Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

NielsD

Toro Rosso kan 2015-motoren accepteren, maar dan moet RB wel voorzien worden van iets anders lijkt me. Het lijkt me niet dat als RB verdwijnt, Toro Rosso aanblijft. Die zie ik dan ook verdwijnen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Citaat van: NielsD op 09 oktober 2015 - 22:35:42
Toro Rosso kan 2015-motoren accepteren, maar dan moet RB wel voorzien worden van iets anders lijkt me. Het lijkt me niet dat als RB verdwijnt, Toro Rosso aanblijft. Die zie ik dan ook verdwijnen.

Dat denk ik ook. Mateschitz gaat niet enkel en alleen een opleidingsteam in leven houden.
Het is alles of niets.

Wat wel kan is dat Toro Rosso een Ferrari 2015 motor krijgt, en Red Bull een andere krachtbron.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: NielsD op 09 oktober 2015 - 22:17:58
Renault moet gewoon lekker Red Bull overkopen, mocht dat een optie zijn. Faciliteiten beter, chassis is altijd beter, hun werkwijze kennen ze (ook de minder fijne kant, maar daar heb je dan geen last meer van) en de mensen die daar werken zijn allemaal koppie-koppie.

'Gewoon lekker Red Bull kopen'.. ik denk dat er nogal een prijsverschil tussen het hypermoderne en schatrijke Red Bull en het bijna failliete Lotus zit.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2015 - 22:38:34
Citaat van: NielsD op 09 oktober 2015 - 22:17:58
Renault moet gewoon lekker Red Bull overkopen, mocht dat een optie zijn. Faciliteiten beter, chassis is altijd beter, hun werkwijze kennen ze (ook de minder fijne kant, maar daar heb je dan geen last meer van) en de mensen die daar werken zijn allemaal koppie-koppie.

'Gewoon lekker Red Bull kopen'.. ik denk dat er nogal een prijsverschil tussen het hypermoderne en schatrijke Red Bull en het bijna failliete Lotus zit.

Dat begrijp ik. Maar Renault kan zich beroepen op het feit dat RB een contract heeft tot en met 2016.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Ja, en? Wat heeft het voor invloed op de prijs van de verkoop van het team?

Red Bull is ook niet een klein beetje duurder dan Lotus he, dat is echt een veel- veel- veelvoud van Lotus.

Arthur

#425
De vraag is of Dieter zijn zin krijgt of beter zijn verlies [mindere motoren] wil accepteren en RBR/TR in leven houdt.

Nogmaals, ik houd ze er graag bij maar erger me groen en geel aan de arrogante houding van RBR. Ze meten zich een houding aan alsof ze aan de oprichting van de F1 hebben bijgedragen. Niets is minder waar, het limonadedrankje heeft er een Himalaya aan geld tegenaan gesmeten [na overname van een -oorspronkelijk- historische privateer] om aan de top te komen en om zich zelf vervolgens enorm op de borst te kloppen alsof al die eer hun ten deel kwam [vergeet Adrian Newey niet] en de motorenpartner werd volledig genegeerd.

Nu het even tegen zit [waar de echte historische teams al meermalen met tegenslag/terugval te maken hebben gehad en die voor lief genomen hebben en doorknokten of nooit de positie van RBR bereikten] gaat onze suikeroom direct als een ongeleid projectiel te keer tegen iedereen die bereid is een helpende hand te bieden als een verwend kind en dreigt met het verlaten van de F1 alsof die daarna direct ten dode is opgeschreven.

Dan denk ik: "Flikker dan lekker op met je limonade en laat F1 met rust. Uiteindelijk overleeft die toch wel!" Sterker nog, er zijn er al zoveel [sponsoren/fabrikanten] die ingestapt en weer uitgestapt zijn dus dit overleven we ook wel weer.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2015 - 22:44:34
Ja, en? Wat heeft het voor invloed op de prijs van de verkoop van het team?

Aan contractbreuk zit ongetwijfeld een leuk bedragje verbonden. Dat drukt het bedrag al omlaag. Daarbij komt ook nog dat Red Bull haar contract verbreekt met Bernie, dat geldt tot en met 2020. Ook dat gaat tyfus veel geld kosten. Ik denk dat Mateschitz liever wat geld ontvangt, dan zich de tering te moeten betalen om zich van bepaalde contracten te ontdoen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: NielsD op 09 oktober 2015 - 22:48:00
Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2015 - 22:44:34
Ja, en? Wat heeft het voor invloed op de prijs van de verkoop van het team?

Aan contractbreuk zit ongetwijfeld een leuk bedragje verbonden. Dat drukt het bedrag al omlaag. Daarbij komt ook nog dat Red Bull haar contract verbreekt met Bernie, dat geldt tot en met 2020. Ook dat gaat tyfus veel geld kosten. Ik denk dat Mateschitz liever wat geld ontvangt, dan zich de tering te moeten betalen om zich van bepaalde contracten te ontdoen.

Dat laatste wel, maar die contractbreuk met Renault... Renault wilde er toch zelf ook vanaf?

