Ronde 11: Hungarian Grand Prix, Hungaroring, Mogyoród

Gestart door Tessa, 18 juli 2016 - 20:02:04

« vorige - volgende »

Robbert65

De regel zegt, dat de rijder naar binnen moet worden geroepen voor een reparatie of de auto moet stilzetten langs de baan (retire the car). Er zijn altijd mazen, daar heb ik geprobeerd een vinger op te leggen door de regel toe te passen op de problemen die Rosberg had in  Engeland. Dan zeg je: we gaan "resetten" we gaan in elk geval geen bak wisselen. We kunnen de rijder instructies geven de 7de versnelling over te slaan als hij binnen staat. Maar een drive by reset is niet volgens de regel.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 21 juli 2016 - 21:14:46
De regel zegt, dat de rijder naar binnen moet worden geroepen voor een reparatie of de auto moet stilzetten langs de baan (retire the car). Er zijn altijd mazen, daar heb ik geprobeerd een vinger op te leggen door de regel toe te passen op de problemen die Rosberg had in  Engeland. Dan zeg je: we gaan "resetten" we gaan in elk geval geen bak wisselen. We kunnen de rijder instructies geven de 7de versnelling over te slaan als hij binnen staat. Maar een drive by reset is niet volgens de regel.
Als Rosberg zelf de boel kan resetten met hulp via de radio dan mag dat vanaf nu gewoon in de pitstraat, voorheen mocht het alleen in de garagebox. Ze zijn volgens mij niet verplicht om te stoppen.

Robbert65

#17
jawel, ze moeten in de pits gehaald worden voor reparatie of opgeven. een drive by reset is dus niet toegestaan dan.

Citaat2. Indication of a problem with the car, any message of this sort must include an irreversible
instruction to enter the pits to rectify the problem or to retire the car.

Er staat dus niet "driving through the pitlane" maar "entering the pits". Volgens mij houdt dat in, dat de auto naar binnen gereden moet worden.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 21 juli 2016 - 22:37:48
jawel, ze moeten in de pits gehaald worden voor reparatie of opgeven. een drive by reset is dus niet toegestaan dan.

Citaat2. Indication of a problem with the car, any message of this sort must include an irreversible
instruction to enter the pits to rectify the problem or to retire the car.

Er staat dus niet "driving through the pitlane" maar "entering the pits". Volgens mij houdt dat in, dat de auto naar binnen gereden moet worden.
driving through is 1 van de opties bij het binnenkomen van de pits. In het geval van Rosberg had dat volstaan (met deze regels).

JS JTD

Verstappen slechts een paar duizenden onder Rosberg in FP3; dat lijkt spannend te worden! Tenzij Mercedes het motorvermogen weer aanzienlijk kan opschroeven tijdens de quali.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

robbert

en het regent in hongarije, we horen hier en daar al, dat de kwalificaties zullen uitgesteld worden >:(

Pancake Shield

Pfft. Oke, het regent hard nu dus ze hebben wel een beetje een punt. Maar het begint een beetje te gek voor woorden te worden. Als een marshall een flesje met water omstoot dan is het gelijk Safety Car vanwege overvloedig water tegenwoordig.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

robbert

inderdaad, ik zit niet meer te wachten op regenraces. Dan is enkel spektakel te zien door een sc die rondrijdt

Pancake Shield

Daar gaan we weer. Laat die klok dan gewoon door lopen. Krijgen we wellicht een leuke startopstelling...
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Echt hè. Het wordt iedere race kinderachtiger. 

Wings


Pancake Shield

Ik zeg niet dat ze nu moeten rijden, maar straks is het veel droger en dan worden al die tijden aan de galamiezen gereden. Maar laat die klok gewoon doorlopen, krijg je een interessante uitslag van de kwalificatie en kun je eventueel altijd nog beslissen om sessie 2 uit te stellen. Maar nu kun je er gegarandeerd van zijn dat straks die Mercedessen gewoon weer vooraan staan.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

robbert

ja idd, ze gaan wachten tot het helemaal droog is, en zo wordt het weer een normale startgrid
ik gok op 1 en 2 mercedes  3en4 redbull en daarna de ferraris

Wings

Die kans zit er in ja. Maar regels hoeven ook niet zo uitgevoerd worden om Mercedes te piepelen. Dat vind ik ook kunstmatig. Verder gaat het tot 15.00u regenen (soms wat harder dan anders) dus hoop dat ze afwachten tot na 15.00u en niet de hele tijd gaan starten en daarna weer de boel naar binnen laten komen. Ik vond het al apart dat om 14.20u gestart werd met al die buien in aantocht.