Komen er teveel stratencircuits op de kalender?

Gestart door Sabai, 14 juni 2016 - 18:31:37

« vorige - volgende »

Komen er teveel stratencircuits op de kalender?

Ja
Nee
Geen mening

Sabai

Ik las in de media dag er nu ook een stratencircuit in Las Vegas op de planning staat en dat er waarschijnlijk weer een iconisch circuit als Interlagos zal gaan verdwijnen.Ik vind dit zo jammer. Een of 2 stratencircuits op de kalender vind ik al meer dan genoeg eigenlijk.  Afgezien van mooie plaatjes en glamour geven ze i.m.o verder totaal geen meerwaarde en is voor 99% bij de start al beslist wie de winnaar word. Wat vinden jullie?

C.G. de Beaufort

Het ligt eraan. Als het een coureur is zoals Max, kan je veel inhalen en de coureurs die dit niet kunnen, die tuffen rustig naar de eindstreep. Wat dus Nederland betreft, dus nee...  8)

Groet,

C.G. de Beaufort




gloudiesaurus

Vind het ook wel meevallen.

Monaco hoort erbij. Singapore vind ik leuk, en Azerbeidzjan wordt nog even afwachten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

#3
Ik schort mijn keuze in je poll ook nog even op tot na Bakoe.  Je snijdt wel een punt aan vind ik, een nieuwe baan moet meerwaarde hebben,  zeker als iconische circuits ter discussie komen te staan.

Edit: ironisch moest iconisch zijn. 
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

lieven

Citaat van: Robbert65 op 14 juni 2016 - 22:01:12
Ik schort mijn keuze jn je poll ook nog even op tot na Bakoe.  Je snijdt wel een punt aan vind ik, een nieuwe baan moet meerwaarde hebben,  zeker als ironische circuits ter discussie komen te staan.

ironische circuits? moet er grappig uit zien :p

Mickey

Ach, ik ben wel voor een beetje vernieuwing. Stratencircuits hebben ook hun charme. Er zijn tegenwoordig ook veel meer races in een seizoen dan vroeger, dus er kan dan best een stratencircuit bij. Dit zou mijns inziens echter niet ten koste moeten gaan van de klassiekers, zoals bijvoorbeeld Brazilië of Monza. Gooi dan liever wat van die passieloze Tilke-meuk eruit.

Mickey

Lees ik net dat Tilke dit stratencircuit bedacht heeft. ;D

Tessa

Citaat van: Mickey op 15 juni 2016 - 12:59:03
Lees ik net dat Tilke dit stratencircuit bedacht heeft. ;D

LOL
maar hij heeft dit keer wel z'n best gedaan!  ;D

hoewel, dat valt natuurlijk nog te bezien. Het lijkt er in ieder geval op dat bakoe niet zomaar een volgende stratencircuit is.
Ik denk dat ik inderdaad tav dit topic ook mijn keuze nog even laat afhangen van aankomend weekend.

Overigens sowieso natuurlijk zonde oude circuits die zich al bewezen hebben te laten vervallen en nieuwe te maken waar nog maar van bekeken moet worden of het lekker uit pakt...

Jehoentelaar

Zolang stratencircuits niet ten koste gaan van de iconische banen vind ik het best. Een foutje wordt sneller afgestraft en daar ben ik sowieso voorstander van.

Een groot voordeel van een goed stratencircuit is dat het minder investeringen vereist dan dat er een volledig nieuw circuitcomplex moet worden aangelegd.

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 15 juni 2016 - 16:10:03
Zolang stratencircuits niet ten koste gaan van de iconische banen vind ik het best. Een foutje wordt sneller afgestraft en daar ben ik sowieso voorstander van.

Een groot voordeel van een goed stratencircuit is dat het minder investeringen vereist dan dat er een volledig nieuw circuitcomplex moet worden aangelegd.

Daar haal je een goed punt aan vind ik. Maar welke van de huidige ''semi''stratencircuits vind je echt een goed stratencircuit. Ik kan er zelf maar 1 noemen en dat is Montreal. Op de rest kan nou niet echt veel ingehaald worden. En dat heeft weer tot gevolg dat we treintjes zien.

Jehoentelaar

Albert Park zonder twijfel. Verder zijn het er überhaupt niet erg veel.

Robbert65

#11
Niet vergeten dat Francorchamps ooit vanaf La Source tot en met Les Combes openbare weg was. Ik heb dat nog meegemaakt, achterin de auto van mijn vader. Ineens rood-witte kerbs langs de weg en paps die gas ging geven. "Ja, dat moet wel, het is een circuit hier."

toen ik daar zelf ook even van wilde genieten in oktober 1992 met een Peugeot huurauto, omdat ik net mijn Rover 216 GSI had opgevouwen na een slippartij over de tramrails, in een wolkbreuk in Diemen en de vakantie in Frankrijk nou eenmaal gepland stond, toen dus, was het circuit weliswaar leeg maar toch afgesloten wegens een op handen zijnd evenement. een paar jaar later, in 1999 werd de boel omgebouwd tot een permanent en afgesloten circuit en kunnen mensen zoals jij en ik Raidillon langs Eau Rouge niet meer voelen. Die klim, die bocht, magic!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 15 juni 2016 - 16:10:03
Zolang stratencircuits niet ten koste gaan van de iconische banen vind ik het best. Een foutje wordt sneller afgestraft en daar ben ik sowieso voorstander van.

Een groot voordeel van een goed stratencircuit is dat het minder investeringen vereist dan dat er een volledig nieuw circuitcomplex moet worden aangelegd.

Anderzijds worden verbouwingen aan circuiteigenaren opgelegd voor bijvoorbeeld uitloopstroken wat miljoenen kost om te voldoen aan de huidige veiligheidsstandaarden maar gaat men wel een circuit toevoegen aan de kalender die er by far niet aan kan voldoen. Ik wil er wel bij melden dat ik deze conclusie trek aan de hand van wat over de lay-out van Monaco wordt geschreven.

FolkertE

Citaat van: Robbert65 op 15 juni 2016 - 23:26:35
Niet vergeten dat Francorchamps ooit vanaf La Source tot en met Les Combes openbare weg was. Ik heb dat nog meegemaakt, achterin de auto van mijn vader. Ineens rood-witte kerbs langs de weg en paps die gas ging geven. "Ja, dat moet wel, het is een circuit hier."

toen ik daar zelf ook even van wilde genieten in oktober 1992 met een Peugeot huurauto, omdat ik net mijn Rover 216 GSI had opgevouwen na een slippartij over de tramrails, in een wolkbreuk in Diemen en de vakantie in Frankrijk nou eenmaal gepland stond, toen dus, was het circuit weliswaar leeg maar toch afgesloten wegens een op handen zijnd evenement. een paar jaar later, in 1999 werd de boel omgebouwd tot een permanent en afgesloten circuit en kunnen mensen zoals jij en ik Raidillon langs Eau Rouge niet meer voelen. Die klim, die bocht, magic!

Ha, in 2006 of 2007 ben ik daar met een Opel door heen gekachelt, geweldig was dat. En paar rondjes later schreef ik die auto af bij het uit komen van Pouhon. 750 euro reparatie kosten aan de vangrail  >:(

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel