Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 03 december 2015 - 11:51:35

Toro Rosso zou met de 2015-Ferrarimotor gaan naar een motor die niet alleen 80 pk meer heeft dan de 2015 Renault, maar ook nog eens veel betrouwbaarder is. Daar moet Renault in 2016 maar overheen zien te gaan.


Precies, ik zie Renault in 2016 niet ineens een significant betere motor dan de 2015 Ferrari motor maken. Op snelheid niet en op betrouwbaarheid ook niet. Dus STR gaat er niet op achteruit denk ik maar ook niet op vooruit waarschijnlijk.
Denk dat ze met 2016 Ferrari motoren ook sneller zouden zijn dan grote broer Red Bull in 2016, en dat kan natuurlijk niet.  ;D

Mickey

Het zou me eerlijk gezegd niet verbazen als ze RBR wél voorbij gaan. Als ze er zoals de geruchten zeggen maar liefst 80 pk op vooruit gaan en de Renaultmotoren worden niet doorontwikkeld, dan zou dat volgens mij tenminste genoeg moeten zijn om ze het vuur aan de schenen te leggen.

Robbert65

We kunnen nu al vast stellen dat het de moeite waard zal zijn vroeg op te staan in maart 2016 op vrijdag, zaterdag én zondag ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey


Perton

Citaat van: Robbert65 op 03 december 2015 - 21:19:48
We kunnen nu al vast stellen dat het de moeite waard zal zijn vroeg op te staan in maart 2016 op vrijdag, zaterdag én zondag ;)
Waarom is het, binnen de context van motoren althans, het waard om op vrijdag vroeg op te staan? Serieuze vraag.

Robbert65

Citaat van: Perton op 03 december 2015 - 23:51:00
Citaat van: Robbert65 op 03 december 2015 - 21:19:48
We kunnen nu al vast stellen dat het de moeite waard zal zijn vroeg op te staan in maart 2016 op vrijdag, zaterdag én zondag ;)
Waarom is het, binnen de context van motoren althans, het waard om op vrijdag vroeg op te staan? Serieuze vraag.
Omdat die eerste vrije training het eerste beeld gaat geven van de nieuwe prestatieverhoudingen in het komende seizoen. En daar kijk ik nu al naar uit!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Skysports.com publiceerde vandaag een statement van Renault waarin ze vertellen dat hun deelname middels de overname van Lotus definitief is:

Full statement from Renault

* Renault return to Formula 1 with its own team for 2016 season.

* Renault, 12-time Constructors' Champion with nearly 40 years in the sport, is an iconic brand in Formula 1 and intends to play an active role in the sport's development.

* F1 is a technology showcase and accelerates development of Renault's innovation and range of sports cars.

'Following the September announcement of the signing of a Letter of Intent with Lotus, teams at Renault continued to evaluate the possibility of a return to Formula 1. Particular attention was paid to competing successfully with its own team in a financially sound way starting in 2016.

'"Renault had two options: to come back at 100 percent or leave. After a detailed study, I have decided that Renault will be in Formula 1, starting 2016. The final details supplied by F1's main stakeholders gave us the confidence to accept this new challenge. Our ambition is to win even if it will take some time," said Carlos Ghosn, Chairman and CEO, Renault.

'As a full team, Renault will take maximum benefit from its victories. The payback as an engine supplier proved to be limited. The return on the investment necessitated by the new engine regulations and the return in terms of image were low.

'Work continues on finalizing the terms of the acquisition of the Lotus F1 Team in the shortest timeframe possible. The principal contracts were signed on December 3, 2015. The Lotus F1 Team effectively stands out as the best partner. Renault and Lotus F1 have known each other for 15 years and were world champions together in 2005 and 2006.

'Renault has had uninterrupted involvement in Formula 1 for almost 40 years. In 1977, it revolutionised the championship with the introduction of turbocharging, a technique that soon became the norm in the sport. Renault has since taken part in more than 600 grand prix, claiming 168 race wins, 12 Constructors' titles and 11 Drivers' crowns.

'Renault's decision to continue its involvement in Formula 1 is confirmation that it sees motorsport as an essential part of the brand's identity. Formula 1 is the ultimate symbol of the passion for automobiles. Passion defines Renault as expressed by its brand signature, 'Passion for Life'. In addition to attracting many customers, Formula 1 also fuels employee motivation. As the pinnacle of motor sport, Formula 1 demands technological and operational excellence. The championship serves as a showcase for the technological expertise that Renault dials into its products for the benefit of its customers.

'Formula 1 is a means for Renault to accelerate development and remain at the forefront of the sport's technological progress. It simultaneously allows Renault to build bridges between the advanced technologies seen in the world championship and its road cars, particularly in the fields of electric and hybrid vehicles. Consistent with its commitment to F1, Renault will develop its R.S. range by stepping up investment in order to be active on every continent and in even more segments with vehicles that meet the needs of their different markets.

'Formula 1 serves to promote awareness of the Renault brand and its image in all its markets across the world. Formula 1 is one of the sports that enjoys the most media coverage worldwide thanks to a following on five continents, particularly in emerging markets. It attracts 450 million television viewers annually and its scope for growth is enormous thanks to opportunities founded on new technologies, social networks, video games, etc. that have yet to be fully exploited.

'In January, we will provide more detailed information about Renault's F1 programme ahead of the 2016 championship that begins next March.'
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

ook bij Red Bull is de kogel door de kerk. Op hun eigen website:

December 4, 2015

TIMING IS EVERYTHING

Timing is Everything. We will drive forward with TAG Heuer power unit in 2016.

From the milliseconds that separate victory from defeat to the finely balanced and perfectly measured rhythm of a racing engine, in motorsport timing is everything.

As the curtain falls on the 2015 Formula One season and the sport gears up for next year's challenge, the timing is right for Red Bull Racing to reveal that the team's 2016 F1 car will race with a power unit carrying the name of motorsport's most iconic timing brand – TAG Heuer.

OUR SHARED VALUES OF INNOVATION AND A DESIRE TO STAND OUT FROM THE CROWD MAKE THIS ONE OF THE MOST EXCITING PARTNERSHIPS IN F1– CHRISTIAN HORNER

The new partnership, which represents a shift away from F1's conventional supply systems, will see TAG Heuer take up naming rights of the team's power unit, which will be supplied by Renault. The new car will be christened the Red Bull Racing-TAG Heuer RB12.

Deepening the relationship between the team and the legendary timing house, which can call on more than half a century of heritage at the cutting edge of motorsport, TAG Heuer will become the Official Timekeeper, Official Watch Partner and Team Performance Partner of the Red Bull Racing team from 2016 in a multi-year partnership.



Welcoming the new partnership, Christian Horner, Team Principal, Red Bull Racing, said: "TAG Heuer and Red Bull are two transcendent brands which have both a passion for racing and a drive to do things differently, and this unique collaboration is further evidence of that. TAG Heuer has been an icon in the world of Formula One for many years and we're delighted that they've chosen to continue their association with the sport by teaming up with us. Our shared values of innovation and a desire to stand out from the crowd make this one of the most exciting partnerships in F1. We are also pleased to see Renault confirm its long-term commitment to F1 and would like to thank them for their contribution to the team since 2007. Their technical partnership with Ilmor gives us confidence, and we look forward to the 2016 season."

Jean-Claude Biver, CEO of TAG Heuer and President of the LVMH Watch Division, added: "Formula One is deeply-rooted in TAG Heuer's DNA, and Red Bull Racing is a young, dynamic and driven team, which perfectly fits with our marketing strategy. It will give TAG Heuer great visibility and allow us to make our partnership exciting, different and innovative. Our motto #DontCrackUnderPressure will be the guiding principle behind all our actions with the support of the Red Bull Racing team and its highly contagious enthusiasm."
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

RedBull TAG Porsche. Was leuk geweest.

Nu al zin in 2016.

gloudiesaurus

Alle stukjes voor 2016 zijn vandaag op hun plaats gevallen:
http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_tag_heuer_in_2016/

Ben wel benieuwd hoe de deal er precies uit ziet nu Ilmor er ook bij betrokken is.
Krijgt Red Bull de laatste Renault-motoren en gaat Ilmor Renault helpen?
Of krijgt Red Bull een Renault-blok en ontwikkelt Ilmor het ICE-systeem.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

lieven

op een paar maand tijd zal jhij wel niet alles vanaf 0 kunnen ontwikkelen dus ze zullen ook wel alles van renault krijgen.

Jozef

Het is gewoon een Renault waar ze mee gaan rijden hoor. Ze noemen het alleen TAG, om een beetje te kunnen verbergen dat ze met de staart tussen de poten, en met het schaamrood op de wangen terug bij Renault zijn uitgekomen.

Ilmor is inderdaad betrokken, maar die werken rechtstreeks samen met Renault. Dus ook Lotus-Renault zal gebruik maken van de hulp van Ilmor.

Wel grappig dat het scenario dat velen al maanden zagen aankomen nu pas waarheid wordt. En ik vind het ook opmerkelijk dat Toro Rosso toch voor Ferrari kiest en niet voor Renault.

lieven

ik ben er eigenlijk blij om!
De 2015 Ferrari motor is een degelijke en betrouwbare motor!
We moeten eerst nog zien dat Renault snelheid en betrouwbaarheid vind!

Kootje

Citaat van: lieven op 05 december 2015 - 07:58:00
ik ben er eigenlijk blij om!
De 2015 Ferrari motor is een degelijke en betrouwbare motor!
We moeten eerst nog zien dat Renault snelheid en betrouwbaarheid vind!

Precies.
Renault zal op beide gebieden al 'n fikse stap voorwaarts moeten maken om aan het niveau van de 2015 Ferrari te komen, laat staan dat ze deze zomaar zullen verslaan. Het kan, maar ik denk het eigenlijk niet. Uiteindelijk zullen ze het nog steeds van 'n beperkt aantal tokens moeten hebben en ik vraag me echt af of dat genoeg is. 

Dimensie

Citaat van: Jozef op 04 december 2015 - 23:11:58
Het is gewoon een Renault waar ze mee gaan rijden hoor. Ze noemen het alleen TAG, om een beetje te kunnen verbergen dat ze met de staart tussen de poten, en met het schaamrood op de wangen terug bij Renault zijn uitgekomen.

Ilmor is inderdaad betrokken, maar die werken rechtstreeks samen met Renault. Dus ook Lotus-Renault zal gebruik maken van de hulp van Ilmor

Nou Renault mag zich ook best schamen dat ze nu pas de hulp accepteren van illmor die RB een jaar geleden heeft ingeschakeld.
Ze betaalden dus 50 miljoen voor die a status waarbij ze zelf nog engineers moesten  in schakelen en Renault komt dood leuk met een eigen team.