Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Jozef

Feest!

Massa onsterfelijk? Hahahaha.

Robbert65

op een dag als vandaag houden we het netjes. hij heeft gehuild!

Morgen over tot de orde van de dag ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 september 2016 - 14:23:30
Feest!

Massa onsterfelijk? Hahahaha.
zullen we het dan maar ergens tussen deze beide uitersten inhouden?

Jozef

Daar kan ik mee leven.

"Feest" omdat hij ook wel 2-3 jaar eerder had mogen stoppen en er nu eindelijk een plekje vrijkomt voor een jongere coureur. Niet omdat ik vind dat hij nooit aan een stuur kon draaien. Maar ik vond hem ook duidelijk geen kampioenenmateriaal. Ik weet dat hij die titel net zo goed had kunnen pakken, maar dan was hij in mijn ogen wel de zwakste wereldkampioen geweest in de laatste 30 jaar of zo (ik zet hem dus minder hoog dan mannen als Räikkönen, Button, D.Hill, Villeneuve).

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 september 2016 - 15:42:34
Daar kan ik mee leven.

"Feest" omdat hij ook wel 2-3 jaar eerder had mogen stoppen en er nu eindelijk een plekje vrijkomt voor een jongere coureur. Niet omdat ik vind dat hij nooit aan een stuur kon draaien. Maar ik vond hem ook duidelijk geen kampioenenmateriaal. Ik weet dat hij die titel net zo goed had kunnen pakken, maar dan was hij in mijn ogen wel de zwakste wereldkampioen geweest in de laatste 30 jaar of zo (ik zet hem dus minder hoog dan mannen als Räikkönen, Button, D.Hill, Villeneuve).
hij heeft maar heel kort op topniveau gereden en we weten niet hoe het hem zonder dat ongeluk was vergaan. Puur voor de beeldvorming had ie achteraf beter niet kunnen terug komen na zn ongeluk, dan was ie toch ietwat anders de geschiedenisboeken ingegaan. Maar goed, er waren natuurlijk ook genoeg redenen om wel door te gaan, dus wat dat betreft vokomen logisch dat ie nog zolang is blijven hangen.

Jozef

Tja, dat ongeluk. Lastig te zeggen. In de eerste twee races van zijn comeback eindige hij gewoon op het podium. Hoeveel impact kan die crash dan echt gehad hebben en in hoeverre is het gewoon een excuus van zijn fans?

Hij kon niet in de buurt komen van Alonso. Dat is niet erg, Räikkönen kon bij zijn comeback ook duidelijk niet van winnen van Alonso als teamgenoot. Ik plaats Massa dan ook niet ver onder Räikkönen. Dat wil zeggen dat je een prima coureur bent geweest, maar "illuster" en "onsterfelijk"... not even close.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 september 2016 - 16:57:56
Tja, dat ongeluk. Lastig te zeggen. In de eerste twee races van zijn comeback eindige hij gewoon op het podium. Hoeveel impact kan die crash dan echt gehad hebben en in hoeverre is het gewoon een excuus van zijn fans?

Hij kon niet in de buurt komen van Alonso. Dat is niet erg, Räikkönen kon bij zijn comeback ook duidelijk niet van winnen van Alonso als teamgenoot. Ik plaats Massa dan ook niet ver onder Räikkönen. Dat wil zeggen dat je een prima coureur bent geweest, maar "illuster" en "onsterfelijk"... not even close.
De Raikkonen van 2014 was ook duidelijk niet de Raikkonen van weleer, net als Massa dat na zn ongeluk in mijn ogen niet was. Ik wil het verder niet teveel ophangen aan andere coureurs, maar ik vond de Massa van voor 2009 echt wel een topcoureur. Alleen was het te kort om hem uiteindelijk echt die status te geven. Natuurlijk kon Massa na zn ongeluk nog steeds een potje sturen, maar ook al ben je maar een paar tiende van een procent minder in welk facet dan ook, dan ga je dat gewoon merken. Ik kan me niet voorstellen dat als je er met een hoofdblessure een half jaar uit bent, dat dat helemaal zonder gevolgen is als je kijkt naar topsport. Voor zn ongeluk zie ik een (sub)topper, na zn ongeluk een middenmoter die soms subtop was. Maar goed, iedereen zal er zn eigen ideeën over hebben, als ik Massa moet beoordelen doe ik dat t/m 2009.
En nee, het is niet alleen een excuus van zn fans, ik ben nl geen Massa fan en denk er net als vele andere niet Massa fans zo over. En er zijn ook veel Massa fans die juist bestrijden dat het ongeluk invloed heeft gehad.

Jehoentelaar

Het was bij vlagen vermakelijk en hij heeft in 2008 een grote kans net gemist, maar dat was het wel. Voordat 'ie te oud werd en wat ging zeuren heb ik Massa altijd wel kunnen waarderen. Nu hopen dat z'n zoon een beetje talent heeft voor over een jaar of twintig.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 01 september 2016 - 17:47:48De Raikkonen van 2014 was ook duidelijk niet de Raikkonen van weleer, net als Massa dat na zn ongeluk in mijn ogen niet was. Ik wil het verder niet teveel ophangen aan andere coureurs, maar ik vond de Massa van voor 2009 echt wel een topcoureur. Alleen was het te kort om hem uiteindelijk echt die status te geven. Natuurlijk kon Massa na zn ongeluk nog steeds een potje sturen, maar ook al ben je maar een paar tiende van een procent minder in welk facet dan ook, dan ga je dat gewoon merken. Ik kan me niet voorstellen dat als je er met een hoofdblessure een half jaar uit bent, dat dat helemaal zonder gevolgen is als je kijkt naar topsport. Voor zn ongeluk zie ik een (sub)topper, na zn ongeluk een middenmoter die soms subtop was. Maar goed, iedereen zal er zn eigen ideeën over hebben, als ik Massa moet beoordelen doe ik dat t/m 2009.
En nee, het is niet alleen een excuus van zn fans, ik ben nl geen Massa fan en denk er net als vele andere niet Massa fans zo over. En er zijn ook veel Massa fans die juist bestrijden dat het ongeluk invloed heeft gehad.

Ik ben het met je eens dat Räikkönen toen niet meer top was, en geloof ook dat dat ook voor Massa zo was. Maar als ik naar de beste jaren kijk van Räikkönen, dan zijn dat voor mij 2003 en vooral 2005. Toen liet Kimi dingen zien die Massa m.i. nooit heeft laten zien. Voor mij is Kimi een echte verdiende wereldkampioen, meer op basis van 2005 dan op basis van 2007. Massa in 2008 was in mijn herinnering toch vooral proberen te winnen vanop pole met de snelste auto, en als Ferrari in een weekend niet de snelste was, jammer dan.

Hij heeft echt veel uit zijn carrière gehaald, hij mag heel trots zijn, en hij was zeker beter dan twee derde van de andere coureurs die in zijn tijd op de grid hebben gestaan. Maar hij hoort niet bij de beste 10% van zijn generatie en anno 2016 ben ik toch verheugd met het nieuws dat hij ermee stopt.

Fietser

Ik vond Massa 'best goed' en bovenal een grappig mannetje met een markante stijl van insturen. Ga dat driftig bewegende koppie dan ook missen.
Maar heb ook een beetje te doen met vader en broer, de vaste gezichten in Massa's pits. Al die snoepreisjes en VIP-behandelingen gaan aan ze voorbij. Hoe komen ze vanaf 2017 hun weekeinden door? Voor de buis, met een drankje in het zwembad? Wat een armoe.

Leroy

ik denk dat je massa en fam nog vaak in de pits als gast zal zien hoor ...

Fietser

Citaat van: Leroy op 02 september 2016 - 11:53:19
ik denk dat je massa en fam nog vaak in de pits als gast zal zien hoor ...
Felipe af en toe vast nog wel, maar zijn familie?

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

TheDoc

Ik ben vooral benieuwd welke verschuivingen het vertrek van Massa gaan teweeg brengen. Dan kijk ik vooral naar Button, Perez, Vandoorne en Ocon. Er zijn opeens wel wat denkbare scenario's beschikbaar bij McLaren, Williams, Force India, Renault en Manor.

Jozef

Ik zie twee stoelendansjes:

Massa exit
-> Button naar Williams
-> Vandoorne bij McLaren

Palmer exit
-> Pérez naar Renault
-> Wehrlein naar Force India
-> paydriver X naar Manor

Ocon blijft dan nog een jaar bij Manor maar gaat in 2018 als Fransman naar Renault, waar Magnussen zal opstappen nadat hij duidelijk door Pérez verslagen is.

Tot zover de berichten van mijn kristallen bol. ;D