Met nog 2 races te gaan....

Gestart door Tessa, 01 november 2016 - 19:23:28

« vorige - volgende »

...wie wordt volgens jou de nieuwe wereldkampioen?!

Nico Rosberg
16 (72.7%)
Lewis Hamilton
2 (9.1%)
Anders (lol)
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 22 november 2016 - 19:23:28

gloudiesaurus

Citaat van: Pancake Shield op 15 november 2016 - 18:10:52
Overigens bedenk ik me nu wel, wat voor een raar podium dat kan worden: Hamilton die wint en Rosberg die dan tweede wordt. Hamilton heeft dan wel gewonnen, maar verliest zijn wereldtitel aan Rosberg. De nummer 1 zal dan een stuk chagrijniger zijn dan de nummer 2.

Rosberg mag zelfs nog 3e worden dan  ;)
En mag als Hamilton wint zelfs als 4e eindigen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Als Hamilton wint en Rosberg wordt vierde is het toch: 380 (Hamilton) - 379 (Rosberg) of zit ik nu verkeerde te rekenen?

Volgens mij zijn de scenario's zo:
- Hamilton wint - Rosberg moet 2e of 3e worden
- Hamilton wordt 2e - Rosberg moet 6e of hoger worden. Wordt Rosberg 7e eindigen ze gelijk in punten, maar heeft Hamilton meer derde plaatsen
- Hamilton wordt 3e - Rosberg moet 8e of hoger worden
- Hamilton wordt 4e - Rosberg is zelfs met een uitvalbeurt kampioen
- Rosberg eindigt voor Hamilton - Rosberg kampioen

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Van Wijk

Ik leef echt mee met Rosberg.
Hamilton heeft de touwtjes niet in handen , hij heeft niets en als Rosberg goed presteerd heeft hij nog steeds niets. Hamilton kan dus zonder stress rijden.
Voor Rosberg ligt het helemaal anders, hij heeft het voor het grijpen en kan dus alleen maar verliezen.
Het zou mij niet verbazen dat hij proffesionele hulp krijgt om zijn mind set aan te pakken, alhoewel deze jongens toch met dit soort stress moeten kunnen omgaan?
Of  schrijf ik nu iets heel raars ?

gloudiesaurus

Citaat van: Van Wijk op 15 november 2016 - 19:25:49
Ik leef echt mee met Rosberg.
Hamilton heeft de touwtjes niet in handen , hij heeft niets en als Rosberg goed presteerd heeft hij nog steeds niets. Hamilton kan dus zonder stress rijden.
Voor Rosberg ligt het helemaal anders, hij heeft het voor het grijpen en kan dus alleen maar verliezen.
Het zou mij niet verbazen dat hij proffesionele hulp krijgt om zijn mind set aan te pakken, alhoewel deze jongens toch met dit soort stress moeten kunnen omgaan?
Of  schrijf ik nu iets heel raars ?

Nou of Hamilton zonder stress kan rijden? Hij moet in principe winnen en Rosberg altijd voor blijven. Daar zit ook druk op  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Pancake Shield op 15 november 2016 - 19:02:13
Als Hamilton wint en Rosberg wordt vierde is het toch: 380 (Hamilton) - 379 (Rosberg) of zit ik nu verkeerde te rekenen?

Volgens mij zijn de scenario's zo:
- Hamilton wint - Rosberg moet 2e of 3e worden
- Hamilton wordt 2e - Rosberg moet 6e of hoger worden. Wordt Rosberg 7e eindigen ze gelijk in punten, maar heeft Hamilton meer derde plaatsen
- Hamilton wordt 3e - Rosberg moet 8e of hoger worden
- Hamilton wordt 4e - Rosberg is zelfs met een uitvalbeurt kampioen
- Rosberg eindigt voor Hamilton - Rosberg kampioen

Je hebt gelijk. Rosberg moet minimaal 3e worden als Hamilton wint.
Dan is het idd 380 - 379 (nu 355- 367)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Ik hoop nog steeds op een wonder ;D. Liefst DNF voor Rosberg en P4 voor Hamilton, dan hebben we mooi resultaat.

