Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Citaat van: Spanje_2016 op 30 juni 2016 - 20:16:26
Het word tijd dat Ferrari eens een serieus talenten programma opzet.RBR heeft toch wel bewezen dat het werkt.

Het probleem is dat het volgens mij niet bij de filosofie van de Italianen past. Die hebben liever een gearriveerde, talentvolle coureur in plaats van een jong broekie. En als dat jonge broekie bij een ander team plaatsen zetten ze soms wel hun oog op iemand anders. Bovendien denk ik nog steeds dat dit talentenprogramma een enorme knauw gehad heeft met het ongeluk van Bianchi. Ik denk nog steeds dat de bedoeling geweest is om Bianchi naast Vettel weg te zetten in 2015. En dat ze toen maar terug gevallen zijn op Raikkonen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Citaat van: Wings op 30 juni 2016 - 21:46:45
Citaat van: Tuesday op 30 juni 2016 - 06:41:32
Ik zie m liever op die manier afscheid nemen, dan dat het pas op een moment gebeurd dat het echt niet meer gaat.

Volledig mee eens. Want beter en sneller zal hij niet meer worden. Wat dat aangaat ben ik van de 'er is een tijd van komen en van gaan. De tijd van gaan is nu gekomen.' Dat geldt niet alleen voor Kimi. Ook voor Massa en Button, al kan Button qua snelheid nog zeker mee. Alleen zit hij te lang bij McLaren en staat jong talent te popelen om hem te vervangen. Nog een jaar Button is einde carrière voor Vandoorne.
Kini word misschien sneller,  maar gaat wel elke keer beter presteren sinds 2014. Dit jaar doet hij het gewoon goed.
En ik bedacht me net ook dat Kimi helemaal gepiepeld is tijdens de Canadese gp door een veel te vroege stop. Reed op een gegeven moment 13de. Als hij zo blijft door gaan,  vind ik dat hij volgend jaar zeker een zitje verdiend. En Kimi Button. Massa en in Zekere zin ook Alonso komen redelijk het eind van hun carrière. Van mij mogen ze allemaal nog wel een jaartje verder gaan. Alhoewel Massa de eerste is die van mij vervangen mag worden. Heeft leuke dingen laten zien,  maar heeft nu al een hele kluif aan Bottas,  die ik steeds minder imposant begin te vinden. Niet slecht, maar ook niet buiten gewoon goed.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 01 juli 2016 - 09:22:44
Citaat van: Wings op 30 juni 2016 - 21:46:45
Citaat van: Tuesday op 30 juni 2016 - 06:41:32
Ik zie m liever op die manier afscheid nemen, dan dat het pas op een moment gebeurd dat het echt niet meer gaat.

Volledig mee eens. Want beter en sneller zal hij niet meer worden. Wat dat aangaat ben ik van de 'er is een tijd van komen en van gaan. De tijd van gaan is nu gekomen.' Dat geldt niet alleen voor Kimi. Ook voor Massa en Button, al kan Button qua snelheid nog zeker mee. Alleen zit hij te lang bij McLaren en staat jong talent te popelen om hem te vervangen. Nog een jaar Button is einde carrière voor Vandoorne.
Kini word misschien sneller,  maar gaat wel elke keer beter presteren sinds 2014. Dit jaar doet hij het gewoon goed.
En ik bedacht me net ook dat Kimi helemaal gepiepeld is tijdens de Canadese gp door een veel te vroege stop. Reed op een gegeven moment 13de. Als hij zo blijft door gaan,  vind ik dat hij volgend jaar zeker een zitje verdiend. En Kimi Button. Massa en in Zekere zin ook Alonso komen redelijk het eind van hun carrière. Van mij mogen ze allemaal nog wel een jaartje verder gaan. Alhoewel Massa de eerste is die van mij vervangen mag worden. Heeft leuke dingen laten zien,  maar heeft nu al een hele kluif aan Bottas,  die ik steeds minder imposant begin te vinden. Niet slecht, maar ook niet buiten gewoon goed.
gepiepeld of niet, hij reed na 10 ronden al 13 seconden achter Vettel, zonder klem achter iemand te zitten oid. Hij had een vergelijkbare strategie met Vettel en was eigenlijk steevast een kleine seconde langzamer. Gewoon een slecht weekend voor Kimi.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 01 juli 2016 - 12:22:14
Citaat van: FolkertE op 01 juli 2016 - 09:22:44
Citaat van: Wings op 30 juni 2016 - 21:46:45
Citaat van: Tuesday op 30 juni 2016 - 06:41:32
Ik zie m liever op die manier afscheid nemen, dan dat het pas op een moment gebeurd dat het echt niet meer gaat.

