Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Newey klinkt nooit vrolijk. Twee jaar geleden was zijn verwijt dat de concurrentie jaloers was, nu zijn ze bang. Volgens mij was Ferrari prima bereid goede motoren te leveren tot Red Bull extra eisen begon te stellen.

0634

Zoals? Gelijke motoren? Dat mogen ze toch vragen?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2015 - 19:49:00
Zoals? Gelijke motoren? Dat mogen ze toch vragen?


Tuurlijk, maar Ferrari en Mercedes mogen toch weigeren? Het liefst zonder dat ze dan de schuld krijgen dat Red Bull de sport verlaat?

0634

Ja, dat mag ook. Ik zeg daar ook niks van. Ik blijf het alleen merkwaardig vinden dat Red Bull niet het maximale mag vragen zonder daar voor te worden besmeurd.

Bovendien is het vermoedelijk waar wat Newey zegt. De reden dat Merc en Ferrari geen gelijke motoren willen leveren is angst.

gloudiesaurus

Ferrari en Mercedes mogen weigeren.
Maar bedenkelijk is het wel als Ferrari Manor wel 2016-specificatie motoren levert en Red Bull niet.

Red Bull had zijn schoenen niet moeten weg gooien terwijl het nog geen nieuwe had.
Dan was er nu niks aan de hand. Nu moet men maar hopen dat Renault Red Bull van motoren wil blijven voorzien.

Kijk dat Renault zo lang wacht met Lotus geeft me geen goed gevoel.

Bernie die dan weer zegt dat alles is opgelost...
Ik ben benieuwd.

Meestal heeft Bernie gelijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2015 - 19:56:06
Ja, dat mag ook. Ik zeg daar ook niks van. Ik blijf het alleen merkwaardig vinden dat Red Bull niet het maximale mag vragen zonder daar voor te worden besmeurd.

Bovendien is het vermoedelijk waar wat Newey zegt. De reden dat Merc en Ferrari geen gelijke motoren willen leveren is angst.

Tuurlijk mogen ze dat vragen. Ik vindt het alleen zeer naïef om aan een fabrieksteam volwaardige steun te vragen. Das een vraag die zichzelf beantwoord.

Angst? Gedeeltelijk zou ik zeggen, anderzijds is het vanuit het standpunt van de Ferrari top ook gewoon dom om een van je sterkere concurrenten sterker te maken. Red Bull gooide haar geheimen in de periode 2009-2013 ook niet te grabbel voor jan en alleman natuurlijk.

Dat Red Bull haar bruggen met Renault opblies is het niet de fout van Mercedes of Ferrari.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2015 - 19:49:00
Zoals? Gelijke motoren? Dat mogen ze toch vragen?
Waar precies zeg ik dat Red Bull dat niet mag?

Arthur

Maar er is een wezenlijk verschil tussen [vriendelijk] vragen of met het mes op de keel eisen. Tja, ik snap wel dat Ferrari denkt: "Wij bepalen wat we willen leveren" dus deze smaak hebben we en verder niets!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 12 oktober 2015 - 20:20:19
Maar er is een wezenlijk verschil tussen [vriendelijk] vragen of met het mes op de keel eisen. Tja, ik snap wel dat Ferrari denkt: "Wij bepalen wat we willen leveren" dus deze smaak hebben we en verder niets!


Ik vond niet dat Red Bull om motoren vroeg. Ze eisen / eisten zowat een fabrieksmotor...En dan verbaast zijn dat Ferrari en Mercedes raar opkijken.

0634

Citaat van: Perton op 12 oktober 2015 - 20:15:33
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2015 - 19:49:00
Zoals? Gelijke motoren? Dat mogen ze toch vragen?
Waar precies zeg ik dat Red Bull dat niet mag?

Niet dat je dat zei, maar het klonk behoorlijk verwijtend richting Red Bull. Wat natuurlijk mag.

0634

Citaat van: Arthur op 12 oktober 2015 - 20:20:19
Maar er is een wezenlijk verschil tussen [vriendelijk] vragen of met het mes op de keel eisen. Tja, ik snap wel dat Ferrari denkt: "Wij bepalen wat we willen leveren" dus deze smaak hebben we en verder niets!

Is toch prima dat Ferrari dat zegt. Zou ik ook zeggen.

Maar als je als Red Bull zijnde zo gruwelijk veel geld in deze sport investeert wil je met de beste leveranciers werken en topmateriaal aangeleverd krijgen. Dat begrijp ik heel goed. Dus gaan ze voor het hoogste en anders niet. Ik vind daar net zo goed niks geks aan. Ook dat zou ik zeggen.


Arthur

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2015 - 21:10:14
Citaat van: Arthur op 12 oktober 2015 - 20:20:19
Maar er is een wezenlijk verschil tussen [vriendelijk] vragen of met het mes op de keel eisen. Tja, ik snap wel dat Ferrari denkt: "Wij bepalen wat we willen leveren" dus deze smaak hebben we en verder niets!

Is toch prima dat Ferrari dat zegt. Zou ik ook zeggen.

Maar als je als Red Bull zijnde zo gruwelijk veel geld in deze sport investeert wil je met de beste leveranciers werken en topmateriaal aangeleverd krijgen. Dat begrijp ik heel goed. Dus gaan ze voor het hoogste en anders niet. Ik vind daar net zo goed niks geks aan. Ook dat zou ik zeggen.

Natuurlijk begrijp ik dat ze met de beste leveranciers willen werken. Jarenlang hebben ze dat met Renault gedaan. Nu Renault minder is willen ze een andere leverancier. Helaas kunnen ze die niet dwingen en ondanks dat je zoveel geld in de sport pompt wil niet zeggen dan je dan ook altijd je zin kunt krijgen. Maar als ze persé willen kopen ze toch gewoon het hele Fiatconcern? Krijg je die Ferrarimotor erbij.

Maar zoals ik eerder heb aangegeven vind ik RBR arrogant en dreigen ze nu het deksel op neus te krijgen!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2015 - 21:08:04
Citaat van: Perton op 12 oktober 2015 - 20:15:33
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2015 - 19:49:00
Zoals? Gelijke motoren? Dat mogen ze toch vragen?
Waar precies zeg ik dat Red Bull dat niet mag?

Niet dat je dat zei, maar het klonk behoorlijk verwijtend richting Red Bull. Wat natuurlijk mag.
O neuh ik verwijt ze veel, maar dat ze het beste willen, verwijt ik ze niet. Mijn post ging er meer om dat Newey graag naar de concurrentie wijst met het vingertje. En ook dat mag hij natuurlijk doen, maar het is nog altijd een keuze van Red Bull om even een paar jaar door de zure appel heen te bijten, of om de sport te verlaten. Dat is niet de schuld van de rest.

Arthur

Eens! Andere teams kennen hoogtij jaren om vervolgens weer jaren te ploeteren om weer mee te kunnen doen. Jammer dat RBR  dan maar ineens de handdoek dreigt te gooien als het minder gaat.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel