Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Dimensie

Ik snap het niet helemaal want Mercedes maakte een tijdje geleden nog bekend een miljoenen goedkopere motor te hebben aangeboden die niemand wou hebben?
Deze zou dan die tiende langzamer zijn en dat zou dan gewoon Ferrari niveau zijn volgens mij.

lieven

hij zal wel wat trager geweest zijn dan een tiende.
een tiende kan je met goede aero zo inlopen.

Dimensie

Citaat van: lieven op 21 november 2015 - 18:39:10
hij zal wel wat trager geweest zijn dan een tiende.
een tiende kan je met goede aero zo inlopen.
Die moet drie zijn typ foutje.
Tenmiste dat is wat ik onthouden heb.
Ik geloof dat ze 7 miljoen goedkoper waren.

Hamilton#44

Ja maar dan heb je nooit een betere motor dan Mercedes zelf.

Wings

Kwestie van betere rijders kiezen en een beter aerodynamisch pakket ontwikkelen. Dan ben je er. ;)

FolkertE

Trouwens: Ik weet niet of het al eerder is geopperd hier, maar zou het kunnen dat Renault eigenlijk al sinds 2013/2014 een beetje loopt aan de modderen om onder het contract met RBR uit te komen en om zo een eigen team te kunnen beginnen. De beschuldigingen van RBR kwamen eigenlijk perfect uit en en versneld eigenlijk het kunnen beëindigen van het contract.
Wat er dan niet zou kloppen is dat Renault ook met RBR hun eigen team hadden kunnen beginnen. Maar ik vind het raar dat Renault als enige team een slechtere motor heeft geleverd dan vorig jaar.

Kootje

Lijkt me niet. Denk niet dat er, waar dan ook ter wereld, ook maar één bedrijf te vinden is dat er bewust voor kiest slecht voor de dag te komen en daarmee als merk negatieve reclame voor lief neemt, met het risico dat die negatieve reclame het merk schade toebrengt of zelfs om zeep helpt, dus ook Renault niet.

Jozef

Ik denk ook niet dat Renault een slechtere motor heeft geleverd dan vorig jaar. Ik denk dat Mercedes en Ferrari vooral beter zijn geworden.

gloudiesaurus

Denk ik ook.

Ik ben wel benieuwd in hoeverre de motoren deze winter gaan verbeteren..
In de Formule 1 van deze maand spreekt Koen Vergeer de angst uit dat de 2015-motor waarmee Toro Rosso volgend jaar zeer waarschijnlijk gaat rijden spoedig gedateerd zal zijn. Hij is bang dat Mercedes, Ferrari, Renault, en Honda deze winter grote stappen zetten.

Zo zei Alonso dat hij er vertrouwen in heeft dat Honda deze winter 2,5 seconde zal vinden. Overigens zegt Joe Ramirez alweer dat hij dit niet ziet gebeuren. Ik zelf ook trouwens niet.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Uit een analyse van F1Fanatic eerder dit jaar bleek dat op basis van snelheid de 2015 Renault aardig op het niveau van de 2014 Ferrari zat. Helaas voor Renault had Ferrari juist een flinke stap gemaakt in de winter.

Ik kan me niet voorstellen dat Mercedes en Ferrari opnieuw een hele grote stap maken in de winter. iets wat al goed is maak je niet zo snel veel beter.

gloudiesaurus

Ik weet niet precies hoe het met de tokens zit. Maar dat is toch allemaal gelimiteerd deze winter?

Ik kan me wel voorstellen dat Honda stappen maakt. Maar hoe de laatste secondes vinden is altijd moeilijk. Sowiezo hebben ze ook de betrouwbaarheid nog niet op orde.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

De Honda heeft potentieel, maar ze moeten meer energie uit hun MGU-H kunnen halen om de batterijen op te laden. Daarvoor moeten ze dan weer misschien de turbo een tikkeltje groter maken, wat geen kleine ingreep is. Daarom dat ze zolang wachten, waarschijnlijk.

De tokens zijn voor komend jaar exact hetzelfde als voor afgelopen jaar, dat was een regelwijziging van 1 à 2 maanden terug. Dus 32 tokens per fabrikant en ze mogen in de winter of tijdens het seizoen gebruikt worden.

Hamilton#44

Citaat van: Wings op 23 november 2015 - 18:19:16
Kwestie van betere rijders kiezen en een beter aerodynamisch pakket ontwikkelen. Dan ben je er. ;)

Ja maar betere aero ontwikkelen is moeilijk als Mercedes hun motor en aero kan samensmelten.  :)
Als klanten team loopt je altijd achter de feiten aan. Je kan maar 1 kant van de zaak ontwikkelen.
Dan moet je echt een topcoureur hebben en die zal doorgaans liever in die Mercedes zitten of bij Ferrari instappen.

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 23 november 2015 - 22:05:41
Uit een analyse van F1Fanatic eerder dit jaar bleek dat op basis van snelheid de 2015 Renault aardig op het niveau van de 2014 Ferrari zat. Helaas voor Renault had Ferrari juist een flinke stap gemaakt in de winter.


Klopt maar de stap die Ferrari gemaakt heeft is wel 2x zo  groot dan die van Renault, dus kwa verhouding is de motor slechter dan die van vorig jaar. Ik denk dat Red Bull het zo bedoeld te zeggen.  :)
De 2015 Renault motor zelf is uiteraard wel beter dan de 2014 versie.

Ik denk dat Honda wel een grote stap kan maken, niet dat ze races gaan winnen maar vaste top tien klant en incidenteel in een gekke race voor een podium gaan zit er wel in denk ik. Mits ze de betrouwbaarheid op orde krijgen natuurlijk.
Feitelijk zijn ze natuurlijk al een jaar aan het testen.  :)

Jozef

Citaat van: Hamilton#44 op 24 november 2015 - 09:48:25
Citaat van: Matthijs op 23 november 2015 - 22:05:41
Uit een analyse van F1Fanatic eerder dit jaar bleek dat op basis van snelheid de 2015 Renault aardig op het niveau van de 2014 Ferrari zat. Helaas voor Renault had Ferrari juist een flinke stap gemaakt in de winter.


Klopt maar de stap die Ferrari gemaakt heeft is wel 2x zo  groot dan die van Renault, dus kwa verhouding is de motor slechter dan die van vorig jaar. Ik denk dat Red Bull het zo bedoeld te zeggen.  :)
De 2015 Renault motor zelf is uiteraard wel beter dan de 2014 versie.

Het ging niet om wat Red Bull heeft gezegd, maar om wat Folkert hier zei. ;)