Volledig mee eens. Want beter en sneller zal hij niet meer worden. Wat dat aangaat ben ik van de 'er is een tijd van komen en van gaan. De tijd van gaan is nu gekomen.' Dat geldt niet alleen voor Kimi. Ook voor Massa en Button, al kan Button qua snelheid nog zeker mee. Alleen zit hij te lang bij McLaren en staat jong talent te popelen om hem te vervangen. Nog een jaar Button is einde carrière voor Vandoorne.
Kini word misschien sneller,  maar gaat wel elke keer beter presteren sinds 2014. Dit jaar doet hij het gewoon goed.
En ik bedacht me net ook dat Kimi helemaal gepiepeld is tijdens de Canadese gp door een veel te vroege stop. Reed op een gegeven moment 13de. Als hij zo blijft door gaan,  vind ik dat hij volgend jaar zeker een zitje verdiend. En Kimi Button. Massa en in Zekere zin ook Alonso komen redelijk het eind van hun carrière. Van mij mogen ze allemaal nog wel een jaartje verder gaan. Alhoewel Massa de eerste is die van mij vervangen mag worden. Heeft leuke dingen laten zien,  maar heeft nu al een hele kluif aan Bottas,  die ik steeds minder imposant begin te vinden. Niet slecht, maar ook niet buiten gewoon goed.
gepiepeld of niet, hij reed na 10 ronden al 13 seconden achter Vettel, zonder klem achter iemand te zitten oid. Hij had een vergelijkbare strategie met Vettel en was eigenlijk steevast een kleine seconde langzamer. Gewoon een slecht weekend voor Kimi.
Hij zat weldegelijk klem achter Ricciardo in de eerste 7 ronden. Daarna kwam hij als 15de weer de baan op, terwijl Ricciardo als 5de weer op de baan kwam. kan hij niet veel aan doen. Slecht weekend, maar niet echt door gebrek aan snelheid of talent. Vettel kwam ook alleen op P1 door een goede start en Rosberg die te veel wilde.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 01 juli 2016 - 12:33:05
Hij zat weldegelijk klem achter Ricciardo in de eerste 7 ronden. Daarna kwam hij als 15de weer de baan op, terwijl Ricciardo als 5de weer op de baan kwam. kan hij niet veel aan doen. Slecht weekend, maar niet echt door gebrek aan snelheid of talent. Vettel kwam ook alleen op P1 door een goede start en Rosberg die te veel wilde.
en hij stopte in ronde 11, toen was Ricciardo echt al een stukje bij m weggereden. En dan nog, Vettel moest na zn pitstop 2 RBR's voorbij, Raikkonen de wat mindere goden, lijkt me niet echt een excuus.

FolkertE

Tja zo kan je alleswel wegwuiven. Ik zeg ook nietdat het zijn beste race was, maar van 15 naar 5/6is toch wat anders dan van 4 naar 2. Verschil tussen Ferrari en Rbr was toch ook best groot. Je doet net als of van 15 naar 5 eitje is.  Lijkt me wel degelijk een excuus. Je verliest al snel 1 seconde per rijder die je moet inhalen. Waarschijnlijk nog meer als je er een paar ronde moet achter hangen.

Op deze manier kunnen we alle prestaties wel te niet doen of alle slechte prestaties door betrouwbaarheid of verkeerde strategie wel af doen als geen excuus.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 01 juli 2016 - 13:04:10
Tja zo kan je alleswel wegwuiven. Ik zeg ook nietdat het zijn beste race was, maar van 15 naar 5/6is toch wat anders dan van 4 naar 2. Verschil tussen Ferrari en Rbr was toch ook best groot. Je doet net als of van 15 naar 5 eitje is.  Lijkt me wel degelijk een excuus. Je verliest al snel 1 seconde per rijder die je moet inhalen. Waarschijnlijk nog meer als je er een paar ronde moet achter hangen.

Op deze manier kunnen we alle prestaties wel te niet doen of alle slechte prestaties door betrouwbaarheid of verkeerde strategie wel af doen als geen excuus.
op jou manier kun je alles, maar dan ook alles wel goedpraten.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 01 juli 2016 - 13:20:23
Citaat van: FolkertE op 01 juli 2016 - 13:04:10
Tja zo kan je alleswel wegwuiven. Ik zeg ook nietdat het zijn beste race was, maar van 15 naar 5/6is toch wat anders dan van 4 naar 2. Verschil tussen Ferrari en Rbr was toch ook best groot. Je doet net als of van 15 naar 5 eitje is.  Lijkt me wel degelijk een excuus. Je verliest al snel 1 seconde per rijder die je moet inhalen. Waarschijnlijk nog meer als je er een paar ronde moet achter hangen.

Op deze manier kunnen we alle prestaties wel te niet doen of alle slechte prestaties door betrouwbaarheid of verkeerde strategie wel af doen als geen excuus.
op jou manier kun je alles, maar dan ook alles wel goedpraten.
Ik praat het niet goed, ik houd rekening met een aantal feiten. Canada was geen goed weekend resultaat technisch, maar zat heel vaak erg dicht op de tijden van Vettel in de race, dus ja dan heeft hij wel heel erg veel verloren achter Ricciardo en door die pitstop.
Monaco was slecht, wil ik niet eens goed praten, 2014 en 2015 waren voor het grootste gedeelte ook slecht. Maar een veel te vroege pitstop kan je Kimi niet kwalijk nemen. Of is het ook slecht van Vettel dat hij slechts 3de werd terwijl hij wel de race heeft geleid?

Jehoentelaar

Als je met deze Ferrari in een vroege fase van de race vijftiende ligt wordt gewoon van je verwacht dat de top vijf onder normale omstandigheden haalbaar is. Je zit in de tweede/derde auto van het veld.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 01 juli 2016 - 13:39:43
Citaat van: Tuesday op 01 juli 2016 - 13:20:23
Citaat van: FolkertE op 01 juli 2016 - 13:04:10
Tja zo kan je alleswel wegwuiven. Ik zeg ook nietdat het zijn beste race was, maar van 15 naar 5/6is toch wat anders dan van 4 naar 2. Verschil tussen Ferrari en Rbr was toch ook best groot. Je doet net als of van 15 naar 5 eitje is.  Lijkt me wel degelijk een excuus. Je verliest al snel 1 seconde per rijder die je moet inhalen. Waarschijnlijk nog meer als je er een paar ronde moet achter hangen.

Op deze manier kunnen we alle prestaties wel te niet doen of alle slechte prestaties door betrouwbaarheid of verkeerde strategie wel af doen als geen excuus.
op jou manier kun je alles, maar dan ook alles wel goedpraten.
Ik praat het niet goed, ik houd rekening met een aantal feiten. Canada was geen goed weekend resultaat technisch, maar zat heel vaak erg dicht op de tijden van Vettel in de race, dus ja dan heeft hij wel heel erg veel verloren achter Ricciardo en door die pitstop.
Monaco was slecht, wil ik niet eens goed praten, 2014 en 2015 waren voor het grootste gedeelte ook slecht. Maar een veel te vroege pitstop kan je Kimi niet kwalijk nemen. Of is het ook slecht van Vettel dat hij slechts 3de werd terwijl hij wel de race heeft geleid?
Vettel werd 2e en Raikkonen heeft geen seconde achter Ricciardo verloren, die ging hij nl na Ricciardo zn eerste stop voorbij. Ik weet niet wat het is, maar je verhaal klopt van geen kanten, je zoekt overal excuses en je zegt ook nog eens dat hij dicht op de tijden van Vettel zat. Hij verloor steevast een kleine seconde.

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 01 juli 2016 - 13:58:08
Als je met deze Ferrari in een vroege fase van de race vijftiende ligt wordt gewoon van je verwacht dat de top vijf onder normale omstandigheden haalbaar is. Je zit in de tweede/derde auto van het veld.
Wat hij dus ook deed, maar niet snel genoeg. Maar hij moest ook nog een paar Mercedes rijders voorbij.

Citaat van: Tuesday op 01 juli 2016 - 14:03:58
Vettel werd 2e en Raikkonen heeft geen seconde achter Ricciardo verloren, die ging hij nl na Ricciardo zn eerste stop voorbij. Ik weet niet wat het is, maar je verhaal klopt van geen kanten, je zoekt overal excuses en je zegt ook nog eens dat hij dicht op de tijden van Vettel zat. Hij verloor steevast een kleine seconde.
[/quote
Sorry, bedoelde ook in Australië. Of reed Vettel in Spanje ook een slechte race omdat hij achter Kimi terecht kwam? Ik weet ook niet wat het is waarom jij denkt dat het van geen kant klopt, maar Raikkonen verloor zeker wel tijd achter Ricciardo in de eerste 10 ronde van de race. Of dat kwam omdat Kimi niet snel genoeg was of omdat Ricciardo hem ophield is een ander verhaal.

En jij zoekt overal redenen om Kimi's prestatie af te zwakken. Maar Raikkonen verloor niet stee vast een seconde per ronde. Soms 5 tiende, soms 4, soms 8. En als je van achteren naar voren moet vechten verlies je natuurlijk wel gewoon tijd.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 01 juli 2016 - 02:45:26
Citaat van: Spanje_2016 op 30 juni 2016 - 20:16:26
Het word tijd dat Ferrari eens een serieus talenten programma opzet.RBR heeft toch wel bewezen dat het werkt.

Het probleem is dat het volgens mij niet bij de filosofie van de Italianen past. Die hebben liever een gearriveerde, talentvolle coureur in plaats van een jong broekie. En als dat jonge broekie bij een ander team plaatsen zetten ze soms wel hun oog op iemand anders. Bovendien denk ik nog steeds dat dit talentenprogramma een enorme knauw gehad heeft met het ongeluk van Bianchi. Ik denk nog steeds dat de bedoeling geweest is om Bianchi naast Vettel weg te zetten in 2015. En dat ze toen maar terug gevallen zijn op Raikkonen.

Dat heeft Vettel ruiterlijk toegegeven nadat hij zijn zege opdroeg aan Bianchi: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/328528/vettel-wint-in-hongarije-en-draagt-zege-op-aan-bianchi/

Verder is het inderdaad niet des Ferrari om talenten in hun auto's te laten rijpen. Om eerlijk te zijn vind ik het wat achterhaalt. De Red Bull-methode heeft zijn charme en biedt perspectief. Niet alleen wordt talent gekweekt en klaargestoomd voor het echte werk, ook geeft het teams als Toro Rosso bestaansrecht. En laten we eerlijk zijn, het team uit Faenza is een team waar de romantiek vanaf spat. De ziel van Minardi leeft voort. Bovendien krijgt een Max de kans om één te worden met het team en de auto. Zo steven je samen af op successen. Ik vind dat mooi.

Wings

Citaat van: FolkertE op 01 juli 2016 - 09:22:44
Kini word misschien sneller,  maar gaat wel elke keer beter presteren sinds 2014. Dit jaar doet hij het gewoon goed.
En ik bedacht me net ook dat Kimi helemaal gepiepeld is tijdens de Canadese gp door een veel te vroege stop. Reed op een gegeven moment 13de. Als hij zo blijft door gaan,  vind ik dat hij volgend jaar zeker een zitje verdiend.

Daarover was je kraakhelder. Zoals eerder gezegd maken we het einde van het seizoen de balans wel op.

CitaatEn Kimi Button. Massa en in Zekere zin ook Alonso komen redelijk het eind van hun carrière. Van mij mogen ze allemaal nog wel een jaartje verder gaan. Alhoewel Massa de eerste is die van mij vervangen mag worden. Heeft leuke dingen laten zien,  maar heeft nu al een hele kluif aan Bottas,  die ik steeds minder imposant begin te vinden. Niet slecht, maar ook niet buiten gewoon goed.

Massa en Räikkönen hebben nooit voor elkaar ondergedaan. Wat mij betreft is het beste van beide af. Button kan nog mee alleen heeft geen mogelijkheden die hout snijden. Nog een jaar McLaren gaat niks brengen en de stoelen bij de topteams zijn bezet. En om nu bij Force India in te stappen is ook weer zoiets... Alonso heeft eigenlijk het zelfde probleem. Nog steeds supergoed alleen ontbreken opties die perspectief bieden op het korte termijn.

Tuesday

Citaat van: Wings op 02 juli 2016 - 09:24:44
Citaat van: Pancake Shield op 01 juli 2016 - 02:45:26
Citaat van: Spanje_2016 op 30 juni 2016 - 20:16:26
Het word tijd dat Ferrari eens een serieus talenten programma opzet.RBR heeft toch wel bewezen dat het werkt.

Het probleem is dat het volgens mij niet bij de filosofie van de Italianen past. Die hebben liever een gearriveerde, talentvolle coureur in plaats van een jong broekie. En als dat jonge broekie bij een ander team plaatsen zetten ze soms wel hun oog op iemand anders. Bovendien denk ik nog steeds dat dit talentenprogramma een enorme knauw gehad heeft met het ongeluk van Bianchi. Ik denk nog steeds dat de bedoeling geweest is om Bianchi naast Vettel weg te zetten in 2015. En dat ze toen maar terug gevallen zijn op Raikkonen.

Dat heeft Vettel ruiterlijk toegegeven nadat hij zijn zege opdroeg aan Bianchi: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/328528/vettel-wint-in-hongarije-en-draagt-zege-op-aan-bianchi/
maar niet specifiek voor 2015. En sowieso moet je dat ook meer als een eerbetoon zien dan dat het daadwerkelijk een feit was. Een kanshebber was hij zeker, maar niet direct de obvious choice oid.

Wings

Ik kan me herinneren dat Maurizio Arrivabene zei dat het niet de vraag was of Jules zou rijden bij Ferrari maar wanneer. Ik denk niet dat het meer helder wordt dan dit.