Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Sauber zit financieel naar het schijnt nu wel snor, Manor verre van. Als je zekerheid wilt dat je het hele jaar op de grid staat zit je bij Sauber beter. Qua snelheid maakt het toch geen drol uit.

Jozef

Ik denk ook dat Sauber volgend jaar net een beter team is dan Manor. Manor had afgelopen jaar het voordeel dat ze héél lang aan hun chassis hadden gewerkt (was in feite een 2015-chassis dat nooit gebruikt is maar wel een jaar lang doorontwikkeld is). Dat voordeel hebben ze in 2017 niet meer.

Sauber heeft inderdaad een achterstand op het vlak van motoren, het wordt even afwachten hoe dat uitpakt nu de ontwikkeling niet langer beperkt is.

Wings

Wat ik niet begrijp is dat Ferrari de motor geen Alfa-label geeft. Dan kan gewoon ontwikkeld worden.

lieven

Citaat van: Wings op 04 januari 2017 - 20:58:09
Wat ik niet begrijp is dat Ferrari de motor geen Alfa-label geeft. Dan kan gewoon ontwikkeld worden.

Ze gaan geen 2 motoren ontwikkelen en Sauber zal er het budget en knowhow niet voor hebben

C.G. de Beaufort

Kijk eens aan, Schumacher wil Schumacher worden. Het is trouwens gek dat Schumacher bij Amersfoort niet hebben gecontracteerd voor een zitje in de Formule 3. Misschien heeft'ie toch wat minder talent...

http://www.telegraaf.nl/telesport/27431220/__Rode_loper_Ferrari_ligt_uit_voor_zoon_Schumacher__.html

Groet,

C.G. de Beaufort


Jehoentelaar

Prema is hét topteam van de Formule 3. Als die lui voor de deur staan ga je echt niet voor Van Amersfoort racen.

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 14 januari 2017 - 09:56:55
Kijk eens aan, Schumacher wil Schumacher worden. Het is trouwens gek dat Schumacher bij Amersfoort niet hebben gecontracteerd voor een zitje in de Formule 3. Misschien heeft'ie toch wat minder talent...

http://www.telegraaf.nl/telesport/27431220/__Rode_loper_Ferrari_ligt_uit_voor_zoon_Schumacher__.html

Groet,

C.G. de Beaufort

Ik heb Mick niet op de voet gevolgd maar dat wat ik heb gezien maakt weinig indruk. Dat bij Ferrari deuren wagenwijd openstaan, ach ja, prima maar zegt niets. Leclerc maakt veel meer indruk en bewandelt datzelfde pad. Ik hoop vurig dat Ferrari hem een kans geeft.

gloudiesaurus

Tot nu toe heeft Schumacher op mij ook geen super indruk gemaakt. In de karts en Formule 4 in ieder geval niet...
Wellicht Ferrari Schumacher wil helpen omdat het de zoon van is?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 14 januari 2017 - 20:34:11
Tot nu toe heeft Schumacher op mij ook geen super indruk gemaakt. In de karts en Formule 4 in ieder geval niet...
Wellicht Ferrari Schumacher wil helpen omdat het de zoon van is?
Verliep het Schumacher Senior ook niet precies zo? Niet heel imponerend in de lage klasse, maar eenmaal in de F1 kwam zijn ware talent boven drijven?

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 14 januari 2017 - 21:39:47
Citaat van: gloudiesaurus op 14 januari 2017 - 20:34:11
Tot nu toe heeft Schumacher op mij ook geen super indruk gemaakt. In de karts en Formule 4 in ieder geval niet...
Wellicht Ferrari Schumacher wil helpen omdat het de zoon van is?
Verliep het Schumacher Senior ook niet precies zo? Niet heel imponerend in de lage klasse, maar eenmaal in de F1 kwam zijn ware talent boven drijven?
nee

Jozef

Ik volg geen formule 4 maar Mick heeft toch aardig wat races gewonnen daar?

Dat maakt hem geen toekomstig wereldkampioen maar het is toch duidelijk te vroeg om hem af te schrijven?

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 14 januari 2017 - 23:31:00
Citaat van: FolkertE op 14 januari 2017 - 21:39:47
Citaat van: gloudiesaurus op 14 januari 2017 - 20:34:11
Tot nu toe heeft Schumacher op mij ook geen super indruk gemaakt. In de karts en Formule 4 in ieder geval niet...
Wellicht Ferrari Schumacher wil helpen omdat het de zoon van is?
Verliep het Schumacher Senior ook niet precies zo? Niet heel imponerend in de lage klasse, maar eenmaal in de F1 kwam zijn ware talent boven drijven?
nee
Wel, toen Schumacher 17 was, had hij ook niet bijster veel gepresteerd. Wat kart titels, maar meer ook niet. Voordat hij in F1 terecht kwam, had hij ook niet heel veel titels innen gehaald. Karrt titels en sportcars titels, maar die laatste zijn voor de F1 niet zo heel belangrijk.

Matthijs

Volgens Wikipedia werd Schumacher tussen '88 en '90 tweede in Formule Ford, kampioen Formule König, kampioen Formule 3 en won Macau Formule 3. En dat met Häkkinen als concurrent. Best indrukwekkend toch?

Jozef

Ja maar in '90, toen hij de Duitse F3 won, was hij wel al 21. Folkerts eerste post ("MS was niet imponerend in lagere klassen") klopt dus niet, de tweede ("toen hij 17 was had hij ook nog niet veel gepresteerd") wel. Maar ik denk dat het toen normaal was als je op die leeftijd nog niks had gepresteerd. Nu ben je volgens sommigen al oud als je met 21 jaar in de F1 komt. :P

Wings

Mick Schumacher (Betch / Junior) heeft volgens mij geen enkele karttitel gewonnen.