Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Jozef

Plots doet iedereen alsof Haryanto even goed was als Wehrlein, ik begrijp niet waar dat vandaan komt. In de kwalificaties stond hij er soms voor, maar in de races is Haryanto telkens op de allerlaatste plaats gefinisht waar Wehrlein soms voor de Saubers uitkwam...

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 10 november 2016 - 21:49:08
McLaren - Honda
#14 Fernando Alonso
#47 Stoffel Vandoorne

In de kantlijn - Vandoorne gaat niet met nummer 47 racen volgend jaar.

Jehoentelaar

Oeps. Had het startnummer overgenomen van F1.com.

Jozef

Ja, hij reed met nummer 47 in Bahrein dus het is een logische redenering. Maar voor een invaller geldt niet dat de nummerkeuze gelijk vastligt voor je hele carrière. Vandoorne heeft een keer gezegd dat hij niet met dat nummer zal rijden volgend jaar, al mocht hij van McLaren nog niet onthullen wat het dan wel werd (dat zei hij als co-commentator bij La Deux een paar races terug).

Robbert65

Citaat van: Jozef op 16 november 2016 - 22:57:44
Plots doet iedereen alsof Haryanto even goed was als Wehrlein, ik begrijp niet waar dat vandaan komt. In de kwalificaties stond hij er soms voor, maar in de races is Haryanto telkens op de allerlaatste plaats gefinisht waar Wehrlein soms voor de Saubers uitkwam...

Ik zeg alleen maar: "niet heel veel" ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Pancake Shield

Citaat van: Jozef op 16 november 2016 - 22:57:44
Plots doet iedereen alsof Haryanto even goed was als Wehrlein, ik begrijp niet waar dat vandaan komt. In de kwalificaties stond hij er soms voor, maar in de races is Haryanto telkens op de allerlaatste plaats gefinisht waar Wehrlein soms voor de Saubers uitkwam...

Ik moet heel eerlijk zijn Wehrlein heeft mij wel teleurgesteld naar mate het jaar vorderde. En ja in het begin van het jaar deed hij het idd nog wel aardig, maar lijkt gewoon weggezakt te zijn. Haryanto kon hem steeds beter volgen en ook Ocon doet absoluut niet onder voor de Duitser.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Dat eerste is dus niet zo, Haryanto kon hem absoluut niet volgen. Maar Ocon is wel een probleem ja. Al heeft Wehrlein het meestal duidelijk beter gedaan dan Ocon. Die laatste heeft waarschijnlijk meer potentieel.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 17 november 2016 - 11:10:03
Dat eerste is dus niet zo, Haryanto kon hem absoluut niet volgen. Maar Ocon is wel een probleem ja. Al heeft Wehrlein het meestal duidelijk beter gedaan dan Ocon. Die laatste heeft waarschijnlijk meer potentieel.
Ik wou net zeggen, op basis van prestaties doet Wehrlein het beter dan zowel Haryanto als Ocon. Maar Ocon maakt blijkbaar wel meer indruk/progressie etc.

Jehoentelaar

Als je het debuut van Ocon neemt als startpunt van de vergelijking (wat vrij logisch is), heeft Ocon het mijns inziens beter gedaan dan Wehrlein. Ocon komt uit een volledig andere discipline (DTM) en is mid-season ingestapt, terwijl Wehrlein het seizoen van de meet af aan heeft meegemaakt, compleet met de winter. Om dan in ieder geval vrij dicht op Wehrlein te zitten qua prestaties is knap; Brazilië was ronduit indrukwekkend.

Jozef

Ocon had toch ook voldoende test-ervaring om te weten hoe je met een F1-wagen moet rijden. Bovendien had Wehrlein sinds 2013 geen single seater-klasse meer gereden (in 2013 waren dat ook maar 3 races F3 dus eigenlijk mag je al terug naar 2012) en heeft in al die jaren alleen een paar testritten bij Mercedes gekregen, nooit een vrije training zoals Ocon er tijdens dit seizoen wel gewoon een paar heeft gereden. Dus ik vind dat dat wel meevalt.

Maar eigenlijk is de discussie irrelevant geworden. Dat Mercedes en Force India de kaart van Ocon trekken betekent gewoon dat ze meer potentieel in hem zien en wij als buitenstaanders kunnen niet anders dan dat geloven. Alleen blijf ik het jammer vinden voor Wehrlein want volgens mij verdient die gewoon een plaats in de F1, en zijn situatie wordt nu wel heel penibel.


