Met nog 2 races te gaan....

Gestart door Tessa, 01 november 2016 - 19:23:28

« vorige - volgende »

...wie wordt volgens jou de nieuwe wereldkampioen?!

Nico Rosberg
16 (72.7%)
Lewis Hamilton
2 (9.1%)
Anders (lol)
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 22 november 2016 - 19:23:28

lieven

Zou hamilton niet een paar coureurs contacteren om voor veel €€€ nico eraf te rijden?  :D

FolkertE

Als Lewis nou eens 4de word in Abu Dhabi en Rosberg buiten de punten eindigt? Hebben ze allebei 9 overwinningen, allebei 3 2de plaatsen en wint Hamilton met 1 derde plaats meer.

Maar Rosberg moet 4de worden en Hamilton winnen, maar dat zie ik helaas niet zo snel gebeuren. Toch jammer dat , in mijn ogen, het seizoen zo erg is beïnvloed door betrouwbaarheid. En ik zal misschien wel een ouwe zeur zijn, maar ik vind dat ergens toch wel een vlek op Rosbergs titel, zeker omdat hij de laatste 4 races alleen maar 2de is geworden.

gloudiesaurus

Titel = titel, de winnaar heeft altijd gelijk  :D

Er moet toch wat raars gebeuren wil Rosberg geen 4e worden in Abu Dhabi. Maar je weet het nooit he, het zou niet de eerste keer zijn als er wat mis gaat  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Ik heb een gevoel dat Lewis kampioen word.

Jehoentelaar

De laatste keer dat ik dat had dit jaar gaven m'n darmen een verkeerd signaal af.


(disclaimer: gelieve deze post niet serieus te nemen)

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Sabai op 14 november 2016 - 19:40:41
Ik heb een gevoel dat Lewis kampioen word.

Stel je voor zeg! Dat zou wel echt gaaf zijn. Al gun ik dat Rosberg niet natuurlijk.

Van Wijk

Ik zeg Rosberg. Gezien mijn resultaten in Gok de Top heeft Hamilton dus een hele goeie kans om kampioen te worden ...

BMW.WilliamsF1

Er zal wel weer iets geks gebeuren, waardoor Rosberg er net naast grijpt. Maar ik gun t Rosberg dit jaar wel. Op zijn dingetje in Oostenrijk na heeft ie wel een goed seizoen gehad.

Pancake Shield

Ik denk dat als er al een bedreiging moet komen, deze van de Red Bull moet komen en volgens mij liep die niet zo heel lekker vorig jaar. Aan de andere kant ook Hamilton heeft niet een vlekkeloze reeks hier in Abu Dhabi (dat had ie in Brazilie ook niet maar daar won hij). Ik denk dat het er nog steeds om gaat dat ook Rosberg natuurlijk nog nooit op dit punt aan de leiding gestaan heeft en dat brengt andere stress met zich mee dan de achtervolgende positie van 2014 toen hij met een enorme pechrace het kampioenschap aan zich voorbij zag gaan.

Hetgeen wat kan meespelen is dat Rosberg niet hoeft en Hamilton wel moet. Onder normale omstandigheden zou Rosberg met twee vingers in zijn neus makelijk in ieder geval derde kunnen worden. Hamilton moet winnen. Wat gaat hij doen als bijvoorbeeld Vettel aan de leiding ligt? Gaat hij dan een do-or-die-actie doen. Vroeger was Hamilton nog al eens van de 'domme' acties in de eindstrijd van het wereldkampioenschap, maar hij leek de laatste paar jaar wel een stuk volwassener.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Figge

Hamilton zit op dit moment in een flow, waarbij hij weet dat als hij in vorm is (en dat is ie), icm zijn superieure Mercedes, dat hij op zn minst front row kwalificeert, met een grote kans op pole. Als hij zich focust op alles wat hij tot de start goed moet doen en de start verloopt normaal, dan weet hij dat hij puur op zijn eigen kwaliteiten de race meer waarschijnlijk dan onwaarschijnlijk gaat winnen. Meer kan hij niet doen.
Hij weet ook heel goed dat Rosberg, zeker op een baan als Abu Dhabi, ook niet zoveel van de rest te duchten heeft. RBR en Ferrari zullen hier allebei zichtbaar te kort komen. De kans dat het er regent is minimaal. Hamilton weet dus zelf ook dat, puur rationeel beschouwd, de titel dit jaar met 75% waarschijnlijkheid naar Rosberg gaat. 
De onwaarschijnlijkheid zit in de mogelijk onbetrouwbaarheid en in een slechte start van Rosberg.

