De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Fietser

De kogel is door de kerk: het in binnen- en buitenland bekende jaarlijkse bloemencorso in de Bollenstreek krijgt er een flinke concurrent bij. Vorige maand nog leverde dat corso het beeld op van enorme files veroorzaakt door liefhebbers die graag naar een kleurrijke optocht kijken. Wrang is wel dat die nieuwe concurrent om de hoek woont, in Zandvoort. Nog wranger is dat het daar juist niét de bedoeling is dat het een optocht wordt. Het meest wrange is echter dat het in Zandvoort een feestje wordt voor de entrepreneurs die niet in de file en de massa hoeven te staan en zich tijdens de waarschijnlijk saaie optocht op een comfortabele locatie langs het circuit kunnen verpozen met champagne en nieuwe haring waarbij ze zich af en toe ook nog eens op het schild kunnen hijsen samen met die ene Limburgse tulp waar dit hele corso omheen is gefabriekt.

Matthijs

Zijn de files van de bloemencorso's niet in april?

Mickey

Zure reacties hier hoor.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 14 mei 2019 - 12:32:25
Zure reacties hier hoor.
Het zal vast gezellig worden - en dan denk ik vooral aan de week voorafgaand in het dorp en zo. Ik ga ook zeker een keer een kijkje nemen.
Maar ik ben zeker niet van plan de me te laten sturen door de hijgerigheid van de grote media (die normaliter F1 altijd links laten liggen en me nu zeker gaan vertellen wat ik beslist niet mag missen). Ik bekijk het gewoon nuchter, en maak als het moment daar is, de afweging of het een goeie deal is, of niet. En daarin neem ik zeker de kans mee of F1 nog een boeiende race kan voorschotelen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

Citaat van: Matthijs op 14 mei 2019 - 12:09:07
Zijn de files van de bloemencorso's niet in april?
Ja, ik schreef toch 'vorige maand'?  ;)
Bovendien is het metaforisch.

Fietser

Citaat van: Mickey op 14 mei 2019 - 12:32:25
Zure reacties hier hoor.
Hoezo zuur? Er zijn bij dit soort zaken nu eenmaal altijd enthousiastelingen en critici. (Alsjeblieft niet over dat sleetse halfvolle glas beginnen.) Als je de laatsten zuur vindt, dan kun je de eersten evenzogoed naïef vinden. Ikzelf zou die termen dan ook niet zo gauw gebruiken.

Breaktest

Het aardige is dat de laatste tijd weer wat beelden online komen van eerdere GP's.
Zijn aanvaringen met Senna mogen dan op ieders netvlies staan, maar Prost heeft meer "Torpedeer de raceleider" clashes achter zijn naam. Wat te denken van deze actie op Piquet, Zandvoort 1983.

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Fietser op 14 mei 2019 - 13:04:11
Citaat van: Mickey op 14 mei 2019 - 12:32:25
Zure reacties hier hoor.
Hoezo zuur? Er zijn bij dit soort zaken nu eenmaal altijd enthousiastelingen en critici. (Alsjeblieft niet over dat sleetse halfvolle glas beginnen.) Als je de laatsten zuur vindt, dan kun je de eersten evenzogoed naïef vinden. Ikzelf zou die termen dan ook niet zo gauw gebruiken.

De ironische ondertoon en de kwinkslag met het bloemencorso is wel grappig, maar dit:

CitaatHet meest wrange is echter dat het in Zandvoort een feestje wordt voor de entrepreneurs die niet in de file en de massa hoeven te staan en zich tijdens de waarschijnlijk saaie optocht op een comfortabele locatie langs het circuit kunnen verpozen met champagne en nieuwe haring waarbij ze zich af en toe ook nog eens op het schild kunnen hijsen

... vind ik zuur. Afgunstig eigenlijk zelfs.

De reactie van Breaktest is in de trend van 'eerst maar eens kijken wat het kost'.

Dan ben ik liever de naïeveling die er trots op is dat we dit feestje überhaupt onze kant op hebben gekregen. En dat voor één Limburgse tulp, prins Huisjesmelker en Jantje de tv-presentator Lammers. Oké, met wat hulp van tante Charlène. Niet gek. Nu nog waar maken.

Breaktest

Hoe dan ook, het gaat om een uitruil - jij wil vermaakt worden, zij willen jouw geld.
Dan kun je wel verheven emoties over trots en zo erbij halen, maar da's precies waar die tegenpartij op hoopt - en je kunt wel op je vingers natellen waarom. Niet doen dus, zeg ik als oude wijze man. Gewoon nuchter blijven; trots kun je alleen zijn op iets wat je zelf hebt gepresteerd. En naar een GP gaan om Max te plezieren, lijkt me al helemaal geen goede reden.

Dat neemt overigens niet weg dat je dan nog steeds daartoe kunt besluiten, in het kader van 'doe es gek'. Ik hou van 'doe es gek'; sterker, ik kan het iedereen aanbevelen. Maar dan nog lijkt het me nooit verkeerd om 'doe es gek' even de ratio laten passeren; misschien zijn er op dat moment betere manieren om doe es gek in te vullen of komt het qua timing niet zo goed uit.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Hoewel ik eerst riep dat ik niet naar zandvoort zou gaan om te gaan kijken is het vandaag toch gaan kriebelen.  Ik denk dat ik toch wel met mijn zoon naar de vrijdag ga om de vrije training te kijken  :)

Mickey

Citaat van: Breaktest op 14 mei 2019 - 14:39:41
Hoe dan ook, het gaat om een uitruil - jij wil vermaakt worden, zij willen jouw geld.
Dan kun je wel verheven emoties over trots en zo erbij halen, maar da's precies waar die tegenpartij op hoopt - en je kunt wel op je vingers natellen waarom. Niet doen dus, zeg ik als oude wijze man. Gewoon nuchter blijven; trots kun je alleen zijn op iets wat je zelf hebt gepresteerd. En naar een GP gaan om Max te plezieren, lijkt me al helemaal geen goede reden.

Dat neemt overigens niet weg dat je dan nog steeds daartoe kunt besluiten, in het kader van 'doe es gek'. Ik hou van 'doe es gek'; sterker, ik kan het iedereen aanbevelen. Maar dan nog lijkt het me nooit verkeerd om 'doe es gek' even de ratio laten passeren; misschien zijn er op dat moment betere manieren om doe es gek in te vullen of komt het qua timing niet zo goed uit.

Je kunt ook trots zijn op wat anderen bereiken hoor. Het is maar net welke verbintenis je bij diegene of datgene voelt. Ik voel verbintenis bij het spelletje. Als Nederland tweede wordt op het WK zijn we ook allemaal trots. Er is hier geen sprake van een verheven emotie.

Matthijs

Citaat van: Mickey op 14 mei 2019 - 12:32:25
Zure reacties hier hoor.
Zelf sta ik er heel dubbel in. Als ik zie dat Silverstone, Hockenheim, Nürburgring en Spa allemaal noodlijdend zijn of al van de kalender af zijn, dan vraag ik me af of Zandvoort wel opeens lucratief zal zijn. Dan ben ik bang dat er teveel gemeenschapsgeld in wordt gepompt. Tegelijkertijd vind ik het heel stoer dat Zandvoort het toch gewoon geflikt heeft en dat we opeens een GP in eigen land hebben. Ik zal er zeker naar uitkijken.

Sabai

Citaat van: Matthijs op 14 mei 2019 - 16:09:38
Citaat van: Mickey op 14 mei 2019 - 12:32:25
Zure reacties hier hoor.
Zelf sta ik er heel dubbel in. Als ik zie dat Silverstone, Hockenheim, Nürburgring en Spa allemaal noodlijdend zijn of al van de kalender af zijn, dan vraag ik me af of Zandvoort wel opeens lucratief zal zijn. Dan ben ik bang dat er teveel gemeenschapsgeld in wordt gepompt. Tegelijkertijd vind ik het heel stoer dat Zandvoort het toch gewoon geflikt heeft en dat we opeens een GP in eigen land hebben. Ik zal er zeker naar uitkijken.

Gezien de hoeveelheid Verstappen fans denk ik dat het volle bak word en dus winstgevend.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 14 mei 2019 - 16:09:38
Citaat van: Mickey op 14 mei 2019 - 12:32:25
Zure reacties hier hoor.
Zelf sta ik er heel dubbel in. Als ik zie dat Silverstone, Hockenheim, Nürburgring en Spa allemaal noodlijdend zijn of al van de kalender af zijn, dan vraag ik me af of Zandvoort wel opeens lucratief zal zijn. Dan ben ik bang dat er teveel gemeenschapsgeld in wordt gepompt. Tegelijkertijd vind ik het heel stoer dat Zandvoort het toch gewoon geflikt heeft en dat we opeens een GP in eigen land hebben. Ik zal er zeker naar uitkijken.
waarom zou er gemeenschapsgeld in moeten? Eventuele verliezen lijken me toch echt voor de organisatie. Verder zou de Nederlandse gemeenschap hier alleen maar van moeten profiteren.

Matthijs

Citaat van: Sabai op 14 mei 2019 - 17:46:20
Citaat van: Matthijs op 14 mei 2019 - 16:09:38
Citaat van: Mickey op 14 mei 2019 - 12:32:25
Zure reacties hier hoor.
Zelf sta ik er heel dubbel in. Als ik zie dat Silverstone, Hockenheim, Nürburgring en Spa allemaal noodlijdend zijn of al van de kalender af zijn, dan vraag ik me af of Zandvoort wel opeens lucratief zal zijn. Dan ben ik bang dat er teveel gemeenschapsgeld in wordt gepompt. Tegelijkertijd vind ik het heel stoer dat Zandvoort het toch gewoon geflikt heeft en dat we opeens een GP in eigen land hebben. Ik zal er zeker naar uitkijken.

Gezien de hoeveelheid Verstappen fans denk ik dat het volle bak word en dus winstgevend.
Ik weet niet of volle bak automatisch winstgevend betekent. Spa, Silverstone en de Duitse GP's hebben/hadden toch ook veel bezoekers? Een GP organiseren is gewoon misdadig duur.