Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Pancake Shield op 22 oktober 2016 - 20:17:09
Citaat van: FolkertE op 22 oktober 2016 - 19:08:43
Ik dacht dat Bottas ook al rond was dit weekend. Maar kan me vergissen.

Bottas heeft gezegd dat hij kansen ziet bij Williams in 2017, maar niks is officieel bevestigd. Maar ik ga er vanuit dat hij wel  zal blijven.
Klopt, had me vergist inderdaad. Zie hem ook niet snel vertrekken. Enige andere team waar hij naar toe zou moeten gaan is Renault.

Pancake Shield

Dat zou overigens wel een sensatie zijn natuurlijk als Renault het voor elkaar krijgt om zowel Hulkenberg als Bottas voor volgend jaar te strikken. Nogmaals daar ga ik niet vanuit, ook budgetwijs gezien. Maar stel je dat toch eens voor.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Sensatie en Bottas in één zin. Onbegrijpelijk dat Williams Bottas verlengt. Verder hoop ik dat Renault kiest voor Sainz na volgend jaar. Bij Red Bull gaat geen stoel vrijkomen (tenzij Ricciardo naar Renault verkast??) en Renault biedt perspectief voor het langere termijn.

FolkertE

Citaat van: Wings op 23 oktober 2016 - 11:45:03
Sensatie en Bottas in één zin. Onbegrijpelijk dat Williams Bottas verlengt. Verder hoop ik dat Renault kiest voor Sainz na volgend jaar. Bij Red Bull gaat geen stoel vrijkomen (tenzij Ricciardo naar Renault verkast??) en Renault biedt perspectief voor het langere termijn.
Bottas is niet de meest spraakmakende coureur, maar slecht is hij ook zeker niet. Is wel een coureur die nog meer kan (moet) groeien, maar verdiend nog wel een kans in een echt goed team.

Wings

Ik zeg ook niet dat hij slecht is alleen vind ik de zoveelste herhaling van AstroTV interessanter dan Bottas zijn plek zien verdedigen. In zijn rijstijl zit gewoon geen vuur. Ik vraag mij ook af of hij het uiterste uit dat team perst. Doe dan maar een Pérez die het team tot op het bot triggert en zienderogen keihard knokt voor posities. Dus mee eens dat Bottas niet slechts is maar als hij morgen de Formule 1 verlaat zal ik niet rouwen.

Robbert65

ik snap wel wat Wings bedoelt. Het is de afgelopen jaren bij Williams een saaie boel geweest. Maar AstroTV? Really?! ??? ??? ???

Bij Williams reden vroeger toch ook kerels van stavast, ik noem een controversiele Villeneuve, Jacques, een drammer als Hill, Damon. Die reden echt niet zo van komt u maar want u bent sneller als die jochies die de afgelopen twee jaar tientallen punten hebben laten liggen voor hun baas, Frank Williams.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Ik vind Bottas ook geen killer. Zeker, een goede coureur maar in races/gevechten vind ik hem geen vechter die zoals Max tot het bot verdedigt als het moet. Vaak laat hij het maar gaan i.p.v. er vol voor te gaan. Ik heb dus niet de overtuiging dat hij het maximale eruit weet te halen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Bottas heeft af en toe toch wel een goeie verdediging in huis vind ik hoor.

Maar een topper is het niet, nee. Net als Hülkenberg dus. Een prima duo zou het zijn. ;D Denk dat een team er misschien wel bij in slaap zou vallen, dus zo slim is het misschien niet.

Robbert65

Citaat van: Jozef op 23 oktober 2016 - 18:04:46
Bottas heeft af en toe toch wel een goeie verdediging in huis vind ik hoor.

Maar een topper is het niet, nee. Net als Hülkenberg dus. Een prima duo zou het zijn. ;D Denk dat een team er misschien wel bij in slaap zou vallen, dus zo slim is het misschien niet.

Eens!

Wat ik me dan ook al jaren afvraag:
Waarom halen / haalden teams rijders waarvan iedere gewone fan zelfs al weet dat het geen topper is? Denk aan Irvine, Trully, Fisicella,Massa, en nu Bottas, Magnussen, Grosjean, Gutièrrez? Waarom dan niet een jonge, getalenteerde nieuwkomer die wat sponsoring meebrengt of juist een bewezen talent dat de engineers kan helpen sneller tot een beter resultaat te komen? Waarom kiezen zoveel teams voor rijders waarvan iedereen weet: die slaat nog geen deuk in een pakkie boter?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Omdat dat laatste niet klopt. Iedereen weet ondertussen dat Hülkenberg geen echte topper is, maar tussen "topper" en "geen deuk in een pakje boter" zit een hele gradatie aan verschillende niveaus. Zowel Hülkenberg als Bottas vallen in een categorie van aardige subtopper. Als je ze de beste auto geeft, worden ze misschien bijna wereldkampioen (Irvine, Massa). Er is beter te vinden, maar je doet er weinig verkeerd mee.

Voor een team in de middenmoot is consistentie belangrijk. Voor die teams maakt het nog wel uit of ze 6de of 8ste worden bij de constructeurs, en dan hebben we het nog niet over het verschil tussen 10de en 11de. Dan heb je iemand nodig die er altijd staat om de punten binnen te harken, niet iemand die één uitstekende race afwisselt met drie slechte.

