Round 18: Grande Prêmio do Brasil, Autódromo José Carlos Pace

Gestart door Tessa, 12 november 2015 - 18:40:20

« vorige - volgende »

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Wings op 15 november 2015 - 21:21:42
Brazilië, belangen, Felipe. Hoor je niks meer van. :-*
scepsis vs vertrouwen in wedstrijdleiding;) overigens: leuk voor MaxV, jammer voor STR, verschil groeit hierdoor met 3  punten, MAL pakt er 1 GRO 4, MaxV 2...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Dus verkeerde bandenspanning mag wel, verkeerde bandentemperatuur niet. Weten we dat ook weer.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Citaat van: Jehoentelaar op 15 november 2015 - 22:20:04
Dus verkeerde bandenspanning mag wel, verkeerde bandentemperatuur niet. Weten we dat ook weer.
Prima consistentie bij de FIA.

Franky R.

Citaat van: Wings op 15 november 2015 - 21:21:42
Brazilië, belangen, Felipe. Hoor je niks meer van. :-*


Nou ja, Flipje is nu drie jaar op rij gestraft in zijn thuisGP...Zouden ze nog boos zijn om 2008? :P

gloudiesaurus

Regels zijn regels he. En als je naar die temperatuur kijkt, zat Massa er wel ver overheen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: Perton op 15 november 2015 - 22:28:25
Citaat van: Jehoentelaar op 15 november 2015 - 22:20:04
Dus verkeerde bandenspanning mag wel, verkeerde bandentemperatuur niet. Weten we dat ook weer.
Prima consistentie bij de FIA.
Hoho, niet gelijk (verkeerde) conclusies trekken. De bandendruk wordt gemeten met 110 graden, de band van Massa was 136 graden. Als je dit had omgerekend naar 110 graden, was de bandendruk ruim lager geweest dan het toegestane minimum. Massa reed dus wel degelijk met een te lage bandenspanning.

Tessa

Citaat van: Matthijs op 16 november 2015 - 09:25:12
Citaat van: Perton op 15 november 2015 - 22:28:25
Citaat van: Jehoentelaar op 15 november 2015 - 22:20:04
Dus verkeerde bandenspanning mag wel, verkeerde bandentemperatuur niet. Weten we dat ook weer.
Prima consistentie bij de FIA.
Hoho, niet gelijk (verkeerde) conclusies trekken. De bandendruk wordt gemeten met 110 graden, de band van Massa was 136 graden. Als je dit had omgerekend naar 110 graden, was de bandendruk ruim lager geweest dan het toegestane minimum. Massa reed dus wel degelijk met een te lage bandenspanning.

ik denk dat Jehoentelaar wees op het feit dat de verkeerde bandenspanning van het Mercedes duo bij een eerdere race door de vingers werd gezien en het warme bandje van Massa niet..

Kootje

Bij die eerdere race kon de FIA niet anders, omdatde regels toen nog 'n grijs gebied hadden waarin Mercedes zich bevond. Nu zijn de regels zwart-wit en kan de FIA wederom niet anders.

Matthijs

Precies, ik vind de FIA behoorlijk constant en rechtlijnig in deze.

Kootje

Enige dat je de FIA in dit geval kwalijk kan nemen, is dat de DQ pas na de race uit werd gedeeld, ipv gedurende. Ik bedoel ... de bandenspanning word op de startgrid gemeten, de overtreding word daar dus al geconstateerd. Moet het dan echt zo lang duren voordat er gestraft word?

FolkertE


Matthijs

Misschien was Williams wel direct in 'hoger beroep' gegaan, nog voor de race. Ik kan me zo voorstellen dat is afgesproken dat je altijd bezwaar mag maken op een DSQ, maar het kwaad is al geschied als je de coureur uit de race haalt.