Ronde 19: Formula 1 Gran Premio de Mexico, Autodromo Hermanos Rodríguez, Mexico-

Gestart door Tessa, 24 oktober 2016 - 20:08:09

« vorige - volgende »

Jozef

Het gat Ferrari-Red Bull, daar heb ik echt het hele seizoen nog niet naar gekeken. Best of the rest, wat boeit dat nou. :P

FolkertE

Citaat van: Wings op 29 oktober 2016 - 11:01:01
Nee joh! Als Vettel nu wint, Kimi tweede wordt, Lewis derde en Rosberg uitvalt, dan dicht Ferrari het gat naar Red Bull en Lewis naar Nico. ;)
en met 1 punten verschil.en 2 races te gaan hebben we een strijd voor de titel.
Als Nico 5de qmword,  staat hij 14 punten voor en als Lewis de laatste race wint,  wint hij met gelijke punten en 1 race win meer.

Wings


FolkertE

Citaat van: Wings op 29 oktober 2016 - 13:06:01
Ho even, het moet spannend worden hé...wie wint is versie 2. ;)
Hehe, maar dan is het spannend, want dan wint Hamilton op het laatst als nog ;)

en wat ik zeg klopt niet eens.
Het zijn 26 punten, niet 24.

Maar dit zou het ultieme Scenario zijn:
Mexico: Lewis 4de, Nico DNF
Punten verschil is dan nog 14
Brazilië Hamilton 1, Rosberg 2.
Punten verschil is dan nog 7
Abu Dhabi: Lewis 1, Rosberg 2.
Rosberg wint de titel op basis van 4 2de plaatsen tegenover 3 van Lewis.

Voor Lewis:
Mexico: Lewis 2de, Nico 7de
Punten verschil is dan nog 14
Brazilië Hamilton 1, Rosberg 2.
Punten verschil is dan nog 7
Abu Dhabi: Lewis 1, Rosberg 2.
Lewis wint. Gelijke 2de plaatsen, maar Lewis heeft 4 3de plaatsen en Nico maar 2.

gloudiesaurus

Dat zou wel ultiem zijn!

Hamilton moet winnen. Zelf al wint hij de laatste 3 grand prix dan mag Rosberg 2x tweede en zelfs 1x als derde eindigen...

Die kapotte motor van Hamilton in Maleisië heeft veel pijn gedaan. Anders had Hamilton nu gewoon de leiding. Maja... als...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Toro Rosso-teambaas Franz Tost heeft zich negatief uitgelaten over de manier waarop coureurs worden bestraft in de Formule 1. Volgens Tost moet de wedstrijdleiding de coureurs laten racen en horen incidenten bij de sport. De reactie van Tost is niet de eerste, eerder liet Red Bull-talentscout Helmut Marko zich ook al negatief uit over de 'Verstappen-regel'.

De regel waar Marko het over heeft betreft de manier waarop coureurs zich verdedigen in remzones. De FIA heeft de regel verduidelijkt naar aanleiding van een aantal incidenten waarbij Max Verstappen betrokken was. De Nederlander deed volgens de regels niets fout, maar kreeg felle kritiek op de manier van verdedigen.

Volgens Tost is de verduidelijking van de regelen niet goed voor de sport: "We moeten af van dit soort straffen en onzin, wanneer een coureur nu iemand raakt krijgt hij meteen een straf. Het is niet nodig een coureur naar de stewards te laten gaan en een straf te geven. We willen interessante races zien: als coureurs crashen dan gebeurt dat. Het hoort bij de sport!"

Tost laat verder weten dat de focus van de Formule 1 teveel op veiligheid ligt: "Formule 1 is entertainment, momenteel maken we ons veel te druk om de veiligheid. Iedereen weet dat het een gevaarlijke sport is, maar als er op het circuit niets gebeurt blijven de mensen weg. Vrienden van me kijken geen Formule 1 meer omdat ze de uitslag nu al bijna vooraf kunnen voorspellen."

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/218742/franz-tost-formule-1-moet-stoppen-met-onnodig-uitdelen-van-straffen-aan-coureurs

Helemaal mee eens!

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Ik ben het gedeeltelijk eens met Tost. De FIA zou de boel veel meer de boel moeten laten en pas een onderzoek instellen wanneer een rijder / team dit verzoekt.

Tuesday

maar als coureurs zich niet meer aan ongeschreven regels houden, dan gaat het dus zo en komen er zelfs regels bij. Het enige wat moet veranderen is consistentie, voor Alonso dezelfde regels als voor Verstappen of wie dan ook.

gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 29 oktober 2016 - 14:42:29
maar als coureurs zich niet meer aan ongeschreven regels houden, dan gaat het dus zo en komen er zelfs regels bij. Het enige wat moet veranderen is consistentie, voor Alonso dezelfde regels als voor Verstappen of wie dan ook.

Precies. En daar zie je het nog vaak fout gaan. Regelmatig andere stewards per GP die niet verschillende straffen opleggen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Inhalen of een duel moet geen hogere wiskunde worden. Direct gevolg is dat je tactisch racen in de hand werkt. En juist daar zijn de fans zo allergisch voor.

