Austin: Man vd Race

Gestart door 0634, 25 oktober 2015 - 22:04:29

« vorige - volgende »

Wie was de beste?

HAM
1 (4.2%)
ROS
0 (0%)
VET
1 (4.2%)
VES
18 (75%)
PER
0 (0%)
BUT
0 (0%)
MAL
0 (0%)
SAI
2 (8.3%)
NAS
1 (4.2%)
RIC
0 (0%)
Iemand ander, nl...
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 24

0634

Zeker. Maar wel ook twee fouten in een weekend die zijn resultaat danig hebben beinvloed. En te hard rijden in de pitstraat blijft de domste en meest onnodige fout die je maken kan.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2015 - 22:39:18
Zeker. Maar wel ook twee fouten in een weekend die zijn resultaat danig hebben beinvloed. En te hard rijden in de pitstraat blijft de domste en meest onnodige fout die je maken kan.

Het was maar één fout. Sainz : "Oke, uiteindelijk werd het P7 omdat ik te snel reed in de pitstraat. Dat kwam omdat mijn snelheidsbegrenzer niet werkte. "

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/332028/sainz-dolblij-met-beste-resultaat-uit-carriere/

Groet,

C.G. de Beaufort


0634

Als dat zo is scheelt dat de helft ;)

En idd: geweldige race gereden. Smaakmakertje.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2015 - 22:39:18
Zeker. Maar wel ook twee fouten in een weekend die zijn resultaat danig hebben beinvloed. En te hard rijden in de pitstraat blijft de domste en meest onnodige fout die je maken kan.

Die discussie hebben we al vaker gehad, deze poll heet "man van de race" en niet "man van het weekend". Ik kijk naar wat er op zondagmiddag gebeurt, maakt me niet uit hoe Sainz op die 20ste startpositie terechtgekomen is. Dat hij de prijs "man van de kwalificatie" niet zou krijgen moge duidelijk wezen.

0634

Het is geen kritiek, he. Als iemand zegt wie diens man van de race is mag een ander best zeggen waarom hij die persoon niet heeft gekozen lijkt me.

Fietser

Citaat van: Wings op 26 oktober 2015 - 19:55:07
Citaat van: Fietser op 26 oktober 2015 - 08:56:18
Een lastige. Hamilton, Vettel, Verstappen? Ik ga toch maar voor de vorige, de nieuwe en de volgende (?) wereldkampioen: Hamilton dus. (Helaas, want ik mag hem niet zo.) Op droog weer superieur en zijn teamgenoot liet (weer eens) zien dat dat echt niet zo vanzelfsprekend is. Vettel ook geweldig, van achteruit gekomen, en ook hier weer liet zijn teamgenoot zien dat het anders kan. Verstappen: uitstekend, beheerst gereden en uitgekookt verdedigd. Sainz ook goed, leek mij net zo snel als de Nederlander, maar iets meer foutjes. Perez reed zoals we hem kennen: beetje in de luwte, maar sterk en had een goede verdediging t.o.v. Vettel. (Het is me totaal ontgaan hoe Verstappen voor Perez terechtkwam. Had mogelijk met de timing van hun pitstops te maken, want anders was het nog lastig geweest voor VES.) Speciale vermelding voor de McLaren-coureurs, ze deden opvallend leuk mee. Nog een speciale vermelding: de SC, grotendeels de regisseur van de show.
Maar overall: toch Hamilton.

Niet dat ik het geheel oneens bent maar Hamilton had eigenlijk helemaal geen al te beste race. Kwam goed weg maar schoof licht tegen Rosberg waardoor Rosberg naast de baan kwam. Was verder niet sneller dan Rosberg en verloor uiteindelijk het duel. Een Safety Car dichtte het gat van 10 seconden en door een stuurfout van Rosberg kreeg hij de overwinning in de schoot geworpen. Verder prima race hoor, alleen niet 'the best of all'.

Hij leek mij, in de tweede helft van de race, wel sneller dan Rosberg. Hij dichtte het gaatje naar zijn teamgenoot waarna de laatste een stuurfout maakte. En eenmaal op kop reed hij verder bij hem weg, de zege tegemoet.

Jozef

Ik denk dat hij alleen in de laatste 10 ronden (na de laatste safety car) sneller was. Daarvoor was het huilen met de pet op, hij kon maar niet vinden hoe hij bocht 1 moest aansnijden. Zelfs na de laatste herstart had hij het eigenlijk nog een paar ronden lastig.

Ben het eens met Wings, en als Hamilton Rosberg niet van de baan had gereden in de eerste bocht dan was het nog veel duidelijker geweest dat Hamilton niet zo'n beste race reed.

Franky R.

Ik doe gek; Pastor Maldonado...Volgens mij niet eens gespind in de race. Eigenlijk totaal onzichtbaar en toch in de punten... ;D ;D ;D
;)

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2015 - 19:25:47
Ik doe gek; Pastor Maldonado...Volgens mij niet eens gespind in de race. Eigenlijk totaal onzichtbaar en toch in de punten... ;D ;D ;D
;)
Wat? Heeft hij punten gescoord?  :o :o :o :o

Franky R.

Citaat van: FolkertE op 27 oktober 2015 - 19:32:25
Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2015 - 19:25:47
Ik doe gek; Pastor Maldonado...Volgens mij niet eens gespind in de race. Eigenlijk totaal onzichtbaar en toch in de punten... ;D ;D ;D
;)
Wat? Heeft hij punten gescoord?  :o :o :o :o


P8, toch! http://www.gppits.net/nieuws/gp_verenigde_staten_uitslag_race/


Wings

Citaat van: Fietser op 27 oktober 2015 - 08:54:37
Citaat van: Wings op 26 oktober 2015 - 19:55:07
Citaat van: Fietser op 26 oktober 2015 - 08:56:18
Een lastige. Hamilton, Vettel, Verstappen? Ik ga toch maar voor de vorige, de nieuwe en de volgende (?) wereldkampioen: Hamilton dus. (Helaas, want ik mag hem niet zo.) Op droog weer superieur en zijn teamgenoot liet (weer eens) zien dat dat echt niet zo vanzelfsprekend is. Vettel ook geweldig, van achteruit gekomen, en ook hier weer liet zijn teamgenoot zien dat het anders kan. Verstappen: uitstekend, beheerst gereden en uitgekookt verdedigd. Sainz ook goed, leek mij net zo snel als de Nederlander, maar iets meer foutjes. Perez reed zoals we hem kennen: beetje in de luwte, maar sterk en had een goede verdediging t.o.v. Vettel. (Het is me totaal ontgaan hoe Verstappen voor Perez terechtkwam. Had mogelijk met de timing van hun pitstops te maken, want anders was het nog lastig geweest voor VES.) Speciale vermelding voor de McLaren-coureurs, ze deden opvallend leuk mee. Nog een speciale vermelding: de SC, grotendeels de regisseur van de show.
Maar overall: toch Hamilton.

Niet dat ik het geheel oneens bent maar Hamilton had eigenlijk helemaal geen al te beste race. Kwam goed weg maar schoof licht tegen Rosberg waardoor Rosberg naast de baan kwam. Was verder niet sneller dan Rosberg en verloor uiteindelijk het duel. Een Safety Car dichtte het gat van 10 seconden en door een stuurfout van Rosberg kreeg hij de overwinning in de schoot geworpen. Verder prima race hoor, alleen niet 'the best of all'.

Hij leek mij, in de tweede helft van de race, wel sneller dan Rosberg. Hij dichtte het gaatje naar zijn teamgenoot waarna de laatste een stuurfout maakte. En eenmaal op kop reed hij verder bij hem weg, de zege tegemoet.

Zodra de situatie normaliseert en de factor coureur minder gewicht in de schaal legt, pakt hij zijn rol. Echter kijk ik ook naar de prestatie onder moeilijke omstandigheden. En laten we niet vergeten dat de 10 seconden voorsprong van Rosberg die in rook opgaan niet opweegt tegen zijn stuurfout en achterstand van 3 seconden. Conclusie is dat zonder de Safety Car situatie, Hamilton verslagen was door Rosberg. En hoe goed zijn momenten ook waren, ik vind het onvoldoende om hem tot man van de race te kronen.

Fietser

Dag mag natuurlijk.

Voor alle duidelijkheid: ik heb niets met Hamilton, in tegendeel zelfs. Maar met je eerste zin ben ik het beslist niet eens.

Wings

De eerste zin is de enige feit. Het moment daarvoor is mening.

FolkertE

Citaat van: Wings op 27 oktober 2015 - 20:46:43
De eerste zin is de enige feit. Het moment daarvoor is mening.
Grappig dat je nu precies doet, wat ik tegen je zei na de race van Hongarije. Maar hij pakte de leiding van de race direct na de start en reed daar toch best aantal ronden aan de leiding. Hij verloor 3 posities vlak voor zijn pitstop, maar pakte er 2 weer terug na de pitstops. En ja hij had geluk dat die 10 seconde achterstand werd weg gepoetst door de SC, maar die ontstonden ook alleen door dat Hamilton wat vast zat achter RBR. Verder denk ik ook niet dat Hamilton alles op alles wilde zetten om elke ronde voluit te gaan. RBR had niks te verliezen, Hamilton wel. Het was niet zijn beste race, maar deed wel wat hij moest doen op de momenten toen het er omging en het kon.

Wings

Ik zeg ook niet dat Hamilton geen goede race heeft gereden. Integendeel zelfs. Maar dat neemt niet weg dat Rosberg de eerste fase van de race beter was, Hamilton versloeg en pas toen de omstandigheden normaliseerde en Hamilton de opgelopen achterstand terugkreeg (door een Safety Car situatie) wist hij de situatie naar zijn hand te zetten. Dat vind ik niet erg en het is ook geen kritiek maar als een rijder wint door wat wind in de zeilen wil ik lofzang wel nuanceren. Het is niet zo dat Hamilton de dans heeft geleid. En dat is ook mijn enige kanttekening.