Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Arthur

Als ik Sainz was zou ik nog een jaar STR doen. Direct naar een goed team, juiste keuze maken!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/sainz_in_belangstelling_renault/

Toro Rosso is een goede optie. Maar Renault is voor de lange termijn misschien ook niet verkeerd.
Ik verwacht dat Renault de komende jaren stappen maakt en Sainz is nog jong.

Als ik Sainz was zou ik eerst even gaan luisteren wat Red Bull wil  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat
Ook de manager van Fernando Alonso, Luis Garcia Abad, is lovend.
"Ik heb recentelijk een artikel gelezen over het verschil tussen Verstappen en Sainz. Ze waren gelijkwaardig...".

Dat artikel zou ik wel eens willen lezen...

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 14 juni 2016 - 02:12:26
Citaat
Ook de manager van Fernando Alonso, Luis Garcia Abad, is lovend.
"Ik heb recentelijk een artikel gelezen over het verschil tussen Verstappen en Sainz. Ze waren gelijkwaardig...".

Dat artikel zou ik wel eens willen lezen...

Ik ook  ;) Vergeet ook niet het een Spanjaard is die dit zegt. Ik beschouw dat in deze als niet objectief  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Andersom beschouw ik Nederlandse media over Verstappen eveneens niet als objectief. Maar dat Alonso een vrij gekleurde mening heeft over Sainz is algemeen bekend.

Wings

#125
Buitenlandse media zijn niet minder lyrisch. Alleen, zodra de Nederlandse media Max ophemelt is het chauvinisme... ;)

Jehoentelaar

Mijn mening over de gekleurde Nederlandse media is dan ook enigszins gekleurd. 8)

Tessa

Citaat van: Jehoentelaar op 15 juni 2016 - 16:13:26
Andersom beschouw ik Nederlandse media over Verstappen eveneens niet als objectief.

LOL

Sainz kan prima rijden, dat heeft intussen iedereen gezien, maar hij zit in een TR stoeltje zonder doorgroeimogelijkheden naar RBR. Max wordt na een handjevol races in z'n tweede seizoen doorgeschoven naar RBR, krijgt een contract voor jaaaaren en men heeft al laten weten er tot 2018 niet over te denken iets aan te passen aan de ric/ves lineup.
oh ja, en hij werd eerste bij z'n eerste wedstrijd, ging de mist in tijdens de tweede en liet zijn teamgenoot vele plaatsen achter zich tijdens de derde race, om maar niet te spreken van het voor schut zetten van Rosberg die hem niet voorbij kwam met z'n snellere bakkie.

Kijk, ik ben blij dat hij het leuk doet, het was voor mij de aanleiding F1 races te bekijken. En nee, ik had absoluut niet verwacht dat het zo zou lopen, wie wel? het was gewoon een broekie die voortijdig met de grote jongens mee ging doen. wat mij betreft was het voldoende als hij bij z'n wedstrijdjes de eindstreep haalde.

Maar om nu, na alles wat er intussen gebeurd is, te roepen dat de nederlandse media niet objecief is wat betreft verstappen? Tja, misschien moet je dan je abonnement op je breiclubje opzeggen, zodat je wat tijd hebt om eens een wedstrijdje te bekijken  :P ;D

C.G. de Beaufort

Citaat van: C.G. de Beaufort op 13 juni 2016 - 18:02:23
Hey, misschien zit er een fabrieksteam in voor Sainz : Renault heeft een oogje voor'm in 2017 :

(..)Racing director Frederic Vasseur zegt in Marca: "We moeten eerst zijn contractuele situatie uitvogelen. Maar hij is een zeer interessante coureur voor de toekomst."(..)

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/213036/renault-vindt-carlos-sainz-interessante-coureur

Groet,

C.G. de Beaufort

Zie hier :  het team van Renault legt momenteel de laatste hand aan een contract voor Carlos Sainz voor 2017.

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/213411/renault-staat-op-het-punt-om-sainz-vast-te-leggen

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Aan de andere kant zijn er ook de geruchten dat hij bij Toro Rosso blijft  ;)

Renault is op dit moment geen verbetering voor Sainz. Al is het natuurlijk wel een fabrieksteam en zit er perspectief in.

Maar aangezien er vanuit de talentpool van Red Bull op dit moment weinig druk is, ik zie weinig grote talenten opstaan, denk ik dat Sainz bij Toro Rosso blijft.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ik zie ook niet wat Sainz bij Renault moet gaan zoeken, inderdaad. Blijf gewoon bij Toro Rosso, misschien is Ricciardo het in 2017 plots zat bij Red Bull en dan kan Sainz gewoon daarheen. En indien niet, kan hij altijd na 2017 nog de RB-familie verlaten.

BMW.WilliamsF1

Wat ik heb gelezen is dat Renault Sainz krijgt en dat RBR en STR dan de garantie krijgen dat ze de nieuwste spec Renault motoren krijgen in 2017.

Ik denk dat Renault voor Sainz ook niet eens een hele slechte keuze is. Volgend seizoen wordt sowieso het laatste jaar voor Sainz bij STR (3 jaar en dan de groeten, zoals t altijd gaat) en Renault zal zeker wel gaan groeien nog. De auto die ze nu hebben is een doorontwikkelde Lotus. Volgend jaar moet er met de nieuwe reglementen wel een nieuwe auto komen.

gloudiesaurus

Sowieso heeft Red Bull al een contract met Renault voor volgend jaar. Geen idee wat ze hebben afgesproken  ;)

Ik verwacht dat Renault nog wat langer nodig heeft om de weg omhoog te vinden... die laatste jaren Lotus zonder investeringen hakken er wel in hoor.

Als ik Sainz was bleef ik nog een jaartje bij STR  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/lecrerc_krijgt_kansen_bij_haas/

Zo Ferrari gaat Leclerc klaar stomen! En alleen Gutiérrez moet plaats maken, dat geeft te denken.
Gutiérrez out volgend jaar? Zou wel verdiend zijn, hij heeft op mij nog geen indruk gemaakt.
Terwijl hij ook a 2 seizoen met Sauber mocht mee maken.

6 WK-punten in 46 races zegt genoeg lijkt me...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel