De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Robbert65 op 27 maart 2019 - 15:49:57
Citaat van: Jozef op 27 maart 2019 - 14:36:43
Ik ken Jan Lammers niet zo goed, maar qua carrièrestatistieken staat hij zo'n beetje op het niveau van pakweg een Jérôme d'Ambrosio. Prima coureurs maar toch niet meteen iets om decennia later weemoedig aan terug te denken. Maar ik heb geen flauw idee wat Lammers na zijn actieve racecarrière nog heeft uitgespookt, misschien dat hij op basis daarvan wel het stempel 'autoriteit' verdient.
Lammers is drie maanden geleden gestopt met WEC racen.... Nick de Vries is zijn vervanger in het team van Frits van Eerd.
Voor het team had het me beter geleken als Frits vervangen zou worden. Dat moet ik Jan weer nageven.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 27 maart 2019 - 20:52:59
Citaat van: Robbert65 op 27 maart 2019 - 15:49:57
Citaat van: Jozef op 27 maart 2019 - 14:36:43
Ik ken Jan Lammers niet zo goed, maar qua carrièrestatistieken staat hij zo'n beetje op het niveau van pakweg een Jérôme d'Ambrosio. Prima coureurs maar toch niet meteen iets om decennia later weemoedig aan terug te denken. Maar ik heb geen flauw idee wat Lammers na zijn actieve racecarrière nog heeft uitgespookt, misschien dat hij op basis daarvan wel het stempel 'autoriteit' verdient.
Lammers is drie maanden geleden gestopt met WEC racen.... Nick de Vries is zijn vervanger in het team van Frits van Eerd.
Voor het team had het me beter geleken als Frits vervangen zou worden. Dat moet ik Jan weer nageven.
met de racer Jan is sowieso niks mis, misschien wel 1 van de belangrijkste ooit voor de Nederlandse autosport. En daarom vind ik het ook wel terecht dat hij oa bij de NOS veel krediet heeft. Hij belicht daarnaast ook wel veel interessante aspecten, maar toch krijg ik bijna elke keer wel weer de neiging om de tv of radio uit te zetten als hij te lang aan het woord is en hij weer bij zn (ongenuanceerde) stokpaardjes terecht komt..
Misschien moet hij Doornbos nemen als voorbeeld van hoe het ook kan, die heeft volgens mij echt wel wat gedaan met kritiek die hij zelf en Ziggo kregen.. maar goed, daar heeft de oudere garde (Mol, Plooij en dus Lammers) misschien wat meer moeite mee.

Sphinx

Citaat van: Breaktest op 27 maart 2019 - 20:52:59

Lammers is drie maanden geleden gestopt met WEC racen.... Nick de Vries is zijn vervanger in het team van Frits van Eerd.
Voor het team had het me beter geleken als Frits vervangen zou worden. Dat moet ik Jan weer nageven.
[/quote]

Klopt, maar Van Eerd is de verplichte zwakste schakel volgens de regelementen. Er moet altijd één zilveren of bronzen rijder in zitten. En helaas is Van Eerd wel de hoofdsponsor (en volgens mij ook teameigenaar?) dus kan hij op zijn strepen staan
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

Hoezo "helaas" ???
Van Eerd heeft grote verdiensten voor de Nederlandse autosport. Heeft Max Verstappen vanaf het begin gesponsort. Momenteel rijdt Rinus van Kalmthout de Indy Lites grotendeels op kosten van Van Eerd, die in de Verenigde Staten geen enkele supermarkt bezit overigens. Hij rijdt altijd heel behoorlijke tijden in vergelijking met Lammers, De Vries, Van de Garde en Bariccelo. Natuurlijk is hij de langzaamste, maar hij is dan ook amateur. Van Eerd is een goede coureur, een groot liefhebber van autosport en een genereus sponsor voor talentvolle rijders. Niet alleen in hoogte van bedragen maar hij blijft ze ook trouw als het tegenzit, wat dan weer resulteert in wederzijdse trouw: Max Verstappen draagt het Jumbologo nog altijd prominent op de helm. Van Eerd is uiteraard ook de teameigenaar van RTN.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Ik heb volgens mij weleens ergens gelezen dat Max dankzij de sponsoring van Frits van Eerd F3 kon gaan rijden. En idd dat vertrouwen betaald zich nu terug.

Sphinx

Citaat van: Robbert65 op 28 maart 2019 - 16:15:19
Hoezo "helaas" ???

rustaagh  ;) Was een beetje ironisch bedoeld uiteraard, omdat Breaktest vond dat ze beter de teameigenaar konden ontslaan dan Jantje  ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Van Wijk

Natuurlijk komt Jan graag in de publiciteit op dit moment ( lees max rage ).
Hij kan leuk praten en heeft leuke verhalen voor de basis autosport liefhebber.
Echter vergeet niet, deze man ademd autosport, moet eindjes bij elkaar knoppen voor een inkomen en/of te kunnen racen. Dat hij lekker kan bij snabbelen is hem van harte gegund.

Frits van Eerd is naast autosport ook geinterreseerd in andere sporten, kijk eens wat hij allemaal doet voor verschillende sporten.....petje af.

Natuurlijk hadden Frits ( verplichte rijder in LMP2) en Jan graag Jos als derde rijder gehad bij Le Mans.
Als racing team Nederland pak je dan wel uit, ware het niet dat Jos een paar jaar geleden het op het laatste moment liet afweten waardoor ze Rubens Barrichello moesten inhuren...

Wat ik hiermee wil schrijven is, gun ze allemaal deze mooie momenten, de tijden en media aandacht zijn echt anders geweest.

Mickey

Mooi gesproken Van Wijk. Volmondig eens.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Jan kun je misschien weinig verwijten, maar voor de NOS gaat dit wel een probleem worden; Jan die keer op keer verkondigd dat Max de beste is (wat ik met hem eens ben), maar zoals het nu lijkt al voor het 5e jaar op rij slechts de kruimels mag oprapen.

Breaktest

"Komt Allen Naar Zandvoort! - om Max 5e te zien worden!
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Grandprix.com publiceerde vrijdag het volgende artikel:
CitaatMARCH 29, 2019

Bratches warns Zandvoort to sign 2020 deal
Sean Bratches has warned Zandvoort that the venue needs to secure its place on the 2020 calendar.

Earlier this week, Dutch GP boss Jan Lammers said a widely reported March 31 deadline is actually more of a "guideline".

But Bratches, Liberty Media's commercial boss, told the Dutch publication Formule 1: "Let me put it this way. If the place is gone, it will be gone for five or ten years."

He said negotiations with the organisers of a race at Zandvoort for 2020 are "ongoing".

"We are trying to do a deal but I have heard there is a lot to be done still," Bratches added.

When asked if the March 31 deadline is firm for Zandvoort, he answered: "We are putting together the calendar for next year.

"The requests for grands prix are much higher than the number of places we have available. We have enough to choose from," said Bratches.

(GMM)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

BMW.WilliamsF1

Ik krijg een beetje het idee dat Nederland buiten de pot aan het pissen is om de GP hier heen te halen. Maar dat is mijn gevoel wat ik er bij heb. Hopelijk zit ik er naast :)

Breaktest

Volgens Jan Lammers was geld niet het probleem.
Welnu, geld is ALTIJD het probleem. Alleen Jan weet dat (nog steeds) niet.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond