INTERVIEW OLAV MOL

Gestart door Robbert65, 06 juli 2016 - 10:46:00

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

En ik vraag me af hoe vorig jaar was toen hij helemaal alleen naar de GP's ging en zelf moest filmen. Later nam Peter van Egmond dat filmen van hem over. Moet toch lastig geweest zijn denk als je gewend bent (in de hoogtijdagen van Jos Verstappen) met een heel productieteam af te reizen.

Daarnaast wat hij vindt dat Formule 1 achter de decoder verdwijnt.

En hoe hij kijkt naar de toekomst van de Formule 1 wereldwijd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Even serieuzer! Olav heeft [had?] diabetes. In zijn boek beschrijft hij hoe hij dat zelf onder controle heeft gekregen zonder insuline. Dat vertelt mij dat hij diabetes type 2 heeft en zijn alvleesklier nog wel werkt[e] maar niet voldoende. In zijn boek [voor zover ik me herinner] heeft Olav het over type 1 [dan is de alvleesklier geheel uitgevallen] en nu vraag ik me af hoe het mogelijk is dat Olav dat zonder enige toedoening van insuline [pen of pomp] onder controle weet te krijgen.

Ik ben geen medicus maar dit lijkt mij eigenlijk onmogelijk bij diabetes type 1 [tenzij het type 2 is i.c.m. met o.a. stevig gewichtsverlies]. Als het echt mogelijk is ben ik [en de rest van de medische wereld met mij denk ik] razend benieuwd naar de aanpak van Olav want dat zou de behandeling van diabetespatiënten enorm helpen....

Ik wil geen negativiteit brengen maar aandacht voor diabetes is altijd goed [kijk even binnen mijn gezinnetje] en ben oprecht benieuwd hoe Olav dat bewerkstelligd heeft [bij type 1 kan dat eigenlijk helemaal niet].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Citaat van: Arthur op 07 juli 2016 - 18:40:02
Even serieuzer! Olav heeft [had?] diabetes. In zijn boek beschrijft hij hoe hij dat zelf onder controle heeft gekregen zonder insuline. Dat vertelt mij dat hij diabetes type 2 heeft en zijn alvleesklier nog wel werkt[e] maar niet voldoende. In zijn boek [voor zover ik me herinner] heeft Olav het over type 1 [dan is de alvleesklier geheel uitgevallen] en nu vraag ik me af hoe het mogelijk is dat Olav dat zonder enige toedoening van insuline [pen of pomp] onder controle weet te krijgen.

Ik ben geen medicus maar dit lijkt mij eigenlijk onmogelijk bij diabetes type 1 [tenzij het type 2 is i.c.m. met o.a. stevig gewichtsverlies]. Als het echt mogelijk is ben ik [en de rest van de medische wereld met mij denk ik] razend benieuwd naar de aanpak van Olav want dat zou de behandeling van diabetespatiënten enorm helpen....

Ik wil geen negativiteit brengen maar aandacht voor diabetes is altijd goed [kijk even binnen mijn gezinnetje] en ben oprecht benieuwd hoe Olav dat bewerkstelligd heeft [bij type 1 kan dat eigenlijk helemaal niet].

In zijn boek beantwoord Mol jouw vragen denk ik vrij uitgebreid:
1. Op de eerste plaats zegt hij heel duidelijk, dat niemand zijn manier van opereren als een voorbeeld moet zien of nemen.
2. Hij heeft in het begin van de eeuw heel veel kilo's verloren door "te ontbijten en meer te bewegen". hij heeft daar meer dan twee jaar over gedaan volgens zijn boek, meen ik me te herinneren...
3. Olav zegt, dat hij zijn lijf goed kent en precies weet, wanneer hij wel of niet moet eten of drinken en wat en hoeveel. Hij claimt tussen de regels door, dat hij zijn diabetes daarmee onder controle heeft. Hij zegt niet, dat hij genezen is, hij moet dus altijd zeer gedisciplineerd omgaan met voeding en dranken.
4. Olav Mol vertelt op meerdere plaatsen in zijn boek, dat verschillende artsen zeggen dat het niet medisch mogelijk is dat zijn bloedwaarden zo zijn als ze zijn mét diabetes of zónder insuline.

Dat is in het kort zijn verhaal.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Matthijs op 06 juli 2016 - 11:16:34
De vraag die mij altijd bezighoudt, maar wellicht al veel vaker is gesteld:

Zou hij openstaan voor duocommentaar?

De reden achter deze vraag: de fans van Mol roemen zijn enthousiaste verhaal, zijn criticasters ergeren zich aan de fouten die hij maakt. Met duocommentaar kan dit probleem worden opgelost. Vier ogen zien meer dan 2 en de taken zouden kunnen worden verdeeld.

Ik denk niet dat het met duo-commentaar de bedoeling is dat je elkaar corrigeert maar dat je elkaar ondersteunt. Dat laatste klopt dan wel weer: als één commentator zich bezighoudt met wat er gebeurt op de baan kan de ander data en info verzamelen.

