Qualify in 2016...een echte afvalrace?

Gestart door Tessa, 24 februari 2016 - 08:42:39

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Tuesday op 08 april 2016 - 11:04:05
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 08 april 2016 - 10:03:06
Ze zullen voor volgend jaar wel weer met een ander plan komen. Als ze t goed uitwerken is er niets aan de hand. Maar ik blijf er bij..wat was er mis met t systeem van 2015 en daarvoor? :)
het is een prima systeem om naar te kijken, maar ze willen graag een minder voorspelbare grid. Kortom, met de zaterdag was niks mis, maar het was juist de bedoeling om via de zaterdag de zondag aantrekkelijker te maken. Tenminste, dat is hoe ik het heb begrepen.

Klopt.

En ze ... dat zijn de organisatoren van de GP's. De FIA en FOM proberen daar slechts gehoor aan te geven. Op zich 'n goede zaak, maar de manier waarop hè ...  ::)

Sabai

Een Zaterdagrace zie ik  trouwens wel zitten met een rondje of +- 30. En de start opstelling daarvoor is de uitslag van voorgaande race.

Robbert65

#137
Bernie zal die startopstelling dan het liefste omdraaien.  Dat de winnaar van de vorige race op zaterdag achteraan start. Ik zie het er niet van komen. Maar een sprintrace over bv. 150km, dat is wel de leukste manier van kwalificeren...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Citaat van: Robbert65 op 10 april 2016 - 11:15:19
Bernie zal die startopstelling dan het liefste omdraaien.  Dat de winnaar van de vorige race op zaterdag achteraan start. Ik zie het er niet van komen. Maar een sprintrace over bv. 150km, dat is wel de leukste manier van kwalificeren...


Dat zou dan kunnen zijn voor de top 10. Opzich zie ik het wel zitten.dezelfde namen zullen op het eind toch weer bovenaan staan. Maar er is wel meer actie. Al vind ik dat er actie genoeg is op de Zondag.

Kootje

Citaat van: Robbert65 op 10 april 2016 - 11:15:19
Bernie zal die startopstelling dan het liefste omdraaien.  Dat de winnaar van de vorige race op zaterdag achteraan start. Ik zie het er niet van komen. Maar een sprintrace over bv. 150km, dat is wel de leukste manier van kwalificeren...

Lijkt me 'n goed plan.  :-*

Jehoentelaar

Denk dat veel teams dan zullen besluiten om vooral rustig aan te doen in de kwalificatierace omdat de punten toch pas op zondag verdeeld worden - je kunt dus meer verliezen dan winnen.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 10 april 2016 - 15:39:05
Denk dat veel teams dan zullen besluiten om vooral rustig aan te doen in de kwalificatierace omdat de punten toch pas op zondag verdeeld worden - je kunt dus meer verliezen dan winnen.
Precies, je zult nooit op het scherpst van de snede racen als het 'maar' een kwalificatie is.

Kootje

Wel als er gewoon punten voor gegeven worden. Doe dit desnoods alleen voor de top 5.

Tessa

Inderdaad, gewoon genoeg punten uitdelen dat men wel gaat racen tijdens de qualify...erg lastig is dat niet.
wat ik van zo'n opzet zou vinden, dat weet ik eigenlijk niet...erg warrig voor mensen die de F1 willen gaan volgen, denk ik.

Op dit moment ben ik vooral nieuwsgierig naar de bak commentaar die een "normale" kwalificatie aankomend weekend op gaat leveren. Men zal intussen immers vergeten zijn dat dat toch ook een hoop wachten en staren naar een leeg circuit is.

Matthijs

Formule 1 is zo'n beetje de enige autosportklasse met slechts 1 race, maar ik vind dat juist wat hebben. De hele opbouw van het weekend staat in teken van die ene race waar dan alle F1-fans zondags voor klaarzitten. Een race of zaterdag doet daar afbreuk aan mijns inziens, zeker als voor die race ook punten te verdienen zijn.

Maargoed, in de huidige F1 is toch alles mogelijk.