Met nog 2 races te gaan....

Gestart door Tessa, 01 november 2016 - 19:23:28

« vorige - volgende »

...wie wordt volgens jou de nieuwe wereldkampioen?!

Nico Rosberg
16 (72.7%)
Lewis Hamilton
2 (9.1%)
Anders (lol)
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 22 november 2016 - 19:23:28

Tessa

Citaat van: Jozef op 01 november 2016 - 20:00:31
Ik denk dat hij gewoon geen Duitsers moet. :D

Jaaah, die Verstappen blijft toch een rare Limbelg :-P

maar serieus, ik vind WK voor Rosberg wel een mooie manier om een punt achter het Mercedes succes te zetten,
en als ik eerlijk ben gun ik het hem na dit seizoen ook echt wel de winst hoor.

Jehoentelaar

Vier titels voor Hamilton en vier titels voor Vettel, in combinatie met twee titels voor Alonso, blijft een pijnlijke situatie voor de fanboys onder ons.

:(

Arthur

Vrees dat we een enorm kleurloze kampioen gaan krijgen. Kansen voor Hamilton worden nu wel heel erg krap. Rosberg gaat voor die P2 [en als het even kan P1] in de laatste races. Een DNF voor Rosberg zou wel mooi zijn voor Hamilton en de titelstrijd. Maar ik ben bang dat het anders gaat....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 01 november 2016 - 20:04:10
Vier titels voor Hamilton en vier titels voor Vettel, in combinatie met twee titels voor Alonso, blijft een pijnlijke situatie voor de fanboys onder ons.

:(

Vooralsnog heeft Lewis er 3. Én stel hij wordt dit jaar géén kampioen, slaagt hij er niet in om met by far de meest dominante auto kampioen te worden. Ik denk dat het voor Lewis (en fans) veel pijnlijker is. Begin dit seizoen werd nog geroepen dat Rosberg de crew kreeg waarmee Hamilton al jaren zegeviert. Dat biedt stof tot discussiëren.

Robbert65

Citaat van: Wings op 01 november 2016 - 21:09:11
Citaat van: Jehoentelaar op 01 november 2016 - 20:04:10
Vier titels voor Hamilton en vier titels voor Vettel, in combinatie met twee titels voor Alonso, blijft een pijnlijke situatie voor de fanboys onder ons.

:(

Vooralsnog heeft Lewis er 3. Én stel hij wordt dit jaar géén kampioen, slaagt hij er niet in om met by far de meest dominante auto kampioen te worden. Ik denk dat het voor Lewis (en fans) veel pijnlijker is. Begin dit seizoen werd nog geroepen dat Rosberg de crew kreeg waarmee Hamilton al jaren zegeviert. Dat biedt stof tot discussiëren.

Volgens mij hebben ze teams van beide rijders gehusseld, niet omgezet maar gemixt...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 01 november 2016 - 19:45:24
Citaat van: Jozef op 01 november 2016 - 19:43:56
Met heel veel pijn in het hart zeg ik dit, want Rosberg is voor mij echt geen kampioen (Monaco, Oostenrijk...).

Het is voor mij een de meest kleurloze kampioen sinds ik Formule 1 kijk. Zelden iemand zo weinig emoties zien uitdrukken.

Die kijkt wel uit jah! Als je je nek boven het maaiveld uitsteekt wordt je afgeschoten als wild. ;) Verder boeit het mij eigenlijk vrij weinig wie kampioen wordt. Ik gun het Rosberg wel. Hij draait zijn beste seizoenen en zijn successen zijn natuurlijk niet alleen maar te wijten aan pech van Lewis. Verder (ik trek alvast mijn camouflagepak aan) blijf ik Lewis een een coureur vinden waarbij ik mij telkens afvraag of hij niet veel meer uit die wagen kan halen. Teveel randzaken altijd om hem heen, altijd bezig met andere dingen waardoor het lijkt alsof hij niet die absolute focus heeft als zijn concurrenten. Kijkend naar zijn intrinsieke snelheid moet hij toch veel meer kunnen dan hij laat zien?

Wings

Overigens wil ik nog wel zien of Rosberg het redt. Het zou zomaar eens een hele rare race kunnen worden in Brazilië...(alleen is Hamilton er niet sterk en heeft hij er volgens mij nooit gewonnen).

Arthur

Citaat van: Wings op 01 november 2016 - 21:17:25
Citaat van: Jehoentelaar op 01 november 2016 - 19:45:24
Citaat van: Jozef op 01 november 2016 - 19:43:56
Met heel veel pijn in het hart zeg ik dit, want Rosberg is voor mij echt geen kampioen (Monaco, Oostenrijk...).

Het is voor mij een de meest kleurloze kampioen sinds ik Formule 1 kijk. Zelden iemand zo weinig emoties zien uitdrukken.

Die kijkt wel uit jah! Als je je nek boven het maaiveld uitsteekt wordt je afgeschoten als wild. ;) Verder boeit het mij eigenlijk vrij weinig wie kampioen wordt. Ik gun het Rosberg wel. Hij draait zijn beste seizoenen en zijn successen zijn natuurlijk niet alleen maar te wijten aan pech van Lewis. Verder (ik trek alvast mijn camouflagepak aan) blijf ik Lewis een een coureur vinden waarbij ik mij telkens afvraag of hij niet veel meer uit die wagen kan halen. Teveel randzaken altijd om hem heen, altijd bezig met andere dingen waardoor het lijkt alsof hij niet die absolute focus heeft als zijn concurrenten. Kijkend naar zijn intrinsieke snelheid moet hij toch veel meer kunnen dan hij laat zien?

