Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Wings

Kijk, daar gaan we al, daarom ben ik gestopt met races compleet te ontleden om een punt te maken. Dingen worden toch anders geïnterpreteerd, zo vind ik -als voorbeeld en dan hou ik ook op- Kimi ook aandeel hebben in China. Hij verremt zich en stuurt naar binnen en daar zit Vettel die niet verder naar binnen gaat. En Baku is zeker geen pech maar een hele domme fout want de rijders zijn voorafgaande de race nog gewaarschuwd.

Als ik kijk naar het grote geheel en afgelopen seizoen erbij neem scoort Kimi maar liefst 128 punten minder (278 om 150) dan zijn teamgenoot die ook nog eens nieuwkomer was en moest wennen. Dus het team en auto niet kon. Daarbij won Vettel 3 keer, Räikkönen geen enkele keer, Vettel stond 13 keer op het podium, Räikkönen 3 keer en het kwalificatieduel is in een 15-4 in het voordeel van de Duitser, geëindigd. Het spijt me voor je maar ik kan met de beste wil van de wereld niet mee met je standpunt dat Kimi niet veel onderdoet voor Vettel. Hoezeer ik mij ook inzet.

Verder gaat het ook niet om wat wij vinden natuurlijk maar wat Arrivabene vindt. Naar mijn informeren wordt gekeken naar opvolging. Afgelopen seizoen was Bottas lang in beeld wiens prestaties echter onvoldoende afdwongen om Kimi van de kroon te stoten maar rijders als Pérez en Sainz zijn in mijn optiek hard op weg dat wel af te dwingen. Tijd zal het ons leren of het uiteindelijke doel ook wordt bereikt.

FolkertE

#151
Citaat van: Wings op 26 juni 2016 - 19:39:47
Kijk, daar gaan we al, daarom ben ik gestopt met races compleet te ontleden om een punt te maken. Dingen worden toch anders geïnterpreteerd, zo vind ik -als voorbeeld en dan hou ik ook op- Kimi ook aandeel hebben in China. Hij verremt zich en stuurt naar binnen en daar zit Vettel die niet verder naar binnen gaat. En Baku is zeker geen pech maar een hele domme fout want de rijders zijn voorafgaande de race nog gewaarschuwd.
Maar het punt is dat Vettel ineens naar buiten stuurt en dan tegen Kimi aan komt.
En Baku is zeker wel pech. Ik heb het over zijn power issue en zijn settings van de motor, niet over die straf.

Citaat
Als ik kijk naar het grote geheel en afgelopen seizoen erbij neem scoort Kimi maar liefst 128 punten minder (278 om 150) dan zijn teamgenoot die ook nog eens nieuwkomer was en moest wennen. Dus het team en auto niet kon. Daarbij won Vettel 3 keer, Räikkönen geen enkele keer, Vettel stond 13 keer op het podium, Räikkönen 3 keer en het kwalificatieduel is in een 15-4 in het voordeel van de Duitser, geëindigd. Het spijt me voor je maar ik kan met de beste wil van de wereld niet mee met je standpunt dat Kimi niet veel onderdoet voor Vettel. Hoezeer ik mij ook inzet.

Verder gaat het ook niet om wat wij vinden natuurlijk maar wat Arrivabene vindt. Naar mijn informeren wordt gekeken naar opvolging. Afgelopen seizoen was Bottas lang in beeld wiens prestaties echter onvoldoende afdwongen om Kimi van de kroon te stoten maar rijders als Pérez en Sainz zijn in mijn optiek hard op weg dat wel af te dwingen. Tijd zal het ons leren of het uiteindelijke doel ook wordt bereikt.
En ik heb het nu ook over 2016 en niet over 2014 of 2015. Nu doet hij niet veel onder voor Vettel. Vorig jaar wel, toen was Vettel duidelijk de betere.
Het spijt mij voor jou, maar ik kan met de beste wil van de wereld niet zeggen dat Kimi het dit jaar beduidend slechter doet dan Vettel, want dat is feitelijk gewoon niet zo.
En Perez en Sainz doen het zeer goed en zijn hard bezig te laten zien dat ze het beter zouden doen dan Kimi in de Ferrari.

Maar als jij de races niet compleet wilt ontleden( wat ik overigens ook niet doe) dan kan je moeilijk zeggen dat iemand die dat wel doet geen gelijk heeft. Maar op basis van 2014 en 2015 zou het inderdaad onlogisch zijn om hem een nieuwe kans te geven, maar dit jaar doet hij het toch meer dan goed.

Wings

Hoe je het ook wendt of keert, ik heb niet de indruk dat Kimi qua snelheid mee kan met Seb. Alleen punttechnisch heb je gelijk maar dat vind ik voor mijzelf nietszeggend. Einde van het seizoen halen we de netten wel op (als we Perez welkom heetten en afscheid nemen van de Fin... ;) ).

FolkertE

Het klopt dat hij te wisselvallig is nog. Maar in Spanje reed kini gewoon sterk. En zelfs met oudere banden was hij even snel als Vettel. Misschien nog wel sneller.
Ik vind Kimi dit jaar eindelijk weer eens sterk rijden. En heeft duidelijk een stijgende lijn.

Maar goed, ik ben het sowieso niet eens met je laatste zin.
Bottas is nog te jong om te stoppen en Perez gaat echt niet naar Williams.
Of denk je dat Perez de met pensioen gaande Rosberg vervangt?  ;) ;) :D

Wings

Stel je voor! Dat zou vuurwerk geven. Ik stem meteen voor. Maar wel onder dien verstande dat Rosberg dan niet naar Ferrari komt.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 26 juni 2016 - 22:29:58
Het klopt dat hij te wisselvallig is nog. Maar in Spanje reed kini gewoon sterk. En zelfs met oudere banden was hij even snel als Vettel. Misschien nog wel sneller.
Ik vind Kimi dit jaar eindelijk weer eens sterk rijden. En heeft duidelijk een stijgende lijn.
2 ronden oudere banden idd. Vettel reed in Spanje een 2 stopper, met 3 stops, puur om Ricciardo te undercutten. De eerste stint was Vettel de snellere en ging ie ook nog eens 3 ronden langer door dan Kimi. Van daar af hebben ze zich met Vettel op de verkeerde coureur gericht. Maar t was zeker een prima race van Raikkonen, zover zijn we inmiddels al. Voor Vettel was het een middelmatige/slechte race.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 27 juni 2016 - 08:14:08
Citaat van: FolkertE op 26 juni 2016 - 22:29:58
Het klopt dat hij te wisselvallig is nog. Maar in Spanje reed kini gewoon sterk. En zelfs met oudere banden was hij even snel als Vettel. Misschien nog wel sneller.
Ik vind Kimi dit jaar eindelijk weer eens sterk rijden. En heeft duidelijk een stijgende lijn.
2 ronden oudere banden idd. Vettel reed in Spanje een 2 stopper, met 3 stops, puur om Ricciardo te undercutten. De eerste stint was Vettel de snellere en ging ie ook nog eens 3 ronden langer door dan Kimi. Van daar af hebben ze zich met Vettel op de verkeerde coureur gericht. Maar t was zeker een prima race van Raikkonen, zover zijn we inmiddels al. Voor Vettel was het een middelmatige/slechte race.
Ja daarom. En Bahrein was ook prima race en Australië viel hij uit. En ook in China reed hij erg sterk en kwam van achteren naar P5. P2 was zeker mogelijk geweest.
dus al met al doet Kimi dit jaar zeker niet onder voor Vettel.

Pancake Shield

Raikkonen doet het dit jaar aanzienlijk beter dan vorig jaar. Al had hij vorig jaar natuurlijk veel pech, ik denk dat mensen minder gaan morren als hij in 2017 er nog in zit dan toen in 2015 mensen van zijn contractverlenging hoorde. Er is ook gewoon niemand die op dit moment dit dat Ferrari-jasje zou passen. Perez laat zich wel weer zien, maar zal zich nooit neerleggen bij een rol naast Vettel en ik denk dat ze daar toch naar zoeken een coureur die in een dienende rol ook snel is. Springen er wat mij betreft drie namen uit (na langer nadenken):
- Grosjean, maar ik denk dat hij qua snelheid wellicht net iets mist ten opzichte van wat Ferrari wil. Maar aan de andere kant is hij de laatste jaren wel een stuk mee constistenter geworden
-Kvyat, absoluut de minste van de drie, maar zal zich eigenlijk zonder twijfel bij een dienende rol neerleggen als de Italianen komen aankloppen
- Button, zou de beste keuze van de drie zijn, maar dan kom je weer bij een coureur die al in de nadagen van zijn carriere zit en dan zit je met hetzelfde als bij Raikkonen, je kunt niet zomaar voor de komende jaren gaan opbouwen voor een vaste waarde in het team.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Ik kan mij niet voorstellen dat Ferrari bovenstaande rijders überhaupt overweegt. Op Kimi na dan al denk ik dat het klaar is gezien het snelheidscontrast. Romain vind ik door de mand vallen. Begon sterk bij Lotus maar is in de loop der jaren nauwelijks gegroeid. Ook nu vind ik hem geen absoluut leider. Ik denk dat Ferrari voor een rijder als Pérez gaat. Een rijder die een aantal jaren meedraait en zich bewezen heeft. Dat hebben Romain, Valtteri (al noem jij die niet) en Kvyat helemaal onvoldoende gedaan in mijn optiek. Button is te oud. Verder hopen dat ze dadelijk niet komen aanzetten met Nasr of Gutiérrez. Het zou niet de eerste keer zijn dat zij mens en dier verrassen. Sainz houd ik achter de hand. Te jong en onbewezen om doorgaans bij Ferrari naar binnen te komen maar wellicht snel genoeg om  de uitzondering te zijn die de regel bevestigt. Ik juich het toe! 

Sabai

Ik heb het idee dat Ferrari altijd kiest voor een bewezen coureur. Perez is idd stabiel maar i.m.o niet beter dan Kimi. Riccardo staat voor hun op nr1 denk ik.

Wings

Dat Sergio niet beter is dan Kimi betwijfel ik. En verder is Kimi 11 jaar ouder. Daniel Ricciardo heeft bijgetekend bij Red Bull: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/340720/horner-bevestigt-dat-contract-ricciardo-tot-eind-2018-loopt/

Sabai

Citaat van: Wings op 28 juni 2016 - 21:23:22
Dat Sergio niet beter is dan Kimi betwijfel ik. En verder is Kimi 11 jaar ouder. Daniel Ricciardo heeft bijgetekend bij Red Bull: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/340720/horner-bevestigt-dat-contract-ricciardo-tot-eind-2018-loopt/

Ik ben het met je eens dat het beste van Kimi af is maar toch is Perez het niveau van de Kimi van nu. Een stabiele punten pakker met af en toe een podium en misschien een winst.

En bottas dan? Is die geen kanshebber?

Robbert65

Citaat van: Wings op 28 juni 2016 - 21:23:22
Dat Sergio niet beter is dan Kimi betwijfel ik. En verder is Kimi 11 jaar ouder. Daniel Ricciardo heeft bijgetekend bij Red Bull: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/340720/horner-bevestigt-dat-contract-ricciardo-tot-eind-2018-loopt/

Ricciardo heeft niet bijgetekend, zijn arbeidsvoorwaarden zijn -gedeeltelijk- bekend gemaakt om de geruchten over een overstap naar Ferrari de kop in te drukken.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Spanje_2016 op 28 juni 2016 - 21:26:24
Citaat van: Wings op 28 juni 2016 - 21:23:22
Dat Sergio niet beter is dan Kimi betwijfel ik. En verder is Kimi 11 jaar ouder. Daniel Ricciardo heeft bijgetekend bij Red Bull: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/340720/horner-bevestigt-dat-contract-ricciardo-tot-eind-2018-loopt/

Ik ben het met je eens dat het beste van Kimi af is maar toch is Perez het niveau van de Kimi van nu. Een stabiele punten pakker met af en toe een podium en misschien een winst.

En bottas dan? Is die geen kanshebber?
met de huidige Ferrari en die van vorig jaar moet je in principe gewoon elke race top 4 kunnen rijden. Raikkonen is dat vorig jaar maar 8 van de 19 races gelukt. Dat is net ff te weinig om hem een stabiele puntenpakker te noemen. Dit jaar lijkt het wat beter te gaan, als ik Ferrari was zou ik nog ff wachten met het nemen van een beslissing. Met Perez is er eindelijk een serieus alternatief, namen die de afgelopen jaren genoemd werden waren in mijn ogen geen verbetering, afgezien van Ricciardo.

lieven

Kimi had vorig jaar ook veel materiaal pech.
Ik ben het volledig eens dat hij minder is dan vettel maar de kimi die nu rondrijd is denk ik de gedroomde 2de rijder voor Ferrari.
Doet wat ze hem vragen, haalt de punten binnen.

Ik vraag me enkel af hoe lang hij nog mee kan gaan, hij wordt er niet jonger op.