Mickey

Rosberg moet gewoon winnen, of in elk geval op eigen kracht zijn teamgenoot verslaan. Als hij de laatste races vier keer op rij door Loewie verslagen wordt, dan zou ik dat persoonlijk wel een smetje op de titel vinden.

FolkertE

Citaat van: Mickey op 16 november 2016 - 09:47:16
Rosberg moet gewoon winnen, of in elk geval op eigen kracht zijn teamgenoot verslaan. Als hij de laatste races vier keer op rij door Loewie verslagen wordt, dan zou ik dat persoonlijk wel een smetje op de titel vinden.
Dat vind ik persoonlijk ook, hij doet het goed dit jaar, maar echt heel veel heeft hij niet geschitterd dit jaar. Het verschil is toch voornamelijk de betrouwbaarheid geweest en dat vind ik persoonlijk een beetje jammer. Heeft een hele hoop spanning uit de titel strijd gehaald.

Figge

Citaat van: FolkertE op 16 november 2016 - 10:02:10
Citaat van: Mickey op 16 november 2016 - 09:47:16
Rosberg moet gewoon winnen, of in elk geval op eigen kracht zijn teamgenoot verslaan. Als hij de laatste races vier keer op rij door Loewie verslagen wordt, dan zou ik dat persoonlijk wel een smetje op de titel vinden.
Dat vind ik persoonlijk ook, hij doet het goed dit jaar, maar echt heel veel heeft hij niet geschitterd dit jaar. Het verschil is toch voornamelijk de betrouwbaarheid geweest en dat vind ik persoonlijk een beetje jammer. Heeft een hele hoop spanning uit de titel strijd gehaald.

Hamilton moet winnen, Rosberg moet helemaal niks. Ik denk dat dat Rosberg een rotzorg zal zijn. Zijn naam komt in t lijstje met wereldkampioenen. Net als die van zijn vader. Niemand zal herinneren of de titel van mensen glans heeft of niet omdat hij in de laatste race heeft gewonnen van zijn mede titelkandidaat. Zijn vaders titel weet iedereen. 1 overwinning in een jaar vol tragedie. Heeft die titel glans, vast niet zo veel. Of kijk naar de titel van Hill in 1996. De vraag is dan ook wat de criteria voor een titel met glans zijn. Volgens mij word dat erg diffuus en is dat voor iedereen anders. Misschien heeft de titel voor Rosberg zelf juist heel veel glans. Want hij heeft Hamilton op punten verslagen over het langste seizoen ooit. Rosberg zelf heeft daarvoor langdurig boven zijn eigen niveau gepresteerd om op hetzelfde niveau (in de zin van punten scoren) als Hamilton te kunnen acteren. Heeft hij daarbij dit jaar het geluk wat aan zijn zijde gehad? Velen vinden van wel. Maar de vraag is of dat er toe doet. De omstandigheden zijn dit jaar dan naar hem toegekomen. Omdat hij op pech momenten van Hamilton toeslaat heeft hij ervoor gezorgd dat hij nu de mogelijkheid heeft om kampioen te worden.

Wings

Citaat van: Mickey op 16 november 2016 - 09:47:16
Rosberg moet gewoon winnen, of in elk geval op eigen kracht zijn teamgenoot verslaan. Als hij de laatste races vier keer op rij door Loewie verslagen wordt, dan zou ik dat persoonlijk wel een smetje op de titel vinden.

Berekend kampioen worden. Met deze Prost-methode won Alonso zijn eerste wereldtitel. Het catenaccio van de Formule 1. De enige manier om dat de doorbreken is succesvol zijn en dat doet Hamilton nu. Als een strijder. De manier waarop Rosberg zijn titel veilig stelt is misschien niet de meest mooie nee maar wel de meest verstandige en gewoon een manier om het te doen. Nico weet waar zijn kracht ligt en hoe hij de titel moet pakken en dat doet hij. Ik heb hier onwijs veel waardering voor. Hij blijft zijn ding doen en laat zich niet gek maken. Natuurlijk kan hij alles uit de kast trekken om een race te winnen en Hamilton te verslaan maar voor wie? En tegen welke prijs? Ondanks dat ik het niet volledig oneens ben (ik houd van strijders) vind ik logica niet het draagvlak voor die smet.

Pancake Shield

Wat Wings zegt Alonso en Prost waren allebei extreem goed in het berekend kampioen worden. En beiden worden absoluut gezien als de grote top van de F1. Niet dat ik daar Rosberg nu gelijk bij wil zetten, maar als hij berekend kampioen wordt is hij gewoon kampioen. En degene die wereldkampioen is, heeft het gewoon verdiend. In 2010 hoopte ik ook dat Webber wereldkampioen zou worden, het werd uiteindelijk Vettel, heeft hem daar niet verdiend. Nee hoor, gewoon uitstekend gedaan. Of wat te denken het jaar ervoor: Jenson Button. Die domineerde de eerste paar race waarna McLaren en Ferrari hun inhaalslag gemaakt hebben en hij met de Brawn er niet meer in voorkwam. Desondanks toch gewoon een verdiende wereldkampioen. En laten we wel zijn waar pa Rosberg slecht met een zege wereldkampioen werd, zou zoon Rosberg het nu met (minstens) negen overwinningen worden.

Overigens nog een klein dingetje:

Citaat van: Mickey op 16 november 2016 - 09:47:16
Rosberg moet gewoon winnen, of in elk geval op eigen kracht zijn teamgenoot verslaan. Als hij de laatste races vier keer op rij door Loewie verslagen wordt, dan zou ik dat persoonlijk wel een smetje op de titel vinden.

Weet je wie er vorig jaar de laatste drie races tweede werd? Lewis Hamilton. Vind je dat dan ook een 'smetje' op zijn titel?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Ieder jaar dat Hemmie kampioen werd heb ik gewist uit mijn geheugen.  ;D

Laat ik het dan zo zeggen, het zou toch mooier zijn als hij Hamilton op eigen kracht weet te verslaan, de laatste race? Denk dat je dan nog blijer bent op dat podium. Zou ik wel zijn. Berekenend wk worden is verder prima hoor. Over een tijdje weet niemand dat meer, alleen wij nerds. :)

Matthijs

Citaat van: Mickey op 17 november 2016 - 10:14:55Over een tijdje weet niemand dat meer, alleen wij nerds. :)
En dan nog. Bijna geen enkele 'nerd' weet nog dat Prost meer punten haalde dan Senna in 1988 en dus met de huidige maatstaven 'gewoon' kampioen was geworden. En als we het hebben over tweevoudig wereldkampioen Hakkinen, zegt bijna niemand 'ja maar Schumacher had zijn been gebroken'. We weten niet anders dan dat Raikkonen wél wereldkampioen was en Massa niet, terwijl het dubbeltje in zowel 2007 als 2008 net zo goed de andere kant op had kunnen vallen.

Jozef

Spreek voor jezelf hé. :P Over 1988 praat ik niet want ik was nog niet geboren, en over 1999 ook niet want ik keek nog geen F1.

Sindsdien weet ik echter zelf wel de omstandigheden van alle titels en geef ik aan elke titel een andere waarde. Eerlijk gezegd zal het me aan m'n reet roesten wat "de massa" of "de geschiedenisboeken" over 20 jaar zeggen. Ik heb gewoon mijn eigen mening en dat is dat Rosberg een kleurloze kampioen is, dat er op de huidige grid een stuk of 8 rijders staan die in hun hoogdagen beter waren dan Rosberg nu is en dat het bijgevolg een jammere zaak is voor de F1 dat hij kampioen wordt.

Voor mij is het ook weer een bevestiging van mijn houding om meer belang te hechten aan het constructeurs- dan aan het rijderskampioenschap. Bij de constructeurs kun je geen 'ja-maar-als'en plaatsen.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 17 november 2016 - 13:06:45Over 1988 praat ik niet want ik was nog niet geboren
Toch klink je best volwassen ;)

Verder begrijp ik je verhaal en natuurlijk mag je het een kleurloze titel vinden omdat er betere coureurs zijn. Maar ik durf hem wel aan dat in minimaal de helft van de gevallen sinds 1950 de 'beste coureur' geen kampioen werd.