Arthur

Misschien wel. Maar volgens mij is het toch echt RBR die het opgeblazen hebben en contractbreuk [in goed overlegd zonder vergoedingen] hebben geforceerd? In dat geval lijkt het mij dat Renault geen blaam treft als ze akkoord gaan met de wens van RBR.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Misschien dat ik over het contract tussen RB en Renault iets te snel mijn conclusies heb getrokken. Maar over dat contract met Bernie ben ik vrij zeker.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: Arthur op 09 oktober 2015 - 22:59:12
Misschien wel. Maar volgens mij is het toch echt RBR die het opgeblazen hebben en contractbreuk [in goed overlegd zonder vergoedingen] hebben geforceerd? In dat geval lijkt het mij dat Renault geen blaam treft als ze akkoord gaan met de wens van RBR.

Mwah, als Ghosn openlijk zegt geen motoren meer te willen leveren aan Red Bull heb je niet zoveel te eisen meer.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2015 - 23:10:55
Citaat van: Arthur op 09 oktober 2015 - 22:59:12
Misschien wel. Maar volgens mij is het toch echt RBR die het opgeblazen hebben en contractbreuk [in goed overlegd zonder vergoedingen] hebben geforceerd? In dat geval lijkt het mij dat Renault geen blaam treft als ze akkoord gaan met de wens van RBR.

Mwah, als Ghosn openlijk zegt geen motoren meer te willen leveren aan Red Bull heb je niet zoveel te eisen meer.


Heb je soms het artikel op mijn blog gelezen, Jeroen?  ;)

0634

Citaat van: Arthur op 09 oktober 2015 - 22:46:50

Dan denk ik: "Flikker dan lekker op met je limonade en laat F1 met rust. Uiteindelijk overleeft die toch wel!" Sterker nog, er zijn er al zoveel [sponsoren/fabrikanten] die ingestapt en weer uitgestapt zijn dus dit overleven we ook wel weer.

Zonder Ferrari overleeft de F1 ook en dat is ook een mekkerteam van heb ik jou daar. F1 Fanatic had er toevallig gisteren nog een prachtig item over.

Het opstappen van de hele Red Bull kliek uit de F1 is een megaramp voor de sport. Ik snap niet dat er zo over gedacht wordt. Jouw limonadedrankje heeft op een ontzettend professionele wijze iets toegevoegd aan deze sport. Dat is gewoon waar. Zelden in de historie heeft een team in de gehele racerij zo ontzettend veel talenten de sport in gegooid. Dat alleen al.

Ja, het zijn een stel jankerds, maar het is ook een geweldig team dat heel veel toevoegt aan deze sport. Ze zijn ook belangrijk voor het aanzien van de F1 wereldwijd met hun krachtige merk- en teamnaam. Hun aanblijven is wel degelijk van enorm belang voor de toekomst van de sport.

0634

Citaat van: Franky R. op 09 oktober 2015 - 23:17:09
Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2015 - 23:10:55
Citaat van: Arthur op 09 oktober 2015 - 22:59:12
Misschien wel. Maar volgens mij is het toch echt RBR die het opgeblazen hebben en contractbreuk [in goed overlegd zonder vergoedingen] hebben geforceerd? In dat geval lijkt het mij dat Renault geen blaam treft als ze akkoord gaan met de wens van RBR.

Mwah, als Ghosn openlijk zegt geen motoren meer te willen leveren aan Red Bull heb je niet zoveel te eisen meer.


Heb je soms het artikel op mijn blog gelezen, Jeroen?  ;)

Nee, sorry. Maar als je het hebt over het verbreken van een contract en de opperbaas van Renault roept dat, dan kun je kwalijk vol blijven houden dat Red Bull de enige partij is die wil breken.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2015 - 23:17:26
Citaat van: Arthur op 09 oktober 2015 - 22:46:50

Dan denk ik: "Flikker dan lekker op met je limonade en laat F1 met rust. Uiteindelijk overleeft die toch wel!" Sterker nog, er zijn er al zoveel [sponsoren/fabrikanten] die ingestapt en weer uitgestapt zijn dus dit overleven we ook wel weer.

Zonder Ferrari overleeft de F1 ook en dat is ook een mekkerteam van heb ik jou daar. F1 Fanatic had er toevallig gisteren nog een prachtig item over.

Het opstappen van de hele Red Bull kliek uit de F1 is een megaramp voor de sport. Ik snap niet dat er zo over gedacht wordt. Jouw limonadedrankje heeft op een ontzettend professionele wijze iets toegevoegd aan deze sport. Dat is gewoon waar. Zelden in de historie heeft een team in de gehele racerij zo ontzettend veel talenten de sport in gegooid. Dat alleen al.

Ja, het zijn een stel jankerds, maar het is ook een geweldig team dat heel veel toevoegt aan deze sport. Ze zijn ook belangrijk voor het aanzien van de F1 wereldwijd met hun krachtige merk- en teamnaam. Hun aanblijven is wel degelijk van enorm belang voor de toekomst van de sport.


True, maar om dan op hoge toon 2016-specs motoren te eisen, terwijl je onderhand niet zoveel te eisen hebt? Dan had Mateschitz er beter aan gedaan om Cosworth over te nemen toen het nog kon, vind ik dan.