Dat idee heb ik ook wel eens, ontbreken van voldoende focus misschien? Schumacher werd altijd als arrogant afgeschilderd maar later bleek dat hij door zijn focus alles en iedereen om zich heen afsloot waardoor hem arrogantie toegedicht werd. Misschien zou Hamilton veel meer eruit gehaald kunnen hebben met meer focus maar nu begeef ik me uiteraard op glas ijs....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Robbert65 op 01 november 2016 - 21:11:25
Citaat van: Wings op 01 november 2016 - 21:09:11
Citaat van: Jehoentelaar op 01 november 2016 - 20:04:10
Vier titels voor Hamilton en vier titels voor Vettel, in combinatie met twee titels voor Alonso, blijft een pijnlijke situatie voor de fanboys onder ons.

:(

Vooralsnog heeft Lewis er 3. Én stel hij wordt dit jaar géén kampioen, slaagt hij er niet in om met by far de meest dominante auto kampioen te worden. Ik denk dat het voor Lewis (en fans) veel pijnlijker is. Begin dit seizoen werd nog geroepen dat Rosberg de crew kreeg waarmee Hamilton al jaren zegeviert. Dat biedt stof tot discussiëren.

Volgens mij hebben ze teams van beide rijders gehusseld, niet omgezet maar gemixt...

Zo te lezen heb je gelijk:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/123317

Mercedes bosses have decided to swap several members of Rosberg's 2015 F1 crew to Hamilton's car for '16 and visa versa.

Tuesday

Kan nog heel spannend gaan worden, kan ook zo maar in Brazilië beslist zijn. Het gaat dit jaar alle kanten op, dus het is maar de vraag of het seizoen in zn definitieve plooi ligt. Ik gun het Rosberg wel en ik zou wel eens graag willen zien wat een titel met de coureur Rosberg in de toekomst gaat doen. Maar goed, eerst maar eens zien of het daadwerkelijk gaat gebeuren. Saai of kleurrijk lijkt mij toch niet zoveel uit te maken, met Button vertrekt er volgend jaar een kampioen, het zou leuk zijn als Rosberg die plek op kan vullen. Ik hoop wel dat ie de titel met een overwinning binnenhaalt en niet met podiumplaatsen.

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 01 november 2016 - 21:17:25
Citaat van: Jehoentelaar op 01 november 2016 - 19:45:24
Citaat van: Jozef op 01 november 2016 - 19:43:56
Met heel veel pijn in het hart zeg ik dit, want Rosberg is voor mij echt geen kampioen (Monaco, Oostenrijk...).

Het is voor mij een de meest kleurloze kampioen sinds ik Formule 1 kijk. Zelden iemand zo weinig emoties zien uitdrukken.

Die kijkt wel uit jah! Als je je nek boven het maaiveld uitsteekt wordt je afgeschoten als wild. ;) Verder boeit het mij eigenlijk vrij weinig wie kampioen wordt. Ik gun het Rosberg wel. Hij draait zijn beste seizoenen en zijn successen zijn natuurlijk niet alleen maar te wijten aan pech van Lewis. Verder (ik trek alvast mijn camouflagepak aan) blijf ik Lewis een een coureur vinden waarbij ik mij telkens afvraag of hij niet veel meer uit die wagen kan halen. Teveel randzaken altijd om hem heen, altijd bezig met andere dingen waardoor het lijkt alsof hij niet die absolute focus heeft als zijn concurrenten. Kijkend naar zijn intrinsieke snelheid moet hij toch veel meer kunnen dan hij laat zien?

Zeker waar. Vind het anderzijds ook wel weer leuk om een nieuwe kampioen te zien, want dat is ook weer even geleden. Opdat het het jaar erna maar weer iemand anders mag zijn.

Arthur

En dat kunnen er met de nieuwe regelgeving zomaar velen zijn. Bring it on 8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: Wings op 01 november 2016 - 21:09:11
Citaat van: Jehoentelaar op 01 november 2016 - 20:04:10
Vier titels voor Hamilton en vier titels voor Vettel, in combinatie met twee titels voor Alonso, blijft een pijnlijke situatie voor de fanboys onder ons.

:(

Vooralsnog heeft Lewis er 3. Én stel hij wordt dit jaar géén kampioen, slaagt hij er niet in om met by far de meest dominante auto kampioen te worden. Ik denk dat het voor Lewis (en fans) veel pijnlijker is. Begin dit seizoen werd nog geroepen dat Rosberg de crew kreeg waarmee Hamilton al jaren zegeviert. Dat biedt stof tot discussiëren.

Niet eens. Hamilton heeft dit jaar niet de beste auto. Die heeft enkel en alleen Rosberg.

Arthur

Citaat van: Jozef op 01 november 2016 - 23:29:42
Citaat van: Wings op 01 november 2016 - 21:09:11
Citaat van: Jehoentelaar op 01 november 2016 - 20:04:10
Vier titels voor Hamilton en vier titels voor Vettel, in combinatie met twee titels voor Alonso, blijft een pijnlijke situatie voor de fanboys onder ons.

:(

Vooralsnog heeft Lewis er 3. Én stel hij wordt dit jaar géén kampioen, slaagt hij er niet in om met by far de meest dominante auto kampioen te worden. Ik denk dat het voor Lewis (en fans) veel pijnlijker is. Begin dit seizoen werd nog geroepen dat Rosberg de crew kreeg waarmee Hamilton al jaren zegeviert. Dat biedt stof tot discussiëren.

Niet eens. Hamilton heeft dit jaar niet de beste auto. Die heeft enkel en alleen Rosberg.

Omdat?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel