Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Jozef

Inderdaad. :)

Naar mijn mening was Monaco dit jaar een uitzonderlijke prestatie met dank aan Alonso. Maar voor de rest heeft hij in anderhalf seizoen nog niet getoond enige meerwaarde te bieden ten opzichte van Button. Dus als Button in het rijtje staat van rijders die stilaan mogen opkrassen, dan hoort Alonso er ook in.

Het is verder prima als anderen daar een andere mening over hebben. ;)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 21 juli 2016 - 18:14:44
Inderdaad. :)

Naar mijn mening was Monaco dit jaar een uitzonderlijke prestatie met dank aan Alonso. Maar voor de rest heeft hij in anderhalf seizoen nog niet getoond enige meerwaarde te bieden ten opzichte van Button. Dus als Button in het rijtje staat van rijders die stilaan mogen opkrassen, dan hoort Alonso er ook in.

Het is verder prima als anderen daar een andere mening over hebben. ;)
dat is het nadeel van het rijden met 2 oude knarren. Ze doen niet veel voor elkaar onder, maar we hebben niet echt een idee van hoe dichtbij ze nog bij hun absolute topniveau zitten. Ik heb het idee dat het topniveau van Alonso hoger zou moeten liggen, dus ik denk dat er bij hem relatief gezien wat meer sleet (of wat het ook is) op zit. Button heeft het nooit echt van zn absolute snelheid moeten hebben en voor hem is het ook een stuk normaler om niet voor het kampioenschap mee te doen. Ik denk dat iemand als Button daarom nog prima tot achterin de 30 mee kan in de middenmoot/subtop, maar dat Alonso daar meer moeite mee gaat hebben (vooral mentaal). Maar goed, als McLaren volgend jaar wel een topauto heeft dan zou ik alles op Alonso zetten en Button wellicht vervangen.

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 21 juli 2016 - 18:46:45
Citaat van: Jozef op 21 juli 2016 - 18:14:44
Inderdaad. :)

Naar mijn mening was Monaco dit jaar een uitzonderlijke prestatie met dank aan Alonso. Maar voor de rest heeft hij in anderhalf seizoen nog niet getoond enige meerwaarde te bieden ten opzichte van Button. Dus als Button in het rijtje staat van rijders die stilaan mogen opkrassen, dan hoort Alonso er ook in.

Het is verder prima als anderen daar een andere mening over hebben. ;)
dat is het nadeel van het rijden met 2 oude knarren. Ze doen niet veel voor elkaar onder, maar we hebben niet echt een idee van hoe dichtbij ze nog bij hun absolute topniveau zitten. Ik heb het idee dat het topniveau van Alonso hoger zou moeten liggen, dus ik denk dat er bij hem relatief gezien wat meer sleet (of wat het ook is) op zit. Button heeft het nooit echt van zn absolute snelheid moeten hebben en voor hem is het ook een stuk normaler om niet voor het kampioenschap mee te doen. Ik denk dat iemand als Button daarom nog prima tot achterin de 30 mee kan in de middenmoot/subtop, maar dat Alonso daar meer moeite mee gaat hebben (vooral mentaal). Maar goed, als McLaren volgend jaar wel een topauto heeft dan zou ik alles op Alonso zetten en Button wellicht vervangen.
:D
Button moet het niet van z'n snelheid hebben?
Die gast heeft 15 GP's gewonnen, is wereldkampioen Karts geweest op z'n negende, etc. etc.
Was Wereldkampioen F1.
49 keer podium in de Formule 1, 1200plus punten in F1.

Wat moet je in hemelsnaam doen om jezelf snel te mogen noemen dan :D

Maar de afgelopen tijd is Alonso weer ongekend goed, hij tovert met dat hondenhok, vind ik gaaf om te zien. En ik denk, dat Button met zijn hoofd bij andere uitdagingen zit, bij een vliegmaatschappijtje, bij een rol in Top Gear of iets dergelijks en dat soort dingen...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 21 juli 2016 - 19:02:38
Citaat van: Tuesday op 21 juli 2016 - 18:46:45
Citaat van: Jozef op 21 juli 2016 - 18:14:44
Inderdaad. :)

Naar mijn mening was Monaco dit jaar een uitzonderlijke prestatie met dank aan Alonso. Maar voor de rest heeft hij in anderhalf seizoen nog niet getoond enige meerwaarde te bieden ten opzichte van Button. Dus als Button in het rijtje staat van rijders die stilaan mogen opkrassen, dan hoort Alonso er ook in.

