Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Robbert65

Ik ook niet. Heb ik al gezegd, ze leggen de lat erg hoog en daar heb ik respect voor.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Dat dus. Ze hebben hun doelstellingen gezet en die streven ze na. Maar dat mag niet. Je moet ook sportief zijn en gewoon verliezen. Pas dan kweek je blijkbaar sympathie. Tja, ik vind het onzin.

Van Wijk

Citaat van: Wings op 13 oktober 2015 - 17:33:16
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2015 - 17:09:29
Citaat van: Hamilton#44 op 13 oktober 2015 - 16:42:26
Ik vind de hele houding van Red Bull behoorlijk kinderachtig wat dit issue betreft. Ik krijg mijn zin niet dus doe niet meer mee.


Het is meer 'ik wil kunnen winnen of ik doe niet meer mee'. En ik snap niet wat daar kinderachtig aan is.

Onsportief naar hun motorpartner vind ik meer recht doen aan de situatie. De manier waarop ze dat uitdragen vind ik geen schoonheidsprijs verdienen maar neem het ze maar eens kwalijk. Als dat uiteindelijk resultaat biedt kan je niks anders dan vaststellen dat ze hun werk goed doen. Dan maar geen schoonheidsprijs.

Ook helemaal mee eens Wings.. Mooi omschreven.

Perton

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2015 - 21:38:46
Dat dus. Ze hebben hun doelstellingen gezet en die streven ze na. Maar dat mag niet. Je moet ook sportief zijn en gewoon verliezen. Pas dan kweek je blijkbaar sympathie. Tja, ik vind het onzin.
Ik heb meer respect voor een team dat ook de moeilijke tijden accepteert en daaruit klimt, dan iemand die succes koopt (natuurlijk hebben ze hun successen niet gekocht, er is hard genoeg voor gewerkt, maar zij waren bijvoorbeeld ook degenen die de RRA compleet negeerden) en bij een wat mindere periode niet bereid is te vechten om weer naar voren te komen. Dat kan je onzin vinden, maar zo'n titel als die van Ferrari en Schumacher in 2000, dat was hartstikke mooi.

Robbert65

persoonlijk denk ik zo langzamerhand, dat het werkelijk gaat gebeuren, dat RBR en STR er een tijdje tussenuit knijpen. Dan schrikt het F1 wereldje zich drie slagen in de rondte en gaan we pas zien wat we missen. Red Bull gebruikt die pauze om zich te herpositioneren en bij een terugkeer in de F1 zullen ze een Ferrari-achtige positie bemachtigen door te onderhandelen, het zal de grote fabrikanten geen goed doen in hun machtspositie. Ze zouden zich deze week in Maranello en in Stuttgart eens goed op de kop moeten krabben en de laatste week van deze maand moeten gebruiken om in hun eigen belang, in het belang van de formule 1 en in het belang van Red Bull te gaan handelen; ga de uitdaging aan, wees niet bang, leg de lat net zo hoog als Mateschitz, Horner en hun teams doen en ga het gewoon doen. Maak die motoren, bouw een kneitergoeie kar, motiveer je rijders, leidt nog betere op en maak iets moois van je sport. Dan win je altijd, ook als je derde wordt. omdat je iedere GP, ieder seizoen beter wordt. "Hoger, Sneller, Sterker". Dat is de echte Olympische gedachte, niet: "meedoen is belangrijker dan winnen" ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Matthijs op 13 oktober 2015 - 17:04:44
Citaat van: Hamilton#44 op 13 oktober 2015 - 16:42:26
Ik vind de hele houding van Red Bull behoorlijk kinderachtig wat dit issue betreft. Ik krijg mijn zin niet dus doe niet meer mee.

Het blijft het euvel van fabrikanten/grote sponsoren die teams kopen, ze blijven bijna nooit als het na een goede periode even slecht gaat, dan hebben ze geen trek meer om geld uit te geven.

'Echte' teams zoals McLaren, Ferrari en Williams blijven wel, die kunnen ook niet ander want F1 is hun core business.

Hoewel ik het helemaal met je eens ben (Red Bull zijn slechte verliezers), is dit slechts 1 kant van het verhaal.
Als Red Bull stopt, sleuren ze Toro Rosso en het hele opleidingsteam mee in de afgrond. Dat is 'rampzalig' voor de hele formule-racerij. Het lijkt me duidelijk dat RB het conflict mede daarom zo hoog laat oplopen, want het dreigement om te stoppen heeft behoorlijk wat impact. En stel je voor dat het ze wél lukt om competitieve motoren te regelen voor 2016, dan had de grootspraak dus wel degelijk effect.

