Round 18: Grande Prêmio do Brasil, Autódromo José Carlos Pace

Gestart door Tessa, 12 november 2015 - 18:40:20

« vorige - volgende »

Tessa

Nog 2 races te gaan en Brazilie kon wel eens een hele interessante gaan worden. Wegens uitblijven van een thread heb ik het
als één van de "jongste" (lees: nieuwste) forumdeelnemers maar op me genomen één en ander op een rijtje te zetten ;-)

Dus: zet de kippenboutjes vast in de oven en de biertjes in de koelkast als voorbereiding op de
Grande Prêmio do Brasil !!




Officiele naam GP: Formula 1 Grande Prêmio do Brasil
Baan: Autódromo José Carlos Pace
locatie: São Paulo, Brasil
Baanlengte: 4,309 km
Aantal Rondes: 71
Recordhouder: Alain Prost met 6 overwinningen
Winnaar 2014: Nico Rosberg
Snelste Ronde 2014: Lewis Hamilton /




Vrijdag 13 november
VT1   13:00 - 14:30
VT2   17:00 - 18:30

Zat 14 november
VT3   14:00 - 15:00
Qua   17:00

Zon 15 november
Race   17:00

Robbert65

Goed idee! kipkluifjes op zondagavond:-) Mooi werk Tessa, ziet er prima uit, dank!

Ik had altijd al zoiets van: de makers van die samenvattende posts met alle circuitgegevens en tijden mogen wel eens een bedankje, maar te laat, ze zijn weg. Fijn dat jij dat dan oppakt! (ik ben niet zo handig met plaatjes ;))
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 12 november 2015 - 18:45:01
Goed idee! kipkluifjes op zondagavond:-) Mooi werk Tessa, ziet er prima uit, dank!

Ik had altijd al zoiets van: de makers van die samenvattende posts met alle circuitgegevens en tijden mogen wel eens een bedankje, maar te laat, ze zijn weg. Fijn dat jij dat dan oppakt! (ik ben niet zo handig met plaatjes ;))

Graag gedaan; ik vind het ook handig om alle tijden op een rijtje te hebben en om een beeld te hebben van de baan,
dus ik miste de post...

Fijn dat je de kip ook een goed idee vind, haha.
ik wilde eerder al eens een thread beginnen over voedsel en drank tijdens de wedstrijden,
maar dat heb ik er nu dus stiekem tussen gepropt  ::)

Ik denk erover om volgend jaar tijdens de wedstrijden thema voedsel te doen....  8)

Tessa

Overigens roept buienradar op dit moment dat de kwalificatie met regen en onweer gepaard zal gaan,
de race zal volgens hen vooralsnog droog verlopen.

Ben benieuwd, want buienradar heeft z'n voorspellingen meestal pas goed in real time,
daarnaast is het zwaartepunt van de regen/onweer in hun voorspellingen in de afgelopen dagen al van
vrijdag naar zaterdag verschoven.
Een nat wegdek tijdens de race is dus echt nog niet uit te sluiten, in tegendeel!

voorspelling buienradar d.d. 12-11-2015, 19:30.


In ieder geval hoeven we niet bang te zijn dat iemand het koud krijgt...

Robbert65

dat ene druppie an dat wolkje op zondag voedt mijn stille hoop dat plens aangaat tijdens de race...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Mooie post Tessa!

Interlagos altijd leuk. Een regenrace zou helemaal leuk zijn.
Maar meestal regent niet dit jaar, of te hard zodat er niet gereden kan worden  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Ik ben benieuwd wat het zal worden. Een echte saaie race is alweer een paar jaar geleden hier, dus laten we hopen dat het er niet zo eentje wordt, maar gewoon een lekker entertaining race.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

CU@Finish

Het ziet er met de minuut meer en meer uit dat het droog zal blijven zondag... Ach ja, de aard van het circuit zorgt ervoor dat er altijd leuke races te beleven zijn op het droge, dus dat zal nu ook wel weer zijn :)

Pancake Shield

Dus Rosberg weer op pole. Maar goed zowel Rosberg als een Braziliaanse pole zijn geen zekerheid voor een overwinning.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Brazilië is bijna altijd een goede race, maar de vooruitzichten na de kwalificatie voorspellen niet veel goeds. We gaan het zien.

Franky R.

Citaat van: Pancake Shield op 15 november 2015 - 04:36:50
Dus Rosberg weer op pole. Maar goed zowel Rosberg als een Braziliaanse pole zijn geen zekerheid voor een overwinning.


Behalve vandaag dus... :P

Robbert65

weet iemand hoe het zit met die bandenspanning en de stewards of the race op-t-matje van  Massa?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings


Robbert65

nu.nl: "verstappen stijgt naar plek 9 door diskkwalificatie Massa"
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 15 november 2015 - 21:36:10
nu.nl: "verstappen stijgt naar plek 9 door diskkwalificatie Massa"

lol, massa met een iets te heet hoofd (of band) aan de start verschenen. ..humor