Ronde 8: Formula 1 Grand Prix of Europe, Baku City Circuit, Baku, Azerbaijan

Gestart door Tessa, 13 juni 2016 - 19:44:46

« vorige - volgende »

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Mercedes is wel erg oppermachtig zo... met dat mega lange rechte stuk.
Red Bull en Ferrari kunnen dit niet compenseren in de bochten denk ik.

Je ziet Williams en Force India nu ook naar voren komen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Dus Mercedes 1, Ferrari 2, Red Bull 3 met Williams en / of Force India in hun kielzog.

FolkertE

Citaat van: Wings op 18 juni 2016 - 10:26:45
Dus Mercedes 1, Ferrari 2, Red Bull 3 met Williams en / of Force India in hun kielzog.
Ik denk dat Ferrari zelfs wel mag oppassen voor Williams.

Mickey


Fietser

Mooie eerste kwalificatie in Baku! In mijn ogen nu reeds een aanwinst op de kalender.
Goed hoor, die Perez! Ricciardo liet zien dat je hier ook zonder Mercedesmotor snel kunt zijn. Opsteker voor Kvyat dat hij na enkele moeizame weken zich weer vooraan kon melden. En opnieuw liet paydriver Haryanto zien dat hij snelheid heeft; de sympathieke Wehrlein zal er niet zo blij mee zijn. Zeer benieuwd naar morgen, bijv. hoe Hamilton zich naar voren zal knokken. Kan wel eens druk worden op die benauwde uitloopstrookjes...

Tuesday

Citaat van: Fietser op 18 juni 2016 - 21:37:17
Mooie eerste kwalificatie in Baku! In mijn ogen nu reeds een aanwinst op de kalender.
Goed hoor, die Perez! Ricciardo liet zien dat je hier ook zonder Mercedesmotor snel kunt zijn. Opsteker voor Kvyat dat hij na enkele moeizame weken zich weer vooraan kon melden. En opnieuw liet paydriver Haryanto zien dat hij snelheid heeft; de sympathieke Wehrlein zal er niet zo blij mee zijn. Zeer benieuwd naar morgen, bijv. hoe Hamilton zich naar voren zal knokken. Kan wel eens druk worden op die benauwde uitloopstrookjes...
Vettel reed exact dezelfde tijd als Ricciardo zonder Mercedes motor, dus die had je ook als voorbeeld mogen gebruiken ;) Snel zou ik het overigens niet willen noemen gezien de tijden van Mercedes.

Mickey

Haha, geestig. Maar Vettel  is natuurlijk niet de teamgenoot van MAX. Oh, zei ik MAX? ;D

FolkertE

Jammer van Max en Lewis,  maar het beloofd een spannende race te worden. Max zit goed op topsnelheid,  dus die kan v w el winnen. Ik heb er zin in.

Van Wijk

Heb zo het vermoeden dat Max close achter Lewis gaat hangen en zich zo door het veld laat mee nemen.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 18 juni 2016 - 21:54:00
Citaat van: Fietser op 18 juni 2016 - 21:37:17
Mooie eerste kwalificatie in Baku! In mijn ogen nu reeds een aanwinst op de kalender.
Goed hoor, die Perez! Ricciardo liet zien dat je hier ook zonder Mercedesmotor snel kunt zijn. Opsteker voor Kvyat dat hij na enkele moeizame weken zich weer vooraan kon melden. En opnieuw liet paydriver Haryanto zien dat hij snelheid heeft; de sympathieke Wehrlein zal er niet zo blij mee zijn. Zeer benieuwd naar morgen, bijv. hoe Hamilton zich naar voren zal knokken. Kan wel eens druk worden op die benauwde uitloopstrookjes...
Vettel reed exact dezelfde tijd als Ricciardo zonder Mercedes motor, dus die had je ook als voorbeeld mogen gebruiken ;) Snel zou ik het overigens niet willen noemen gezien de tijden van Mercedes.
Tja, ik had de tijden niet exact in mijn hoofd. Maar wat voor Ricciardo geldt, geldt dan vanzelfsprekend ook voor Vettel (en dan eigenlijk ook voor Raikkonen want dat scheelde ook niet zo heel veel). Mercedes - althans het fabrieksteam - is hier natuurlijk a league of its own, maar ik vermoed dat iedereen dat wel heeft vastgesteld.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 18 juni 2016 - 22:21:36
Citaat van: Tuesday op 18 juni 2016 - 21:54:00
Citaat van: Fietser op 18 juni 2016 - 21:37:17
Mooie eerste kwalificatie in Baku! In mijn ogen nu reeds een aanwinst op de kalender.
Goed hoor, die Perez! Ricciardo liet zien dat je hier ook zonder Mercedesmotor snel kunt zijn. Opsteker voor Kvyat dat hij na enkele moeizame weken zich weer vooraan kon melden. En opnieuw liet paydriver Haryanto zien dat hij snelheid heeft; de sympathieke Wehrlein zal er niet zo blij mee zijn. Zeer benieuwd naar morgen, bijv. hoe Hamilton zich naar voren zal knokken. Kan wel eens druk worden op die benauwde uitloopstrookjes...
Vettel reed exact dezelfde tijd als Ricciardo zonder Mercedes motor, dus die had je ook als voorbeeld mogen gebruiken ;) Snel zou ik het overigens niet willen noemen gezien de tijden van Mercedes.
Tja, ik had de tijden niet exact in mijn hoofd. Maar wat voor Ricciardo geldt, geldt dan vanzelfsprekend ook voor Vettel (en dan eigenlijk ook voor Raikkonen want dat scheelde ook niet zo heel veel). Mercedes - althans het fabrieksteam - is hier natuurlijk a league of its own, maar ik vermoed dat iedereen dat wel heeft vastgesteld.
ja, ok, normaal kan ik me dat voorstellen, maar in dit geval kan het je toch haast niet ontgaan zijn. Hoe dan ook, het klonk als een soort van compliment, maar dat lijkt me niet helemaal op zn plaats met dergelijke tijden. Voor Perez en Kvyat wel natuurlijk. Verder was het vandaag vooral interessant omdat er zoveel misging. Ben benieuwd hoeveel ronden Hamilton nodig heeft om weer op P2 te rjiden. Op zich heeft ie nog alle kans om te winnen, al zitten de banden waar ie op moet starten wel vol flatspots (uit Q2).

Mickey

En door die banden denk ik dat het geen  podium wordt voor Ham.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 18 juni 2016 - 22:53:00
En door die banden denk ik dat het geen  podium wordt voor Ham.
Hij kon er uiteindelijk nog wel een redelijke tijd mee neerzetten, dus heel slecht zullen ze ook weer niet zijn, maar wellicht dat het vibraties oid gaat geven. Achteraf had ie zn tijd in Q2 beter niet meer kunnen verbeteren, dan had ie P11 gestaan, aan de schone kant, met vrije bandenkeus.

Robbert65

Yep. Hij zegt ook in een interview na afloop van de kwalificatie: "ik hoop dat ik kan aanhaken bij Hamilton".
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel