Ronde 11: Hungarian Grand Prix, Hungaroring, Mogyoród

Gestart door Tessa, 18 juli 2016 - 20:02:04

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Persoonlijk vind ik het kunstmatiger dat men gaat wachten totdat het droger is. Gewoon om 14u dat licht op groen en dan gaan met die banaan. Ze hoeven toch niet met 200 km/u over die baan te sjeezen. Als ze een tijd wegzetten van 2 minuten dan is het toch een tijd? Natuurlijk snap ik het veiligheidsaspect wel, maar al het gezeur over spray, verkeer etc. Tsja
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Citaat van: Wings op 23 juli 2016 - 14:29:44
Gezien hoeveel water er lag?

Nee, ik vind het leuk om zomaar wat te roepen.  ;)

Zonder gekheid; nou en? Al doen ze drie minuten over een rondje, laat ze het uitzoeken. Die code rood bij het minste of geringste begint ook strontvervelend te worden. Gewoon dubbel geel zwaaien en de tijd door laten lopen.

Pancake Shield

Ja, maar dat is hem vooral. Kijk naar de huidige uitslag. Mercedessen er allebei in en Nasr de snelste. Word niemand echt benadeeld en het is een leuke uitslag. Waarom niet die klok dan idd laten doorlopen. Dat is met name gewoon het nadeel van de huidige kwalificatie-format. Vroeger had je een uur en dan was het knallen en dan ergens in dat uur plakte je een rondje erin. Doordat je nu drie sessies hebt, is de tijd veel beperkter.

Overigens vier rode vlaggen. Een Q1 die al een uur en een kwartier duurt, dat is toch ook een lachertje. GP2 en GP3 hebben hier ook gewoon nog last van.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

met dit soort plensbuien heb je blijkbaar gewoon geen keus. Continu rode vlaggen omdat er weer iemand in de bandenstapels hangt. En voor de veiligheid van de marshalls ben je dan wel verplicht om een rode vlag te zwaaien. Vroeger gebeurde dat vaak niet, maar tegenwoordig kan dat gewoon niet meer.  Ik had de kwalificatie gelukkig opgenomen, dus kon steeds doorspoelen, maar inmiddels ben ik er ook gewoon live bij ;D

Mickey


Tuesday

Citaat van: Mickey op 23 juli 2016 - 15:40:09
Gaat dit Max z'n eerste pole worden?  :)
ze gaan zometeen gewoon weer naar de slicks, maar t zou kunnen.

Tuesday

Citaat van: Tuesday op 23 juli 2016 - 15:41:55
Citaat van: Mickey op 23 juli 2016 - 15:40:09
Gaat dit Max z'n eerste pole worden?  :)
ze gaan zometeen gewoon weer naar de slicks, maar t zou kunnen.
oh, ik liep toch nog een kwartier achter, dus dit kwam vast heel dom over ;)

Beetje een lucky pole voor Rosberg, maar goed, dat moet je in dit soort sessies ook hebben. Hamilton kwam met het nodige geluk door Q2. Ben benieuwd of ie zn band met flatspot wederom mag vervangen van de FIA.

Tuesday

blijkbaar wordt de pole van Rosberg toch nog onderzocht, na oa klachten van Horner en Hamilton. Onderzoeken is natuurlijk niks mis mee, maar waarom doen ze dat niet direct, net als in Oostenrijk toen een aantal coureurs hun (sector)tijd onder geel verbeterden?

Tuesday

positie van oa Verstappen schijnt ook nog niet geheel zeker te zijn. k begrijp niet precies waarom, maar heeft iets met 107% te maken, waarschijnlijk in Q1 dan;

Citaat
Aside from the ROS issue fascinating story going on in the background related to 107% rule and its interpretation
Those whose grid positions could - in theory - be under threat are RIC, VES, PER, HUL and BOT, who were 12th to 16th in Q1...

Tuesday


gloudiesaurus

Kwalificatie staat vast  nu, ook Rosberg behoudt zn snelste tijd:
http://www.gppits.net/nieuws/rosberg_haalt_opgelucht_adem/

Jammer van Verstappen, er zat meer in. Morgen in de race dan maar  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

#41
Ik begin eigenlijk een langzaam een hekel te krijgen aan die belachelijke radio restricties. Net zoals die belachelijke straffen voor het vervangen van motoren etc.

Payback time voor Raikkonen ;D.


Wings

Citaat van: Mickey op 23 juli 2016 - 15:04:52
Citaat van: Wings op 23 juli 2016 - 14:29:44
Gezien hoeveel water er lag?

Nee, ik vind het leuk om zomaar wat te roepen.  ;)

Zonder gekheid; nou en? Al doen ze drie minuten over een rondje, laat ze het uitzoeken. Die code rood bij het minste of geringste begint ook strontvervelend te worden. Gewoon dubbel geel zwaaien en de tijd door laten lopen.

Ja maar kom op, wil je echt Formule 1 auto's stapvoets zien rijden en 4 minuten over een rondje zien doen? We klagen wel als maatregelen van de FIA de boel met een seconde dreigen te vertragen maar als de omstandigheden het niet rijdbaar maken moet er toch gereden worden. Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening maar ik vind het wat te krampachtig. Op water kunnen deze auto's nu eenmaal niet rijden dus prima om bij rivierenstromen (lees: meer water dan dat full-wets kunnen verwerken) te besluiten om even te wachten totdat het ergste voorbij is.

Mickey

Vier minuten gaat natuurlijk niet gebeuren, zelfs niet met de tsunami van moessons zoals zaterdag. En de regenbanden kunnen dat staande water wel afvoeren, mits de snelheid maar laag genoeg is. Mijn idee zou zijn, gewoon ook starten met q1, desnoods ook een ronde achter de safetycar met z'n allen. Dan heb je na één of twee rondes gewoon een werkbare baan en bovendien weet iedereen dan ook waar het nog erg tricky is.




Even wat anders, die Vettel is toch wel echt een jankerd aan het worden nu hè? Weer het geklaag over het vermeende ontbreken van blauwe vlaggen.  ???