sabai

#377
Citaat van: Matthijs op 18 juni 2019 - 14:11:05
Ach, het is allemaal subjectief. De prijzen vallen niet erg uit de toon met GP's in de buurt dus in die zin vallen ze misschien mee. De vraag wat je een ticket waard vindt of wat je ervoor zou willen betalen is een andere.

Dat is het . Ikzelf heb het er niet voor over net als dat ik het niet over heb voor een concert kaartje of kaartje voor een champions league wedstrijd.  En toch zijn dat soort evenementen nagenoeg altijd uitverkocht. Dus blijkbaar hebben de mensen het er voor over.

Ik kocht pas een mtb voor 1000 euro. Voor mij een super deal. Andere verklaren mij voor gek.

Breaktest

Citaat van: Matthijs op 18 juni 2019 - 14:11:05
Ach, het is allemaal subjectief. De prijzen vallen niet erg uit de toon met GP's in de buurt dus in die zin vallen ze misschien mee.
Maar dat is juist de grap; dat is precies het soort redenering waar men (Jan Lammers en cons.) op hoopt.
Maar als je langs een etalage fietst was om een brood te kopen, zeg toch ook niet: Hmmm, die Tesla is dan wel stevig aan de prijs, maar dat is die BMW zeker ook, dus laat ik die Tesla maar aanschaffen...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

#379
Erg vermakelijk, wat hier allemaal voorbij komt inzake een evenement dat over een jaar plaatsvindt. Pretpark Nederland draait alweer op volle toeren. (Cineast Michiel v. Erp heeft over dit onderwerp ooit een sterke docu-serie gemaakt.) Wie er niet aan meedoet, er moeilijk over doet of zeurt, wordt al gauw als zuurpruim c.q. azijnzeiker afgeschilderd. Als het maar gezellig, opwindend, uniek, onvergetelijk, vrolijk Oranje of anderszins helemaal te gek is.
Ikzelf ga er niet naartoe, ook al zou het me nul euro kosten. (In de sixties en seventies dacht ik daar anders over.) Gewoon omdat ik niet zo dol ben op pretparken. Wel hou ik van de sport, de data, close-ups, de onboardbeelden, et cetera, daarom verkies ik m'n thuis/buis. Azijn drink ik daar niet bij, wellicht een wit wijntje.

Matthijs

Nouja, Fietser heeft wel een goed punt: sinds de laatste GP van Nederland is de beleving van een race op tv en internet enorm toegenomen, maar op het circuit zelf maar amper. Misschien is het zelfs wel minder. Je gaat nu naar het circuit voor de ervaring, niet om de race te volgen.

Robbert65

Nogmaals, voor 65 euro heb ik volgend jaar mei een topdag. Ik weet niet of er hier mensen zijn die wel eens behoorlijk uit eten gaan, maar dat is per ppersoon een smak duurder.

Verder @breaktest,
CitaatIk heb nog iets anders uitgerekend: GP tickets anno nu zijn 100% duurder dan tijdens de laatste GP van Zandvoort - gecorrigeerd voor inflatie.
dat berekenen van je, kun je dat eens laten zien?

En zeker heren Formule 1 fans, ga vooral niet naar een echte race zeg. Wat heb je daar te zoeken?  ::) :-*.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Ik hoop dat de smilies inderdaad betekenen dat je het grappig bedoelt.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 18 juni 2019 - 20:16:58
Nouja, Fietser heeft wel een goed punt: sinds de laatste GP van Nederland is de beleving van een race op tv en internet enorm toegenomen, maar op het circuit zelf maar amper. Misschien is het zelfs wel minder. Je gaat nu naar het circuit voor de ervaring, niet om de race te volgen.
dat valt ook nog wel een beetje mee toch? Natuurlijk zijn de technieken verbeterd, maar in die tijd werd het volgens mij ook al vrij aardig in beeld gebracht allemaal. Weet niet hoe het destijds met live uitzendingen etc zat, maar ik kan momenteel alleen gratis naar RTL Duitsland kijken (met een hoop reclame).. bij de TT is de beleving ook niet heel anders als 30 jaar geleden volgens mij.

Fietser

Citaat van: Robbert65 op 18 juni 2019 - 21:29:46
En zeker heren Formule 1 fans, ga vooral niet naar een echte race zeg. Wat heb je daar te zoeken?  ::) :-*.

Dat is wel wat cynisch. Terwijl ik toch echt de indruk heb dat de meesten hier van mening zijn dat iedereen lekker moet doen wat hem of haar het leukste lijkt.

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 18 juni 2019 - 22:07:21
Citaat van: Matthijs op 18 juni 2019 - 20:16:58
Nouja, Fietser heeft wel een goed punt: sinds de laatste GP van Nederland is de beleving van een race op tv en internet enorm toegenomen, maar op het circuit zelf maar amper. Misschien is het zelfs wel minder. Je gaat nu naar het circuit voor de ervaring, niet om de race te volgen.
dat valt ook nog wel een beetje mee toch? Natuurlijk zijn de technieken verbeterd, maar in die tijd werd het volgens mij ook al vrij aardig in beeld gebracht allemaal. Weet niet hoe het destijds met live uitzendingen etc zat, maar ik kan momenteel alleen gratis naar RTL Duitsland kijken (met een hoop reclame).. bij de TT is de beleving ook niet heel anders als 30 jaar geleden volgens mij.
DE GP op Zandvoort werd altijd door de NOS (NTS) uitgezonden. Zo heb ik herinneringen aan op zondagmiddag in zwart wit kijken op de grond zittend tegen de benen van mijn vader. En toen dat ongeluk, die vreselijke fik, live. Ik heb pas in 94 de TV weer aangezet voor F1.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Fietser op 19 juni 2019 - 06:48:12
Citaat van: Robbert65 op 18 juni 2019 - 21:29:46
En zeker heren Formule 1 fans, ga vooral niet naar een echte race zeg. Wat heb je daar te zoeken?  ::) :-*.

Dat is wel wat cynisch. Terwijl ik toch echt de indruk heb dat de meesten hier van mening zijn dat iedereen lekker moet doen wat hem of haar het leukste lijkt.
Helemaal niet cynisch. Hartstikke sarcastisch.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 18 juni 2019 - 22:00:03
Ik hoop dat de smilies inderdaad betekenen dat je het grappig bedoelt.
Helemaal niet grappig. Hartstikke sarcastisch.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Overigens doelde ik zeker niet op Fietser en Matthijs maar ik had net zitten commentspitten op wat ooit F1today was en godsamme zeg, daar is het hele spul een partij negatief over de GP in Nederland, belachelijk.
En ook hier is niet vreugde en trots maar een zeker dedain en kritiek over prijs en kans op inhaalacties de boventoon. Ik moet er vooral om lachen maar soms moet ik ook even grauwen. Kan ook te maken hebben met het feit dat ik onlangs stopte met mijn geliefde sigaartjes. Het werden er gewoon teveel.
ik mis ze soms. En zo, overmand door gemis en heimwee naar de tijd dat ik nog lekker naar verstookte tabak stonk bijt ik dan graag van me af.
Al ontzeg ik mezelf in dezen mijn gelijk niet natuurlijk. Dat is geheel en blijvend aan mijn kant  ::) :P
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Sabai op 18 juni 2019 - 16:47:05champignons league
:D

Bospaddenstoelen United tegen FC Vliegenzwam

Sorry voor deze off-topic escapade. :)