Dus we zijn het er allemaal over eens dat dit een poging tot chantage is?

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 13 oktober 2015 - 22:56:23Ze zouden zich deze week in Maranello en in Stuttgart eens goed op de kop moeten krabben en de laatste week van deze maand moeten gebruiken om in hun eigen belang, in het belang van de formule 1 en in het belang van Red Bull te gaan handelen; ga de uitdaging aan, wees niet bang, leg de lat net zo hoog als Mateschitz, Horner en hun teams doen en ga het gewoon doen. Maak die motoren, bouw een kneitergoeie kar, motiveer je rijders, leidt nog betere op en maak iets moois van je sport. Dan win je altijd, ook als je derde wordt. omdat je iedere GP, ieder seizoen beter wordt. "Hoger, Sneller, Sterker". Dat is de echte Olympische gedachte, niet: "meedoen is belangrijker dan winnen" ;-)

En waarom geldt dit allemaal voor jou wel voor Mercedes en Ferrari maar niet voor Red Bull?

Als ze zo graag wilden winnen, dat ze dan zelf die motoren maken, nee? Ferrari en Mercedes maken iets moois van hun sport, Red Bull is juist degene die dat niet doet. Die willen alleen iets moois maken van hun eigen team, en dan nog alleen door het technische werk van hun concurrenten te kopen.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Citaat van: Perton op 13 oktober 2015 - 22:22:36
Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2015 - 21:38:46
Dat dus. Ze hebben hun doelstellingen gezet en die streven ze na. Maar dat mag niet. Je moet ook sportief zijn en gewoon verliezen. Pas dan kweek je blijkbaar sympathie. Tja, ik vind het onzin.
Ik heb meer respect voor een team dat ook de moeilijke tijden accepteert en daaruit klimt, dan iemand die succes koopt (natuurlijk hebben ze hun successen niet gekocht, er is hard genoeg voor gewerkt, maar zij waren bijvoorbeeld ook degenen die de RRA compleet negeerden) en bij een wat mindere periode niet bereid is te vechten om weer naar voren te komen. Dat kan je onzin vinden, maar zo'n titel als die van Ferrari en Schumacher in 2000, dat was hartstikke mooi.

Nou dat bedoel ik ook niet zozeer met onzin. Ik vind het een beetje gek dat Red Bull - dat van origine nou eenmaal geen raceteam is - weggehoond wordt omdat het de mogelijkheid wil hebben om te winnen en anders liever iets anders gaat doen. Dat Ferrari daar anders in staat - omdat het van origine nou eenmaal wel een raceteam is - is logisch. Die kunnen weinig anders.

0634

#519
Citaat van: Jozef op 14 oktober 2015 - 00:21:25
Citaat van: Robbert65 op 13 oktober 2015 - 22:56:23Ze zouden zich deze week in Maranello en in Stuttgart eens goed op de kop moeten krabben en de laatste week van deze maand moeten gebruiken om in hun eigen belang, in het belang van de formule 1 en in het belang van Red Bull te gaan handelen; ga de uitdaging aan, wees niet bang, leg de lat net zo hoog als Mateschitz, Horner en hun teams doen en ga het gewoon doen. Maak die motoren, bouw een kneitergoeie kar, motiveer je rijders, leidt nog betere op en maak iets moois van je sport. Dan win je altijd, ook als je derde wordt. omdat je iedere GP, ieder seizoen beter wordt. "Hoger, Sneller, Sterker". Dat is de echte Olympische gedachte, niet: "meedoen is belangrijker dan winnen" ;-)

En waarom geldt dit allemaal voor jou wel voor Mercedes en Ferrari maar niet voor Red Bull?

Als ze zo graag wilden winnen, dat ze dan zelf die motoren maken, nee? Ferrari en Mercedes maken iets moois van hun sport, Red Bull is juist degene die dat niet doet. Die willen alleen iets moois maken van hun eigen team, en dan nog alleen door het technische werk van hun concurrenten te kopen.

Ze doen wel iets meer dan dat. Ze doen heel veel voor de sport zelfs, voor de racerij in het algemeen. En natuurlijk doen ze dat ook uit eigenbelang, maar ze doen het, en wat de motivatie erachter ook is, uiteindelijk is het in het belang van de voltallige racerij.

En geldt dat voor Mercedes zeg jij? Weet je dat heel zeker? Ik denk namelijk van niet. Ze zijn uiteindelijk niks anders dan BMW of Toyota, gewoon als eerste een fabrikant en pas ver daar achter staat hun racedivisie. De marketingwaarde van de F1 staat voorop, ver voor 'wat voor de sport doen'.

Als dat niet meer werkt zijn ze weg. Sport of geen sport. Niet dat ik ze dat verwijt, maar om ze in dit soort kwesties gelijk te stellen met Ferrari...

0634

Citaat van: Jozef op 14 oktober 2015 - 00:15:18

Dus we zijn het er allemaal over eens dat dit een poging tot chantage is?

Ik niet. Ik denk dat Mateschitz geen zin heeft om 450 mln in de middenmoot te pompen en dat dat de hoofdreden is. Al zal het gevoel van dwang best meespelen in zijn achterhoofd en dat zal hij proberen in zijn voordeel te doen omzetten. Bij Red Bull zijn het natuurlijk ook gewoon huftertjes, daar zal weinig discussie over zijn.

Matthijs

#521
Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2015 - 06:07:23Ik vind het een beetje gek dat Red Bull - dat van origine nou eenmaal geen raceteam is - weggehoond wordt omdat het de mogelijkheid wil hebben om te winnen en anders liever iets anders gaat doen.
Dat is inderdaad de kern: Red Bull bedrijft niet zozeer een sport, maar een business. En als er in een business geen winst wordt gemaakt (lees behaald) dan ben je uiteindelijk pleite.

Daarom snap ik de strategie van Red Bull wel, maar vind ik ze nog steeds slechte verliezers als ze het bijltje erbij neer gooien. En daarom heb ik veel meer respect voor teams als Ferrari en Williams die zich wel na een lang diep dal weer terugvechten. Of McLaren for that matter.

Arthur

Citaat van: Matthijs op 14 oktober 2015 - 08:37:56
Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2015 - 06:07:23Ik vind het een beetje gek dat Red Bull - dat van origine nou eenmaal geen raceteam is - weggehoond wordt omdat het de mogelijkheid wil hebben om te winnen en anders liever iets anders gaat doen.
Dat is inderdaad de kern: Red Bull bedrijft niet zozeer een sport, maar een business. En als er in een business geen winst wordt gemaakt (lees behaald) dan ben je uiteindelijk pleite.

Daarom snap ik de strategie van Red Bull wel, maar vind ik ze nog steeds slechte verliezers als ze het bijltje erbij neer gooien. En daarom heb ik veel meer respect voor teams als Ferrari en Williams die zich wel na een lang diep dal weer terugvechten. Of McLaren dor that matter.

Eensch!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

lieven

Dat ze het beste willen kan ik me in vinden.
Dat ze hun partners openlijk aanvallen in de media als het tegenzit daar kan ik niet inkomen.

In het begin was Ferrari ook bereid om een 2016 motor te leveren.
Maar RB begon via de media weer te roepen en te eisen dat ze als ene fabrieksteam moeten behandeld worden.
Ze willen dezelfde software en brandstof als Ferrari zelf gebruikt.

Dan begrijp ik Ferrari zeer goed dan ze er nu geen zin meer in hebben.
We hebben allemaal gezien hoe RB Renault behandeld heeft.
Stel dat Ferrari motoren volgend jaar ook niet goed mee kunnen dan is de kans groot dat RB ook weer gaat roepen en schreeuwen.
Dat is een PR ramp die je niet wil hebben.

In se heeft RB alles aan zichzelf te danken, hadden ze nu mooi stilletjes gebleven en achter de schermen onderhandeld met Ferrari of Mercedes dan zouden ze nu wss een goede deal gehad hebben.

Maikel0230

De kogel is door de kerk, teams mogen zelfs geen oude motoren leveren volgend jaar, het moeten 'current-spec' engines zijn.

http://www.f1fanatic.co.uk/2015/10/14/teams-barred-from-using-old-specification-engines-in-2016/

Dus als Red Bull nu haar grote mond had gehouden hadden ze automatisch de juiste hardware ontvangen. De maas in de wet waardoor Ferrari dispensatie kon vragen om aan Manor motoren te leveren is er dus nu ook volledige uit.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25