Het is verder prima als anderen daar een andere mening over hebben. ;)
dat is het nadeel van het rijden met 2 oude knarren. Ze doen niet veel voor elkaar onder, maar we hebben niet echt een idee van hoe dichtbij ze nog bij hun absolute topniveau zitten. Ik heb het idee dat het topniveau van Alonso hoger zou moeten liggen, dus ik denk dat er bij hem relatief gezien wat meer sleet (of wat het ook is) op zit. Button heeft het nooit echt van zn absolute snelheid moeten hebben en voor hem is het ook een stuk normaler om niet voor het kampioenschap mee te doen. Ik denk dat iemand als Button daarom nog prima tot achterin de 30 mee kan in de middenmoot/subtop, maar dat Alonso daar meer moeite mee gaat hebben (vooral mentaal). Maar goed, als McLaren volgend jaar wel een topauto heeft dan zou ik alles op Alonso zetten en Button wellicht vervangen.
:D
Button moet het niet van z'n snelheid hebben?
Die gast heeft 15 GP's gewonnen, is wereldkampioen Karts geweest op z'n negende, etc. etc.
Was Wereldkampioen F1.
49 keer podium in de Formule 1, 1200plus punten in F1.

Wat moet je in hemelsnaam doen om jezelf snel te mogen noemen dan :D

Maar de afgelopen tijd is Alonso weer ongekend goed, hij tovert met dat hondenhok, vind ik gaaf om te zien. En ik denk, dat Button met zijn hoofd bij andere uitdagingen zit, bij een vliegmaatschappijtje, bij een rol in Top Gear of iets dergelijks en dat soort dingen...
De absolute snelheid zie je volgens mij het beste terug in de kwalificatieresultaten en die zijn bij Button toch een stuk minder indrukwekkend dan zn raceresultaten. In de race draait het ook om strategie, bandenmanagement, consistentie, intelligentie etc.
Wat betreft Alonso en toveren met hondehokken. Dat heb ik vaker gehoord, Alonso speelt dat spelletje zelf ook maar al te graag mee, maar ik heb er wel eens mn twijfels bij.

FolkertE

Het is altijd lastig inschatten hoe goed de auto is en hoe goed de rijder het doet. Ik weet dat heel veel Alonso fans zijn prestaties tussen 2010 en 2013 de hemel in prijzen, omdat de auto bar en bar slecht was. Maar in mijn ogen was die auto helemaal niet zo slecht. Zeker niet in 2010. In vele gevallen was de auto niet veel langzamer dan RBR, Mclaren of Mercedes.
Natuurlijk nog steeds ontzettend goed gedaan.

Alonso is overigens ook geen kwalificatie beest en moet het meer hebben van de races. Maar op dit moment is het lastig je te onderscheiden in dat Hondahok.

Sphinx

CitaatButton moet het niet van z'n snelheid hebben?
Die gast heeft 15 GP's gewonnen, is wereldkampioen Karts geweest op z'n negende, etc. etc.
Was Wereldkampioen F1.
49 keer podium in de Formule 1, 1200plus punten in F1.

Wat moet je in hemelsnaam doen om jezelf snel te mogen noemen dan

Ik snap wat er bedoeld wordt, Button is vooral een heel intelligente rijder. De Gp's die hij won voor Mclaren klopte hij Hamilton op slimheid en strategie. In de Brawn werd ie verdiend WK, maar ook hier wist ie goed te consolideren nadat iedereen de dubbeldek diffuser kopieerde, dus opnieuw snelheid gecounterd met slimheid.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Pancake Shield

Alonso was goed vroeger, wereldkampioensschapsmateriaal en ik ben ook fan van de Spanjaard. Maar sinds dat gebeuren vorig jaar in Barcelona vorig jaar lijkt hij gewoon iets van zijn snelheid verloren te hebben. Wat daar ook gebeurd is, ik denk het zo'n impact gemaakt heeft op hem dat hij voorzichtiger is gaan rijden. En tsja, eerlijk is eerlijk als ze Button willen wegsturen omdat ie oud en versleten is waarom Button dat niet? Sterker op dit moment vind ik Button net iets sterker dan Alonso. Plus het feit dat marketingtechnisch Button altijd nog 'beter' is dan Alonso.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Button en Alonso zijn gewoon moeilijk te beoordelen omdat we niet weten hoe goed/slecht de auto is. Wie weet doen ze het allebei supergoed (of superslecht), maar valt het niet op omdat ze niet veel voor elkaar onder doen.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 22 juli 2016 - 14:39:57
Alonso was goed vroeger, wereldkampioensschapsmateriaal en ik ben ook fan van de Spanjaard. Maar sinds dat gebeuren vorig jaar in Barcelona vorig jaar lijkt hij gewoon iets van zijn snelheid verloren te hebben. Wat daar ook gebeurd is, ik denk het zo'n impact gemaakt heeft op hem dat hij voorzichtiger is gaan rijden. En tsja, eerlijk is eerlijk als ze Button willen wegsturen omdat ie oud en versleten is waarom Button dat niet? Sterker op dit moment vind ik Button net iets sterker dan Alonso. Plus het feit dat marketingtechnisch Button altijd nog 'beter' is dan Alonso.

Dat laatste zie ik graag toegelicht. Waarom zou Button marketingstechnisch een betere keuze zijn? En compenseert dat het eventuele verschil tussen beiden? Ik heb namelijk meer moeite dan jij om dat vast te stellen omdat beiden zeer zelden een vergelijkbare pace in gelijke omstandigheden kunnen draaien. Het kwalificatueduel is in het voordeel van Alonso 8-2, Alonso heeft ook de helft meer aan punten en een race minder gereden waarin McLaren punten heeft gescoord. Ik ben dus niet mee dat Button sterker is dan Alonso en statistieken onderschrijven dit ook niet.

Wings

Citaat van: Jozef op 19 juli 2016 - 14:33:41
Als hij echt zo goed was had hij al een stoeltje gehad? Die gast is 19...  :-\

Dat is zo maar toch heeft Figge een punt: waarom koos Mercedes voor Wehrlein als Ocon hét talent is? Niet dat ik het volledig eens ben met Figge wat betreft Ocon maar zijn beargumentatie snijdt wel hout. En ik kan het niet weerleggen.

Wings

Citaat van: Spanje_2016 op 20 juli 2016 - 17:15:07
Citaat van: Matthijs op 20 juli 2016 - 12:52:42
Citaat van: Figge op 20 juli 2016 - 11:55:53Dat zou met een Frijns (door velen als top talent gezien) ook niet zijn gebeurt.
Waarom denk je dat?

Frijns had in het RBR talenten programma kunnen zitten. Maarja hij dacht het beter te weten.

Exact. Bakken talent alleen smeet hij deuren dicht door het talentenprogramma van Red Bull tot op de schoenveters af te branden en vinden dat hij ook zonder deze kweekvijver het tot de Formule 1 kan schoppen. Begin dit jaar las ik een krantenbericht van een gedesillusioneerde Robin Frijns die dat in alle toonaarden ontkent. Ikzelf herinner mij echter een interview waarin hij zich ook niet positief uitliet over het talentenprogramma en zich ook arrogant opstelde. Ik kon me niet helemaal vinden in de onschuld dat geprojecteerd wordt in het krantenartikel. Veel te veel wijzen naar anderen. Ik denk dat het is stukgelopen op karakter.


gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 24 juli 2016 - 12:06:43
Citaat van: Jozef op 19 juli 2016 - 14:33:41
Als hij echt zo goed was had hij al een stoeltje gehad? Die gast is 19...  :-\

Dat is zo maar toch heeft Figge een punt: waarom koos Mercedes voor Wehrlein als Ocon hét talent is? Niet dat ik het volledig eens ben met Figge wat betreft Ocon maar zijn beargumentatie snijdt wel hout. En ik kan het niet weerleggen.

Ht ging bij Ocon "fout" na de Formule 3. Daar werd hij kampioen, maar hij had geen geld om door te stoten.
Lotus pikte hem op maar zette hem ook heel lullig weer aan de kant.

