Gp Oostenrijk

Gestart door mayk, 27 september 2016 - 16:37:01

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 24 oktober 2016 - 19:36:10
Als logistieke redenen ervoor zorgen dat een deel van de fans niet op komt dagen en er daardoor lege gaten ontstaan op de tribunes, zijn er blijkbaar niet zodanig veel fans dat de mensen met een slechte ervaring van het jaar ervoor kunnen worden gecompenseerd. Merk daarbij op dat de capaciteit van de A1-Ring relatief laag is.

Buitenlandse fans zullen eerder kiezen voor het goedkopere Budapest (qua levensonderhoud, niet circuitkaarten), waar tevens een hoop meer te beleven is in de omgeving. Dan houd je alleen de fans uit de lokale omgeving (lees: het land) en wat plukjes van elders over. Dat is blijkbaar te weinig om een degelijk aantal bezoekers aan te trekken. Op basis daarvan zou je dus kunnen stellen dat de Formule 1 in Oostenrijk niet erg leeft.
nou, dat is wel een hele kleine basis waarbij je ook juist al dingen aanhaalt die verklaren waarom het geen volle bak is daar. Allereerst zijn de tribunekaarten daar wel degelijk duurder dan in Budapest, wat niet veel verder van Wenen afligt dan Spielberg, dus een concurrent op wellicht een gunstiger tijdstip. Daarnaast zijn de toeschouwersaantallen relatief gezien helemaal niet beroerd en zijn de kijkcijfers in Oostenrijk ook erg hoog; de GP van Oostenrijk trok vorig jaar ruim 700.000 kijkers op ORF, dat is bijna 10% van de totale bevolking. Ik denk niet dat er veel landen zijn met betere cijfers. Verder heeft Oostenrijk ook nog eens een mooie F1 geschiedenis. Volgens mij valt het allemaal nog wel mee daar. Het circuit ligt gewoon op een ongunstige plek in het land met blijkbaar ook nog eens een waardeloze infrastructuur.

Jehoentelaar

Die TV-cijfers waren mij onbekend, dat is inderdaad een behoorlijk aantal dat ik had onderschat.

Dat de kaarten in Oostenrijk duurder zijn dan in Hongarije is niet iets wat ik ontken, maar ik had dat beter kunnen verwoorden (als in: het in het argument kunnen betrekken).

Geschiedenis kan een oorzaak zijn voor het in het heden wel of niet leven van een sport, maar is nooit een intrinsieke factor. Extreem voorbeeld: mensen gaan niet naar een Fiat 500-race in Imola omdat daar ooit Formule 1 is gereden.

BMW.WilliamsF1

Vandaag heb ik F1 tickets geboekt voor volgend jaar. Op de Max tribune :)
En een huisje op ongeveer 45 km rijden van het circuit. Dus ik ben erg benieuwd hoe de hel na afloop van de race zal zijn qua verkeer ;)

Het kan nooit erger zijn dan Spa afgelopen jaar. Toen zaten we om 9 uur 's avonds op de snelweg.

Sabai

Leuk denk dat je daar ook meer ziet dan op spa.Ook een mooie omgeving daar.

SDG

Citaat van: Tuesday op 24 oktober 2016 - 20:40:00
nou, dat is wel een hele kleine basis waarbij je ook juist al dingen aanhaalt die verklaren waarom het geen volle bak is daar. Allereerst zijn de tribunekaarten daar wel degelijk duurder dan in Budapest, wat niet veel verder van Wenen afligt dan Spielberg, dus een concurrent op wellicht een gunstiger tijdstip. Daarnaast zijn de toeschouwersaantallen relatief gezien helemaal niet beroerd en zijn de kijkcijfers in Oostenrijk ook erg hoog; de GP van Oostenrijk trok vorig jaar ruim 700.000 kijkers op ORF, dat is bijna 10% van de totale bevolking. Ik denk niet dat er veel landen zijn met betere cijfers. Verder heeft Oostenrijk ook nog eens een mooie F1 geschiedenis. Volgens mij valt het allemaal nog wel mee daar. Het circuit ligt gewoon op een ongunstige plek in het land met blijkbaar ook nog eens een waardeloze infrastructuur.

Hm, de MotoGP reed deze zomer op de Red Bull Ring wel voor een vol huis, dus louter de ongunstige ligging van het circuit kan niet de reden zijn waarom de Formule 1 minder volk trekt.

Tuesday

Citaat van: SDG op 08 december 2016 - 19:27:02
Citaat van: Tuesday op 24 oktober 2016 - 20:40:00
nou, dat is wel een hele kleine basis waarbij je ook juist al dingen aanhaalt die verklaren waarom het geen volle bak is daar. Allereerst zijn de tribunekaarten daar wel degelijk duurder dan in Budapest, wat niet veel verder van Wenen afligt dan Spielberg, dus een concurrent op wellicht een gunstiger tijdstip. Daarnaast zijn de toeschouwersaantallen relatief gezien helemaal niet beroerd en zijn de kijkcijfers in Oostenrijk ook erg hoog; de GP van Oostenrijk trok vorig jaar ruim 700.000 kijkers op ORF, dat is bijna 10% van de totale bevolking. Ik denk niet dat er veel landen zijn met betere cijfers. Verder heeft Oostenrijk ook nog eens een mooie F1 geschiedenis. Volgens mij valt het allemaal nog wel mee daar. Het circuit ligt gewoon op een ongunstige plek in het land met blijkbaar ook nog eens een waardeloze infrastructuur.

Hm, de MotoGP reed deze zomer op de Red Bull Ring wel voor een vol huis, dus louter de ongunstige ligging van het circuit kan niet de reden zijn waarom de Formule 1 minder volk trekt.
er is ook niemand die dat beweerd.

max1102

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 08 december 2016 - 16:45:41
Vandaag heb ik F1 tickets geboekt voor volgend jaar. Op de Max tribune :)
En een huisje op ongeveer 45 km rijden van het circuit. Dus ik ben erg benieuwd hoe de hel na afloop van de race zal zijn qua verkeer ;)

Het kan nooit erger zijn dan Spa afgelopen jaar. Toen zaten we om 9 uur 's avonds op de snelweg.

Ik was dit jaar bij de GP van Oostenrijk maar kwa verkeer is het top geregeld geen last gehad van files na de race, zat toen ook op de Red Bull tribune

Jehoentelaar

Als we toch weer deze discussie gaan voeren: het afgelopen jaar is ook niet waarop gedoeld wordt qua problemen. Het toeschouwersaantal was in 2016 zodanig laag dat files echt onmogelijk waren. Denk ik.

gloudiesaurus

BMW.WilliamsF1 ik heb ook tickets gekocht voor de Max Verstappen tribune in Oostenrijk!
Ik heb ook een huisje op 50 km van het circuit.

Ben nog nooit op de Red Bull Ring geweest dus alle tips zijn welkom  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

BMW.WilliamsF1

Hopelijk komend jaar dan ook geen files :)

Oh leuk gloudiesaurus. Ik zit in een huisje in Hohentauern. Dus ben benieuwd :)