Bovendien, je oppert ook voor "een bewezen talent dat de engineers kan helpen". Bottas en Hülkenberg vallen gewoon in die categorie, ze hebben allebei al de nodige jaren ervaring ondertussen.

Om die redenen is Hülkenberg een prima keuze voor Renault. Ben het er wel mee eens dat ze er een jongere coureur naast moeten zetten. We weten dat ze eigenlijk Sainz wilden maar niet konden krijgen. Maar Ocon is zeker nog een kanshebber.

Wings

Citaat van: Arthur op 23 oktober 2016 - 17:41:49
Ik vind Bottas ook geen killer. Zeker, een goede coureur maar in races/gevechten vind ik hem geen vechter die zoals Max tot het bot verdedigt als het moet. Vaak laat hij het maar gaan i.p.v. er vol voor te gaan. Ik heb dus niet de overtuiging dat hij het maximale eruit weet te halen.

Dat laatste vooral. Verder kan ik Bottas zeer zelden betrappen op een toffe actie waarvan ik denk 'nou nou...die kan wel trappen zeg''. En laten we ook eerlijk zijn, Bottas overtuigt nauwelijks naast een uitgebluste -net niet rijder als- Massa die in zijn nadagen zit en bezig is met zijn laatste meters. Een beetje talent met potentieel voor de toekomst zou met Massa hebben afgerekend, vind ik. En dat heeft hij te min gedaan. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat Williams Bottas verlengt en ik zou uitkijken voor een Pérez, Wehlein, Ocon of een Sainz, als ik Williams was. En als zij niet willen, dan proberen met een Grosjean of Hülkenberg.

Robbert65

Citaat van: Jozef op 23 oktober 2016 - 18:53:44
Omdat dat laatste niet klopt. Iedereen weet ondertussen dat Hülkenberg geen echte topper is, maar tussen "topper" en "geen deuk in een pakje boter" zit een hele gradatie aan verschillende niveaus. Zowel Hülkenberg als Bottas vallen in een categorie van aardige subtopper. Als je ze de beste auto geeft, worden ze misschien bijna wereldkampioen (Irvine, Massa). Er is beter te vinden, maar je doet er weinig verkeerd mee.

Voor een team in de middenmoot is consistentie belangrijk. Voor die teams maakt het nog wel uit of ze 6de of 8ste worden bij de constructeurs, en dan hebben we het nog niet over het verschil tussen 10de en 11de. Dan heb je iemand nodig die er altijd staat om de punten binnen te harken, niet iemand die één uitstekende race afwisselt met drie slechte.

Bovendien, je oppert ook voor "een bewezen talent dat de engineers kan helpen". Bottas en Hülkenberg vallen gewoon in die categorie, ze hebben allebei al de nodige jaren ervaring ondertussen.

Om die redenen is Hülkenberg een prima keuze voor Renault. Ben het er wel mee eens dat ze er een jongere coureur naast moeten zetten. We weten dat ze eigenlijk Sainz wilden maar niet konden krijgen. Maar Ocon is zeker nog een kanshebber.

Hülkenberg is geen buitencategorie maar voor mij zeker een toprijder, kanshebber voor WK als hij in een goeie auto zit. Een van de betere van de huidige generatie. Dat geldt overigens wat mij betreft ook voor Perèz. Bottas is voor mij echt een klas lager hoor...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Elke rijder die nu rijdt is kanshebber voor het wk, als hij maar in de Merc zit. ;)

Jozef

Citaat van: Wings op 23 oktober 2016 - 19:04:47
En laten we ook eerlijk zijn, Bottas overtuigt nauwelijks naast een uitgebluste -net niet rijder als- Massa die in zijn nadagen zit en bezig is met zijn laatste meters. Een beetje talent met potentieel voor de toekomst zou met Massa hebben afgerekend, vind ik. En dat heeft hij te min gedaan.

Nou...

9-5 in podiumplaatsen
403-298 in punten
38-17 in de kwalificatie

Misschien valt het niet op omdat ze het laatste anderhalf seizoen niet veel in beeld komen. Maar het verschil is wel erg duidelijk. Ik denk eigenlijk niet dat er op dit moment een team is waar het verschil tussen de twee coureurs zo groot is als bij Williams!

Tuesday

Citaat van: Jozef op 23 oktober 2016 - 19:20:49
Citaat van: Wings op 23 oktober 2016 - 19:04:47
En laten we ook eerlijk zijn, Bottas overtuigt nauwelijks naast een uitgebluste -net niet rijder als- Massa die in zijn nadagen zit en bezig is met zijn laatste meters. Een beetje talent met potentieel voor de toekomst zou met Massa hebben afgerekend, vind ik. En dat heeft hij te min gedaan.

Nou...

9-5 in podiumplaatsen
403-298 in punten
38-17 in de kwalificatie

Misschien valt het niet op omdat ze het laatste anderhalf seizoen niet veel in beeld komen. Maar het verschil is wel erg duidelijk. Ik denk eigenlijk niet dat er op dit moment een team is waar het verschil tussen de twee coureurs zo groot is als bij Williams!
in 2014 was Bottas duidelijk de betere en maakte hij ook indruk. Sindsdien is het allemaal wat flets en is ook het verschil met Massa minder geworden. Als je kijkt naar de wedstrijden dit jaar, dan is Massa toch ook heel vaak voor Bottas gefinisht.