Haas F1 topic

Gestart door gloudiesaurus, 07 november 2015 - 13:39:31

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Zo een eigen topic voor het nieuwe team.

Gene Haas durft overigens wel wat te roepen:

Citaat

Gene Haas reckons his first F1 chassis is "probably a better design" than Ferrari's with the newcomers having adopted a different approach.

Haas F1 will make its debut next season with Romain Grosjean and Esteban Gutierrez driving the Ferrari-powered cars.

But unlike Ferrari and the rest of the F1 grid, Haas' first chassis has not been designed or built in-house. Rather it has been made by Italian manufacturer Dallara.

"I think our chassis is going to be substantially different in construction from the Ferrari one, because we're just doing it separately," team owner Haas told Sky Sports.

"We think our chassis in some ways will be better than a Ferrari chassis because we're using some more... I won't say state of the art, but we're taking a different approach than Ferrari is and we think it's probably a better design.

"The Ferrari is more conventional, they're going to stay with what they've been doing for a number of years."

As for his drivers, the American reiterated that Haas had spoken with several drivers before signing Grosjean.

He does, however, believe that in the Frenchman, Haas has done "better than we expected" in the driver market.

"We were talking to a number of drivers; some of them wanted to see what we were doing because they were interested," he added.

"We did make an offer to one that was declined, which I think is reasonable because who would want to go with a start-up team? We were talking to Romain and other Formula 1 drivers and Romain took an interest in it.

"I think he takes a risk because we are a start-up team and start-up teams have always historically have had these problems, so I think we did better than we expected with Grosjean. But hopefully we'll do better than people expect to when we start racing."

Grosjean, who currently races with Lotus, will partner Gutierrez who landed the role in part due to his knowledge of Ferrari garnered during his season as the team's reserve driver.

"The second driver, I made no qualms about, was going to be a Ferrari reserve driver because a deal we have with Ferrari is to work with some of their drivers.

"They have experience in the Ferrari chassis and simulator, so that's the prospect there and they have two good reserve drivers."
http://planetf1.com/news/haas-chassis-better-than-ferraris/

Een beter chassis dan Ferrari op enkele punten? Ben toch wel erg benieuwd waar hij precies op duidt dan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Typisch Amerikaans dat. Lekker hoog vd toren blazen, maar moet 't nog maar zien.

janke

Citaat van: Kootje op 07 november 2015 - 13:52:22
Typisch Amerikaans dat. Lekker hoog vd toren blazen, maar moet 't nog maar zien.

Haas is natuurlijk niet de eerste de beste in Amerika. Maar of een Dallara chassis hem helpt naar de top moet ik nog zien. Maar mooi dat een Amerikaans team het aan durft in de F1.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Bescheidenheid siert de mens. Daarom houd ik ook niet van Amerika. Is mij te theatraal. Als ik de uitspraken van Haas lees onderschrijft dat een beetje mijn mening.

Kootje

Citaat van: janke op 07 november 2015 - 14:22:46
Citaat van: Kootje op 07 november 2015 - 13:52:22
Typisch Amerikaans dat. Lekker hoog vd toren blazen, maar moet 't nog maar zien.

Haas is natuurlijk niet de eerste de beste in Amerika. Maar of een Dallara chassis hem helpt naar de top moet ik nog zien. Maar mooi dat een Amerikaans team het aan durft in de F1.

Alsof de Amerikaanse racerij ook maar enigszins vergelijkbaar is met F1.

janke

Citaat van: Kootje op 07 november 2015 - 15:28:48
Citaat van: janke op 07 november 2015 - 14:22:46
Citaat van: Kootje op 07 november 2015 - 13:52:22
Typisch Amerikaans dat. Lekker hoog vd toren blazen, maar moet 't nog maar zien.

Haas is natuurlijk niet de eerste de beste in Amerika. Maar of een Dallara chassis hem helpt naar de top moet ik nog zien. Maar mooi dat een Amerikaans team het aan durft in de F1.

Alsof de Amerikaanse racerij ook maar enigszins vergelijkbaar is met F1.

Zeg ik dat dan. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Niet letterlijk nee, maar je refereert wel aan hun status aldaar om hun poeha te rechtvaardigen. Zo komt het iig bij mij over. ::)

Jehoentelaar

Haas behoort binnen de USA wel tot de autosportbedrijven met de beste faciliteiten en het is een bewezen kracht in meerdere disciplines. Dat zegt uiteraard weinig over wat ze in de F1 zouden kunnen bereiken, maar de basis is in elk geval heel behoorlijk op orde.

Dergelijke uitspraken zijn er verder vooral om het publiek wat te triggeren, zo werkt dat vaak daar. Spreken in extremen. Gaan we waarschijnlijk vaker zien bij hen.

janke

Citaat van: Kootje op 07 november 2015 - 16:33:04
Niet letterlijk nee, maar je refereert wel aan hun status aldaar om hun poeha te rechtvaardigen. Zo komt het iig bij mij over. ::)

Dat heb je duidelijk mis. Zoals Jehoentelaar al zegt is Haas een team met uitstekende faciliteiten. En in de Amerikaanse racerij een begrip. En ik rechtvaardig hun poeha al helemaal niet. Maar als Haas zich wil refereren aan Ferrari legt hij bij zichzelf de lat wel héél hoog. Wat ik al zei, ik moet het nog maar zien met dat Dallara chassis. Maar kan Haas het opnemen tegen de middenmoot zou dat al prima zijn natuurlijk.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Manor ging het ook anders doen met state of the art CFD, en BAR had ook heerlijke plannen. Hoe harder haas dit soort dingen roep, hoe minder vertrouwen ik juist krijg.

NielsD

Citaat van: Perton op 07 november 2015 - 17:57:28
Manor ging het ook anders doen met state of the art CFD, en BAR had ook heerlijke plannen. Hoe harder haas dit soort dingen roep, hoe minder vertrouwen ik juist krijg.

Dank Perton. Dit denk ik dus precies ook. Ik vrees het ergste, al hoop ik het niet.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Van Wijk

Overigens was ik in de veronderstelling dat dit team met Newman Haas te maken had?
Blijkbaar heeft het niets met elkaar te maken? Weet iemand hier iets meer over?

Kootje

#12
Citaat van: janke op 07 november 2015 - 17:47:18
Citaat van: Kootje op 07 november 2015 - 16:33:04
Niet letterlijk nee, maar je refereert wel aan hun status aldaar om hun poeha te rechtvaardigen. Zo komt het iig bij mij over. ::)

Dat heb je duidelijk mis. Zoals Jehoentelaar al zegt is Haas een team met uitstekende faciliteiten. En in de Amerikaanse racerij een begrip. En ik rechtvaardig hun poeha al helemaal niet. Maar als Haas zich wil refereren aan Ferrari legt hij bij zichzelf de lat wel héél hoog. Wat ik al zei, ik moet het nog maar zien met dat Dallara chassis. Maar kan Haas het opnemen tegen de middenmoot zou dat al prima zijn natuurlijk.

Dat Haas 'n begrip is in de Amerikaanse racerij betwist ik ook niet. Ik zie daarin alleen geen reden om nu al zo hoog vd toren te blazen. Fucking Nascar is in niets vergelijkbaar met F1. Niet qua techniek, niet qua faciliteiten, niet qua logistiek, etc.

Kootje

#13
Citaat van: Van Wijk op 07 november 2015 - 18:14:38
Overigens was ik in de veronderstelling dat dit team met Newman Haas te maken had?
Blijkbaar heeft het niets met elkaar te maken? Weet iemand hier iets meer over?

Newman Haas = Carl Haas = Indycar
Haas F1 komt voort uit Stewart Haas = Gene Haas = Nascar

gloudiesaurus

Ben ook benieuwd waar Haas precies op doelt. Op welke punten zou het chassis dan anders zijn? En hoezo een andere aanpak?

Enige wat ik kan bedenken is dat Haas en Dallara met meer CFD werkt dan Ferrari.
Zoals Perton zegt zo begon Manor (toen nog Virgin ook), dat werkte toen ook niet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is