Red Bull - Audi?

Gestart door gloudiesaurus, 21 september 2015 - 17:44:08

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 24 september 2015 - 19:49:37
Citaat van: Arthur op 24 september 2015 - 18:55:33
Citaat van: gloudiesaurus op 22 september 2015 - 23:29:55
Citaat van: Jeroen op 22 september 2015 - 23:20:13
De wisseling aan de top, slechts enkele maanden geleden, is natuurlijk nu wel erg opvallend.



Klopt, ik weet het fijne er niet van. Maar had dat ook niet te maken met de machtstrijd met Porsche?

Opvallend trouwens dat Porsche 50,75 van de aandelen van Volkswagen heeft.
Porsche is dan nu weer onderdeel van Volkswagen...

Je bedoelt andersom, VW is onderdeel van Porsche😉

Vallen allebei onder de VAG.

Sinds een paar jaar zijn alle merken ook zelfstandige werkmaatschappijen onder Volkswagen AG, behalve Bugatti, Lamborghini en Ducatti, die vallen onder AUDI. (Dit ter aanvulling en verheldering, waar nodig.)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Ik heb geen idee hoe Mueller denkt over F1, maar voorlopig zal hij andere prio's hebben

janke

Citaat van: Jeroen op 24 september 2015 - 20:54:33
Ik heb geen idee hoe Mueller denkt over F1, maar voorlopig zal hij andere prio's hebben

Die is ook maar een tijdelijke oplossing wat ik lees. Maar VAG krijgt in Amerika een paar rechtzaken daar wordt je echt niet goed van. Elke Amerikaanse VAG rijder met de bewuste motor gaat een claim indienen. En Amerikanen kunnen claimen hoor.
Some things are too important to be left in the past.

Van Wijk

VW had ( heeft ) het motor management zo geprogrammeerd dat als:
Het stuur niet gebruikt wordt icm geen gps ontvangst of afgelegde km's het motormanagement in een andere modus overschakelt.
Dit kan dus uitsluitend op een rollenbank bij een keuring ( roet meeting ).
Dit even ter zijde.

Arthur

Citaat van: Van Wijk op 24 september 2015 - 21:16:50
VW had ( heeft ) het motor management zo geprogrammeerd dat als:
Het stuur niet gebruikt wordt icm geen gps ontvangst of afgelegde km's het motormanagement in een andere modus overschakelt.
Dit kan dus uitsluitend op een rollenbank bij een keuring ( roet meeting ).
Dit even ter zijde.

En kun je je dus terdege afvragen wat daar de achterliggende gedachte bij was toen het ontwikkeld werd.... Of had men het idee dat de gemiddelde gebruiker in de garage een rollenband had staan om de auto zovast warm te draaien ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

janke

Het is gewoon heel simpel. Ze hebben software geplaatst die de verschillen op de testbank en het rijden op de gewone weg opheft. En het gaat om emissie en niet verbruik. Want daar lees ik nog wel wat tegenstrijdigheden in kranten en op fora.
Some things are too important to be left in the past.

Van Wijk

Inderdaad Janke, het gaat VW hoofdzakelijk om emmissie.
Verbruik is controleerbaar in de praktijk.
Amerikanen zijn in principe anti diesel vanwege hun roet uitstoot, VW wou het tegendeel bewijzen en zo Toyota mondiaal van de troon stoten. Ze adverteerden zelfs met hun "green " diesels.
De topman van Porsche wordt nu de nieuwe CEO van VW.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Citaat van: Robbert65 op 25 september 2015 - 12:35:46
en BAHM, de bloedgroepenstrijd barst los....  http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4149692/2015/09/25/VW-topman-weigert-functie-Porsche-op-te-geven.dhtml

Idioterie gewoon, functie neerleggen en vervolgens dezelfde of meer macht behouden over hetzelfde en over intern onderzoek naar de zaak waardoor je eerdere functie hebt neergelegd? Dan moet je toch wel een boterfabriek op je hoofd hebben....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Van Wijk

Citaat van: Arthur op 25 september 2015 - 21:58:38
Citaat van: Robbert65 op 25 september 2015 - 12:35:46
en BAHM, de bloedgroepenstrijd barst los....  http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4149692/2015/09/25/VW-topman-weigert-functie-Porsche-op-te-geven.dhtml

Idioterie gewoon, functie neerleggen en vervolgens dezelfde of meer macht behouden over hetzelfde en over intern onderzoek naar de zaak waardoor je eerdere functie hebt neergelegd? Dan moet je toch wel een boterfabriek op je hoofd hebben....

Welkom bij de wereld van VW. Hier in Nederland ( op kleine schaal ) is het niet anders.

Arthur

Citaat van: Van Wijk op 25 september 2015 - 22:17:49
Citaat van: Arthur op 25 september 2015 - 21:58:38
Citaat van: Robbert65 op 25 september 2015 - 12:35:46
en BAHM, de bloedgroepenstrijd barst los....  http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4149692/2015/09/25/VW-topman-weigert-functie-Porsche-op-te-geven.dhtml

Idioterie gewoon, functie neerleggen en vervolgens dezelfde of meer macht behouden over hetzelfde en over intern onderzoek naar de zaak waardoor je eerdere functie hebt neergelegd? Dan moet je toch wel een boterfabriek op je hoofd hebben....

Welkom bij de wereld van VW. Hier in Nederland ( op kleine schaal ) is het niet anders.

Dat werkt zo overal en natuurlijk is het gewoon te gek voor woorden....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Van Wijk op 24 september 2015 - 21:16:50
VW had ( heeft ) het motor management zo geprogrammeerd dat als:
Het stuur niet gebruikt wordt icm geen gps ontvangst of afgelegde km's het motormanagement in een andere modus overschakelt.
Dit kan dus uitsluitend op een rollenbank bij een keuring ( roet meeting ).
Dit even ter zijde.

Manipulatie van emissiewaarde. In Nederland zit dit verbonden aan belastingkortingen. Overigens heb ik mij altijd afgevraagd waarom uitstoot in een andere situatie wordt gemeten. Het is toch logisch dat de outside situatie nauwelijks te vergelijken is dan een motor die zonder weerstand en weersinvloeden toeren draait?

Van Wijk

Natuurlijk is dat zo. Echter waar het om is dat het meetpunt ( ijking ) bij iedereen hetzelfde moet zijn om tot een vergelijk te komen.
Het aantal pk's van een motor wordt opgegeven aan de krukas. Daarna volgen nog de versnellingsbak en aandrijving waar uiteraard een hoop pk's verloren gaan alvorens ze bij de wielen komen.
Het meetpunt is echter de krukas om zo tot een vergelijk te komen.
Met emissie tests is dit redelijk vergelijkbaar, het is niet de praktijk maar een meetpunt.

gloudiesaurus

Dit gaat het hele Volkswagen-concern op zijn kop zetten, die gaat vele rechtszaken en miljarden kosten.
Nee die Formule 1-droom ligt in duigen.

En misschien dat dit nog wel invloed gaat hebben op het verdere autosportprogramma van Volkswagen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Is dat zo? Het kan ook snel overwaaien. En wat is de invloed van deelname aan Formule 1 op de beurswaarde?