Wings

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 15 november 2016 - 12:14:26
Er zal wel weer iets geks gebeuren, waardoor Rosberg er net naast grijpt. Maar ik gun t Rosberg dit jaar wel. Op zijn dingetje in Oostenrijk na heeft ie wel een goed seizoen gehad.

Rosberg die na de start tegen Lewis aan rijdt en daardoor zichzelf elimineert of zo. ;) Ik vraag me wel af, zou die Nico niet dagelijks bezig zijn met die afweging? Als hij Lewis raakt is hij kampioen.

Figge

Citaat van: Wings op 15 november 2016 - 13:18:45
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 15 november 2016 - 12:14:26
Er zal wel weer iets geks gebeuren, waardoor Rosberg er net naast grijpt. Maar ik gun t Rosberg dit jaar wel. Op zijn dingetje in Oostenrijk na heeft ie wel een goed seizoen gehad.

Rosberg die na de start tegen Lewis aan rijdt en daardoor zichzelf elimineert of zo. ;) Ik vraag me wel af, zou die Nico niet dagelijks bezig zijn met die afweging? Als hij Lewis raakt is hij kampioen.

Volgens mij zit dat niet echt in hem. De hufter modus van Nico bestaat niet (zn zwakke plek). Op zn effectiefst uit zich dat zoals in Spa 2014 of de Red Bull Ring dit jaar. Hij kan dit jaar volkomen legitiem het directe duel aan zich voorbij laten gaan. Aan zn strategie en reacties uit de afgelopen 3 GP's te zien accepteert ie ook gewoon dat Lewis wint. "Lewis was sneller dit weekend, dat moet je soms accepteren". En dat zal ie zeker doen als zn titel daarmee niet in gevaar komt.

FolkertE

Citaat van: Figge op 15 november 2016 - 14:46:09
Citaat van: Wings op 15 november 2016 - 13:18:45
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 15 november 2016 - 12:14:26
Er zal wel weer iets geks gebeuren, waardoor Rosberg er net naast grijpt. Maar ik gun t Rosberg dit jaar wel. Op zijn dingetje in Oostenrijk na heeft ie wel een goed seizoen gehad.

Rosberg die na de start tegen Lewis aan rijdt en daardoor zichzelf elimineert of zo. ;) Ik vraag me wel af, zou die Nico niet dagelijks bezig zijn met die afweging? Als hij Lewis raakt is hij kampioen.

Volgens mij zit dat niet echt in hem. De hufter modus van Nico bestaat niet (zn zwakke plek). Op zn effectiefst uit zich dat zoals in Spa 2014 of de Red Bull Ring dit jaar. Hij kan dit jaar volkomen legitiem het directe duel aan zich voorbij laten gaan. Aan zn strategie en reacties uit de afgelopen 3 GP's te zien accepteert ie ook gewoon dat Lewis wint. "Lewis was sneller dit weekend, dat moet je soms accepteren". En dat zal ie zeker doen als zn titel daarmee niet in gevaar komt.
Het enige waar Rosberg op moet letten is het vermijden van ander auto's. Als Lewis, Max, Daniel of wie dan ook een poging doet hem in te halen, moet hij dat gewoon mijden. IIG als hij van pole start, hij zal voorzichtig rijden, waar Lewis er alles aan doet om te winnen.

Pancake Shield

Overigens bedenk ik me nu wel, wat voor een raar podium dat kan worden: Hamilton die wint en Rosberg die dan tweede wordt. Hamilton heeft dan wel gewonnen, maar verliest zijn wereldtitel aan Rosberg. De nummer 1 zal dan een stuk chagrijniger zijn dan de nummer 2.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock