Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Jozef

#495
Citaat van: Robbert65 op 12 oktober 2015 - 23:48:54
Citaat van: Arthur op 12 oktober 2015 - 21:21:37
Natuurlijk begrijp ik dat ze met de beste leveranciers willen werken. Jarenlang hebben ze dat met Renault gedaan. Nu Renault minder is willen ze een andere leverancier. Helaas kunnen ze die niet dwingen en ondanks dat je zoveel geld in de sport pompt wil niet zeggen dan je dan ook altijd je zin kunt krijgen. Maar als ze persé willen kopen ze toch gewoon het hele Fiatconcern? Krijg je die Ferrarimotor erbij.

Maar zoals ik eerder heb aangegeven vind ik RBR arrogant en dreigen ze nu het deksel op neus te krijgen!
Het is wel Renault die de samenwerking heeft beëindigd hè?
Niet waar.

Bericht over Red Bull dat de samenwerking wil eindigen, 6 september. http://www.autosport.com/news/report.php/id/120696
Uitspraken van Carlos Ghosn, 15 september http://www.gpupdate.net/en/f1-news/330191/ghosn-renault-finished-as-engine-supplier/

@Jeroen: natuurlijk kunnen ze alleen met Mercedes of Ferrari rijden als ze wereldkampioen willen worden. Maar dat maakt het niet minder naïef om te denken dat ze dat ook zomaar zouden krijgen.

Hamilton#44

Ik vind de hele houding van Red Bull behoorlijk kinderachtig wat dit issue betreft. Ik krijg mijn zin niet dus doe niet meer mee.

Het blijft het euvel van fabrikanten/grote sponsoren die teams kopen, ze blijven bijna nooit als het na een goede periode even slecht gaat, dan hebben ze geen trek meer om geld uit te geven.

'Echte' teams zoals McLaren, Ferrari en Williams blijven wel, die kunnen ook niet ander want F1 is hun core business.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 13 oktober 2015 - 16:42:26
Ik vind de hele houding van Red Bull behoorlijk kinderachtig wat dit issue betreft. Ik krijg mijn zin niet dus doe niet meer mee.

Het blijft het euvel van fabrikanten/grote sponsoren die teams kopen, ze blijven bijna nooit als het na een goede periode even slecht gaat, dan hebben ze geen trek meer om geld uit te geven.

'Echte' teams zoals McLaren, Ferrari en Williams blijven wel, die kunnen ook niet ander want F1 is hun core business.

Hoewel ik het helemaal met je eens ben (Red Bull zijn slechte verliezers), is dit slechts 1 kant van het verhaal.
Als Red Bull stopt, sleuren ze Toro Rosso en het hele opleidingsteam mee in de afgrond. Dat is 'rampzalig' voor de hele formule-racerij. Het lijkt me duidelijk dat RB het conflict mede daarom zo hoog laat oplopen, want het dreigement om te stoppen heeft behoorlijk wat impact. En stel je voor dat het ze wél lukt om competitieve motoren te regelen voor 2016, dan had de grootspraak dus wel degelijk effect.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 13 oktober 2015 - 16:42:26
Ik vind de hele houding van Red Bull behoorlijk kinderachtig wat dit issue betreft. Ik krijg mijn zin niet dus doe niet meer mee.


Het is meer 'ik wil kunnen winnen of ik doe niet meer mee'. En ik snap niet wat daar kinderachtig aan is.



0634

Citaat van: Matthijs op 13 oktober 2015 - 17:04:44
Citaat van: Hamilton#44 op 13 oktober 2015 - 16:42:26
Ik vind de hele houding van Red Bull behoorlijk kinderachtig wat dit issue betreft. Ik krijg mijn zin niet dus doe niet meer mee.

Het blijft het euvel van fabrikanten/grote sponsoren die teams kopen, ze blijven bijna nooit als het na een goede periode even slecht gaat, dan hebben ze geen trek meer om geld uit te geven.

'Echte' teams zoals McLaren, Ferrari en Williams blijven wel, die kunnen ook niet ander want F1 is hun core business.

Hoewel ik het helemaal met je eens ben (Red Bull zijn slechte verliezers), is dit slechts 1 kant van het verhaal.
Als Red Bull stopt, sleuren ze Toro Rosso en het hele opleidingsteam mee in de afgrond. Dat is 'rampzalig' voor de hele formule-racerij. Het lijkt me duidelijk dat RB het conflict mede daarom zo hoog laat oplopen, want het dreigement om te stoppen heeft behoorlijk wat impact. En stel je voor dat het ze wél lukt om competitieve motoren te regelen voor 2016, dan had de grootspraak dus wel degelijk effect.

Daar gaan ze inderdaad voor. Ze spelen hoog spel en hopen er on top uit te komen. Het kan echter ook in hun gezicht exploderen. Maar zij zijn bereid om het spel te spelen en zijn ongetwijfeld ook bereid om de consequentie te nemen wanneer ze het spel verliezen. Ergens is de opportunistische manier waarop ze het spelen wel volgens Mateschitz' modus operandus.   

Wings

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2015 - 17:09:29
Citaat van: Hamilton#44 op 13 oktober 2015 - 16:42:26
Ik vind de hele houding van Red Bull behoorlijk kinderachtig wat dit issue betreft. Ik krijg mijn zin niet dus doe niet meer mee.


Het is meer 'ik wil kunnen winnen of ik doe niet meer mee'. En ik snap niet wat daar kinderachtig aan is.

Onsportief naar hun motorpartner vind ik meer recht doen aan de situatie. De manier waarop ze dat uitdragen vind ik geen schoonheidsprijs verdienen maar neem het ze maar eens kwalijk. Als dat uiteindelijk resultaat biedt kan je niks anders dan vaststellen dat ze hun werk goed doen. Dan maar geen schoonheidsprijs.

0634


Jehoentelaar

Ook eens. Zonder 'winstoogmerk' hoor je niet in de sport thuis.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 13 oktober 2015 - 17:43:29
Ook eens. Zonder 'winstoogmerk' hoor je niet in de sport thuis.
Niet helemaal mee eens. Natuurlijk, in de topsport moet winnen het primaire doel zijn. En je moet er alles aan doen om te kunnen winnen. Maar doorgaan als het even tegenzit is net zo goed topsport. Wat als Robben na de eerste blessure was gestopt? Of Armstrong na de diagnose van kanker?

Dat deel van topsport staat vooralsnog niet in Red Bulls encyclopedie.

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 13 oktober 2015 - 13:16:42
Ik zou het wel heel erg vinden voor de Formule 1 als Red Bull stopt ja, zomaar ineens 2 teams weg, een opleidingsprogramma...
Red Bull is het bedrijf dat de afgelopen 10 jaar het meeste in de Formule 1 heeft geïnvesteerd. Dat gaat pijn doen.

In het filmpje van Franky gisteren op de pits was te zien dat alleen al Red Bull 400 miljoen Euro waard is.
Als Red Bull stopt is er echt niet zomaar een partij die hiermee door kan hoor.

400 miljoen waard... Ja, maar als er geen vraag is bij verkoop kom je geheid lager uit! Een getal dus waar je ook weinig mee kunt. En welke partij wil daarmee door? Niet voor die prijs [zonder motordeal....]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Citaat van: Matthijs op 13 oktober 2015 - 18:22:44
Citaat van: Jehoentelaar op 13 oktober 2015 - 17:43:29
Ook eens. Zonder 'winstoogmerk' hoor je niet in de sport thuis.
Niet helemaal mee eens. Natuurlijk, in de topsport moet winnen het primaire doel zijn. En je moet er alles aan doen om te kunnen winnen. Maar doorgaan als het even tegenzit is net zo goed topsport. Wat als Robben na de eerste blessure was gestopt? Of Armstrong na de diagnose van kanker?

Dat deel van topsport staat vooralsnog niet in Red Bulls encyclopedie.

Ik ben het, zoals aangegeven, dan ook eens met Wings en hij stelt dat hij het gedrag van RB onsportief vindt.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 13 oktober 2015 - 18:48:45
Citaat van: Matthijs op 13 oktober 2015 - 18:22:44
Citaat van: Jehoentelaar op 13 oktober 2015 - 17:43:29
Ook eens. Zonder 'winstoogmerk' hoor je niet in de sport thuis.
Niet helemaal mee eens. Natuurlijk, in de topsport moet winnen het primaire doel zijn. En je moet er alles aan doen om te kunnen winnen. Maar doorgaan als het even tegenzit is net zo goed topsport. Wat als Robben na de eerste blessure was gestopt? Of Armstrong na de diagnose van kanker?

Dat deel van topsport staat vooralsnog niet in Red Bulls encyclopedie.

Ik ben het, zoals aangegeven, dan ook eens met Wings en hij stelt dat hij het gedrag van RB onsportief vindt.

Precies, vind ik ook, de weg van de minste weerstand is eruit stappen anders dan vechten om er toch weer bovenop te komen. Dan zul je iets anders moeten vinden. Immers hebben ze toch de geniale Adrian Newey!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Kvyat heeft meer punten dan Ricciardo. Heeft hier niks mee te maken, maar het valt me ineens op. Sorry voor deze losse opmerking.

Arthur

We zijn het er dus overeens [?] dat we RBR/TR niet kwijt willen maar vinden wel dat het slechte verliezers zijn? Zo sta ik er in ieder geval wel in. En verder [persoonlijk] als ze dan zonodig moeten vertrekken doe het dan maar. Ik maak er dan geen enkel woord meer aan vuil!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634