Daarna zat hij thuis. Toen kwam er een aanbod van Mercedes waarmee hij door kon. Betekende wel dat Mercedes hem in het DTM liet rijden ipv single seaters.
En in de DTM komt Ocon tot nu toe niet echt uit de verf. Gelukkig voor hem mag hij vrije trainingen rijden bij Renault, dat gaat hem wel goed af...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Ja oké maar ik snap best dat mensen sceptisch zijn. Je moet de juiste keuzes maken en continue blijven presteren. Doe je dat niet mis je de boot. Hoe goed je in potentie ook bent... Overigens hoop ik nog steeds dat Ocon bij Renault terecht kan maar dat even terzijde.

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 24 juli 2016 - 12:47:19
Citaat van: Wings op 24 juli 2016 - 12:06:43
Citaat van: Jozef op 19 juli 2016 - 14:33:41
Als hij echt zo goed was had hij al een stoeltje gehad? Die gast is 19...  :-\

Dat is zo maar toch heeft Figge een punt: waarom koos Mercedes voor Wehrlein als Ocon hét talent is? Niet dat ik het volledig eens ben met Figge wat betreft Ocon maar zijn beargumentatie snijdt wel hout. En ik kan het niet weerleggen.

Ht ging bij Ocon "fout" na de Formule 3. Daar werd hij kampioen, maar hij had geen geld om door te stoten.
Lotus pikte hem op maar zette hem ook heel lullig weer aan de kant.

Daarna zat hij thuis. Toen kwam er een aanbod van Mercedes waarmee hij door kon. Betekende wel dat Mercedes hem in het DTM liet rijden ipv single seaters.
En in de DTM komt Ocon tot nu toe niet echt uit de verf. Gelukkig voor hem mag hij vrije trainingen rijden bij Renault, dat gaat hem wel goed af...
Volgens mij vergeet je zijn GP3-titel, direct een jaar na zijn F3-titel.

Figge

Citaat van: Wings op 24 juli 2016 - 11:16:08
Citaat van: Pancake Shield op 22 juli 2016 - 14:39:57
Alonso was goed vroeger, wereldkampioensschapsmateriaal en ik ben ook fan van de Spanjaard. Maar sinds dat gebeuren vorig jaar in Barcelona vorig jaar lijkt hij gewoon iets van zijn snelheid verloren te hebben. Wat daar ook gebeurd is, ik denk het zo'n impact gemaakt heeft op hem dat hij voorzichtiger is gaan rijden. En tsja, eerlijk is eerlijk als ze Button willen wegsturen omdat ie oud en versleten is waarom Button dat niet? Sterker op dit moment vind ik Button net iets sterker dan Alonso. Plus het feit dat marketingtechnisch Button altijd nog 'beter' is dan Alonso.

Dat laatste zie ik graag toegelicht. Waarom zou Button marketingstechnisch een betere keuze zijn? En compenseert dat het eventuele verschil tussen beiden? Ik heb namelijk meer moeite dan jij om dat vast te stellen omdat beiden zeer zelden een vergelijkbare pace in gelijke omstandigheden kunnen draaien. Het kwalificatueduel is in het voordeel van Alonso 8-2, Alonso heeft ook de helft meer aan punten en een race minder gereden waarin McLaren punten heeft gescoord. Ik ben dus niet mee dat Button sterker is dan Alonso en statistieken onderschrijven dit ook niet.

Ik denk dat het probleem bij McLaren simpelweg is dat zowel Alonso als Button relatief eenvoudig tegen de max van de auto rijden. Maar dat brengt beiden tot P7 op zn best.
Waarbij volgens mij Button sneller zijn teamgenoot als maatstaf neemt en daar zijn motivatie uit kan halen. Doet hij dus niet mee voor overwinningen, dan doet hij mee om aan het eind van het jaar meer punten te hebben dan mij teamgenoot. Loopt het allemaal even niet super, dan zal Button geen sfeer verzieker zijn.
Alonso is daarentegen alleen maar tevreden met overwinningen en titels. Hoe beter dat gaat hoe meer je dat aan em merkt, dan neemt ie team op sleeptouw en motiveert een heel team om het nog beter te doen. Gaat t echter niet zoals gehoopt... Dan werkt t helaas ook andersom. Dat was ook de reden waarom hij en Ferrari uit elkaar gingen.
Beiden maken een, omdat ze het in principe niet beter kunnen doen dan P7, op dit moment een uitgebluste indruk op mij.
Persoonlijk denk ik dat als je Alonso weer in een winnende auto zet hij direct weer meedoet om de prijzen. Die indruk heb ik juist niet bij Button op dit moment.