Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: Pancake Shield op 26 oktober 2016 - 12:51:01
Als ik dit artikel dus goed begrijp gaat Sauber er ook vanuit dat zowel Nasr als Ericsson eventueel vertrekken en kijkt Ericsson naar mogelijkheden bij zowel Renault als Force India? Maar waren de geruchten juist niet dat de investeerders die Sauber gered hebben vanuit Zweden kwamen en achter Ericsson stonden. Wat gebeurt er met Sauber als hij inderdaad zou vertrekken naar een ander team?:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/126831/ericsson-eyes-vacant-force-india-seat

Ericsson naar Force India, sponsors naar Force India, einde verhaal Sauber?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 25 oktober 2016 - 18:45:50
Citaat van: Jehoentelaar op 25 oktober 2016 - 17:12:42
Het heeft drie keer ontzettend weinig gescheeld. Driemaal dat het kwartje net de verkeerde kant op is gevallen (en ik een week niet over Formule 1 wilden praten en denken, maar dat terzijde).

Vind het persoonlijk wel mooi om te zien hoe gecommitteerd hij is aan het project McLaren-Honda en hoe menselijk hij is over z'n huidige rol in het middenveld. Persoonlijk hoop ik dat er in het komende jaar (of wellicht erna) nog een x aantal podiumplekken wordt behaald, want dat is toch heel wat mooier dan blij zijn om de vijfde of zesde plek.

Dat succes van Honda komt wel weer, ben alleen bang dat Alonso daar de tijd niet meer voor hoeft. Honda maakt progressie maar het gat naar Ferrari, Mercedes, en Red Bull is enorm. Dat heb je niet ineens gedicht. Ik ben bang dat Alonso straks "te oud" is als Honda kan gaan winnen. Zonde eigenlijk wel, hij heeft pech gehad. Ik gun Alonso nog wel een overwinning met McLaren Honda.

Leeftijd is geen intrinsieke factor waarom iemand niet meer mee zou kunnen komen. Dat zijn dingen die ten gevolge staan van het ouder worden (reactiesnelheid en dat soort dingen), maar hoe dergelijke factoren zich ontwikkelen verschilt van persoon op persoon. Of Alonso het tempo over pakweg drie jaar kan bijhouden is daarom erg lastig in te schatten.

Ik vind niet dat Alonso pech heeft gehad. Hij heeft zelf meermaals aangegeven dat hij een andere uitdaging nodig had na twee bijna-titels met Ferrari, waar simpelweg niks meer in zat. Hij wist uitstekend dat McLaren-Honda een lange weg zou gaan afleggen om weer mee te doen om de knikkers. Helaas bleek die weg een stuk langer dan iedereen had gedacht. Ik kan mij de discussies over het zogenaamde voordeel van Honda met een jaar later instappen nog herinneren; afgezet tegen de kennis die we nu hebben een collectief verkeerde inschatting die weinigen hadden zien aankomen.

Dat McLaren-Honda uiteindelijk succesvol gaat worden ben ik heilig van overtuigd. De stappen die zijn gezet in de afgelopen jaren zijn, als we kijken waar ze vandaan zijn gekomen, gigantisch geweest.

Jehoentelaar

#572
Citaat van: Pancake Shield op 26 oktober 2016 - 12:51:01
Als ik dit artikel dus goed begrijp gaat Sauber er ook vanuit dat zowel Nasr als Ericsson eventueel vertrekken en kijkt Ericsson naar mogelijkheden bij zowel Renault als Force India? Maar waren de geruchten juist niet dat de investeerders die Sauber gered hebben vanuit Zweden kwamen en achter Ericsson stonden. Wat gebeurt er met Sauber als hij inderdaad zou vertrekken naar een ander team?:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/126831/ericsson-eyes-vacant-force-india-seat

Crisis, ik vraag mij nu serieus af waar Sauber dan z'n centen vandaan moet halen.

Overigens is het leuk als de OP een update krijgt. :)

Tuesday

alsof Ericsson zelf daar ff de boel in de war kan schoppen. Het zullen gewoon zijn geldschieters zijn die bepalen waar hij naartoe gaat. Ik denk dat hij enkel een beetje druk op de ketel wil zetten omdat hij nog geen contract heeft voor 2017 en het nu nog enigzins een rijdersmarkt is met diverse stoeltjes open. Voor Sauber iig niks om zich zorgen over te maken.

Jozef

Ten eerste is de link tussen Ericsson en de investeerders van Sauber nooit bevestigd, noch met feiten aangetoond.
Ten tweede zijn het investeerders, geen sponsors. Die gaan niet ineens hun investering terugeisen omdat een coureur naar een ander team vertrekt.

Nu gaan vrezen voor het einde van Sauber vanwege wat geruchten over Ericsson is dus wel heel erg van stapel lopen.

Ik denk dat Ericsson en Nasr allebei bij Sauber blijven eerlijk gezegd. Wie zou ze anders willen?

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 26 oktober 2016 - 17:38:41
Ten eerste is de link tussen Ericsson en de investeerders van Sauber nooit bevestigd, noch met feiten aangetoond.
Ten tweede zijn het investeerders, geen sponsors. Die gaan niet ineens hun investering terugeisen omdat een coureur naar een ander team vertrekt.

Nu gaan vrezen voor het einde van Sauber vanwege wat geruchten over Ericsson is dus wel heel erg van stapel lopen.

Ik denk dat Ericsson en Nasr allebei bij Sauber blijven eerlijk gezegd. Wie zou ze anders willen?

Nou lees hier boven, Force India wil Nasr misschien wel. Force India zwemt nu ook niet echt in geld  ;)
Ecclestone heeft Force India diverse keren geholpen, als Ecclestone een Braziliaan in de Formule 1 wil houden kan hij dit zomaar aan Force India vragen. Bron: Joe Saward

Daarnaast lijkt het er toch wel sterk op dat Sauber is gered door de investeerders achter Ericsson. Het zijn ieder geval investeerders uit Zweden en volgens de geruchten de mannen achter Ericsson. Wat ik me kan indenken, ik weet niet of het zo is, is dat ze wellicht een beter stoeltje willen voor Ericsson? Bijv. bij Force India. Als Sauber zijnde zou ik me dan toch wel zorgen maken, iedereen weet wat een contract betekent in de Formule 1...

Een investering zullen ze niet terugeisen denk ik, maar als ze stoppen met investeren kan het met Sauber snel afgelopen zijn.

Maar, om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat Ericsson uiteindelijk bij Sauber blijft...  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2016 - 16:02:37
Citaat van: Pancake Shield op 26 oktober 2016 - 12:51:01
Als ik dit artikel dus goed begrijp gaat Sauber er ook vanuit dat zowel Nasr als Ericsson eventueel vertrekken en kijkt Ericsson naar mogelijkheden bij zowel Renault als Force India? Maar waren de geruchten juist niet dat de investeerders die Sauber gered hebben vanuit Zweden kwamen en achter Ericsson stonden. Wat gebeurt er met Sauber als hij inderdaad zou vertrekken naar een ander team?:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/126831/ericsson-eyes-vacant-force-india-seat

Crisis, ik vraag mij nu serieus af waar Sauber dan z'n centen vandaan moet halen.

Overigens is het leuk als de OP een update krijgt. :)
Simpel, Monisha belt Van de Garde en Sutil weer even en vraagt of ze weer een contract voor 18 miljoen willen tekenen.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2016 - 16:01:25
Citaat van: gloudiesaurus op 25 oktober 2016 - 18:45:50
Citaat van: Jehoentelaar op 25 oktober 2016 - 17:12:42
Het heeft drie keer ontzettend weinig gescheeld. Driemaal dat het kwartje net de verkeerde kant op is gevallen (en ik een week niet over Formule 1 wilden praten en denken, maar dat terzijde).

Vind het persoonlijk wel mooi om te zien hoe gecommitteerd hij is aan het project McLaren-Honda en hoe menselijk hij is over z'n huidige rol in het middenveld. Persoonlijk hoop ik dat er in het komende jaar (of wellicht erna) nog een x aantal podiumplekken wordt behaald, want dat is toch heel wat mooier dan blij zijn om de vijfde of zesde plek.

Dat succes van Honda komt wel weer, ben alleen bang dat Alonso daar de tijd niet meer voor hoeft. Honda maakt progressie maar het gat naar Ferrari, Mercedes, en Red Bull is enorm. Dat heb je niet ineens gedicht. Ik ben bang dat Alonso straks "te oud" is als Honda kan gaan winnen. Zonde eigenlijk wel, hij heeft pech gehad. Ik gun Alonso nog wel een overwinning met McLaren Honda.

Leeftijd is geen intrinsieke factor waarom iemand niet meer mee zou kunnen komen. Dat zijn dingen die ten gevolge staan van het ouder worden (reactiesnelheid en dat soort dingen), maar hoe dergelijke factoren zich ontwikkelen verschilt van persoon op persoon. Of Alonso het tempo over pakweg drie jaar kan bijhouden is daarom erg lastig in te schatten.

Ik vind niet dat Alonso pech heeft gehad. Hij heeft zelf meermaals aangegeven dat hij een andere uitdaging nodig had na twee bijna-titels met Ferrari, waar simpelweg niks meer in zat. Hij wist uitstekend dat McLaren-Honda een lange weg zou gaan afleggen om weer mee te doen om de knikkers. Helaas bleek die weg een stuk langer dan iedereen had gedacht. Ik kan mij de discussies over het zogenaamde voordeel van Honda met een jaar later instappen nog herinneren; afgezet tegen de kennis die we nu hebben een collectief verkeerde inschatting die weinigen hadden zien aankomen.