Tuesday

Citaat van: Wings op 29 oktober 2016 - 15:57:14
Inhalen of een duel moet geen hogere wiskunde worden. Direct gevolg is dat je tactisch racen in de hand werkt. En juist daar zijn de fans zo allergisch voor.
de ene keer is het te makkelijk, nu is het weer hogere wiskunde. Een duel moet gewoon fair zijn, het liefst zonder regels, maar dat is niet aan iedereen besteed. De boordradio van Max vorige week gaf denk ik beter aan waar het probleem zit wat betreft inhalen, nl in de banden en de vuile lucht.

Wings

Ik heb nooit gevonden dat inhalen te makkelijk is en ben altijd voorstander geweest van het creëren van mogelijkheden op de baan. Als de situatie voor iedereen gelijk is en de verschillen minimaal met bakken vuile lucht achter de raceauto's bemoeilijkt dat het inhalen. DRS vind ik een prima hulpmiddel om het probleem van de vuile lucht op te heffen. Dat strookt tegen mijn ideaalbeeld (aerodynamische grip -> mechanische grip) maar er wordt weer geracet. Ik ben misschien wel één van de weinigen die niet gauw klaagt over het kunstmatig effect van inhalen en dit effect wegzet als een schijngevecht. De reden waarom iemand sneller is boeit me niet veel. Of dat nu komt doordat de motor veel meer vermogen heeft of dat een vleugel die openklapt is mij om het even. Bovendien vind ik de manier waarop DRS-zones nu zijn ingesteld een meerwaarde voor het racen.

Wat mij verbaast is dat mensen zeer zelden tevreden zijn. Men klaagt steen en been dat nauwelijks wordt ingehaald. Vervolgens introduceert de FIA KERS en DRS om inhalen te bevorderen en prompt is er weer kritiek dat wel wordt ingehaald maar onvoldoende wordt geduelleerd om positie. Als er dan een coureur opdoemt die knokt voor positie dan pleiten mensen weer voor allerlei regels omdat het gevaarlijk is. Ik denk dan bij mijzelf, geniet nu eens van het racen in plaats van alsmaar te zeuren en te zeiken over het format en wees eens een keer tevreden. Dit is overigens een algemene reactie en niet persoonlijk op Tuesday. Dus wie de schoen past...

Tuesday

Citaat van: Wings op 29 oktober 2016 - 16:54:40
Ik heb nooit gevonden dat inhalen te makkelijk is en ben altijd voorstander geweest van het creëren van mogelijkheden op de baan. Als de situatie voor iedereen gelijk is en de verschillen minimaal met bakken vuile lucht achter de raceauto's bemoeilijkt dat het inhalen. DRS vind ik een prima hulpmiddel om het probleem van de vuile lucht op te heffen. Dat strookt tegen mijn ideaalbeeld (aerodynamische grip -> mechanische grip) maar er wordt weer geracet. Ik ben misschien wel één van de weinigen die niet gauw klaagt over het kunstmatig effect van inhalen en dit effect wegzet als een schijngevecht. De reden waarom iemand sneller is boeit me niet veel. Of dat nu komt doordat de motor veel meer vermogen heeft of dat een vleugel die openklapt is mij om het even. Bovendien vind ik de manier waarop DRS-zones nu zijn ingesteld een meerwaarde voor het racen.

Wat mij verbaast is dat mensen zeer zelden tevreden zijn. Men klaagt steen en been dat nauwelijks wordt ingehaald. Vervolgens introduceert de FIA KERS en DRS om inhalen te bevorderen en prompt is er weer kritiek dat wel wordt ingehaald maar onvoldoende wordt geduelleerd om positie. Als er dan een coureur opdoemt die knokt voor positie dan pleiten mensen weer voor allerlei regels omdat het gevaarlijk is. Ik denk dan bij mijzelf, geniet nu eens van het racen in plaats van alsmaar te zeuren en te zeiken over het format en wees eens een keer tevreden. Dit is overigens een algemene reactie en niet persoonlijk op Tuesday. Dus wie de schoen past...
in het algemeen klopt dat zeker, maar dat komt natuurlijk ook doordat iedereen zn eigen mening daarover heeft. Wat voor de 1 geweldig vindt, vindt een ander weer helemaal niks. Dan krijg je al snel het algemene beeld dat het nooit goed is. De perceptie dat we met Verstappen eindelijk weer eens een coureur hebben die wel verdedigd kan ik me niet in vinden. Dat doen alle topcoureurs nl, niet alleen Verstappen. Verstappen doet het alleen af en toe op een wat onconventionele manier die andere coureurs ook heus wel beheersen, maar als 'not done' beschouwden. Dan komt er idd een situatie waarin je moet beslissen of er extra regels nodig zijn. Ik vind het volledig terecht dat die er is gekomen. Jammer dat het zo moet, maar goed.


FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 29 oktober 2016 - 13:44:27
Dat zou wel ultiem zijn!

Hamilton moet winnen. Zelf al wint hij de laatste 3 grand prix dan mag Rosberg 2x tweede en zelfs 1x als derde eindigen...

Die kapotte motor van Hamilton in Maleisië heeft veel pijn gedaan. Anders had Hamilton nu gewoon de leiding. Maja... als...
Hamilton zou dan nu 1 punt achter Rosberg staan.
Maar dat zou wel echt heel gaaf zijn.