Jehoentelaar

Daarom geef ik nadrukkelijk aan dat ik de vergelijking maak vanaf het moment dat Ocon bij Manor instapte. Dan is de situatie wat betreft opgedane ervaring in de Formule 1 ineens heel anders dan hoe jij 'm schetst. Trek je de vergelijking nog een aantal jaren door, is het inderdaad meer in balans, maar ik denk dat hoe verder je teruggaat, hoe minder relevant het wordt voor de directe vergelijking tussen de twee heren.

Jehoentelaar

Alonso heeft in een videoboodschap aan Mark Webber (ter gelegenheid van zijn laatste race) duidelijk gehint op een toekomstige carrière in het WEC: "[You have had] a fantastic career and now all of your success with Porsche. You didn't wait for me there, because it would be nice, but I think you will be around, so I will ask you many things when I join your adventure."

Of dat gaat over 2018 of later is verder natuurlijk afwachten. Ikzelf sluit echter niet uit dat het, gezien eerdere uitspraken, na 2017 klaar is voor Alonso in de Formule 1.

Bron citaat: http://www.gpupdate.net/en/f1-news/347152/alonso-hints-at-wec-stint-after-formula-1/

Figge

Citaat van: Jehoentelaar op 21 november 2016 - 15:55:44
Alonso heeft in een videoboodschap aan Mark Webber (ter gelegenheid van zijn laatste race) duidelijk gehint op een toekomstige carrière in het WEC: "[You have had] a fantastic career and now all of your success with Porsche. You didn't wait for me there, because it would be nice, but I think you will be around, so I will ask you many things when I join your adventure."

Of dat gaat over 2018 of later is verder natuurlijk afwachten. Ikzelf sluit echter niet uit dat het, gezien eerdere uitspraken, na 2017 klaar is voor Alonso in de Formule 1.

Bron citaat: http://www.gpupdate.net/en/f1-news/347152/alonso-hints-at-wec-stint-after-formula-1/

Ik zie dit wel gebeuren. En Alonso moet zich ook afvragen, of de echte topteams nog wel met hem willen samenwerken. Ik denk het niet om eerlijk te zijn. En ik denk dat hij dat zelf inmiddels ook weet.

Robbert65

Citaat van: Figge op 21 november 2016 - 16:34:06
Citaat van: Jehoentelaar op 21 november 2016 - 15:55:44
Alonso heeft in een videoboodschap aan Mark Webber (ter gelegenheid van zijn laatste race) duidelijk gehint op een toekomstige carrière in het WEC: "[You have had] a fantastic career and now all of your success with Porsche. You didn't wait for me there, because it would be nice, but I think you will be around, so I will ask you many things when I join your adventure."

Of dat gaat over 2018 of later is verder natuurlijk afwachten. Ikzelf sluit echter niet uit dat het, gezien eerdere uitspraken, na 2017 klaar is voor Alonso in de Formule 1.

Bron citaat: http://www.gpupdate.net/en/f1-news/347152/alonso-hints-at-wec-stint-after-formula-1/

Ik zie dit wel gebeuren. En Alonso moet zich ook afvragen, of de echte topteams nog wel met hem willen samenwerken. Ik denk het niet om eerlijk te zijn. En ik denk dat hij dat zelf inmiddels ook weet.

Nou..... Alonso heeft tot twee keer toe verkeerd gegokt, met Ferrari en daarna met McLaren. Je kunt dan af en toe eens laten zien waarom je ook weer zo verschrikkelijk veel geld verdient, maar races winnen zit er dan natuurlijk niet in.

Geef onze Spaanse baard een goeie auto en hij staat weer bovenaan het lijstje. Natuurlijk. Ook in 2017.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

De gok van Alonso naar Ferrari pakte tot twee keer toe nét niet goed uit dus dat is ook maar net hoe je het wilt zien. Naar McLaren ging hij voor de uitdaging van het terugbrengen van het team naar de top, al bleek die uitdaging een paar tandjes groter dan vooraf voorzien. Maar meteen met McLaren om de prijzen strijden was nooit de reden waarom hij die kant op is gegaan.