Sabai

Viel me trouwens wel op dat Olav vorige race wel goed de ronde tijden en de onderlinge verschillen goed bijhield. Misschien heeft hij daar al wat ondersteuning?

Arthur

Citaat van: Robbert65 op 07 juli 2016 - 19:07:48
Citaat van: Arthur op 07 juli 2016 - 18:40:02
Even serieuzer! Olav heeft [had?] diabetes. In zijn boek beschrijft hij hoe hij dat zelf onder controle heeft gekregen zonder insuline. Dat vertelt mij dat hij diabetes type 2 heeft en zijn alvleesklier nog wel werkt[e] maar niet voldoende. In zijn boek [voor zover ik me herinner] heeft Olav het over type 1 [dan is de alvleesklier geheel uitgevallen] en nu vraag ik me af hoe het mogelijk is dat Olav dat zonder enige toedoening van insuline [pen of pomp] onder controle weet te krijgen.

Ik ben geen medicus maar dit lijkt mij eigenlijk onmogelijk bij diabetes type 1 [tenzij het type 2 is i.c.m. met o.a. stevig gewichtsverlies]. Als het echt mogelijk is ben ik [en de rest van de medische wereld met mij denk ik] razend benieuwd naar de aanpak van Olav want dat zou de behandeling van diabetespatiënten enorm helpen....

Ik wil geen negativiteit brengen maar aandacht voor diabetes is altijd goed [kijk even binnen mijn gezinnetje] en ben oprecht benieuwd hoe Olav dat bewerkstelligd heeft [bij type 1 kan dat eigenlijk helemaal niet].

In zijn boek beantwoord Mol jouw vragen denk ik vrij uitgebreid:
1. Op de eerste plaats zegt hij heel duidelijk, dat niemand zijn manier van opereren als een voorbeeld moet zien of nemen.
2. Hij heeft in het begin van de eeuw heel veel kilo's verloren door "te ontbijten en meer te bewegen". hij heeft daar meer dan twee jaar over gedaan volgens zijn boek, meen ik me te herinneren...
3. Olav zegt, dat hij zijn lijf goed kent en precies weet, wanneer hij wel of niet moet eten of drinken en wat en hoeveel. Hij claimt tussen de regels door, dat hij zijn diabetes daarmee onder controle heeft. Hij zegt niet, dat hij genezen is, hij moet dus altijd zeer gedisciplineerd omgaan met voeding en dranken.
4. Olav Mol vertelt op meerdere plaatsen in zijn boek, dat verschillende artsen zeggen dat het niet medisch mogelijk is dat zijn bloedwaarden zo zijn als ze zijn mét diabetes of zónder insuline.

Dat is in het kort zijn verhaal.

Dat is volkomen duidelijk [heb ik dus ook gelezen] maar dat kan dus niet met type 1! Dan heb je insuline nodig   die je lichaam niet aanmaakt. Dat los je niet op met gezond leven en weten wat je lichaam doet of hoe het reageert. Vandaar mijn vraag!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Wings op 07 juli 2016 - 20:13:19
Citaat van: Matthijs op 06 juli 2016 - 11:16:34
De vraag die mij altijd bezighoudt, maar wellicht al veel vaker is gesteld:

Zou hij openstaan voor duocommentaar?

De reden achter deze vraag: de fans van Mol roemen zijn enthousiaste verhaal, zijn criticasters ergeren zich aan de fouten die hij maakt. Met duocommentaar kan dit probleem worden opgelost. Vier ogen zien meer dan 2 en de taken zouden kunnen worden verdeeld.

Ik denk niet dat het met duo-commentaar de bedoeling is dat je elkaar corrigeert maar dat je elkaar ondersteunt.

Ja goed punt, daar zit je als luisteraar niet op te wachten. Ik bedoel meer dat je de taken verdeelt: allebei doen waar je goed in bent.

Wings

Mee eens. En daar ook de tijd voor krijgen. Elkaar aanvullen komt het uitbrengen van verslag ten goede.

Mickey

Er staan geinige anekdotes in dat boekie. Hoe hij dat hotel van die Duitser vindt in Zuid-Afrika. Hardop gelachen.

Robbert65

Dit interview zal aanstaande vrijdagochtend plaatshebben.

Mocht je nog nieuwe vragen aan Olav Mol hebben, laat me dat hier dan weten, dan zal ik die meenemen in het interview als het kan.

Deadline voor het opgeven van vragen is woensdagavond.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Nog 1, wie verwacht Ollie als opvolger van Nico Rosberg  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

staat op de lijst. (al een paar dagen ;) )
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Arthur op 06 december 2016 - 18:01:29
Nog 1, wie verwacht Ollie als opvolger van Nico Rosberg  ;)

Ik verwacht Ollie niet als opvolger van Nico hoor  ;)

gloudiesaurus

Nog een leuke vraag. Ronald van Dam volgde hier het forum en ging live op TV helemaal uit zijn plaat omdat een forummer hier kritiek had op zijn commentaar. Volgt Olav Mol forums en wat vindt hij ervan? Komt hij bijvoorbeeld ook hier, leest hij mee?  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is