Dat McLaren-Honda uiteindelijk succesvol gaat worden ben ik heilig van overtuigd. De stappen die zijn gezet in de afgelopen jaren zijn, als we kijken waar ze vandaan zijn gekomen, gigantisch geweest.

Klopt, Raikkonen is nu 36 jaar en is nog weinig aan snelheid verloren  ;)
Ben wel benieuwd of Alonso het nog leuk vindt. Als ik tussen de regels door lees vind hij het nu niet zo leuk en hoopt hij volgend jaar op verbetering. Ik hoop voor hem dat het dan volgend jaar ook echt leuker is. Want als iemand zijn motivatie verliest kan het snel klaar zijn met de carrière.

Achteraf ook wel naïef van Honda om zo te denken. Renault had als winnende constructeurs met Red Bull al enorm veel problemen met die nieuwe Turbo-motor. De eerste test liepen voor geen meter. Dan was wel te verwachten dat men als nieuwe constructeur het ook moeilijk zou krijgen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: FolkertE op 26 oktober 2016 - 17:54:35
Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2016 - 16:02:37
Citaat van: Pancake Shield op 26 oktober 2016 - 12:51:01
Als ik dit artikel dus goed begrijp gaat Sauber er ook vanuit dat zowel Nasr als Ericsson eventueel vertrekken en kijkt Ericsson naar mogelijkheden bij zowel Renault als Force India? Maar waren de geruchten juist niet dat de investeerders die Sauber gered hebben vanuit Zweden kwamen en achter Ericsson stonden. Wat gebeurt er met Sauber als hij inderdaad zou vertrekken naar een ander team?:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/126831/ericsson-eyes-vacant-force-india-seat

Crisis, ik vraag mij nu serieus af waar Sauber dan z'n centen vandaan moet halen.

Overigens is het leuk als de OP een update krijgt. :)
Simpel, Monisha belt Van de Garde en Sutil weer even en vraagt of ze weer een contract voor 18 miljoen willen tekenen.

Van der Garde en Sutil zullen daar vast intrappen  ;D ;D ;D

Ik denk dat Monisha bij de naam Van der Garde sowieso al rode vlekken in haar nek krijgt  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: FolkertE op 26 oktober 2016 - 17:54:35
Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2016 - 16:02:37
Citaat van: Pancake Shield op 26 oktober 2016 - 12:51:01
Als ik dit artikel dus goed begrijp gaat Sauber er ook vanuit dat zowel Nasr als Ericsson eventueel vertrekken en kijkt Ericsson naar mogelijkheden bij zowel Renault als Force India? Maar waren de geruchten juist niet dat de investeerders die Sauber gered hebben vanuit Zweden kwamen en achter Ericsson stonden. Wat gebeurt er met Sauber als hij inderdaad zou vertrekken naar een ander team?:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/126831/ericsson-eyes-vacant-force-india-seat

Crisis, ik vraag mij nu serieus af waar Sauber dan z'n centen vandaan moet halen.

Overigens is het leuk als de OP een update krijgt. :)
Simpel, Monisha belt Van de Garde en Sutil weer even en vraagt of ze weer een contract voor 18 miljoen willen tekenen.

Achttien miljoen is van z'n lang zal ze leven niet een bedrag dat in de buurt komt als hetgene dat Nasr en Ericsson vermoedelijk op tafel leggen.

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2016 - 17:58:03
Citaat van: FolkertE op 26 oktober 2016 - 17:54:35
Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2016 - 16:02:37
Citaat van: Pancake Shield op 26 oktober 2016 - 12:51:01
Als ik dit artikel dus goed begrijp gaat Sauber er ook vanuit dat zowel Nasr als Ericsson eventueel vertrekken en kijkt Ericsson naar mogelijkheden bij zowel Renault als Force India? Maar waren de geruchten juist niet dat de investeerders die Sauber gered hebben vanuit Zweden kwamen en achter Ericsson stonden. Wat gebeurt er met Sauber als hij inderdaad zou vertrekken naar een ander team?:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/126831/ericsson-eyes-vacant-force-india-seat

Crisis, ik vraag mij nu serieus af waar Sauber dan z'n centen vandaan moet halen.

Overigens is het leuk als de OP een update krijgt. :)
Simpel, Monisha belt Van de Garde en Sutil weer even en vraagt of ze weer een contract voor 18 miljoen willen tekenen.

Achttien miljoen is van z'n lang zal ze leven niet een bedrag dat in de buurt komt als hetgene dat Nasr en Ericsson vermoedelijk op tafel leggen.
Nee, dat niet, maar Monisha kennende krijgen Nasr en Ericsson zo'n zelfde contract en aan het eind van het verhaal worden VDG en Sutil toch ontbonden uit hun contract ;).

Jehoentelaar

Haha, dat valt niet uit te sluiten nee.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Nou is 'ie Nasr bij vlagen aardig de baas maar dat zegt net zoveel als dat 'ie mij de baas is. Ietwat gechargeerd natuurlijk.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel